AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Del Skrevet 22. august Svigers passet barna da det var planleggingsdag i bhg. De lager kjeks med dem og sender ved 2 store isbokser fylt med kjeksene når vi henter. Og tenker dette er snilt? Nei, det er ikke snilt. Det gir oss uker med masse masing etter disse kjeksene de vet ligger i boksene. Ja, de kan få litt, men jeg har ikke lyst at de skal spise noe søtt hver dag. Det er ikke snilt å tilby masse sukker i form av is og kaker hver gang vi er på besøk. Det er jo ikke ordentlig omsorg. Ekte omsorg hadde vært å få like stor glede av å tilby frukt og grønnsaker. Eller bare drite i snacks og hele gi av sin tid og oppmerksomhet i form av et spill eller en lek. Tanker? Anonymkode: df5f9...176 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Del Skrevet 22. august Har du faktisk sagt dette til de? Du kan ikke forvente noe annet hvis du ikke har gitt de tydelig beskjed. Anonymkode: f34ad...bbb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svigers passet barna da det var planleggingsdag i bhg. De lager kjeks med dem og sender ved 2 store isbokser fylt med kjeksene når vi henter. Og tenker dette er snilt? Nei, det er ikke snilt. Det gir oss uker med masse masing etter disse kjeksene de vet ligger i boksene. Ja, de kan få litt, men jeg har ikke lyst at de skal spise noe søtt hver dag. Det er ikke snilt å tilby masse sukker i form av is og kaker hver gang vi er på besøk. Det er jo ikke ordentlig omsorg. Ekte omsorg hadde vært å få like stor glede av å tilby frukt og grønnsaker. Eller bare drite i snacks og hele gi av sin tid og oppmerksomhet i form av et spill eller en lek. Tanker? Anonymkode: df5f9...176 Tenk tilbake til da du var barn og fikk godteri eller annet som du ikke fikk av dine foreldre. Hvordan reagerte du som barn da? Der har du svaret ditt på hvorfor. Anonymkode: 62eb2...ba2 14 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 22. august #4 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svigers passet barna da det var planleggingsdag i bhg. De lager kjeks med dem og sender ved 2 store isbokser fylt med kjeksene når vi henter. Og tenker dette er snilt? Nei, det er ikke snilt. Det gir oss uker med masse masing etter disse kjeksene de vet ligger i boksene. Ja, de kan få litt, men jeg har ikke lyst at de skal spise noe søtt hver dag. Det er ikke snilt å tilby masse sukker i form av is og kaker hver gang vi er på besøk. Det er jo ikke ordentlig omsorg. Ekte omsorg hadde vært å få like stor glede av å tilby frukt og grønnsaker. Eller bare drite i snacks og hele gi av sin tid og oppmerksomhet i form av et spill eller en lek. Tanker? Anonymkode: df5f9...176 Besteforeldre mine spiste dessert/skuffkake/vafler/kjeks/twist HVER eneste dag så lenge jeg kan huske. Alle ble mellom 87 og 96 år gamle, så slapp helt av. Det går helt fint.. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Svigers passet barna da det var planleggingsdag i bhg. De lager kjeks med dem og sender ved 2 store isbokser fylt med kjeksene når vi henter. Og tenker dette er snilt? Nei, det er ikke snilt. Det gir oss uker med masse masing etter disse kjeksene de vet ligger i boksene. Ja, de kan få litt, men jeg har ikke lyst at de skal spise noe søtt hver dag. Det er ikke snilt å tilby masse sukker i form av is og kaker hver gang vi er på besøk. Det er jo ikke ordentlig omsorg. Ekte omsorg hadde vært å få like stor glede av å tilby frukt og grønnsaker. Eller bare drite i snacks og hele gi av sin tid og oppmerksomhet i form av et spill eller en lek. Tanker? Anonymkode: df5f9...176 Take a chill pill….. Anonymkode: a4bbb...61c 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Svigers passet barna da det var planleggingsdag i bhg. De lager kjeks med dem og sender ved 2 store isbokser fylt med kjeksene når vi henter. Og tenker dette er snilt? Nei, det er ikke snilt. Det gir oss uker med masse masing etter disse kjeksene de vet ligger i boksene. Ja, de kan få litt, men jeg har ikke lyst at de skal spise noe søtt hver dag. Det er ikke snilt å tilby masse sukker i form av is og kaker hver gang vi er på besøk. Det er jo ikke ordentlig omsorg. Ekte omsorg hadde vært å få like stor glede av å tilby frukt og grønnsaker. Eller bare drite i snacks og hele gi av sin tid og oppmerksomhet i form av et spill eller en lek. Tanker? Anonymkode: df5f9...176 Sliter med det samme med enkelte familiemedlemmer. Prøver også å lære barna at annet kan være kos, må ikke være den maten hele tiden. Anonymkode: 2db99...34d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august Tankeløst 🫣 Her har det gått i søpla når vi har fått godteri og søtsaker i større mengder, har gitt beskjed til besteforeldrene om at det ikke er aktuelt med mas om godteri hver dag. Blir sutring, grining, sur stemning, nekter å spise mat «vil ha godteri» til frokost og kvelds… DET gidder jeg faktisk ikke stå i. Lørdag er det greit med søtsaker, men da kjøper jeg kun inn den mengden vi serverer, når det er tomt så er det tomt. Anonymkode: 558d3...4b5 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Del Skrevet 22. august Fordi besteforeldre har lov til å skjemme bort, gi noe godt selv om det er hverdag, gi litt blaffen i fornuft og oppdragelse. Det er din jobb å oppdra, besteforeldre skal bare nyte tiden med barnebarna. De er heller ikke vant til det sukkerhysteriet som er nå. Sånn bestemor har jeg også tenkt å bli, og liker ikke mine barn/svigerbarn det, trenger de ikke bruke meg som barnevakt. Tenk så heldige dere er som har en bestemor som orker å passe barna OG bake med de! Anonymkode: b815c...d55 17 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Del Skrevet 22. august De har bakt kjeks sammen med barnebarna og latt barnebarna få med kjeksen hjem. Også klager du over at de ikke vier tid og oppmerksomhet til barna. Som de har vært villige til å passe en hel arbeidsdag. Her synes jeg du har flotte svigerforeldre som stiller opp for familien sin og invisterer tid og omsorg. Bake er da en flott aktivitet og gjøre sammen med barna. Anonymkode: 54203...ba7 31 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #10 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenk tilbake til da du var barn og fikk godteri eller annet som du ikke fikk av dine foreldre. Hvordan reagerte du som barn da? Der har du svaret ditt på hvorfor. Anonymkode: 62eb2...ba2 Jeg prøver å få frem at det finnes andre måter å vise kjærlighet på enn mat! De vet jo det er usunt, så det er jo egentlig ikke snilt mot barnet. Anonymkode: df5f9...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Del Skrevet 22. august Mine besteforeldre ga ikke søtsaker. Bestemor var veldig i mot det. Og hvis jeg skulle overnatte der på en Lørdag og hadde med Lørdagsgodt så gjemte hun det 😅 Fikk frukt til barne tv, og potetskruer. Men hun er ikke sånn nå med oldebarna 🤔 Anonymkode: 6401b...b53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 22. august #12 Del Skrevet 22. august Oj. De lager faktisk kjeks med dem... Noe mange ville tenkt på som en bra ting. Så blir det opp til dere å bestemme når og hvor de blir servert. Mon tro hva du hadde tenkt om min svigermor. Hun har fri flyt på godteri, brus og is. En gang ga hun dem så mye at de ble fysisk dårlige. Og jeg har prøvd å si fra, til ingen nytte. Men de elsker jo å være der. (Men som jeg sa til svigermor, hun kan ikke passe dem så ofte om det må være fri flyt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #13 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver å få frem at det finnes andre måter å vise kjærlighet på enn mat! De vet jo det er usunt, så det er jo egentlig ikke snilt mot barnet. Anonymkode: df5f9...176 Baking sammen er jo kjærlighet i massevis. Du kan lære de at kos ikke trenger å være noe med sukker, besteforeldre skal ikke oppdra. Anonymkode: b815c...d55 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #14 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du faktisk sagt dette til de? Du kan ikke forvente noe annet hvis du ikke har gitt de tydelig beskjed. Anonymkode: f34ad...bbb Ja, prøvd å si på en ok måte at vi helst ser at søtsaker er til helg. Men syns det er vanskelig når det ikke er mine foreldre, og mannen min gir faen. Til mine egne foreldre er jeg enda mer tydelig, men der har det heller ikke vært et problem. Poenget er at jeg så gjerne skulle ønske at de skjønte det selv! Ts Anonymkode: df5f9...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøver å få frem at det finnes andre måter å vise kjærlighet på enn mat! De vet jo det er usunt, så det er jo egentlig ikke snilt mot barnet. Anonymkode: df5f9...176 Jo, det er det. Dere får porsjonere det ut, putt i fryseren osv. Noen skal klage på alt. Anonymkode: 0e3e1...4b9 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #16 Del Skrevet 22. august Hvis mannen din gir faen, så må du også godta det. Han er vel også med og bestemmer, eller er ditt syn det riktige? Anonymkode: b815c...d55 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 22. august #17 Del Skrevet 22. august Da blir det sånn til slutt da: Nå skal vi dra til bestemor og bestefar og kose oss med epler og gulrøtter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skigard Skrevet 22. august #18 Del Skrevet 22. august Fordi i gamle dager var sukker og søtsaker et knapphetsgode, og derfor var det faktisk stas når besteforeldre og andre kunne by på kaker eller godteri. I dag er det helt omvendt, vi oversvømmes, og det som er snilt i dag er å hjelpe barn til å begrense inntaket. Men mange besteforeldre henger igjen i den gamle kulturen og skjønner ikke dette. Det var et fint innlegg i Aftenposten om denne problemstillingen for litt siden, der psykologen også skrev om at det som er et knapphetsgode i dag, er tid, og at det er dét besteforeldre burde fokusere på å gi. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #19 Del Skrevet 22. august Fordi barn blir glade når de får søtsaker, selvsagt! Anonymkode: 14a17...758 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #20 Del Skrevet 22. august Synes det har blitt veldig sunnhets hysteri de siste årene. Anonymkode: 70f90...0bf 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå