Gå til innhold

Hva får dere solgt på Finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke solgt hverken klær eller sko for tiden. Forstår ingenting. Pent brukt og billig… 

Anonymkode: 58f4f...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste jeg har solgt er ei bilpute, noe sportsutstyr (av typen man vokser fra relativt fort og derfor gir ekstra mening å kjøpe brukt), puslespill, og gamle leker. Det har gått helt greit, men jeg har tilpasset prisene til hva jeg vet de typisk selges lett for på det lokale loppemarkedet.

Anonymkode: 7ffa7...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt LP plater, en pc og pensumbøker. 

Anonymkode: 910f6...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platespiller, gamle EP-plater, hobbybøker, hundeutstyr som er vokst ifra, bøker, møbler, DVD-spiller, dab-radio,  div servise.  Fra januar i år til nå har jeg solgt unna 60 annonser.

Anonymkode: 78191...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær og sko, bortsett fra til barn som vokser og trenger nytt hele tiden, er ikke så attraktivt å kjøpe brukt, særlig når man ikke får prøvd det. 

Anbefaler det å prøve bruktmarked der man kan leie stand. Jeg solgte for 1500 på to uker da jeg hadde stand i juni. Nesten ingenting var «merkeklær» eller spesielt dyrt, men fikk solgt masse for småsummer. 

Anonymkode: 6c97f...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Platespiller, gamle EP-plater, hobbybøker, hundeutstyr som er vokst ifra, bøker, møbler, DVD-spiller, dab-radio,  div servise.  Fra januar i år til nå har jeg solgt unna 60 annonser.

Anonymkode: 78191...8ce

Hva slags bøker selgere du til hvilke priser?

Jeg sliter med å kvitte meg med skjønnlitteratur til 10-20 kr per stykk.

Anonymkode: a35bd...8c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klær og sko, bortsett fra til barn som vokser og trenger nytt hele tiden, er ikke så attraktivt å kjøpe brukt, særlig når man ikke får prøvd det. 

Anbefaler det å prøve bruktmarked der man kan leie stand. Jeg solgte for 1500 på to uker da jeg hadde stand i juni. Nesten ingenting var «merkeklær» eller spesielt dyrt, men fikk solgt masse for småsummer. 

Anonymkode: 6c97f...e23

Jeg hadde ryddesalg hjemme og solgte for 7000 på en helg. 

Lønner seg med lave priser, da kjøper folk mer. 

Bare se på temu.  Fok svir av 10.000 på 3 måneder og skjønner ikke hva som skjedde, for det var jo bare 9,- her og 15,- der. 

Anonymkode: 02a74...64e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut 10 annonser i begynnelsen av august, og har fått solgt 5 ting.

Av de 5 jeg har solgt er en gammel kjøkkenmaskin, en 12 år gammel Bergansjakke (fikk 2200,- for den!), en halloween-kostyme, en Ulvang-genser og ei lampe. 

Har solgt for 4500 kr, og har ting for 5000 kr liggende ute. Og 4/5 annonser som ligger ute får ganske mange besøkende, så det er bare spørsmål om tid, føler jeg...

Er egentlig overrasket over hvor interessert og betalingsvillig folk er. Ser ut som inflasjonen har nådd ut til Finn også. At penger er mindre verdt. 

For gamle ting selger jeg til samme eller over pris når jeg kjøpte det. Spesielt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke får solgt av rimelige ting legger jeg over på gis bort....så slipper jeg å kaste det.

Anonymkode: 96c46...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg har solgt:

- utstyr til barnevogn (separate seler, bøyle, hjul, regntrekk og myggnett) 

- skolesekk fra beckmann

- sengetøy, dyne og pute til voksen

- plastfjøler

- puslespill

- ølglass fra ritzenhoff

- Restegarn

- klappstoler

Bor i Oslo-området og har solgt det meste nesten på dagen. De fleste velger å kjøpe med fiks-ferdig, selv dem som bor i området. 

Bare god erfaring

Anonymkode: 69303...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig selge selv for tiden. Prøvde legge ut lego ninjago for minstepris 500, var lego til sikkert nærmere 10 000, og manglet ingen deler 😅 Var over 10 sett, og de ligger fra 700 stort sett og oppover i pris. Fikk bud på 200. Ble gitt bort til noen som trenger det istedenfor. 

Anonymkode: 1f584...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er vanskelig selge selv for tiden. Prøvde legge ut lego ninjago for minstepris 500, var lego til sikkert nærmere 10 000, og manglet ingen deler 😅 Var over 10 sett, og de ligger fra 700 stort sett og oppover i pris. Fikk bud på 200. Ble gitt bort til noen som trenger det istedenfor. 

Anonymkode: 1f584...840

Satan jeg hadde lagt inn bud på 1000 for det 😍

Anonymkode: d5edd...896

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er vanskelig selge selv for tiden. Prøvde legge ut lego ninjago for minstepris 500, var lego til sikkert nærmere 10 000, og manglet ingen deler 😅 Var over 10 sett, og de ligger fra 700 stort sett og oppover i pris. Fikk bud på 200. Ble gitt bort til noen som trenger det istedenfor. 

Anonymkode: 1f584...840

Jeg tenker at sjansen er stor for at du har underpriset deg så fra start at folk har tenkt at her er det noe galt. At legoen ikke er i god stand, at den er skitten, at viktige deler mangler eller noe slikt. 

Folk blir faktisk skeptisk til gjenstander når gjenstanden er underpriset - er min erfaring. Så det er viktig å prise seg riktig fra start, og gjerne så høyt som mulig. 

Hadde du lagt ut denne legoen for 1000 - 1500 kr, så kan det hende du hadde fått solgt det... 

Har selv priset en strøken Bergansjakke til 200,- uten respons over flere uker. Så oppdaget jeg at samme jakke ble lagt ut for salg for 1200,-, og at den ble revet bort på "dagen". Så da slettet jeg annonsen min, tok nye bilder og la jakken ut for 1000,-, og den ble solgt på to dager da... :D 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kameraer, objektiver, blitzer, høyttalere, forsterkere, spillkonsoller, spill, brettspill, møbler, hvitevarer og en og annen ryggsekk. Aldri solgt klær eller sko, men sånt kjøper jeg relativt lite av, og hvis det ikke blir "brukt opp" havner det som regel heller i Uff-containeren enn på Finn. Aldri opplevd at noe blir liggende sånn voldsomt lenge, men pleier å søke opp produktet i forkant og legge meg rett under konkurrentene prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse småmøbler, en tv, spill til spillkonsoll, vannkoker, termokanne har jeg solgt i det siste.

Anonymkode: 3d467...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, sko, bøker, interiør, sportsutstyr. Jeg selger generelt mye på finn, men har merket at det har jevnt over gått treigere etter pandemien. Før det fikk jeg solgt ting relativt kjapt, nå ligger det gjerne ute i flere mnd før jeg får napp. Jeg opplever også at det er mindre trafikk på annonsene, selv med gode bilder og beskrivelser. Kjenner at jeg selv har blitt mer skeptisk til å kjøpe ting på finn nå etter å ha gått på smell etter smell med varer som er «som ny», «svært pent brukt» osv som viser seg å ha skader, være godt brukt og nuppete osv. Vært myyye av det i år. Kjøpte feks en sofa som skulle være strøken uten skader/bruksmerker (så veldig fin ut på bildene), fikk noen til å hente den for meg og når den kom hjem var det flere hull i trekket. Kjøpte en dyr turbukse som selger påsto var lite brukt og som ny, når den kom i posten hadde den masse nupper og en helt utvasket navnelapp i linningen og var veldig tydelig svært godt brukt, mer slitasje enn samme bukse som jeg hadde brukt flere ganger i uka i to år.. Kjøpte en dyr ullgenser som skulle være som ny, full av nupper og slitasje. På alle disse har jeg sett nøye på bildene uten å finne noe (bilder har nok bevisst vært tatt slik at ting ikke vistes), og sendt skriftlig spørsmål til selger i tillegg, typisk «er det noen form for slitasje/bruksmerker/skader på denne?» og fått «nei, helt strøken» osv til svar. Jeg har alltid kjøpt mye på finn, men merker selv at det frister mindre og mindre, så kanskje det kan være greia med flere🤷‍♀️

Anonymkode: 1b82a...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utstyr til kjæledyr, parfyme, sko og et par klesplagg. 

Anonymkode: 63bac...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en spillkonsoll og noen lykter til en gammel Subaru, for en pris jeg trodde var fair.. Jeg ble bombet med forespørsler og ble kvitt alt under 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt stuebord, gjesteseng og puff. Klær og sko gir jeg bort mot henting, alternativet hadde uansett vært å legge det i en UFF-boks.  

Anonymkode: 3a235...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er vanskelig selge selv for tiden. Prøvde legge ut lego ninjago for minstepris 500, var lego til sikkert nærmere 10 000, og manglet ingen deler 😅 Var over 10 sett, og de ligger fra 700 stort sett og oppover i pris. Fikk bud på 200. Ble gitt bort til noen som trenger det istedenfor. 

Anonymkode: 1f584...840

Et problem med finn.no å kjøpe ting i deler er jo at man ikke får sjekket om noe mangler!

Kjøpte to puslespill brukt der det ble bedyret at ingen biter manglet. Begge manglet én. Orket ikke ta klage-/kranglerunde på det.

Kjøper av og til også puslespill nytt, da fikk jeg byttet en gang en bit manglet der.

Anonymkode: 489dd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...