AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Del Skrevet 23. august Jeg har søkt på en jobb i institusjon som krever førerkort, men jeg har altså ikke førerkort. Jeg skrev ikke noe om dette i søknaden fordi jeg har tidligere opplevd å bli blankt avvist pga det. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan formulere meg i intervjuet når jeg sier at jeg ikke fyller kravet? Jeg er veldig motivert til å ta lappen så fort som mulig, men har ikke hatt mulighet til det når jeg ikke har hatt jobb og inntekten til det. Anonymkode: 03d62...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23. august #2 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har søkt på en jobb i institusjon som krever førerkort, men jeg har altså ikke førerkort. Jeg skrev ikke noe om dette i søknaden fordi jeg har tidligere opplevd å bli blankt avvist pga det. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan formulere meg i intervjuet når jeg sier at jeg ikke fyller kravet? Jeg er veldig motivert til å ta lappen så fort som mulig, men har ikke hatt mulighet til det når jeg ikke har hatt jobb og inntekten til det. Anonymkode: 03d62...855 Ring og hør. Kan være en jobb der du må ha det, og blir da bare tull hvis du møter til intervju. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 23. august #3 Del Skrevet 23. august Jeg ville sendt mail til institusjonen og oppgitt at du ikke har førerkort, ettersom førerkort er kravet. Det virker som de har tatt for gitt at du har det siden du har søkt. Så for at du og de ikke skal kaste bort verdifull tid, så bør sannheten komme før intervjuet. Er litt krise om du innrømmer at du ikke har førerkort langt uti intervjuet, eventuelt når du blir tilbydd jobb. Eller enda verre etter at du har signert kontrakt. Skriv i mailen at du er veldig motivert til å ta lappen og at du jobber med det nå, og så er det å håpe at de viser litt skjønn. Men for å være ærlig tviler jeg på det siden du ikke har lappen nå. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Del Skrevet 23. august Jeg vil tro at dersom de har andre søkere er du uaktuell uansett hva du sier. Anonymkode: c8000...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 23. august #5 Del Skrevet 23. august (endret) På min arbeidsplass så tar de inn hva som helst, også folk uten førerkort( hjemmetjenesten), men jeg ville nok gitt beskjed om det på forhånd. Endret 23. august av Fruktfatet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beliis Skrevet 23. august #6 Del Skrevet 23. august Det kommer antagelig an på om de kan vente på at du tar lappen. I mange stillinger jeg har hatt har det vært et krav, men i realiteten har jeg kanskje endt opp med å kjøre 5-6 ganger i løpet av et år. Andre stillinger krever jo at man gjør det daglig... Men på intervjuet kan du jo bare si ifra at dette er noe du er i gang med og kan ha på plass inn x mnd. (Gi deg selv litt slingringsmonn. Jeg syns det er bedre å si det selv enn at det kommer frem fordi de spør... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Del Skrevet 23. august Jeg har jobbet på institusjon og der jeg jobbet måtte alle ha førerkort. En stor del av jobben var å kjøre og hente ungdommene på skolen, kjøre og hente på aktiviteter, kjøre, vente og hente når de stakk av, kjøre og hente til ulike andre instanser ( BUP, fastlege, tannlege etc.). Om det er en slik type jobb: Hvordan tenker du å løse det når du ikke kan kjøre bil? Anonymkode: bbb6e...d64 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Del Skrevet 23. august Hvorfor søker du på jobben der førerkort er et krav og du ikke har det? Du tror du slipper unna med "jeg har veldig motivasjon for å ta det nå" Anonymkode: 13699...f15 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet på institusjon og der jeg jobbet måtte alle ha førerkort. En stor del av jobben var å kjøre og hente ungdommene på skolen, kjøre og hente på aktiviteter, kjøre, vente og hente når de stakk av, kjøre og hente til ulike andre instanser ( BUP, fastlege, tannlege etc.). Om det er en slik type jobb: Hvordan tenker du å løse det når du ikke kan kjøre bil? Anonymkode: bbb6e...d64 TS: Det er nattevakt. Jeg regner med at om en ungdom skulle stikke av på natt, så må uansett et personal bli igjen på institusjonen? Jeg jobber fra før av i avlastningsbolig, og det har gått greit uten førerkort - men jeg ser jo at det er en stor fordel å ha det. Anonymkode: 03d62...