AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Del Skrevet 22. august 2024 Dere ødelegger dynamikken i tråder! Det er utrolig irriterende, for vi kan være i tvil alle sammen om det som skrives er sant. Poenget er at saken likevel kan diskuteres, og noen ganger lurer jeg på om dere lever langt fra sivilasjonen hvor de 50 innbyggerne ikke skiller seg ut fra hverandre. Folk er både rare, spesielle og merkelige med mange tvilsomme og uvanlige problemstillinger noen ganger, så kan vi få lov til å diskutere i tråder eller komme med synspunkt uten at noen av dere må rope "troll" og "haha, akkurat som dette er sant". Det er veldig unødvendig og også fordummende ytringer! Så vær så snill. Hold på tanken, men hold det for deg selv. Anonymkode: 4d0ab...4b5 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 22. august 2024 #2 Del Skrevet 22. august 2024 Så enig! Hvilken rolle spiller det om problemstillingen er reell så lenge den kunne vært det? Vi har jo ingen forutsetning for å verifisere problemstillingen uansett? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22. august 2024 #3 Del Skrevet 22. august 2024 Når ting blir så dumt at det nesten ikke er sant...roper man troll... Når ts skriver noe..og aldri skriver tilbake..troll. Det er mye troll der ute...og det e mye innlegg ( og har vært) som vi alle håper er troll.... ellers finnes det virkelig dumme mennesker der ute. Og som jeg skriver..noe noen ofte skriver noe som bare helt på jordet..men ts aldri fortsetter samtalen eller kommer mer mer info..og bare forlater hele samtalen..ja da blir det ofte troll. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Del Skrevet 22. august 2024 Helt enig. Det virker som at de som skriver troll eller at trådstarter lyver eller dikter opp, har lite livserfaring og er naive. Anonymkode: 7db54...945 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22. august 2024 #5 Del Skrevet 22. august 2024 Noen ganger er det jo faktisk opplagt at det er et trolle-innlegg... Skal man ikke da påpeke det og fortelle at man ikke tror på historien? Vi er jo på et diskusjonsforum, da må man forvente at folk gjør nettopp det.... diskuterer... 😊 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg har laget noen tråder hvor jeg har blitt kalt for troll, alle med reelle situasjoner og problemstillinger. Ikke var det så absurde problemstillinger heller, så jeg har ikke forstått hvorfor det ble mistanke. Jeg lager omtrent alle trådene mine som anonym, så jeg ikke risikerer å bli gjenkjent, det ville sikkert blitt tatt mer på alvor om jeg laget trådene med medlemsnavnet mitt. Anonymkode: 590e1...151 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Del Skrevet 22. august 2024 Hehe! Folk roper Troll for alt. Jeg skrev et innlegg som handlet om å være mann og alene med barn. Det ble ropt troll med en gang. Er det i kategorien usannsynlig og utenkelig? 😅 Anonymkode: 43e49...91e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Del Skrevet 22. august 2024 En ting er når trådstarter går inn for å provosere. Da skjønner jeg at noen sier troll. Men når det kun er en "rar problemstilling" så kan den jo vær reell likevel. Selv har jeg autisme og jeg har lagd noen tråder hvor folk sier "det går ikke an å lure på dette". Men hva som er åpenbart for deg trenger ikke være åpenbart for meg. Kan også legge til at her på forumet er det folk i ulik alder og fra ulike kulturer. Hva en 50 år gammel dame synes er åpenbart trenger ikke være åpenbart for en 16 åring. Og hva som er åpenbart for en som er vokst opp i Norge trenger ikke være åpenbart for en som har flyttet til Norge nylig. Anonymkode: 84e95...1f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Del Skrevet 22. august 2024 En ting jeg har lagt merke til en ar mange bruker "Troll" når de er tomme for argumenter. Anonymkode: 43e49...91e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt enig. Det virker som at de som skriver troll eller at trådstarter lyver eller dikter opp, har lite livserfaring og er naive. Anonymkode: 7db54...945 Alt som ikke er dagligdags, a4 og normalt er troll. Anonymkode: f814b...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Del Skrevet 22. august 2024 Ikke er de tørr bak øra og sannsynligvis har heller ikke noe liv utenom internett. Anonymkode: 33671...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 22. august 2024 #12 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker said: En ting jeg har lagt merke til en ar mange bruker "Troll" når de er tomme for argumenter. Anonymkode: 43e49...91e Eller om de ikke liker synspunktene til meningsmotstanderen, og har vanskeligheter for enten å forstå og/eller akseptere at slike synspunkter finnes der ute av folk som oppriktig mener det. Spesielt på internet blir slike begreper brukt for å kvele debatter eller som du sier, et siste desperat kort når det er tomt for argumenter. Troll slik det var før var folk som skrev innlegg med hensikt for å provosere og skape sjau for egen underholdning. Men etter at det ble kjent gjennom media blir det brukt av noen til å omfatte alt og alle de ikke liker. Endret 22. august 2024 av Grevling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg roper ikke troll, men jeg innrømmer at noen tråder virker å være så tydelig konstruert for å provosere, at jeg tar de ikke alvorlig og gidder ikke kommentere i de. Jeg betviler på ingen måte at det finnes masse forskjellige typer mennesker. Anonymkode: adafb...e68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Del Skrevet 22. august 2024 mommyaka skrev (6 timer siden): Når ting blir så dumt at det nesten ikke er sant...roper man troll... Når ts skriver noe..og aldri skriver tilbake..troll. Det er mye troll der ute...og det e mye innlegg ( og har vært) som vi alle håper er troll.... ellers finnes det virkelig dumme mennesker der ute. Og som jeg skriver..noe noen ofte skriver noe som bare helt på jordet..men ts aldri fortsetter samtalen eller kommer mer mer info..og bare forlater hele samtalen..ja da blir det ofte troll. skulle tro det var ektemannen din som stod bak alle innleggene. Anonymkode: f115b...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #15 Del Skrevet 22. august 2024 I tvilstilfeller kan man la være, men en del tråder er så opplagte, at der er det på sin plass å advare andre brukere. Årsaken til at det er greit å si fra, er at en slipper å bruke tid på lange, konstruktive svar. Enkelte brukere er her mer enn andre, og de gjenkjenner enkelte som har laget seg bruker på forumet for å komme med seksuelle fantasier presentert som faktiske problemstillinger, og sære ting som han som var helt opphengt i promp og bæsj. Sånne typer fortjener ikke å få svar fra naive brukere som skal "hjelpe". Det er også en del tråder som opprettes kun med det formål å sverte kvinner, og innholdet gjør det forholdsvis enkelt å se at det er en og samme bruker som går igjen. Nå ender jo en del av sånne tråder likevel opp med å få en del svar, men jeg tror de mer oppegående brukerne blir mer oppmerksomme på innhold. Anonymkode: f6191...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 22. august 2024 #16 Del Skrevet 22. august 2024 11 hours ago, Violetta said: Så enig! Hvilken rolle spiller det om problemstillingen er reell så lenge den kunne vært det? Vi har jo ingen forutsetning for å verifisere problemstillingen uansett? Amen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 23. august 2024 #17 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I tvilstilfeller kan man la være, men en del tråder er så opplagte, at der er det på sin plass å advare andre brukere. Årsaken til at det er greit å si fra, er at en slipper å bruke tid på lange, konstruktive svar. Enkelte brukere er her mer enn andre, og de gjenkjenner enkelte som har laget seg bruker på forumet for å komme med seksuelle fantasier presentert som faktiske problemstillinger, og sære ting som han som var helt opphengt i promp og bæsj. Sånne typer fortjener ikke å få svar fra naive brukere som skal "hjelpe". Det er også en del tråder som opprettes kun med det formål å sverte kvinner, og innholdet gjør det forholdsvis enkelt å se at det er en og samme bruker som går igjen. Nå ender jo en del av sånne tråder likevel opp med å få en del svar, men jeg tror de mer oppegående brukerne blir mer oppmerksomme på innhold. Anonymkode: f6191...091 Det er ganske arrogant å tro at du vet bedre enn andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #18 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg er en som gjerne skriver troll når jeg ser et. Vi mennesker er flokkdyr og de fleste leser kun overskrifter/skumleser tekst. Det har den effekten av at dersom mange nok skriver noe så etableres det en «sannhet» i at det stemmer. Det er en grunn til at trollfabrikker eksisterer og fungerer. Propaganda. En ser det går igjen flere steder her og med at det henvises til påstander som åpenbart er feil, men som for uinnvidde kan virke troverdig. Jeg synes det er en uting når folk driver å dikter opp scenario og har det morro ut fra hvor mange som biter på. I virkeligheten er jeg overbevist over at de fleste hadde sagt løgner til de som åpenbart dikter opp ting. Om ikke er det på tide å kvinne seg opp og gjøre det. Det er det samme jeg gjør når jeg påpeker trolling. Det andre er at jeg liker å bidra. Når TS gjerne spør et spørsmål jeg føler at jeg har noe å bidra på, så liker jeg å bruke litt tid på å gi et skikkelig og gjennomtenkt svar. Og kan gjerne følge opp og bidra utover i tråden. Det handler ikke om at jeg har fasiten eller vet best, men at jeg allikevel kanskje kan bidra med mine tanker og erfaringer. Når jeg da oppdager at TS endrer historien eller noe annet som gjør at det åpenbart er fake så føler jeg at tiden min har vært bortkastet, jeg føler meg lurt og jeg føler jeg har bidratt til å gi et troll legitimitet. Det er for meg en dårlig og kjip følelse og jeg liker det ikke. Derfor er jeg obs på åpenbare troll og jeg påpeker det gjerne når jeg ser et og andre ikke har tatt signalene enda og tror det er genuint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #19 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har laget noen tråder hvor jeg har blitt kalt for troll, alle med reelle situasjoner og problemstillinger. Ikke var det så absurde problemstillinger heller, så jeg har ikke forstått hvorfor det ble mistanke. Jeg lager omtrent alle trådene mine som anonym, så jeg ikke risikerer å bli gjenkjent, det ville sikkert blitt tatt mer på alvor om jeg laget trådene med medlemsnavnet mitt. Anonymkode: 590e1...151 Samme her. En gang brukte jeg formuleringen "la oss kalle henne Trine" og jeg ble anklaget for å utlevere stakkars Trine og trolle med å forsøke å sette henne i dårlig lys. 😅 En del folk har veldig snevre ideer om hva et normalt liv innebærer. Anonymkode: 9c4ad...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #20 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her. En gang brukte jeg formuleringen "la oss kalle henne Trine" og jeg ble anklaget for å utlevere stakkars Trine og trolle med å forsøke å sette henne i dårlig lys. 😅 En del folk har veldig snevre ideer om hva et normalt liv innebærer. Anonymkode: 9c4ad...bac Og det er her utfordringen med anonyme brukere kommer inn. Enkelte kan lire av seg hva som helst, følger seg sikker veldig morsom/tøff, og risikerer ingen «konsekvens» av oppførselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå