AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tipper at du egentlig er sint fordi du var dumsnill den gangen. Altså sint på deg selv. Og det er veldig forståelig, jeg har vært der selv og blitt veldig forbanna. Men det eneste du kan gjøre er å lære av det. Det nytter ikke å være sint på han. Anonymkode: 57bf7...c6d Endelig en som forstår! I motsetning til dere andre surmegger som her ikke forstår forskjellen på å selge til en tilfeldig og å selge noe til en nær, som senere misbruker gavmildheten din. Anonymkode: 2eb39...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bdog Skrevet 24. august 2024 #22 Del Skrevet 24. august 2024 Dersom jeg selger en ting til noen, og de selger det igjen for høyere pris så good for them. Dersom jeg gir bort noe gratis, og de velger og selge det, good for them. Solgt er solgt. Gitt bort er gitt bort. Jeg og du har da ingen ting med hva andre gjør med tingene vi har solgt/ gitt dem. Dette er nå deres eiendel. At du har solgt den for billig er ikke eksen sitt problem. Noe spesielt å mene at det er respektløst. Skulle han gitt deg de pengene han tjente på den? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 24. august 2024 #23 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endelig en som forstår! I motsetning til dere andre surmegger som her ikke forstår forskjellen på å selge til en tilfeldig og å selge noe til en nær, som senere misbruker gavmildheten din. Anonymkode: 2eb39...474 Du får som svar at du er dumsnill og at du ikke har noen grunn til å være sint på ham, og synes endelig at du får støtte?! Det er jo akkurat det samme som vi sier jo! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #24 Del Skrevet 24. august 2024 Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. Fikk plutselig vite at den var solgt. Det flere her heller ikke tar i beregning er relasjonen - en ting er når man kjøper av ukjente, en annen når man selger i slike anledninger som her. Han skylder meg allerede en god del tusen som han ikke «har råd» til å tilbakebetale enda, og så topper han da med dette og benytter ikke engang fortjenesten til å tilbakebetale gjeld! Anonymkode: 2eb39...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #25 Del Skrevet 24. august 2024 Kjøpte dere den fra bunnen av? Anonymkode: 98ae3...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 24. august 2024 #26 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. Fikk plutselig vite at den var solgt. Det flere her heller ikke tar i beregning er relasjonen - en ting er når man kjøper av ukjente, en annen når man selger i slike anledninger som her. Han skylder meg allerede en god del tusen som han ikke «har råd» til å tilbakebetale enda, og så topper han da med dette og benytter ikke engang fortjenesten til å tilbakebetale gjeld! Anonymkode: 2eb39...474 Du har fått svar ut fra det du opplyste om i hovedinnlegget. Spesielt at du har forkjøpsrett ved salg, er jo ekstremt vesentlig, og at han skylder deg penger er jo toppen av kransekaka! Hvis du nå hadde tatt med dette i hovedinnlegget, så hadde jeg selvfølgelig svart deg helt annerledes, men jeg mistenker heller at du prøver å pynte på den egen reaksjon når du skjønte at ingen var enig med deg 🤣 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #27 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kjøpte en sofa til 10 000, som etter 3 år med veldig pen bruk selges til min ekssamboer til en veldig lav pris, 4000 kr. Fire år etter der igjen, når han attpåtil har påført den godt med slitasje og uhumskheter, selger han den videre for 4500 kr!! Er ikke dette veldig frekt, uforskammet og utakknemlig mot meg? Der har han altså i praksis hatt gratis sofa i 4 år, mens den har blitt stadig mer slitt og utbrukt, og tjener attpåtil penger på salget. Uten å ofre meg en tanke (eller en krone), som allerede fra før tok på meg et økonomisk tap på den for å være snill med han. Anonymkode: 2eb39...474 Nei, det er det ikke. Men jeg tenker jo at han er gnien. Jeg selger selv aldri ting jeg har fått, eller ting dyrere enn jeg fikk det for, og synes det er sykt sært når folk gjør det. Anonymkode: 4e130...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #28 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. Fikk plutselig vite at den var solgt. Det flere her heller ikke tar i beregning er relasjonen - en ting er når man kjøper av ukjente, en annen når man selger i slike anledninger som her. Han skylder meg allerede en god del tusen som han ikke «har råd» til å tilbakebetale enda, og så topper han da med dette og benytter ikke engang fortjenesten til å tilbakebetale gjeld! Anonymkode: 2eb39...474 Men dette er jo noe annet, og en ganske vesentlig detalj som du har utelatt av Hi 😂 Du kan jo ikke forvente at noen av oss skulle vite dette? Anonymkode: b431c...1d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 24. august 2024 #29 Del Skrevet 24. august 2024 Min erfaring er uansett at ting er dyrere å kjøpe brukt nå, enn hva de var for 4-5 år siden. Fordi alt er blitt dyrere, mange har fått dårligere råd. Dermed må flere handle brukt = billig blir dyrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 24. august 2024 #30 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Endelig en som forstår! I motsetning til dere andre surmegger som her ikke forstår forskjellen på å selge til en tilfeldig og å selge noe til en nær, som senere misbruker gavmildheten din. Anonymkode: 2eb39...474 Enig i med den anonyme brukeren du siterer, men de andre har da ikke vært surmegger ved å påpeke at din eks ikke har handlet uetisk.. skjerp deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #31 Del Skrevet 24. august 2024 Gidder folk å betale fire og et halvt tusen for en utslitt sofa da? Anonymkode: 139f0...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #32 Del Skrevet 28. august 2024 Du hadde forkjøpsrett på en 7 år gammel sofa? Hvem ønsker forkjøpsrett på en gammel sofa? Var den håndheklet av din blinde oldemor og hadde affeksjonsverdi? Hvis ikke så ser jeg ikke hvorfor i all verden du skulle være så knyttet til en gammel sofa som du valgte å selge til din eks 🙄 For øvrig synes jeg ikke 4000 for en sofa som opprinnelig kostet 10 000 er noen dårlig pris i det hele tatt. Du hadde ikke fått så mye mer på Finn. At han selger den til en høyere pris flere år senere bør du bare applaudere ham for! Han har tydeligvis et salgstalent. Anonymkode: 4eb8d...3d1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #33 Del Skrevet 28. august 2024 Hvem bryr seg Anonymkode: e2b9a...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #34 Del Skrevet 28. august 2024 On 8/24/2024 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Men dette er jo noe annet, og en ganske vesentlig detalj som du har utelatt av Hi 😂 Du kan jo ikke forvente at noen av oss skulle vite dette? Anonymkode: b431c...1d6 Det er bare jug hun slang inn etter å ha blitt sjokkert over at ingen naturligvis tok hennes side. Anonymkode: a4602...4ab 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #35 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 18.38): Nei, det er det ikke. Men jeg tenker jo at han er gnien. Jeg selger selv aldri ting jeg har fått, eller ting dyrere enn jeg fikk det for, og synes det er sykt sært når folk gjør det. Anonymkode: 4e130...253 Hvis du kjøper en bil, bruker den i to år og selger den igjen, kom ikke her og si at du ikke hadde blitt fornøyd om du fikk igjen mer enn du betalte for den! Anonymkode: 0629f...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #36 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 18.30): Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. Fikk plutselig vite at den var solgt. Det flere her heller ikke tar i beregning er relasjonen - en ting er når man kjøper av ukjente, en annen når man selger i slike anledninger som her. Han skylder meg allerede en god del tusen som han ikke «har råd» til å tilbakebetale enda, og så topper han da med dette og benytter ikke engang fortjenesten til å tilbakebetale gjeld! Anonymkode: 2eb39...474 Kanskje greit å ha med noe så vesentlig i HI? Anonymkode: 0629f...d94 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 28. august 2024 #37 Del Skrevet 28. august 2024 Tidenes tåpligste tråd. 🤣🤣😂😂. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #38 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 17.41): Kjøpte en sofa til 10 000, som etter 3 år med veldig pen bruk selges til min ekssamboer til en veldig lav pris, 4000 kr. Fire år etter der igjen, når han attpåtil har påført den godt med slitasje og uhumskheter, selger han den videre for 4500 kr!! Er ikke dette veldig frekt, uforskammet og utakknemlig mot meg? Der har han altså i praksis hatt gratis sofa i 4 år, mens den har blitt stadig mer slitt og utbrukt, og tjener attpåtil penger på salget. Uten å ofre meg en tanke (eller en krone), som allerede fra før tok på meg et økonomisk tap på den for å være snill med han. Anonymkode: 2eb39...474 Nei absolutt ikke. Når du har solgt en vare, kan kjøper tidoble prisen om ønskelig. Faktisk er det slik mange gjør business... Anonymkode: 47e44...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #39 Del Skrevet 28. august 2024 On 8/24/2024 at 6:21 PM, AnonymBruker said: Endelig en som forstår! I motsetning til dere andre surmegger som her ikke forstår forskjellen på å selge til en tilfeldig og å selge noe til en nær, som senere misbruker gavmildheten din. Anonymkode: 2eb39...474 Nå måtte jeg le litt. 🤣 Det er du som er surmegga her da. Han kan være glad han er kvitt både deg å sofaen tenker jeg om det er sånn du er til vanlig. Med gevinst til og med. Smart fyr. Anonymkode: bfe5c...475 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 28. august 2024 #40 Del Skrevet 28. august 2024 Forkjøpsrett på en åtte år gammel sofa? Du tuller. Ellers vil jeg bare si good for him. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå