Gå til innhold

Der uføre på ca 57 år hvor mye betaler dere i livsforsikringspremie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurdere tegne livsforsikring da jeg har et særkullsbarn som da er sikret og som mannen kan betale ut om jeg skulle falle fra

 

Derfor nysgjerrig på hva andre uføre betaler i forsikring tegnet etter at dere ble uføre 

Ikkerøykere 

Anonymkode: 9f22c...96b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livsforsikring når du er så gammel er svindyrt! Vet ikke om ufør spiller inn, kommer vel an på hvorfor du er ufør. Jeg er ufør, men ikke pga noe som gjør tidlig død mer sannsynlig, så min mann som jobber fullt and then some har mye dyrere forsikring enn meg, siden han er 6 år eldre.

Anonymkode: 9fc11...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi som er uføre få tegne livsforsikring? Jeg er 55 år og kollisjonsskadd og har et barn.

Dør ikke av skaden min men med

Anonymkode: 756a6...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsforsikring for å sikre partner økonomi til å betale ut særkullsbarn er tilsynelatende noe flere på kvinneguiden synes er en god ide. Det kan det være, men da når man er relativt ung. Slike forsikringer blir ekstremt dyre når man nærmer seg pensjonsalder, og det er vel mer eller mindre umulig å ha de når man passerer pensjonsalder. Grunnen er selvsagt at alle skal dø. Vil du som ufør 57 åring tegne livsforsikring på si to millioner, tipper jeg at premien må dekke fullt forsikringsbeløp i løpet av de neste 5-10 årene. Altså mange hundre tusen i året.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Livsforsikring for å sikre partner økonomi til å betale ut særkullsbarn er tilsynelatende noe flere på kvinneguiden synes er en god ide. Det kan det være, men da når man er relativt ung. Slike forsikringer blir ekstremt dyre når man nærmer seg pensjonsalder, og det er vel mer eller mindre umulig å ha de når man passerer pensjonsalder. Grunnen er selvsagt at alle skal dø. Vil du som ufør 57 åring tegne livsforsikring på si to millioner, tipper jeg at premien må dekke fullt forsikringsbeløp i løpet av de neste 5-10 årene. Altså mange hundre tusen i året.

Nei, det er ikke så dyrt at man skal dekke over noe premie over x antall år.

 

Om man uansett ikke har midler til å dekke dette om noe skulle skje så har man ikke mange andre alternativer enn at gjenlevende mister hjemmet sitt. At det er dyrt er liksom ikke så relevant om man ikke har andre alternativer.

 

De fleste livsforsikringer varer til man er mellom 70 og 80 år, så TS har mange år igjen med dekning, og i mellomtiden kan de fokusere på å betale ned gjeld og bygge formue. Som de såklart burde når de nærmer seg pensjonsalder.

Anonymkode: 097fa...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, det er ikke så dyrt at man skal dekke over noe premie over x antall år.

 

Om man uansett ikke har midler til å dekke dette om noe skulle skje så har man ikke mange andre alternativer enn at gjenlevende mister hjemmet sitt. At det er dyrt er liksom ikke så relevant om man ikke har andre alternativer.

 

De fleste livsforsikringer varer til man er mellom 70 og 80 år, så TS har mange år igjen med dekning, og i mellomtiden kan de fokusere på å betale ned gjeld og bygge formue. Som de såklart burde når de nærmer seg pensjonsalder.

Anonymkode: 097fa...c60

Forsikringsselskapene skal jo ha dekket det de betaler ut. Sier seg selv at det i praksis vil være umulig å tegne en livsforsikring med særlig dekning når du nærmer deg forventet levealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...