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. august #10 Del Skrevet 23. august Ikke ring på forhånd! Gå på intervju, overbevis dem at du er et KUPP å ansette, og at du er supermotivert for å ta lappen! Vet om flere som har søkt på stillinger som krever lappen, hvor de ikke har hatt det, men fått jobben betinget av at de må ta førerkortet innen en viss tid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS: Det er nattevakt. Jeg regner med at om en ungdom skulle stikke av på natt, så må uansett et personal bli igjen på institusjonen? Jeg jobber fra før av i avlastningsbolig, og det har gått greit uten førerkort - men jeg ser jo at det er en stor fordel å ha det. Anonymkode: 03d62...855 Dersom det er kun en eller to som stikker av, og det fortsatt er ungdommer igjen på huset så må noen bli igjen. Og hva gjør du om ungdommen som er igjen blir syk og må kjøres til legevakta? Dersom det er flere som stikker av og det ikke er ungdommer igjen på huset så må alle ut og lete, i ulike biler. Skal du da alltid sitte på (som betyr 1 mindre bil i letingen) eller sitte igjen alene på huset og tvinne tommeltotter? Jeg hadde faktisk blitt irritert over å ha kastet bort tid på intervju med en søker som selv vet at han/hun ikke oppfyller kravene Anonymkode: bbb6e...d64 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #12 Del Skrevet 23. august Jeg ville sagt noe om at du har oppkjøring xx.xx (typisk 2 måneder etter oppstart i jobb) og at du har fått tilbakemelding på at du kjører bra og vil klare deg fint. Så begynner du på lappen. Hvis det tar lenger tid så sier du at du ble sjuk på oppkjøringsdag og kunne derfor ikke kjøre opp da. Og så, når du kjører opp, så sier du ikke at "nå har jeg lappen!", den later du bare som om det er en selvfølge at du har. Anonymkode: 82af2...cc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #13 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS: Det er nattevakt. Jeg regner med at om en ungdom skulle stikke av på natt, så må uansett et personal bli igjen på institusjonen? Jeg jobber fra før av i avlastningsbolig, og det har gått greit uten førerkort - men jeg ser jo at det er en stor fordel å ha det. Anonymkode: 03d62...855 Ser du virkelig ikke at dette blir feil - at andre må gjøre jobben som man kunne ha delt på? Jeg har også jobbet på en institusjon, og det er ingenting mer irriterende enn de som av ymse årsaker skal ha frikort til å ikke bli med på svømming, frikort til å ikke bli med på telttur, frikort til å kjøre, frikort til å ikke delta når det oppstår alvorlige hendelser, frikort til.... Anonymkode: 13699...f15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville sagt noe om at du har oppkjøring xx.xx (typisk 2 måneder etter oppstart i jobb) og at du har fått tilbakemelding på at du kjører bra og vil klare deg fint. Så begynner du på lappen. Hvis det tar lenger tid så sier du at du ble sjuk på oppkjøringsdag og kunne derfor ikke kjøre opp da. Og så, når du kjører opp, så sier du ikke at "nå har jeg lappen!", den later du bare som om det er en selvfølge at du har. Anonymkode: 82af2...cc3 Søtt... Ukentlig opprettes det tråder på kvinneguiden der kvinner påstår at det kun er menn som lyver. Anonymkode: 13699...f15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Søtt... Ukentlig opprettes det tråder på kvinneguiden der kvinner påstår at det kun er menn som lyver. Anonymkode: 13699...f15 Er ikke dette en mann da? Altså, kg kan jo si hva de vil, jeg vet at både menn og kvinner lyver. Personlig erfaring 😬 Anonymkode: 82af2...cc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser du virkelig ikke at dette blir feil - at andre må gjøre jobben som man kunne ha delt på? Jeg har også jobbet på en institusjon, og det er ingenting mer irriterende enn de som av ymse årsaker skal ha frikort til å ikke bli med på svømming, frikort til å ikke bli med på telttur, frikort til å kjøre, frikort til å ikke delta når det oppstår alvorlige hendelser, frikort til.... Anonymkode: 13699...f15 TS: Jeg ser jo at det blir feil, og det er derfor jeg vil være åpen om det. Men som jeg skrev vil jeg starte med kjøretimer asap. Jeg øvelseskjører mye privat og er trygg i trafikken. Kan ikke se for meg at det tar veldig lang tid å få førerkort. Jeg hadde aldri søkt dagvakt i institusjon uten lappen. Anonymkode: 03d62...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS: Jeg ser jo at det blir feil, og det er derfor jeg vil være åpen om det. Men som jeg skrev vil jeg starte med kjøretimer asap. Jeg øvelseskjører mye privat og er trygg i trafikken. Kan ikke se for meg at det tar veldig lang tid å få førerkort. Jeg hadde aldri søkt dagvakt i institusjon uten lappen. Anonymkode: 03d62...855 Det samme sa min kjørelærer til meg, men etter å strøket på flere oppkjøringer ga jeg opp. Anonymkode: 2d85e...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Del Skrevet 23. august Gå på intervjuet og ta det derfra, da kan dere snakke om det og eventuell tidshorisont. Anonymkode: 9ed7e...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Del Skrevet 23. august Men hva er planen? Gå på jobb og heve lønn et par måneder for å ha råd til lappen, men uten å kunne utføre arbeidsoppgavene dine? Anonymkode: 9d200...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #20 Del Skrevet 23. august Hvis dem krever lappen så blir det for dumt å prøve å "snike" seg inn på intervju. Altså hvis førerkort står som "krav". Står det kun som "ønskelig", så er det noe annet. Da er det greit å prøve seg. Men det er klart, forskjell på om du mangler bare oppkjøring igjen, eller må starte på hele sulamitten fra begynnelsen av som tar flere måneder. Anonymkode: f1499...64f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå