AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Del Skrevet 24. august Har en Maine coon med diaré i tide og utide. Vært hos veterinær gjentatte ganger for dette. Nå prøver vi et fór derfra og gått på det en uke ,fikk diaré idag. Dette fóret heter Purina ProPlan veterinary diet HA hypoallergenic. Dette skal han da gå på i 8 uker og kun få det. Skulle egentlig være umulig å få diaré på dette foret for alt som kan reageres på er visst fjernet. Han får ikke i seg noe annet, og leiligheten her har heller ikke noe han kan tygge på som gir diaré. Han er innekatt. Neste steg er muligens blodprøver og avf prøve. Har tryg forsikring og håper de dekker det isåfall. Men om det hadde blitt påvist noe der så hadde han uansett havnet på det fóret sa veterinær. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er helt krise når han har diaré for han drar det ut i hele leiligheten og blir en helvettes vaskejobb. Har vært mye mer diaré nå på noen uker enn før. Noen med erfaring som kan være så snill å komme med innspill? På forhånd takk Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 24. august #2 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en Maine coon med diaré i tide og utide. Vært hos veterinær gjentatte ganger for dette. Nå prøver vi et fór derfra og gått på det en uke ,fikk diaré idag. Dette fóret heter Purina ProPlan veterinary diet HA hypoallergenic. Dette skal han da gå på i 8 uker og kun få det. Skulle egentlig være umulig å få diaré på dette foret for alt som kan reageres på er visst fjernet. Han får ikke i seg noe annet, og leiligheten her har heller ikke noe han kan tygge på som gir diaré. Han er innekatt. Neste steg er muligens blodprøver og avf prøve. Har tryg forsikring og håper de dekker det isåfall. Men om det hadde blitt påvist noe der så hadde han uansett havnet på det fóret sa veterinær. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er helt krise når han har diaré for han drar det ut i hele leiligheten og blir en helvettes vaskejobb. Har vært mye mer diaré nå på noen uker enn før. Noen med erfaring som kan være så snill å komme med innspill? På forhånd takk Anonymkode: f4b6c...791 Ja, som du sier - veterinær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Del Skrevet 24. august Jeg har også en Maine Coon som har vært mye dårlig i magen, hun ble født sånn faktisk. Da snakker vi skikkelig sprutsjuttu, som de sier der jeg kommer fra Husker ikke helt hva det var men dyrlegen tok avføringsprøver og det var en infeksjon av noe slag. Behandlingen var Zoolac + teste ut forskjellig fôr. Har brukt Hills i/d som er for sensitive katter, den har vært bra. Jo eldre katten ble jo bedre ble hun. Fikk også tips om å gi en skje med yoghurt naturell hver dag (laktosefri) siden det er bra for tarmen. Nå går hun inn på kjøkkenet hver dag kl 7 og vil ha yoghurten sin Kan det være noe lignende med din katt ts, at det er en infeksjon? Håper du finner ut av det. Anonymkode: 4bbf8...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #4 Del Skrevet 24. august klarinetta skrev (9 minutter siden): Ja, som du sier - veterinær Ja vært hos veterinær mange ganger, måte på hvor mye man kan fly ned dit og få samme svar hver gang 😊🤑 Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også en Maine Coon som har vært mye dårlig i magen, hun ble født sånn faktisk. Da snakker vi skikkelig sprutsjuttu, som de sier der jeg kommer fra Husker ikke helt hva det var men dyrlegen tok avføringsprøver og det var en infeksjon av noe slag. Behandlingen var Zoolac + teste ut forskjellig fôr. Har brukt Hills i/d som er for sensitive katter, den har vært bra. Jo eldre katten ble jo bedre ble hun. Fikk også tips om å gi en skje med yoghurt naturell hver dag (laktosefri) siden det er bra for tarmen. Nå går hun inn på kjøkkenet hver dag kl 7 og vil ha yoghurten sin Kan det være noe lignende med din katt ts, at det er en infeksjon? Håper du finner ut av det. Anonymkode: 4bbf8...a2e Ja mulig det er det. Han har fått zoolac en del ganger i det siste, men kommer dessverre tilbake. Hjalp det med yoghurt naturell? Kan være noe lignende på han min ja, takk for svar 🤩 Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Del Skrevet 24. august Hvilken yoghurt bruker du forresten? Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 24. august #7 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har også en Maine Coon som har vært mye dårlig i magen, hun ble født sånn faktisk. Da snakker vi skikkelig sprutsjuttu, som de sier der jeg kommer fra Husker ikke helt hva det var men dyrlegen tok avføringsprøver og det var en infeksjon av noe slag. Behandlingen var Zoolac + teste ut forskjellig fôr. Har brukt Hills i/d som er for sensitive katter, den har vært bra. Jo eldre katten ble jo bedre ble hun. Fikk også tips om å gi en skje med yoghurt naturell hver dag (laktosefri) siden det er bra for tarmen. Nå går hun inn på kjøkkenet hver dag kl 7 og vil ha yoghurten sin Kan det være noe lignende med din katt ts, at det er en infeksjon? Håper du finner ut av det. Anonymkode: 4bbf8...a2e Har du snakket med oppdretter om dette? Kjenner du til om søsknene har samme mageproblemer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Del Skrevet 24. august Hva med å gi katten MAT istedet for ultraprosessert dritt aka tørr/våtfôr? 🙄 Ikke rart den stakkars katten blir dårlig av å spise dette: Sammensetning: Risstivelse¹, hydrolysert Sojaprotein², Sojaolje, Mineralstoffer, Cellulose, hydrolysert Autolysat², animalsk fett, Fiskeolje. ¹ Karbohydratkilde. ² Proteinkilde. Tilsetningsstoffer: Ernæringsfysiologiske tilsetningsstoffer: Vitamin A (35.000 IE/kg), Vitamin D (970 IE/kg), Vitamin E (650 IE/kg), Taurin (1.500 mg/kg), Jernsulfat Monohydrat (195 mg/kg), Kalcsumjodat vannfri (3,0 mg/kg), Kobbersulfat Pentahydrat (20 mg/kg), Mangansulfat Monohydrat ( 72 mg/kg), Zinksulfat Monohydrat (180 mg/kg), Natriumselenit (0,21 mg/kg). Tekologiske tilsetningsstoffer: Bentonit (10.000 mg/kg). Analytiske bestandeler: Essensielle Fettsyrer (4%). Er ikke én ting oppi der som en katt er ment å spise. De er rovdyr, og akkurat som alle dyr og mennesker gir ultraprosessert søppel helseproblemer. Jeg råforer kattene mine, de er friske og sunne og har fin bæsj alltid. ❤️ Anonymkode: 15cc6...774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva med å gi katten MAT istedet for ultraprosessert dritt aka tørr/våtfôr? 🙄 Ikke rart den stakkars katten blir dårlig av å spise dette: Sammensetning: Risstivelse¹, hydrolysert Sojaprotein², Sojaolje, Mineralstoffer, Cellulose, hydrolysert Autolysat², animalsk fett, Fiskeolje. ¹ Karbohydratkilde. ² Proteinkilde. Tilsetningsstoffer: Ernæringsfysiologiske tilsetningsstoffer: Vitamin A (35.000 IE/kg), Vitamin D (970 IE/kg), Vitamin E (650 IE/kg), Taurin (1.500 mg/kg), Jernsulfat Monohydrat (195 mg/kg), Kalcsumjodat vannfri (3,0 mg/kg), Kobbersulfat Pentahydrat (20 mg/kg), Mangansulfat Monohydrat ( 72 mg/kg), Zinksulfat Monohydrat (180 mg/kg), Natriumselenit (0,21 mg/kg). Tekologiske tilsetningsstoffer: Bentonit (10.000 mg/kg). Analytiske bestandeler: Essensielle Fettsyrer (4%). Er ikke én ting oppi der som en katt er ment å spise. De er rovdyr, og akkurat som alle dyr og mennesker gir ultraprosessert søppel helseproblemer. Jeg råforer kattene mine, de er friske og sunne og har fin bæsj alltid. ❤️ Anonymkode: 15cc6...774 Har gitt råfor før ,han hadde da dårligere mage enn noen gang 😉 men takk for tips du Anonymkode: f4b6c...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Del Skrevet 24. august Min Sibir slet med magen, og fikk antibiotika av dyrlegen. Første runde tok ikke knekken på det, men andre runde, med Flagyl, funket bra, og nå er han helt fin. Anonymkode: a1e73...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Del Skrevet 24. august Typisk rasekatt! Anonymkode: a4a2c...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Del Skrevet 24. august 1.Få tatt avføringsprøve og be veterinær sende inn til testing.. 2.Ta kontakt med oppdretter Anonymkode: 604cc...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Del Skrevet 24. august En uke sier lite om effekten av foret på katten. Du må faktisk la katten få samme for i minst 6 uker før du kan si om det fungerer eller ikke Anonymkode: 78c3e...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 11.59): Ja mulig det er det. Han har fått zoolac en del ganger i det siste, men kommer dessverre tilbake. Hjalp det med yoghurt naturell? Kan være noe lignende på han min ja, takk for svar 🤩 Anonymkode: f4b6c...791 Det skader hvertfall ikke å gi katter yoghurt (kun laktosefri de skal ha), jeg har bare fortsatt med det siden de liker det så godt. Kun den laktosefri fra Tine som aksepteres her, den som er hvit og lyseblå. Prøvde å kjøpe en annen type i Sverige en gang, den nektet kattene mine å spise. Så det skader jo ikke å prøve? Jeg fikk også tips om kyllingfilet og ris, i små mengder. Blir jo dyrt å gi det til katta hver dag, men noen dager i uka kanskje? Måtte mange runder med zoolac her og, før jeg så noen bedring. Katten var godt over 1 år før hun hadde normal avføring. Nå er hun 100 % frisk og rask! Er slitsomt når det står på og man må vaske etter de, så skjønner godt du er fortvilet ❤️ Anonymkode: 4bbf8...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Del Skrevet 25. august klarinetta skrev (På 24.8.2024 den 12.26): Har du snakket med oppdretter om dette? Kjenner du til om søsknene har samme mageproblemer? Ja, var oppdretter som fortalte meg om det. Jeg fikk ikke hentet katten før den var 4 mnd siden hun var så dårlig i magen. Oppdretter var og tok all slags tester på henne, uten at de fant noe hos dyrlegen. Søsknene var ikke dårlige. Oppdretteren har ellers bra katter, som er friske. Jeg følger med på facebook-siden hennes og ser bilder fra andre kjøpere, sånn at vi oppdaterer med bilder og sånn Anonymkode: 4bbf8...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, var oppdretter som fortalte meg om det. Jeg fikk ikke hentet katten før den var 4 mnd siden hun var så dårlig i magen. Oppdretter var og tok all slags tester på henne, uten at de fant noe hos dyrlegen. Søsknene var ikke dårlige. Oppdretteren har ellers bra katter, som er friske. Jeg følger med på facebook-siden hennes og ser bilder fra andre kjøpere, sånn at vi oppdaterer med bilder og sånn Anonymkode: 4bbf8...a2e Tok de avføringstest når hun var til oppdretter? Anonymkode: 604cc...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Del Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skader hvertfall ikke å gi katter yoghurt (kun laktosefri de skal ha), jeg har bare fortsatt med det siden de liker det så godt. Kun den laktosefri fra Tine som aksepteres her, den som er hvit og lyseblå. Prøvde å kjøpe en annen type i Sverige en gang, den nektet kattene mine å spise. Så det skader jo ikke å prøve? Jeg fikk også tips om kyllingfilet og ris, i små mengder. Blir jo dyrt å gi det til katta hver dag, men noen dager i uka kanskje? Måtte mange runder med zoolac her og, før jeg så noen bedring. Katten var godt over 1 år før hun hadde normal avføring. Nå er hun 100 % frisk og rask! Er slitsomt når det står på og man må vaske etter de, så skjønner godt du er fortvilet ❤️ Anonymkode: 4bbf8...a2e Takk! Ja er fortvilende, han er snart 2,5 år så håper jeg kan se bedring etterhvert, våkner på natta av at han graver i kassa og spretter opp for å se, blir en høy stress faktor 😂 kjøpte den fra tine, han likte der litt men spiste ikke så mye, han har ikke vært på do siden igår nå. Litt spent på hva som møter meg når jeg kommer hjem fra nattevakt 🫢 Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #18 Del Skrevet 28. august Kan det tenkes at katten er stresset? Hvis din reaksjon er som du selv beskriver,vil katten kunne få diare av det. Har en adoptert katt som hadde mageproblemer da han kom til oss. Sannsynligvis en kombinasjon av stress og katte corona. I begynnelsen var det mye fokus på fór og hvor ille dette var. Så tenkte jeg,nei,nå må katten få ro,kos og så får jeg ta dritten med godt humør. Nå har han tilnærmet aldri diare. Eneste gangene er hvis vi er veldig opptatt en dag og han føler seg glemt. Det stresser han,og da kan det hende avføringen er litt bløt. Men diare er nå nesten aldri. Hvis jeg skal anbefale noe fór,så brukte jeg RC Digestive. Nå bruker vi Nutrima (grønn). Men mest av alt minst mulig stress. Anonymkode: 41320...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Del Skrevet 2. september Han har separasjonsangst virker det som, men er lite stress ellers i hverdagen med bare meg og han. Jeg jobber nattevakter så jobber ikke så ofte som mandag til fredag, han får en del ro skal til veterinær igjen i morgen da maten ikke hjalp, og han fremdeles har diaré av og på, blir blodprøver og avføringsprøver. Noen med erfaringer og svar på slike prøver ? Anonymkode: f4b6c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå