Ermegselv Skrevet 23. august #1 Del Skrevet 23. august Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal starte eller hvordan forklare dette sånn at dere skjønner, men men jeg får bare hoppe i det, Vi har noen venner som flyttet fra Frankrike for 3 mnd siden og på lasset hadde de en stor hannhund som nå er 3 år gammel og som nå veier rundt 70-85 kg Denne hunden er et verdens snilleste i utgangspunktet men dette er babyen deres på en måte. De har valgt å ikke få barn. Problemet er at de jobber begge kveld denne uken og jeg har blitt spurt om jeg kan passe han i går og i dag, det er ikke første gangen og han er godt kjent hos oss, men problemet er at i dag er han ekstremt bitete, , han glefser etter oss, og jeg sitter nå med en vondt hånd fordi 1 han dro meg over ende og så tok tak i hånda. Når jeg ringer de så sier de bare at han er jo snill og skal bare leke. Han hiver seg etter andre hunder, og biler, sykler osv..... med vaken bjeffing.. Jeg har anbefalt de kurs men det mener de er bortkastet penger og at de ikke har behov for noe sånt. Noen tips til å få de til å innse at det er noe de trenger hjelp til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Del Skrevet 23. august Si at du dessverre ikke kan passe ham mer, for du orker/vil ikke utsette deg for bitt. Eller ha ansvaret for en så stor hund som ser ut til å mangle bitehemming. Du får de neppe til å innse at de trenger hjelp før de kjenner det på kroppen selv. Så spar energien din og vær heller støttende den dagen noe skjer ... Anonymkode: 5e9e2...394 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 23. august #3 Del Skrevet 23. august Hadde rett og slett sagt at jeg ikke ville passe hunden mer, pga. atferden deres. Det hjelper jo dessverre ikke hunden, men kanskje det går opp et lys for dem etter hvert. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Del Skrevet 23. august Det her kommer bare til å balle på seg og tilslutt vil du føle deg som hundepasser. Og ikke venn. Anonymkode: 93552...e6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. august #5 Del Skrevet 23. august Hvis de ikke føler behov for kurs fordi de takler dette fint i sin hverdag, så er det ikke noe du kan presse dem til. Men du kan sette grenser for deg selv og sier at du ikke lenger føler deg komfortabel med å passe hunden pga disse tingene. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Del Skrevet 23. august Ermegselv skrev (2 timer siden): Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal starte eller hvordan forklare dette sånn at dere skjønner, men men jeg får bare hoppe i det, Vi har noen venner som flyttet fra Frankrike for 3 mnd siden og på lasset hadde de en stor hannhund som nå er 3 år gammel og som nå veier rundt 70-85 kg Denne hunden er et verdens snilleste i utgangspunktet men dette er babyen deres på en måte. De har valgt å ikke få barn. Problemet er at de jobber begge kveld denne uken og jeg har blitt spurt om jeg kan passe han i går og i dag, det er ikke første gangen og han er godt kjent hos oss, men problemet er at i dag er han ekstremt bitete, , han glefser etter oss, og jeg sitter nå med en vondt hånd fordi 1 han dro meg over ende og så tok tak i hånda. Når jeg ringer de så sier de bare at han er jo snill og skal bare leke. Han hiver seg etter andre hunder, og biler, sykler osv..... med vaken bjeffing.. Jeg har anbefalt de kurs men det mener de er bortkastet penger og at de ikke har behov for noe sånt. Noen tips til å få de til å innse at det er noe de trenger hjelp til En nesten 100 kilo tung hun som glefser og biter....og eiere som bagatelliserer det. Det hadde jeg aldri godtatt. Det er jo faktisk farlig. Hva med den dagen han evt. biter deg skikkelig og skader deg eller andre? Her må du bare være ærlig å si at du er redd (det hadde ihvertfall jeg vært!!!) og ikke våger ta sjansen på å være hundepasser mer om de ikke hjelper hunden med å få en bedre adferd. Kan du evt.ta mobilopptak av hunden når den angriper? Anonymkode: 96730...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Del Skrevet 23. august Da sier du nei neste gang de spør. Anonymkode: b4128...c07 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En nesten 100 kilo tung hun som glefser og biter....og eiere som bagatelliserer det. Det hadde jeg aldri godtatt. Det er jo faktisk farlig. Hva med den dagen han evt. biter deg skikkelig og skader deg eller andre? Her må du bare være ærlig å si at du er redd (det hadde ihvertfall jeg vært!!!) og ikke våger ta sjansen på å være hundepasser mer om de ikke hjelper hunden med å få en bedre adferd. Kan du evt.ta mobilopptak av hunden når den angriper? Anonymkode: 96730...272 Det kan godt være at hunden bruker munnen når den leker og blir opphisset, og at det ikke er aggressivt. Men jeg er helt enig, det kan føre til skikkelige skader, og spesielt med en så stor hund. Noen jeg kjenner kom i veien med hånden når hunden hoppet etter en ball i lufta, og det ble operasjon og dårligere funksjon av hånda som havnet mellom hund og ball. Og det var en liten/mellomstor hund. Denne hunden går etter armer og annet, og det kan føre til alvorlige skader uansett om det "bare" er lek, som eierne sier. Ts, du bør si nei til å passe han fremover. Bare si at du ikke klarer å håndtere han, og derfor ikke føler deg komfortabel med å passe. I tillegg slenger han seg etter biler, sykler, andre hunder og annet. En så stor hund kan lett dra deg rett ut i trafikken om du er uoppmerksom. Anonymkode: 44edd...b43 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 23. august #9 Del Skrevet 23. august Jeg hadde ikke sagt ja til å passe en hund av den størrelsen og med den adferden. Nesten hundre kilo hund som slenger deg i bakken og kaster seg etter hunder og sykler på tur? Hva med viss du mister kontroll på tur en gang? Alle hunder er snille i bunn, men problemadferd er problemadferd. Det overrasker meg hvor naive enkelte hundeeiere er. Hunden min er veldig rolig og lydig, men jeg er likevel ikke komfortabel med å la lite hundekyndige folk gå tur med henne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 24. august Forfatter #10 Del Skrevet 24. august Takk for svar. Jeg har ikke hatt sjans til å ta den samtalen med de enda, da jeg reiste bort litt. jeg må bare si at jeg er vant til store hunder, sånn at dere ikke tror at det er bare småtasser jeg takler vanligvis Forskjellen er at mine hunder har vært på kurs fra de var gamle nok, og mine kan oppføre seg. Selv har jeg 2 forskjellige mastiffer så jeg er vant til str men som sagt mine har vært på kurs og mine blir behandlet som hunder, ikke barna mine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #11 Del Skrevet 25. august Ermegselv skrev (10 timer siden): Takk for svar. Jeg har ikke hatt sjans til å ta den samtalen med de enda, da jeg reiste bort litt. jeg må bare si at jeg er vant til store hunder, sånn at dere ikke tror at det er bare småtasser jeg takler vanligvis Forskjellen er at mine hunder har vært på kurs fra de var gamle nok, og mine kan oppføre seg. Selv har jeg 2 forskjellige mastiffer så jeg er vant til str men som sagt mine har vært på kurs og mine blir behandlet som hunder, ikke barna mine Da kan du si at nei du kan ikke passe hunden mer for du føler at ikke du har kontroll på den på tur. Så de må finne noen andre. Det er helt ansvarlig å ikke ville ha ansvar for en ustabil hund. Nabohunden her går tur med eieren sin det er helt sjukt. De har den i bånd rundt livet. En Alaska Malamulte. De er jo som en ulv! Anonymkode: 93552...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 25. august #12 Del Skrevet 25. august som flere over sier, løsningen er veldig enkel: si at du ikke kan passe, fordi du føler at du ikke har kontroll på hunden. om de insisterer, fortsetter du å si nei. du er voksen og bør klare det. hva de gjør utover det, er ikke ditt problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå