AnonymBruker Skrevet 24. august #21 Del Skrevet 24. august Nei det er det ikke. Jeg veier bare 3 kg mindre og er 176 høy, og jeg er undervektig. (Ikke med vilje, jobber med det.) Anonymkode: 4bc77...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #22 Del Skrevet 25. august Alt er relativt. For meg petsonlig er det altfor mye, fra et estetisk ståsted. Anonymkode: 5d497...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #23 Del Skrevet 25. august Ugline skrev (11 timer siden): Men herre gud da.... Muskler har høyere massetetthet enn fett. 1 cm^3 med muskel veier mer enn 1 cm^3 med fett. Alle forstår at det er det man mener når man sier at muskler veier mer enn fett!!! At en kg med fett tar mer plass enn en kg med muskler, og at to mennesker med samme vekt men ulik fordeling mellom fett og muskler vil se forskjellige ut. Å kverulere på det er akkurat like teit som å kverulere på at man i dagligtale sier at bly veier mer enn fjær. Alle skjønner at en kilo er en kilo. Ja, er det ikke utrolig teit hvordan de tolker "veier mer enn" på én måte, og den minst pragmatisk holdbare måten av dem alle. Minner om unger som sitter klare til å rope når noen sier at svart er yndlingsfargen deres Anonymkode: 5d497...433 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #24 Del Skrevet 25. august Det spiller vel bare en rolle hvis DU synes det er for mye? Jeg er 167 og 54 kg og synes det er passe. Kunne ev tenke meg å gå opp et par kilo på grunn av styrketrening. Anonymkode: e94a4...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #25 Del Skrevet 25. august Som kvinne er man feit hvis man er over 60 kg og rundt 170 cm høy. Synes kvinner burde veie rundt 50-55. Idealkroppen! Anonymkode: d32b6...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #26 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Som kvinne er man feit hvis man er over 60 kg og rundt 170 cm høy. Synes kvinner burde veie rundt 50-55. Idealkroppen! Anonymkode: d32b6...c25 Hvor er de feit? Trente kvinner på 170 cm og 60 kg er ikke tykke. De har muskler. Anonymkode: f3c97...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #27 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sikter på å bli et røntgenbilde ja... Anonymkode: fa7ef...fe2 Det er noe alvorlig galt med Norge. Selv om man ønsker å ha en BMI rundt 20 så betyr det ikke at man ser ut som en konsentrasjonsfange. Normal BMI er 18-25 og bare fordi 70 % av nordmennene er overvektige så betyr det ikke at overvekt er hverken bra, sunt eller vakkert. TS har en BMI på 21.0 og kan faktisk gå ned ytterligere 5 kg og fremdeles være normalvektig. Anonymkode: d7f26...c9d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #28 Del Skrevet 25. august Synes du veier lite jeg. Spesielt når du sier du har fått masse muskler. Altså du er nok litt tynnere enn hva jeg foretrekker kvinnfolka. Men kan du ikke prøve å trives i livet istedenfor å fokusere så voldsomt på om du er tynn nok? Du lever bare én gang 😀 Anonymkode: b6687...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #29 Del Skrevet 25. august Folk bærer vekt forskjellig, hvis du trener mye tung styrke bærer kroppen preg av muskler og du vil nok se bedre ut enn en som veier det samme, men som ikke trener. Du er normalvektig og føler deg bra, så ikke stress ☺️ Anonymkode: c4b09...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #30 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei. Muskler veier ikke mer enn fett. En kilo muskel veier akkurat det samme som en kilo fett. Men en kilo muskel er mindre i størrelse enn en kilo fett. Muskel er heller ikke fett så at "alt er fett" er ikke sant. Muskelvev og fettvev er to forskjellige typer vev. Anonymkode: 8365c...f46 Jeg sa aldri at en kilo muskler veier mer enn en kilo fett. Men viss du har kraftige armer grunnet mye arm trening så vil disse armene veie mer en like store armer hvor alt er overflødig fett grunnet dårlig kosthold. Dette er jo noe folk som er svert opptatt av vekten legger merke til når de begynner å trene skikkelig. Alt i kroppen er ikke fett den er bygger opp av mye. Hvor jeg skal ha skrevet dette ser jeg ikke. Anonymkode: 174ed...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 26. august #31 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Som kvinne er man feit hvis man er over 60 kg og rundt 170 cm høy. Synes kvinner burde veie rundt 50-55. Idealkroppen! Anonymkode: d32b6...c25 Skjønner du er mann ja med den holdningen . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. august #32 Del Skrevet 26. august Jeg er 163 og 68 kilo. Bruker str 36 i klær. Du er neppe tjukk eller i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #33 Del Skrevet 26. august BobbySocks skrev (1 time siden): Jeg er 163 og 68 kilo. Bruker str 36 i klær. Du er neppe tjukk eller i nærheten. Det var rart. Jeg er 167 og veier 54 8g bruker str 36. Anonymkode: e94a4...e0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #34 Del Skrevet 26. august Jeg er 165cm og veier bare 52 kg. Det er ikke pent. Jeg ser gammel og avmagret ut i ansiktet. Mitt mål er å komme meg nærmere 60 kg i vekt. Da jeg var yngre hadde jeg litt mer valpefett i ansiktet og kom unna med å være tynn. Det ser ikke bra ut nå når jeg har bikket 35 år. Anonymkode: 524ad...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 26. august #35 Del Skrevet 26. august Vektmessig har du en vekt som er sunn for din høyde. Men det er også viktig å ta høyde for at det egentlig er fordelingen av fett og muskler som er det viktigste her. Når skriver du at du trener styrke også, og da tar jeg utgangspunkt i at du har litt muskler på kroppen også. Da vil jeg si at du trolig har en sunn vekt. Om du vil ta styrketreningen opp et nivå kan du sikkert ta sikte på å legge på deg et par kg, men da i form av muskler. Om du liker mestringsfølelsen styrketrening gir vil det kunne gi treningen din et booster, uten at du vil fremstå som noe større enn du er idag. Snarere tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #36 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 16.42): Nei. Muskler veier ikke mer enn fett. En kilo muskel veier akkurat det samme som en kilo fett. Men en kilo muskel er mindre i størrelse enn en kilo fett. Muskel er heller ikke fett så at "alt er fett" er ikke sant. Muskelvev og fettvev er to forskjellige typer vev. Anonymkode: 8365c...f46 Jo, muskler veier mer enn fett når du tenker på VOLUM. Hvis du har to 1 kvadratmeter store bokser og fyller en med fett og en med muskler vil boksen med muskler veie mest. Akkurat som hvis du fylte en boks med vann og enn boks med stein ville boksen med stein veie mest. Dermed kan du finne to personer med samme størrelse (som fyller samme volum) som veier forskjellig. Den med mest muskler vil veie mest. (Gitt at alt annet som f.eks beinmasse er likt). Anonymkode: d6b4c...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #37 Del Skrevet 26. august Det er interessant hvordan lik vekt og høyde kan fremstå så forskjellig på ulike personer. Jeg er 1,66 m høy og har det meste av livet veid under 60 kg med unntak av graviditet. Trivselsvekt er 55-58, så da jeg bikket 60 kg, 63 på det meste, følte jeg meg "stor". Jeg tviler på om jeg hadde tenkt det samme om andre med samme vekt. Jeg er på full fart inn i overgangsalderen, og kombinasjonen konstant fysen og lavere forbrenning gjør at jeg plutselig ikke kan spise som jeg vil lenger. Jeg orker ikke kjøpe masse nye klær, så jeg har bestemt meg for at jeg i hvert fall skal under 60 igjen. Jeg har ikke en kroppstype som kler de ekstra kiloene, er ganske rett i livet, og det meste av vekta legger seg på midten. Jeg synes jo egentlig damer med former er flotte når det er velproposjonert, men selv føler jeg meg ikke fin. Har aldri tenkt på slanking før, men nå satser jeg på periodisk faste. Ser heldigvis ut til at jeg fortsatt går relativt enkelt ned i vekt, alderen til tross 😅 Anonymkode: 998b6...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #38 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 9.26): Som kvinne er man feit hvis man er over 60 kg og rundt 170 cm høy. Synes kvinner burde veie rundt 50-55. Idealkroppen! Anonymkode: d32b6...c25 Ikke hør på denne! Jeg er 163 høy. Da jeg veide 51 kg i begynnelsen av 20-åra besvimte jeg nesten fordi jeg var for tynn. Først etter å ha lagt på meg og økt vekten merket jeg at jeg ble friskere. På 55 kg hadde jeg veldig markerte magemuskler, og i den alderen var det beste for min kropp å være 55-58 kg. Kropper er forskjellige og trives med forskjellig vekt (muskelmasse varierer også). Det er for snevert å komme med en «fasit» som personen over. Hvis vi alle skulle følge den fasiten ville vi endt opp med noen friske personer og veldig mange usunne personer. Anonymkode: d6b4c...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #39 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 16.30): Dette kommer jo helt ann på. Muskler veier mer en fett. Hvordan ser mageregionen ut? Det er bedre å ha høyre vekt grunnet muskler enn lavere vekt men alt er fett. Vekt på benbygning har også noe å si. Tallet på vekten har svært lite å si. Det er når du begynner å bli polstret rundt midjen at det er lurt å ta grep rundt vekten. Anonymkode: 174ed...5da Vekt på benbygning har svært lite å si, ren benmasse utgjør ca 6-7 % av kroppsvekten. Beintettheten blir noe større ved rett type trening, men vekten på skjelettet gjør lite utslag på totalvekten. AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 20.10): Sikter på å bli et røntgenbilde ja... Anonymkode: fa7ef...fe2 Det var da en unødvendig kommentar. Jeg er 176 høy og veier stort sett mellom 59 og 61 kilo, en vekt jeg trives godt med, og de fleste omtaler meg som slank, ikke tynn og ikke mager. Anonymkode: 644fe...46d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. august #40 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var rart. Jeg er 167 og veier 54 8g bruker str 36. Anonymkode: e94a4...e0c Men hvor mye trener du og hvor mye muskler har du? Tenker jeg slår deg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå