Gå til innhold

Hente sent i bhg

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du ikke TS hadde gjort det om hun kunne?? Tidligere jobbet vi begge 8-16 og vi kunne ikke bare gå tidlig. 

Anonymkode: 6d4dd...6e3

TS spør hva som er vanlig, det er det folk her svarer på. Du virker å blande inn egne følelser her, og går i forsvar.

Ingen beskylder TS for å ikke gjøre så godt hun kan.

Anonymkode: 771a0...051

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på en skole ganske nært barnehagen, og har en del ubunden arbeidstid, noe som gjør at jeg kan levere 08 og hente rundt 1430-1500 hver dag. Må da ta igjen litt arbeid på kveldstid og i helger, men det er verdt det. Hvis dere er helt nødt til å hente så sent hver dag, så må dere jo bare gjøre det beste ut av det. Det går nok helt fint selv om det ikke er optimalt.

Anonymkode: 89191...1e7

• Liker 1
Skrevet

Her heldig som har fleksitid, og hadde også ammefri frem til nylig (2 år). Hentet alltid rundt 14.30. Kunne hentet tidligere mange ganger men barnet sover til rundt 14 og så er det et måltid rundt samme tid. Levering på morgen har vært 7.15 veldig sjeldent om vi dro fysisk på.kontoret eller far leverte før kontoret. Som regel rundt 7.30-8.15 levert.  Har virkelig strevet etter å kunne gitt barnet mitt kortere dager. Nå etter ammefri er over kan jeg enda hente rundt 14.30 , noen ganger litt senere. Men får alltid høre at barnet mitt stortrives så prøver å ikke ha dårlig samvittighet. Mannen min synes jeg overdriver og mener barnet har godt av å være der mest mulig, jeg er ikke helt enig der da🤣

Anonymkode: eb330...767

Skrevet

Vi leverer stort sett rundt 09.30 og henter rundt 13-14. Noen ganger leverer vi så sent som 13.00 og henter da 16.30-17.00. Vi jobber begge 3-skifts turnus og somregel alltid en som har fri/jobber natt tidlig vakt etc.  Vi er dog nesten alltid de siste til å levere og de første til å hente så av og til får jeg dårlig samvittighet forsi ungen egentlig bare får sovet og spist i barnehagen og nesten ikke noe leking da dagene blir så korte 🙈

• Hjerte 1
Skrevet

Noen mente at det er så flott for barnet å bli sent hentet og ha «kvalitetstid» med en ansatt… Viser jo at folk ser det de vil se. 

Anonymkode: d3032...c28

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Leverer 7.45 og henter 16. Jobber fra 8 til 15.45 og er alene. 

Anonymkode: a66fc...a0a

Skrevet

Leverer kl.7 når bhg åpner, henter kl.16:15. Både jeg og far har kontorjobb fra 8-15:30 med pendling, har ikke sjans å hente noe tidligere. Men ja, har fått høre det fra bhg-personalet at «han er en av de yngste barna i bhg og har en av de lengste dagene». Javel, bare prøv å shame oss, men vi har begge to viktige jobber og bor langt unna nærmeste familie. Hjelper ikke å gi oss ytterligere dårligere samvittighet forstår vi leverer tidlig/henter sent. Vi er fullt klar over det, men har ingen som kan avlaste. Da må det bli sånn om familiekabalen skal gå opp. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg ( mor) leverer 9 og henter 14.30 ( barnet sover til 14 og ønsker alltid frukt etterpå) hvis jeg har fri. Jobber jeg sent leverer jeg i 9 tiden, far ganger 15.15-15.30 tiden ( avhengig av hjemmekontor eller kontor). Far leverer 8 tiden og jeg henter kl 15 når jeg jobber tidligvakt. 

Anonymkode: 6a9ec...558

Skrevet

Hvis jeg har fri og ikke har 2 åringen hjemme med andre ord. Typisk mandag etter 27.5 timer jobbhelg eller lignende. 

Skrevet

Ingen av oss hadde spesielt fleksibel jobb i starten, og vi hadde 8-timers dager til nesten samme tid. Så det ble levert mellom 0730 og 08 og hentet rundt 16, men ved ille kø hjemover kunne det bli mot 1630. Heldigvis fikk jeg mer fleksibilitet etter et par år og dro tidligere på jobb mens far leverte. Da kunne jeg hente en times tid tidligere.

Skrevet

Å levere kl 07.15 og hente kl 16.30 er jo bare utrolig trist. Barnet bor så og si i barnehagen. Her leverer jeg kl 07.30 og henter kl 14.45. De dagene jeg har seinvakt leverer jeg sent og far henter kl 15. 

Anonymkode: 475e8...b0d

Skrevet

Vi henter ca. 16. Virker som de fleste på vår avdeling blir hentet ca. da for kommer jeg kvart over er det ofte bare min og 1 annen igjen.

Vi har rolige morninger hjemme da og leverer tidligst 8:30 ofte rundt 9. Da er vi ofte siste som leverer men er et par andre som også blir levert fast ca. 8:30.

En fast dag i uka henter farmor rundt 15:00 for oss og passer 1-2 timer :)

Dette funker best for meg og mannen og våre arbeidstider. Jeg har iblant tenkt at det hadde vært fint å få levert før og hentet før men det er ikke så lett å få til i praksis for oss så da har det blitt sånn her. Det blir jo likevel bare 7-7,5 timer i barnehagen som allerede er litt vanskelig å få til å gå opp med jobb og å få jobbet alle timer man skal hver uke.

Jeg liker også å vite at det er 2 voksne på jobb og det er det fra 8:30 til 16 de fleste dager. Barnehagen er åpen 7:30 til 17:00 og første og siste timen er de bare 1 på avdelingen.

Anonymkode: 355b3...084

Skrevet

Vel,man må nesten levere og hente når det passer med arbeidstid,det er jo da man har behovet. Spiller jo liten rolle hva andre gjør. Noen har fleksible jobber,noen jobber turnus,noen har hjemmekontor og noen jobber faste tider hver dag. Noen har lang vei,andre jobber 5 minutter unna. Ikke tenk så mye på hva andre gjør er mitt råd....

Anonymkode: 3cfce...c65

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

16.30 er fryktelig sent å hente, men hvis det er eneste mulighet så er det jo bare sånn. Henter i 15-15.30 tida, opplever at mange barn hentes da 😊

Anonymkode: 2d17d...98a

Det kommer jo an på når man leverer. Noen leverer kl 7, mens andre leverer nærmere 9. De fleste jobber 8 timer, og vanlig arbeidstid er ofte 8-16. Med mindre man bor like ved siden av jobb og barnehage eller jobber redusert, så er det vanskelig å få til mindre enn 8 timer i barnehagen.

Fint at du har funnet en løsning for dere, men det er absolutt ikke alle som jobber turnus eller har fleksitid. 

Anonymkode: 02659...262

• Liker 3
Skrevet
Bruspulver skrev (1 time siden):

Leverer kl.7 når bhg åpner, henter kl.16:15. Både jeg og far har kontorjobb fra 8-15:30 med pendling, har ikke sjans å hente noe tidligere. Men ja, har fått høre det fra bhg-personalet at «han er en av de yngste barna i bhg og har en av de lengste dagene». Javel, bare prøv å shame oss, men vi har begge to viktige jobber og bor langt unna nærmeste familie. Hjelper ikke å gi oss ytterligere dårligere samvittighet forstår vi leverer tidlig/henter sent. Vi er fullt klar over det, men har ingen som kan avlaste. Da må det bli sånn om familiekabalen skal gå opp. 

Ja viktige jobber er selvsagt viktig å presisere …

Anonymkode: a0656...0e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg har fri og ikke har 2 åringen hjemme med andre ord. Typisk mandag etter 27.5 timer jobbhelg eller lignende. 

Det var bra du presiserte, ellers hadde du fort fått hele kvinneguiden etter deg, med kommentarer som "hvorfor er du en sånn fæl og egoistisk mor som sender barnet ditt k barnehagen når du har fri?"

(Jeg skjønner veldig godt at foreldre kan ha behov for å hente seg inn på fridager)

Anonymkode: 02659...262

Skrevet

Leverer ca 8, henter ca 16. Klarte kortere dager før, for da var begge ungene i barnehagen, men nå skal en hit og en dit og da tar det tid. Jobber 80% da. Hadde jeg jobbet 100% hadde de fort blitt hentet ved stengetid kl 17.

Anonymkode: fe7dd...15d

Skrevet

Leverer ca 08,30, henter 15.30. Er 30 min til kontoret og vi har 8 timers arbeidsdag, men heldigvis kjernetid, så en av oss jobber 7-15 og den andre 9-17😊

Anonymkode: 33ddb...2cb

Skrevet

Leveres ca kl 8, hentes mellom kl 14 og 15. 

Jeg registrerer flere her skriver at de har viktige jobber etc, og at arbeidstiden derfor blir slik. Har selv et ‘prestisjeyrke’, men har valgt å redusere stilling og leve billigere. Jeg driter i å klatre karrieremessig, har mye mer behov for å være med familien og ikke pese inni hamsterhjulet. Har gjort det tidligere, og det er ikke verdt min lykke eller helse. Barna mine vil forhåpentligvis huske meg som en tilstedeværende forelder. Ingen i verden bryr seg om hvor mye jeg jobbet eller oppnådde, ikke får man lønn i himmelen for det heller. 

Anonymkode: e48e1...19a

• Liker 1
Skrevet

Henter alt fra kl 15 til 17. Har i tillegg redusert barnehageplass og dermed to dager fri i uka. 

Ikke kom her og belær meg om at det jeg gjør ikke er bra nok. 

La oss ikke gjøre det vanskeligere enn det allerede er å være forelder. Det hjelper ikke akkurat på fødselstallene hvis man hele tiden blir møtt med at det man gjør ikke er godt nok.

Anonymkode: b750d...a34

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...