AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Chatter med en jente som jeg er ganske sikker på er kristen, så litt gjennom SOME hennes, og der var det bilder fra bibelskolen og mer som hinter til et troende person. Jeg er jo forsåvidt kristen selv, men ikke av den type som drar til kirken, ber, kan sitere fra bibelen osv. Så spørsmålet mitt er om det er noe do's and don'ts når man skal date en kristen? Anonymkode: 4af3c...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 Mulig det blir bryllup før flytting sammen feks.. tenk på det. Anonymkode: 75ff6...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg er selv kristen, men sikkert litt mer på ditt «nivå», og lever helt normalt for å si det sånn. Dette kommer jo helt ann på henne, hun har sine personlige grenser som alle andre. Tilhører hun en eller annen frimenighet kan det godt være hun har mer konservative meninger, men dette er heller ikke gitt. Du må nesten bli kjent med henne og se 😊 Anonymkode: 39e1d...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Del Skrevet 24. august 2024 Om dere skal date, så kan det være lurt (etterhvert) å prate om syn på sex før ekteskap, samboerskap før ekteskap, hva slags dynamikk hun ønsker i et forhold, ønsker hun barn og hvis så, skal de gå på søndagsskole? Dette er spørsmål å vurdere dersom man ser for seg noe seriøst på sikt. I startfasen er det vel ikke så mye å tenke på eller ta hensyn til, fordi hun er kristen. Tipper hun vil sette grenser selv, for hva hun er komfortabel med av fysisk kontakt, hva dere gjør på daten osv. Anonymkode: 83721...7b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Chatter med en jente som jeg er ganske sikker på er kristen, så litt gjennom SOME hennes, og der var det bilder fra bibelskolen og mer som hinter til et troende person. Jeg er jo forsåvidt kristen selv, men ikke av den type som drar til kirken, ber, kan sitere fra bibelen osv. Så spørsmålet mitt er om det er noe do's and don'ts når man skal date en kristen? Anonymkode: 4af3c...2dc Hva er en kristen? Hva er forskjellen på en kristen, en muslim, en buddhist, en jøde, eller en hvilken som helst annen religiøs tilknytning og en hedning? Eller likhetene mellom dem? Jeg skal svare deg jeg, fordi du ikke har funnet svaret selv: Du behandler hen på nøyaktig samme måte som du behandler et hvert annet menneske, med respekt og verdighet og ikke som en bajas som klabber littegrann til den han er sammen med, Anonymkode: 54d12...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg er kvinne og kristen. Det er jo et vidt spekter det hva det vil si praktisk at en date er kristen. Jeg tilhører frimenighet, men har likevel ganske liberalt syn. Jeg har ikke sex med hvem som helst, og skulle hatt følelser for en dersom sex skulle blitt aktuelt. Men jeg tenker ikke at jeg må gifte meg før jeg kan ha sex igjen. (Er skilt) Jeg har heller ikke et behov for å gifte meg for å bo sammen, jeg tenker heller helt motsatt, at jeg ikke ønsker å gifte meg en gang til, i alle fall ikke uten å ha bodd en stund sammen først. Den største forskjellen er vel at jeg ikke banner, og at jeg nok er litt mer prippen i senga. Men var med på mye rart der også, men har ikke hatt ny partner siden jeg skilte meg. Anonymkode: f9e28...301 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Del Skrevet 24. august 2024 Er ikke sikkert at hun hopper til køys med deg så fort da. Anonymkode: 73567...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Del Skrevet 25. august 2024 Du bør tenke på Jesus. Anonymkode: e0b72...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Del Skrevet 26. august 2024 Du må jo snakke ned henne om dette. Religion er tydeligvis en stor del av henne, så lør hva det vil si fir henne så snart som mulig. Ikke vits å bli kjent på alle andre områder om det er uaktuelt å ikke ha en kristen mann. Anonymkode: eea84...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 9.36): Chatter med en jente som jeg er ganske sikker på er kristen, så litt gjennom SOME hennes, og der var det bilder fra bibelskolen og mer som hinter til et troende person. Jeg er jo forsåvidt kristen selv, men ikke av den type som drar til kirken, ber, kan sitere fra bibelen osv. Så spørsmålet mitt er om det er noe do's and don'ts når man skal date en kristen? Anonymkode: 4af3c...2dc Greit å vite hvor konservativ kristen hun er, sex før ekteskap osv. Anonymkode: 2ddee...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Del Skrevet 26. august 2024 Ikke diskuter religion før dere kjenner hverandre veldig godt og vet hverandres synspunkter. Hold tonen lett, styr unna filosofiske emner og tvil. Finn ut hvilken retning hun tilhører, stor forskjell på en katolikk og en pinsevenn. Avklar om sex er noe som skap ventes med eller ikke, greit å vite før dere går for langt. Samme med syk på prevansjon. Lykke til, religiøse damer er som oftest trofaste. Anonymkode: 096ff...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Del Skrevet 26. august 2024 Litt fascinerende å lese at såpass mange stereotypiske forestillinger om kristne lever i beste velgående 😂 som kristen selv, som kjenner mange kristne, kan jeg trygt opplyse om at vi er som alle andre mennesker - forskjellige. Noen er konservative, noen liberale, noen praktiske, noen åndelige, noen trofaste og noen rasshøl 😉 Anonymkode: 39e1d...400 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke diskuter religion før dere kjenner hverandre veldig godt og vet hverandres synspunkter. Hold tonen lett, styr unna filosofiske emner og tvil. Finn ut hvilken retning hun tilhører, stor forskjell på en katolikk og en pinsevenn. Avklar om sex er noe som skap ventes med eller ikke, greit å vite før dere går for langt. Samme med syk på prevansjon. Lykke til, religiøse damer er som oftest trofaste. Anonymkode: 096ff...356 Måtte le litt for meg selv av siste setningen her.. Selv er jeg kristen, voksen og gift dame, men notorisk utro🙊 Anonymkode: fa797...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skuteviken Skrevet 26. august 2024 #14 Del Skrevet 26. august 2024 Ikke banne . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Del Skrevet 27. august 2024 Fitta er no go før man er gift. Tar den i 2'ern! Anonymkode: 1c838...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 27. august 2024 #16 Del Skrevet 27. august 2024 Eneste virkelige utfordringen kommer nok når/hvis dere evt. får barn. Vil du introdusere dine barn på 2-3 år til jesus, for eksempel? Snakke om hvordan man har jesus i hjertet sitt? At vi har en far i himmelen? Hvordan jesus døde for våre synder. Og, ikke snakke om som en slags religions-opplæring. Men som i at dette er en sannhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 20.30): Måtte le litt for meg selv av siste setningen her.. Selv er jeg kristen, voksen og gift dame, men notorisk utro🙊 Anonymkode: fa797...084 Gi partneren din mulighet til å ha glede i livet også. Anonymkode: fa51c...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå