Gå til innhold

Menn: Når skal daten fortelle om potensproblemer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er spørsmål til MENN!

Når skal kvinner dere dater informere dere hvor uengasjert de er i sex, ikke tar ansvar for sin egen seksualitet og har historie med lav libido?

Anonymkode: 6257a...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må akseptere at kvinner og menn ikke er like, og blir ikke holdt til samme standard. Hvis du faller for feministiske løgner så vil du bli veldig deprimert når du ser at menn blir behandler dårlig for å være menn. Det er selvsagt områder hvor kvinner blir behandler dårligere også.

Anonymkode: 166b0...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må akseptere at kvinner og menn ikke er like, og blir ikke holdt til samme standard. Hvis du faller for feministiske løgner så vil du bli veldig deprimert når du ser at menn blir behandler dårlig for å være menn. Det er selvsagt områder hvor kvinner blir behandler dårligere også.

Hva mener du med å kvinner ikke kan bli holdt til samme standard som menn? Kan vi menn ikke ha ærlighet som krav, akkurat som kvinner?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med å kvinner ikke kan bli holdt til samme standard som menn? Kan vi menn ikke ha ærlighet som krav, akkurat som kvinner?

Samfunnet har ikke lyst til dette. Du kan prøve å holde de til samme standard, men du har ikke så mye makt har du det? Det er bedre å akseptere hvordan spillet er.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Når skal kvinner dere dater informere dere hvor uengasjert de er i sex, ikke tar ansvar for sin egen seksualitet og har historie med lav libido?

De mister tenningen på deg, fordi du er bitter og usjarmerende. Det er deg- ikke henne. 

Anonymkode: 126c8...9c1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at en dame har informert om noe som helst seksuelt før vi faktisk har havnet i senga.

Hadde ikke forventet at hun skulle opplyse om noe som helst. Er ikke akkurat noe jeg tenker på under en date.

Anonymkode: 0b2b4...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså dersom en kvinne er aseksuell og vet det, så bør jo det frem veldig tidlig. Dersom hun har fysiske problemer som gjør sex smertefullt, men hun liker å gjøre andre ting - så er det mer privat og mer naturlig å prate om litt lengre ut i dateringen, når man begynner å bli mer fortrolig. Dette mener jeg forøvrig likt både hos menn og kvinner. 

Anonymkode: 27f73...b74

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de faktisk har problem med lysten og er tilnærmet aseksuelle, så vil jeg helst vite det før første date, så jeg slipper å sløse tid på den daten

Anonymkode: 5ad7d...241

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de faktisk har problem med lysten og er tilnærmet aseksuelle, så vil jeg helst vite det før første date, så jeg slipper å sløse tid på den daten

Enig

Anonymkode: a67a7...9ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er aseksuell, så tenker jeg det er naturlig at det blir sagt noe om - ellers er det ting om bør komme opp gjennom samtaler tenker jeg.  
på lik linje med økonomi og annet.

Anonymkode: c3d7b...b54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I god tid før første date...som blir avlyst da.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kvinne som sliter med å være redd menn under sex, det gjør dating umulig. Satser på å bli kjennt med menn over tid i normale settinger utenfor dating, uten presset om at jeg må ha sex med dem idag og det med å kaste bort tiden deres og anklages for å være luremus.

Da får jeg kjennt etter om jeg tenner på dem og føler meg trygg med dem som person i fre, for det er ikke alle det er en trygg opplevelse å snakke med ting om heller. Å kanskje er jeg normal med riktig mann, vil ikke sykeliggjøre megselv unødig, er for uerfaren for å vite sikkert enda.

Så om jeg liker han, å han ender opp med å like meg, så forteller jeg han alt fra a til å(så fremt jeg ikke opplever normalitet på et høyere nivå enn forventet, da har jeg bare sex som vanlig uten å si noe), men at jeg leter etter et normalt sexuelt forhold og jeg er bekymret for å teste ut, tilfelle det går dårlig igjen. Å om jeg er heldig er han åpen for å prøve en gang. Så ser etter en emosjonellt trygg mann, som ikke tar avvisning personlig forbi at det er trist, om jeg ikke klarer det. 

Anonymkode: 17093...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Som en kvinne som sliter med å være redd menn under sex, det gjør dating umulig. Satser på å bli kjennt med menn over tid i normale settinger utenfor dating, uten presset om at jeg må ha sex med dem idag og det med å kaste bort tiden deres og anklages for å være luremus.

Da får jeg kjennt etter om jeg tenner på dem og føler meg trygg med dem som person i fre, for det er ikke alle det er en trygg opplevelse å snakke med ting om heller. Å kanskje er jeg normal med riktig mann, vil ikke sykeliggjøre megselv unødig, er for uerfaren for å vite sikkert enda.

Så om jeg liker han, å han ender opp med å like meg, så forteller jeg han alt fra a til å(så fremt jeg ikke opplever normalitet på et høyere nivå enn forventet, da har jeg bare sex som vanlig uten å si noe), men at jeg leter etter et normalt sexuelt forhold og jeg er bekymret for å teste ut, tilfelle det går dårlig igjen. Å om jeg er heldig er han åpen for å prøve en gang. Så ser etter en emosjonellt trygg mann, som ikke tar avvisning personlig forbi at det er trist, om jeg ikke klarer det. 

Det er bra å du prøver å gjøre en innsats med å forklare hva du føler men dette tankesettet ditt må du ha hjelp med av en profesjonell. 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det informerer man om på date FØR det er snakk om treff som inneholder sex, damer har absolutt rett til å velge videre med en så vesentlig informasjon, dersom man ikke informerer om det så lurer jeg på hva annet man også holder tilbake av informasjon...  (jeg er mann)

Anonymkode: 4b1dd...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 14.07):

Helt enig, men om dere menn tror vi kvinner får sannhetene om slikt som lyst og behov fra starten av bør du revurdere.

Vi får ikke engang nødvendigvis sannheten når vi vet sannheten og har erfart sannheten heller forsåvidt. 😆

Jeg mener at både menn og kvinner som har svært lav til ikke- eksisterende behov for sex burde være ærlig om dette. Aseksuelle og seksuelle passer ikke sammen som regel, så det man sparer seg angående ubehag ved å ikke være ærlig tidlig kommer flere ganger sterkere senere i relasjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 11.23):

Det hadde vært fint å få den informasjonen tidligst mulig, og før date eller før vi går inn i en eviglang chattefase. Det er informasjon som legger viktige føringer rundt forventning og normer rundt et forhold, og det er jo ikke alltid dette vil være aktuelt for alle. 

Mulig jeg er en av fåtallet menn her da, men sånn for min del trenger det ikke være en dealbreaker. Det er liksom bare ett moment ved helhetsinntrykket, så jeg ville ikke blitt skremt av informasjonen alene. Jeg kunne faktisk funnet på å levd et liv nær sagt uten sex hvis du ellers var akkurat det jeg ønsket meg og følelsene var der, eventuelt der følelsene enkelt kunne dyrkes fram. For alternativet i dag er jo fort å være enslig resten av livet, og det ønsker jeg virkelig ikke.

Heller ekte kjærlighet med begrensninger enn ingenting.

Men det jeg ikke kunnet levd uten var intimitet i form av nærhet og kos. Dèt er viktig for meg. Megaviktig. Og veldig mye viktigere hvis vi ikke har sex, for denne intimiteten er det i lengden som gjør oss til et par med følelser istedenfor venner. Så så fremt du kun har problemer med sex, men ikke intimitet i seg selv, så kunne vi godt ha funnet tonen. 

Det er egentlig fint for din del også at du gir informasjonen så fort som mulig, slik at du ikke kaster bort tid og følelser på en mann som aldri var aktuell for deg rundt det problemet som du kjenner så veldig godt til. 

Mange som dater liker heller ikke at den andre part bevisst har holdt tilbake viktig/dealbreaking informasjon om seg for så informere om det etter lang tid, eventuelt i verstefall etter at dere har blitt et par. Da er det lett å føle seg lurt der man har blitt fratatt retten til selvbestemmelse utifra fakta, og dèt er ikke en god følelse. Da ender det ofte med brudd og bitterhet ganske raskt. 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 8.51):

Det er bra å du prøver å gjøre en innsats med å forklare hva du føler men dette tankesettet ditt må du ha hjelp med av en profesjonell. 🙃

Hva skal profesjonelle hjelpe med tenker du? Alt de gjør er å prate og jeg har lest/snakket/tenkt så mye på egen hånd at det er ikke noe de kan lære meg som vil løsne noe som helt. Er en fornuftig person, som bare mangler erfaring.

Noen ting må møtes, for å løses. 

Saksøk meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det rart om en liksom skal forhaste seg bare for å få informasjonen ut "i tide". Ta det når det faller naturlig, liksom.

Dessuten er jo ikke sex bare PIV. Dette er egentlig ikke et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (18 timer siden):

For min del blir det rart om en liksom skal forhaste seg bare for å få informasjonen ut "i tide". Ta det når det faller naturlig, liksom.

Dessuten er jo ikke sex bare PIV. Dette er egentlig ikke et problem.

Helt enig. For min del et ikke-problem.

For min del er det irrelevant om fyren hadde vært impotent eller ikke. Men skjønner jo at det er kjipt for han sin del selvfølgelig.

Anonymkode: 0b2b4...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...