Gå til innhold

Respektløs og utakknemlig oppførsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Uten å ofre meg en tanke (eller en krone), som allerede fra før tok på meg et økonomisk tap på den for å være snill med han.»

Men dette har da ingen ting med deg å gjøre i det hele tatt. Syns du fikk en god pris for den av han jeg. Sofaer forfaller og taper verdi ganske raskt, ettersom de blir brukt hver dag. Det er stor forskjell på å kjøpe noe nytt hvor du selv kan velge materiale, farge, form, får med garanti, reklamasjon, ekstra skruer og andre nødvendigheter, i forhold til å kjøpe noe brukt av andre. 

Du skriver etter hvert at dere hadde avtalt du skulle ha forkjøpsrett på den. Men jeg antar han hadde glemt det etter så mange år. Følte kanskje ikke for å involvere eksen. Du virker ganske sint og bitter, så det er jo forståelig. 

At han skylder deg penger er også en helt annen sak. Dette burde du tatt opp for lenge siden, på andre måter. Unødvendig å blande epler og appelsiner her. 

I dag er alt blitt veldig mye dyrere generelt, så antar det er derfor han har fått bittelitt mer for den. 500kr mer er tross alt ikke så mye. Men sett i forhold til hva samme sofa hadde kostet i dag, antar jeg prisforskjellen  nå er større enn tidligere. 

Anonymkode: 4704f...2a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans sofa som du selv har valgt å selge han så billig.

Anonymkode: 17b50...8b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du i det hele tatt vært interessert i å kjøpe tilbake en sofa du omtaler som slitt og utbrukt (i så fall - hvorfor? :klo: )? Her lukter det mye bitterhet og prinsipper og gamle kjepphester - og pengefokus, forskjellen på 4000kr for fire år siden og 4500 nå er ikke akkurat enorm.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 17.41):

Kjøpte en sofa til 10 000, som etter 3 år med veldig pen bruk selges til min ekssamboer til en veldig lav pris, 4000 kr. Fire år etter der igjen, når han attpåtil har påført den godt med slitasje og uhumskheter, selger han den videre for 4500 kr!!

Er ikke dette veldig frekt, uforskammet og utakknemlig mot meg? Der har han altså i praksis hatt gratis sofa i 4 år, mens den har blitt stadig mer slitt og utbrukt, og tjener attpåtil penger på salget. Uten å ofre meg en tanke (eller en krone), som allerede fra før tok på meg et økonomisk tap på den for å være snill med han.

Anonymkode: 2eb39...474

Er en 10 000 kroners sofa du har solgt til 4000 her.. 

Ikke en 50 000 kroners sofa til 4000, med kontraktfesta forkjøpsrett. For DA hadde du vert grei da. 

Att du fikk 4000 for en såpass billig bruktsofa er helt innafor. 

Att han får solgt den videre flere år etterpå for 4500 er intet mindre enn ett mirakel. 

Du var ikke spesielt grei når du solgte, og du mistet retten til å eie dette møbelet når du solgte, så move on. 

Anonymkode: b0dc0...916

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (På 24.8.2024 den 18.37):

Du har fått svar ut fra det du opplyste om i hovedinnlegget. Spesielt at du har forkjøpsrett ved salg, er jo ekstremt vesentlig, og at han skylder deg penger er jo toppen av kransekaka! 

Hvis du nå hadde tatt med dette i hovedinnlegget, så hadde jeg selvfølgelig svart deg helt annerledes, men jeg mistenker heller at du prøver å pynte på den egen reaksjon når du skjønte at ingen var enig med deg 🤣

Enig.

At ts er bitter er jo forståelig gitt relasjonen og bruddet, men hallo. Du er kvitt liket, og selv om det skulle være sant at han skylder deg penger så vis at du er en bedre person og la det gå. Karma tar han tidsnok.

Anonymkode: 58919...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 18.30):

Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. 

Måtte historien tilpasses svarene du fikk? 😄

Anonymkode: 8f04b...ae4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 17.41):

Kjøpte en sofa til 10 000, som etter 3 år med veldig pen bruk selges til min ekssamboer til en veldig lav pris, 4000 kr. Fire år etter der igjen, når han attpåtil har påført den godt med slitasje og uhumskheter, selger han den videre for 4500 kr!!

Er ikke dette veldig frekt, uforskammet og utakknemlig mot meg? Der har han altså i praksis hatt gratis sofa i 4 år, mens den har blitt stadig mer slitt og utbrukt, og tjener attpåtil penger på salget. Uten å ofre meg en tanke (eller en krone), som allerede fra før tok på meg et økonomisk tap på den for å være snill med han.

Jeg er faktisk stum… 🙄 

Anonymkode: 50600...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 18.30):

Nei, avtalen var at jeg hadde forkjøpsrett ved salg, noe som ikke ble overholdt. Fikk plutselig vite at den var solgt. Det flere her heller ikke tar i beregning er relasjonen - en ting er når man kjøper av ukjente, en annen når man selger i slike anledninger som her. Han skylder meg allerede en god del tusen som han ikke «har råd» til å tilbakebetale enda, og så topper han da med dette og benytter ikke engang fortjenesten til å tilbakebetale gjeld!

Dette er jo vesentlig informasjon, som ikke kom frem i HI! 

Skjønner det er skikkelig surt! Men tror ikke det er så mye gjøre rent juridisk❤️ 
Noen ting må en bare ‘’la gå’’… For sin egen indre ro…

Hadde sikkert vært bitter selv, men noen ganger må er bare ta tapet❤️

Anonymkode: 50600...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke noe jeg hadde giddet å henge meg opp i.  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...