AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Del Skrevet 24. august 2024 Du bruker glansemiddel ja? Mange hopper over det med dårligere resultat Anonymkode: 76c1f...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #22 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du bruker glansemiddel ja? Mange hopper over det med dårligere resultat Anonymkode: 76c1f...be8 Glansemiddel hjelper mot "vannflekker", ikke mot matrester som flytter seg til andre servisedeler i løpet av vaska. Anonymkode: 77a6e...ac1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #23 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 15.06): Om dette er aldri så utdatert, så samler su mengder av matrester i pumpevannet og i slangen på maskinen. Men vil man være lat og ha bruk og kast mentalitet så er det greit for meg. Du bruker heller ikke vamt vann på å skylle oppvask, med mindre oppvasken har stått i dagevis på benken. Og til sist, dette var ikke svar på ts sitt tema. Men hun får ta det med seg når hun reklamerer på maskinen. Anonymkode: 68405...72b Moderne maskiner trenger gjerne litt slitt for at sensorene skal se på vaskevannet at det må vaske bedre. Anonymkode: efcf9...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #24 Del Skrevet 26. august 2024 Vi hadde problem med en oppvaskmaskin og da viste det seg at bunnskuffen var montert feil/hjulene satt feil så skyllearmen i bunnen ikke roterte fritt. Med en gang det ble fikset så ble det gullende rent. Har også opplevd at store tallerkener el.l. som er satt ut mot døra har hindret luken med oppvasktabletten å sprette opp på riktig tidspunkt. Anonymkode: 6dc1b...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #25 Del Skrevet 27. august 2024 Vi flyttet inn i nytt hus hvor vi overtok oppvaskmaskin fra selger. Opplevde at oppvasken ikke ble helt ren og var litt klissete (i mangel av bedre ord). Sjekket spylearmene og de var fulle var bittesmå eggeskall, papirbiter og ingefærtråder blant annet. Tipper over halvparten av de var tette. Så sjekk disse. Vi kjører alltid program på 70 grader. Dersom vi velger Auto-program blir det ikke skikkelig rent. Anonymkode: 8f5e3...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. august 2024 #26 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 11.52): Jeg har denne oppvaskmaskinen fra AEG. Skulle være en av de beste, yeah right! Det er sjeldent oppvasken blir ren. Jeg har ikke tall på hvor mye jeg har renset den og i perioder renser jeg den daglig! Jeg kjører renseprogram, midler for rens, demonterer maskinen og vasker alle komponenter samt innvendig i maskinen før jeg kjører på med rensetabletter osv. Jeg har forsøkt å skylle oppvasken, jeg har forsøkt å ikke skylle oppvasken. Har googla opp og ned på hvilke av programmene som er best. Alle vaskemidler er forsøkt, både pulver og tabletter. Jeg har vasket med full maskin, halvfull maskin og nesten tom maskin. Det sitter ofte matrester igjen, ofte er det såpe igjen på serviset, glassene har matrester på seg som absolutt ikke var der før vask. Det ligger igjen belegg på alt, føles nesten som pulver som ligger igjen. Allerede etter 2 måneder fra vi kjøpte den tok hovedkortet kvelden og måtte byttes. Jeg må kjøpe ny idag for nå var det rett før jeg knuste en tallerken for jeg er så dritt lei av at jeg må vaske for hånd etter det er vasket i maskinen! Hvilken maskin har du som gjør det rent? Anonymkode: 50262...4df Vurdert å rense maskinen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 27. august 2024 #27 Del Skrevet 27. august 2024 Hvor gammel er maskinen? Vår "faste" reparatør sier 10 år er holdbarheten på en oppvaskmaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #28 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 13.00): Her har vi hatt en del oppvaskmaskiner på ulike kjøkken, og av noe ulik prisklasse, men aldri de billigste maskinene. Grunnregelen vil lært fra skolekjøkkenet av var å alltid skylle av serviset med børste og gjerne litt Zalo i kaldt vann. Dette har blitt lært videre til både små fingre og store stebarn. De gangene noe i oppvaskmaskinen ikke er rent så er det snakk om et stykk kjøkkenprodukter ikke en hel vask. Å skylle av og la matrester gå i avløpet i vasken, fremfor at alt skal inn i maskinen for så å gå gjennom pumpen, og ut avløpsslangen er at både pumpe og avløpsslange ikke blir fult av matrester som ligger og mugner, lager dårlig lukt og forkorter maskinenes levetid. Hva som er galt med maskinen din, det må du ta opp med selger, og du må kunne dokumentere det du hevder, derfor bilder/video. Maskinen vasker faktisk dårligere ved at du skyller så grundig. Du skal fjerne klumper, men flekker som løses opp i vann skal bli værende. Moderne maskiner føler på hvor skitten vasken er og ved å sette inn vask som virker ren tilpasser maskinen vasken deretter. Anonymkode: e3d85...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå