Gå til innhold

Hvordan få Macbook Pro til å suse mindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min suser som fanden når jeg for eksempel har oppe photoshoppe eller ett eller annet tungt video-program, og det er jo forståelig. Men nå har den begynt å suse konstant. Har begynt på nettkurs, og der må jeg jo ha på mikrofonen av og til, problemet da er at alle skjærer grimaser fordi det bråker sånn. Noen sier det høres ut som om jeg sitter der med motorsag. Hjelp? Må jeg kjøpe ny? Hatt den i rundt fem-seks år, men koster jo endel da.

Anonymkode: 90355...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel på tide med en liten service, maskinen må åpnes slik at den kan rengjøres og eventuelt bytte kjølepasta og pads.

Anonymkode: 00bdd...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Anonymkode: 90355...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med det samme på min lett tilårskomne Thinkpad. Har prøvd støvsuging og trykkluft på ymse porter, og renset litt innvendig, men det har ikke hjulpet noe særlig. Tror nok det er som hun over sier, at man rett og slett må skru av kjøleløsningen og bytte kjølepasta. Den tørker jo inn ettersom årene går. Aldri gjort det på en laptop før, men SÅ vanskelig kan det vel ikke være?

Anonymkode: 76c47...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe ny macbook.

Eller åpne den og støvsuge og tørke støv. Man må ha spesialverktøy for å åpne mac, men det får man kjøpt sett for på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være programmer som går i bakgrunnen som belaster maskinen unødvendig. Det kan gjøre viften går på høyt turtall. Sjekk via Aktivitetsmonitor om det er noen programmer eller prosesser som bruker uventet mye CPU resurser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...