AnonymBruker Skrevet 22. august #61 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørs jo hva man ser på som godt. For meg er det næringsrik mat, som et måltid med fisk, grønnsaker og potet Anonymkode: 2c968...de4 Ja, som jeg skrev i mitt neste innlegg. Godteri er slettes ikke kake for meg hver helg. Men da kjøper jeg med frukt og grønt de dagene og deltar i det sosiale 😊 Anonymkode: 69366...ff7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. august #62 Del Skrevet 22. august (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette kan man lure på, i oppveksten blir barn lært opp til at dårlig næring er "kos"....at for eks Lørdag er godtedag 😅 Anonymkode: 2c968...de4 Ja, noen barn blir dét. Jeg fikk lov til å kjøpe ca en neve med godteri til helgen, men så skulle vi ellers spise super-sunt. Var alltid en godtemums, så det funka dårlig for meg. Med mine egne barn fungerer det mye bedre at de kan få noe søtt (en bitteliten bit sjokolade, litt tørket frukt, en helkornskjeks) innimellom, men vi hverken "feirer" helgen eller nekter alt av sukker utenom. De klarer fint å vente på sjokoladebiter sin til etter maten (og glemmer da ofte at de ville ha), og spiser ikke store mengder kaker og annet søtt når det er selskap. Endret 22. august av katties 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #63 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du trenger ikke delta på noe utenfor arbeidslivet. Er du som vurderer hva som er sosialt for deg. Er denne jeg sikter til.... Anonymkode: 2c968...de4 Jeg deltar sjelden på sosiale sammenkomster utenfor arbeidstid pga jeg prioriterer familielivet. Men opplevde en gang å bli snakket nedlatende til på jobb pga dette. Anonymkode: 4eade...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #64 Del Skrevet 22. august Maleficenta skrev (1 time siden): Jeg ser for meg at det er litt sånn. Kom igjen da. Du kan nå ta et lite stykke iallefall, for så å bli snurt hvis vedkommende ikke gjør det. Eller det kanskje kommer spydige kommentarer ifht om vedkommende slanker seg eller lignende Denne er det nok mange som får høre. Anonymkode: 2c968...de4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #65 Del Skrevet 22. august jegerrinne skrev (1 time siden): Sån er det fortsatt mange steder på bygda. Ser hvis vi kommer til svigers frem med kaker eller kjeks, samme hos flere naboer. Må jo være noe til kaffen får jeg høre Det bør jo være noe til kaffen. Kaffe alene er bittert og stusselig. Anonymkode: 56b97...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #66 Del Skrevet 22. august 1 hour ago, Hensatt said: Dette har jeg aldri opplevd eller hørt om. At noen maser om at man må ta kake? Det tror jeg kun foregår oppi hodet til den som prøver å finne grunner til å motstå fristelsen. Nei, slikt foregår i den virkelige verden. Har også opplevd at folk skal være snille og kommer til pulten min med et kakestykke. Da har jeg ikke hjerte til annet enn å si ja takk selv om de bare har brakt meg et problem. Anonymkode: fc177...9f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #67 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg deltar sjelden på sosiale sammenkomster utenfor arbeidstid pga jeg prioriterer familielivet. Men opplevde en gang å bli snakket nedlatende til på jobb pga dette. Anonymkode: 4eade...0c8 Nettopp, slike mennesker er jo ikke sosiale. De er anti-sosiale. Sosiale mennesker evner til å omgås mennesker, da snakker man ikke nedlatende til de som ikke deltar. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det bør jo være noe til kaffen. Kaffe alene er bittert og stusselig. Anonymkode: 56b97...7f3 Da har du dårlig kaffe AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, slikt foregår i den virkelige verden. Har også opplevd at folk skal være snille og kommer til pulten min med et kakestykke. Da har jeg ikke hjerte til annet enn å si ja takk selv om de bare har brakt meg et problem. Anonymkode: fc177...9f0 Det er frekt, man spør først. Samme med de som kjøper noe til deg uten å spørre.... Anonymkode: 2c968...de4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #68 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, slikt foregår i den virkelige verden. Har også opplevd at folk skal være snille og kommer til pulten min med et kakestykke. Da har jeg ikke hjerte til annet enn å si ja takk selv om de bare har brakt meg et problem. Anonymkode: fc177...9f0 I slike tilfeller, kaster jeg det i smug. Er ellers enig med trådstarter at dette er en dårlig skikk. Ingen voksne mennesker har behov for slik "mat". Hvorfor kan man ikke bare samles på tampen av uken med en kaffikopp, et vannglass eller ikke noe i det hele tatt? Selv spiser jeg aldri kaker, vafler og annen junk. Jeg gidder ikke bruke kaloriene mine på slikt. Anonymkode: 3f6ec...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 22. august #69 Del Skrevet 22. august 1 hour ago, katties said: Er du stolt over at dere er voksne folk med en skikkelig dårlig uvane? Påpeker at der er voksne pga voksne ikke takler like mye sukker som yngre, så mye lettere å få diabetes eller bli overvektig. Stolt? Det er da ikke jeg som bestemmer om vi skal ha kaker fremme eller ikke😅 JEG spiser ikke kaker, ikke godteri heller. Jeg blir ikke krenket over at det står en kake på bordet av den grunn. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #70 Del Skrevet 22. august Knirke skrev (2 minutter siden): Stolt? Det er da ikke jeg som bestemmer om vi skal ha kaker fremme eller ikke😅 JEG spiser ikke kaker, ikke godteri heller. Jeg blir ikke krenket over at det står en kake på bordet av den grunn. Nei, men arbeidsgiver sender dårlige signaler med å ha den slags tilgjengelig. Å bruke penger på dette i heletatt. Anonymkode: 2c968...de4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #71 Del Skrevet 22. august Du skulle jobbet hos oss. På fredag er det kake/twist/konfekt rundt lunsjtider. Vi som kommer inn for å ha pause, finner alltid tomme fat/esker/skåler. Men vi er bare "hjemmehjelp" Anonymkode: b4d15...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 22. august #72 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt. Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 2c968...de4 Har aldri i mitt lange sukkerfylte liv opplevd at noen ikke har tålt at andre takker nei til en vaffel eller en kake. Men klart, om du står der og utbasunerer at det er drittmat og at du ikke fatter at folk kan spise det, så kan jeg jo tenke meg at du har fått en og annen kommentar din vei. Du virker som en underlig type. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #73 Del Skrevet 22. august Ts du burde ha bedre selvkontroll du ef ikke nøtt å spise hvis du plages over at folk er hyggelige og lager kaker hver fredag skulle ønske det var dlik stemning på min jobb jeg hadde lett bare ikke latt meg friste og irritere meg over det. Anonymkode: 17834...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 22. august #74 Del Skrevet 22. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, men arbeidsgiver sender dårlige signaler med å ha den slags tilgjengelig. Å bruke penger på dette i heletatt. Anonymkode: 2c968...de4 I vår bransje er det lange tradisjoner for søtsaker til 3-kaffen. Tror neppe hverken du eller jeg kan forandre på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #75 Del Skrevet 22. august Dette høres ut som en dårlig ynnskyldning ts og andre. Andre mennesker må få spise det de vil og ha kaffe og kake, det er ingen som tvinger noen til å spise noe som helst. Dere får klare å si nei uten at dere samtidig nekter andre å spise og kose seg. Dere må klare å se fredagskos uten at dere flyr i flint fordi dere ikke vil ha. La andre kose seg så får dere heller sitte å drikke vann hvis det er det dere helst foretrekker men det betyr heldigvis ikke at alle andre må bare sitte å drikke vann i sympati med dere. Ta dere sammen. Anonymkode: ee26f...3f2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #76 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, men mange godta ikke et nei. Anonymkode: 2c968...de4 Vi har en på jobben som ikke godtar. « ja men spis kake da, det er jo kooooselig « og dytter det opp i ansiktet mitt. Forøvrig samme som stadig slanker seg, og er så missunnelig på oss « naturlig slanke «, som ikke spiser kake hver fredag og hver bursdag. Anonymkode: 63bd0...4c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #77 Del Skrevet 22. august I forrige jobb hadde en både ett frukt og grønt fat OG vafler på fredagen, så fikk alle litt, de yngre sverga til frukta, og de litt eldre tok vaflene, og ingen sutra på hverandres valg. Anonymkode: 6c0da...60f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #78 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har en på jobben som ikke godtar. « ja men spis kake da, det er jo kooooselig « og dytter det opp i ansiktet mitt. Forøvrig samme som stadig slanker seg, og er så missunnelig på oss « naturlig slanke «, som ikke spiser kake hver fredag og hver bursdag. Anonymkode: 63bd0...4c6 Jeg er naturlig slank og spiser kake hver fredag og hver bursdag, har aldri vært en dag på slanking i mitt 50 år lange liv finnes ikke misunnelig på deg i deg hele tatt 😊 Anonymkode: ee26f...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #79 Del Skrevet 22. august Petra200 skrev (6 timer siden): Men de tvinger deg vel ikke fysisk til å spise en vaffel? Så det å «ikke godta et nei» er liksom ikke en problemstilling. Si nei takk, ferdig med det. Nei, men de kan fortsette og mase. Det er og ikke godta et nei. Jeg er med , jeg drikker kaffe og jeg skravler. Det er en som jeg mener ikke aksepterer et nei, ikke fordi hun tvangsforer meg, men som fortsetter og mase om og spise kake . Hadde « nei takk , ferdig med det « holdt ( det gjør jo det for de fleste heldigvis ) så hadde det ikke blitt slitsomt. Anonymkode: 63bd0...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #80 Del Skrevet 22. august Her er det kake 2-3 ganger i uka. Jeg er ikke noe begeistret for kake og står over, er helt greit det og ikke noe stress for meg. Anonymkode: 0886f...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå