AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Del Skrevet 22. august Mannen foreslo et ukjent navn og jeg er usikker på om jeg liker det... aldri hørt det før. Klarens/ Clarence Anonymkode: d8789...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 22. august #2 Del Skrevet 22. august Har sett det navnet med c. Og er noe med å bli vant til navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Del Skrevet 22. august Er gammelmodig på engelsk, rart på norsk. Og ser fælt hjemmesnekret ut med norsk stavemåte. Anonymkode: c413b...9c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Del Skrevet 22. august Clarence er ikke helt uvanlig, særlig i USA og Karibia, selv om det er ganske gammeldags der også. Ganske mange fotballinteresserte på 30+ forbinder det nok også litt med fotballspilleren Clarence Seedorf. Synes ikke det er stygt, men synes det er et pussig valg på norsk, og fornorskingen "Klarens" fremstår helt off for min del. Anonymkode: 86c8a...0da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. august #5 Del Skrevet 22. august (endret) Ikke Klarens. Det er et oppdiktet navn, litt sånn "Unge Mødre". Fornorsking av Clarence. Det er ingen som heter det (Klarens) i Norge (eller fire eller færre) iflg SSB. Clarence derimot, eksisterer. Men i fåtall. Det ville jeg valgt. Folk forstår det navnet. SSB; 15 menn har clarence som sitt første fornavn Endret 22. august av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 22. august #6 Del Skrevet 22. august Må være skrevet med C i såfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august Nope. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Del Skrevet 24. august Folk kommer til å uttale det helt lydtett slik man leser det på norsk kla-rens, ikke pent. Anonymkode: 96171...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Del Skrevet 24. august Klarens og dorens. Du kan jo krysse fingrene for tvillinger 😊 Anonymkode: 14472...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Del Skrevet 24. august Mener det var en TV serie om en løve som het Clarence for lenge siden.. Uansett, ikke et navn som passer til et norsk etternavn. Anonymkode: d7347...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr0ndern Skrevet 24. august #11 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 18.29): Er gammelmodig på engelsk, rart på norsk. Og ser fælt hjemmesnekret ut med norsk stavemåte. Anonymkode: c413b...9c3 Enig. Men det kan jo være barnefaren har en annen kulturell bakgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 24. august #12 Del Skrevet 24. august Får skikkelig Myre-vibber av det. «Det her e han Klaræns. Det e broren te han Brian (uttalt Brijan) og ho Keet (uttalt Ke-et). Sønnen te han Steve (uttalt Ste-ve)». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #13 Del Skrevet 28. august Er ikke Clarence et navn på et hudprodukt for ansiktet eller noe? Anonymkode: edc3d...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Del Skrevet 28. august Kjenner en gammel dame som heter Clarense 😊 Anonymkode: 85e6f...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 28. august #15 Del Skrevet 28. august Høres ut som en sykdom, er sikkert fint på engelsk. Men på norsk nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #16 Del Skrevet 28. august Klarens var brukt på mitt hjemsted . Ingen som heter det nå. Men her var flere Klarens før. Bor ved kysten, så mulig de hadde fått navnet fra handelsfart til England etc. Fornorsket Clarence. Men Klarens het de , og jeg synes det er fint. Men så er jeg vant til det. Anonymkode: 65ff7...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #17 Del Skrevet 28. august Hvorfor vil dere ha et så spesielt navn at det nesten virker rart? Er det ikke bedre å velge et helt vanlig navn som folk kan huske, uttale riktig, og skrive riktig uten å måtte få uttale og stavemåte forklart hver gang? Anonymkode: fe9dd...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #18 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor vil dere ha et så spesielt navn at det nesten virker rart? Er det ikke bedre å velge et helt vanlig navn som folk kan huske, uttale riktig, og skrive riktig uten å måtte få uttale og stavemåte forklart hver gang? Anonymkode: fe9dd...232 Enig. Tenk når han blir voksen, typ 22, 30, 45. Heter han Lars så høres han ut som en stødig og fin type i alle sammenhenger og aldre, han kan bruke både ullgenser og skinnjakke, jobbe som tannlege eller være eventyrer. Clarence derimot... Anonymkode: 2cb9b...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #19 Del Skrevet 28. august For meg er dette et engelsk overklassenavn, passer best inn i mord og mysterier Anonymkode: 84d9c...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå