Gå til innhold

Hvordan holde samtalen gående?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Matcha og skrev en del med en Tinder match forrige uke, men har ikke skrevet noe til henne denne uken. 

Trenger litt tips til hvordan man kan holde samtalen gående? Blir det ikke litt kjedelig med de samme «Hei, hvordan var helgen/dagen?» 

Anonymkode: 856a9...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om hobbyer, interesser. Om opplevelser hun har hatt. ☺️ ønsker for framtiden

Anonymkode: cddc6...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vise interesse for detaljer i samtalen, og bygge videre fra det.

Stille spørsmål eller observere noe sammen.

Hva liker du å snakke om? 

Husk du skal sjekke om dere passer sammen, så om det er umulig å holde samtalen gående, kan det være at dere ikke har noen god kjemi også. Nevner det siden jeg selv har vært naiv på det området, er ikke sikkert du er.

Anonymkode: 7c0e1...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man jobbe for å holde samtalen i gang så er det døfødt. Når det klaffer går alt sånt av seg selv. 

Anonymkode: 4ab2f...97c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtes! Hvis vanskelig, ta en FaceTime-date. Eller i det minste telefonsamtale. 

Chatting er drepen. 

Anonymkode: cd524...232

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Matcha med en som jeg prøvde å chatte litt med for å se om det var noe å bygge videre på. Ble bare "hei hvordan var helga/ dagen" og "god natt" hele veien. Prøvde å spørre han litt mer utfyllende spørsmål, fikk bare korte svar. Og dersom han spurte om noe, så var det ting jeg allerede hadde svart på😂 Så da ble svaret "det skrev jeg tre avsnitt opp". Needless to say, den samtalen døde brått og brutalt ut til slutt. 

Anonymkode: 6e15c...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Matcha og skrev en del med en Tinder match forrige uke, men har ikke skrevet noe til henne denne uken. 

Trenger litt tips til hvordan man kan holde samtalen gående? Blir det ikke litt kjedelig med de samme «Hei, hvordan var helgen/dagen?» 

Bare å senke skuldrene. Det er ikke bare din oppgave å holde en samtale i gang. Og det er ikke noen samtale om ikke begge er med på å holde den i gang. Så, du kan spørre om hva du vil, du kan fortelle hva du vil. Hun gjør det samme om hun er interessert

Anonymkode: 28f99...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde møtes. Da kan det være lettere å holde en samtale igang etterpå også, om man har blitt litt kjent. Også kreves innsats fra begge. Pluss, jeg synes mange forventer et pang ved første blikk, og det gjør jo ting ekstra vanskelig. Gjentatt eksponering kan definitivt føre til tiltrekning, hvor mange har ikke opplevd å plutselig få øynene opp for noen man omgås jevnlig?

Så. Fokus på fysiske møter tror jeg er nøkkelen altså. Det er selvfølgelig begrenset hvor mange man kan drive og møte, men likevel. Bare chatting er umulig for de fleste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid vanskelig å kunne svare på dette, da det varierer stort på hvem du prater med. Prat om livsfilosofi, hva dere angrer på, hva dere er flinke til, hva dere vil lære, interesser, film, musikk, mat, prøv å finn interessen til den andre og dra i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har skrevet i en uke allerede så er det på tide å foreslå å møtes. Om du vet hva hun liker å gjøre så kan du foreslå en date ut fra det, ellers kan du begynne med å spørre litt hva hun liker å gjøre Hvis hun feks er glad i å gå tur så kan du foreslå eat dere går en tur sammen, om hun er glad i film kan du spørre om hun har lyst til å bli med på kino osv...

Anonymkode: 65dcf...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 15.25):

Vis interesse for henne som menneske. Jeg vil at matchen spør om hvordan dagen min har vært. Du kan si noe om hva du har gjort og så spørre henne. Vis interesse på det hun gjør. 

Si det som faller deg inn, vær deg selv. 

Anonymkode: 40f6c...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs to for å holde samtalen i gang. Om det bare er en som prøver, så går man naturligvis tom. Ikke noe poeng i å prøve å holde liv i samtalen da

Anonymkode: 28f99...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...