AnonymBruker Skrevet 22. august #41 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som du ser TS, du er ikke alene her i verden. Selv om vi er alle anonyme her, er det ekte følelser av empati og samhold. Vi følger deg gjennom mandagen, og så gir du tilbakemelding på hvordan det gikk. Så tar vi det derfra. Lykke til ❤️ Anonymkode: f42b1...bd8 ♥️ Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #42 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 16.02): Du skal ha til boligutgifter og livsopphold på ca 10700 kr. Livsopphold på 10700 skal dekke alt unntatt bolig. I bolig inngår husleie/avdrag på bolig (ikke renter) og nødvendig forsikring. Så i livsopphold skal det inngå mat, helse, internett, strøm, telefon, julegaver, bil, dekk, bensin, kort sagt alt du bruker penger på. Enkelt eksempel-regnestykke: Du har netto utbetalt 25 000 etter korrekt skattetrekk. Husleie 7000,- Livsopphold 10700,- Da har du igjen kr 7300,- som skal gå til gjeld. Anonymkode: d4d4e...3b8 Er det sikkert at det er det man får sitte igjen med? Kan kreditorene bestemme at man skal ha mindre foreksempel ved betalingsplan/ utenrettslig gjeldsordning? Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #43 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det sikkert at det er det man får sitte igjen med? Kan kreditorene bestemme at man skal ha mindre foreksempel ved betalingsplan/ utenrettslig gjeldsordning? Anonymkode: da288...a06 Kreditorene kan ikke bestemme at du skal betale mer enn dette. Loven beskytter deg. Og for all del, ikke la deg skremme av inkassobyråer. De vil kanskje prøve å få deg til å betale mer i en "frivillig" ordning. Nei, ikke gruble mer nå, slapp av, dette går bra 🙂 Anonymkode: f42b1...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #44 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 23.04): Skal dit på Mandag. Tror nemlig ikke at jeg kommer til å få noe hjelp, og at det ikke blir noe løsning. Redd jeg bare skal få moralpreken og at hun er streng. Redd Nav skal ta over økonomien min mot min vilje min osv... Jeg skal så klart gå dit, men jeg gruer meg og er redd jeg skal bli litt apatisk så jeg ikke klarer å si noe når jeg er der. Hvordan blir man møtt og hvor mange ganger er det vanlig å gå til Gjeldsrådgiveren? Er det sånn at det er lettere å finne løsninger når ingenting har gått til lønnstrekk og namsmann? Har ikke gått så langt for meg enda. Anonymkode: da288...a06 Du tenker at en sadist i NAV skal forsvare kapitalistiske griser som låner ut penger til 25% rente til sårbare folk? Ja, du skal ikke se bort fra det. De to (sadister i NAV) og kapitalistiske griser som sitter på luksuskontor på Oslo vestkant har en del til felles - nemlig å suge livet ut av sårbare, syke, fattige folk. Men du bør IKKE ta deg nær av noe moralpreken eller hva du kaller det. Folk som låner ut penger til andre i hytt og pine til 25% rente har også minst et like stort ansvar, for det er de som er i den sterke posisjonen og det er de som har det siste ordet. Det betyr, du kan søke så mye du vil på lån, men det er kapitalist-grisen på vestkanten som har det siste ordet angående det å innvilge deg lån. Og når man har slike lån opptil 25% rente, så ligger det nesten "low key" inne i bildet at de tar på seg risikoen ved å eventuelt tape noen penger. Derav syke renter. Det er en grunn til at Stortinget har innført en hel haug med regler de siste årene nå med tanke på hva som er gjeld, gjeldsregister, og nye regler som disse bankene må følge. For hadde det vært opp til bankene, så ville de gitt deg 1 million i forbrukslån på null komma niks. Det var sånn tidligere faktisk, der du får tilbud på 1 mill til 20% rente - på dagen. Poenget med de nye utlånsreglene er at det skal havne færre mennesker kvalifisert til gjeldsordning i og med at bankene vil være hindret av loven i å låne ut mer. Men det må ryddes opp i rekkene og la sårbare og syke mennesker få en ny sjanse. Disse forbrukslån bankene bader i milliarder av kroner i profitt som det er. Derfor kommer det ny gjeldsordning lov nå fra 1.januar 2025, som er til fordel for gjelds-OFRE. Og du er et gjelds-OFFER. Så du har INGENTING å skamme deg over og jeg vil heller råde deg til å vente til den nye loven trer i kraft fra 1.januar 2025. Men du ser an selv hva du velger. Jeg er heller ikke overrasket over at du bygde opp gjelda mens du var ekstra hardt nede psykisk sett. Det er nettopp det mange ikke skjønner - sånne gjeldssituasjoner oppstår nettopp når livet rakner, man har fått nok, og man vurderer enten å ende seg selv eller prøve desperat å leve noenlunde verdig med lån fordi man er dritt lei av å leve som en fattig rotte. Det er ofte ved psykisk og fysisk sykdom - eller en kombinasjon av disse to, gjerne supplert med andre livskriser som gjør at man tipper over. Videre er det slik Anonymkode: 327e5...514 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #45 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kreditorene kan ikke bestemme at du skal betale mer enn dette. Loven beskytter deg. Og for all del, ikke la deg skremme av inkassobyråer. De vil kanskje prøve å få deg til å betale mer i en "frivillig" ordning. Nei, ikke gruble mer nå, slapp av, dette går bra 🙂 Anonymkode: f42b1...bd8 Skjønner ☺️ Takk ♥️ Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #46 Del Skrevet 26. august Det gikk veldig bra 😀 De neste månedene skulle jeg ikke betale noe gjeld. Bare betale nødvendige utgifter og mat. Blir heller ingenting til utlegg siden jeg har for lite etter alle utgifter, og ingenting å ta pant i. Hun hjalp meg å sende brev og prøver å få til en avtale på nyåret. Hvis de ikke går med på noe betaler jeg etter evne uansett og søker Gjeldsordning når gjelden er gammel nok. Mange kilo lettere nå. Trenger heller ikke å snakke med kreditorene hvis de ringer sa hun, jeg kunne bare henvise dem videre til henne ☺️ Anonymkode: da288...a06 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #47 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det gikk veldig bra 😀 De neste månedene skulle jeg ikke betale noe gjeld. Bare betale nødvendige utgifter og mat. Blir heller ingenting til utlegg siden jeg har for lite etter alle utgifter, og ingenting å ta pant i. Hun hjalp meg å sende brev og prøver å få til en avtale på nyåret. Hvis de ikke går med på noe betaler jeg etter evne uansett og søker Gjeldsordning når gjelden er gammel nok. Mange kilo lettere nå. Trenger heller ikke å snakke med kreditorene hvis de ringer sa hun, jeg kunne bare henvise dem videre til henne ☺️ Anonymkode: da288...a06 Så bra 🙂 Det ser du, var absolutt ikke noe å grue seg til. Har lest et sted at 99% av alt vi frykter skal skje, det skjer ikke 😊 Lykke til videre ❤️ Anonymkode: f42b1...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #48 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så bra 🙂 Det ser du, var absolutt ikke noe å grue seg til. Har lest et sted at 99% av alt vi frykter skal skje, det skjer ikke 😊 Lykke til videre ❤️ Anonymkode: f42b1...bd8 Ja 🙂 Det er sant 🙂 Er jo ofte sånn at ting går bedre en fryktet ☺️ Tusen takk ♥️ Anonymkode: da288...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #49 Del Skrevet 26. august Glad på dine vegne, TS ❤️ Dette skal ordne seg 🌸 Anonymkode: 004c2...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #50 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Glad på dine vegne, TS ❤️ Dette skal ordne seg 🌸 Anonymkode: 004c2...3a9 ♥️ Anonymkode: da288...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #51 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja 🙂 Det er sant 🙂 Er jo ofte sånn at ting går bedre en fryktet ☺️ Tusen takk ♥️ Anonymkode: da288...a06 Det er en grunn til at du fryktet NAV og det gjelder mange andre folk også fordi en god del NAV veiledere har sadistisk oppførsel. Det er de samme folkene som har terrorisert en da en var på AAP med en sats det absolutt IKKE går an å leve verdig av, så skal man tilbake til det samme kontoret for å be om hjelp når det gjelder økonomi. Det som redder deg inn er den nye loven som jeg har nevnt, og den begynner å gjelde om drøye 4 måneder. Håper du nevnte denne loven for NAV-skikkelsen med den spesifike datoen 1.januar 2025. Det er også viktig å huske på at dagens regjering innfører dette, så det gjelder å være takknemlig når valget til neste år kommer. For hadde det vært opp til de kapitalistisk-borgerlige, så ønsker de helst at gjeldsofre skal krepere og dø en sakte død - alt for å fylle lommene til Oslo Vestkant gjengen sin fra Bygdøy og Holmenkollen. Husk at noe av det første Høyre og FrP gjorde i 2014 var å redusere beløpet en sitter igjen med under gjeldsordning. Forresten, hva ble regnet som "når gjelden er gammel nok" - var det 2 år? Anonymkode: 327e5...514 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #52 Del Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en grunn til at du fryktet NAV og det gjelder mange andre folk også fordi en god del NAV veiledere har sadistisk oppførsel. Det er de samme folkene som har terrorisert en da en var på AAP med en sats det absolutt IKKE går an å leve verdig av, så skal man tilbake til det samme kontoret for å be om hjelp når det gjelder økonomi. Det som redder deg inn er den nye loven som jeg har nevnt, og den begynner å gjelde om drøye 4 måneder. Håper du nevnte denne loven for NAV-skikkelsen med den spesifike datoen 1.januar 2025. Det er også viktig å huske på at dagens regjering innfører dette, så det gjelder å være takknemlig når valget til neste år kommer. For hadde det vært opp til de kapitalistisk-borgerlige, så ønsker de helst at gjeldsofre skal krepere og dø en sakte død - alt for å fylle lommene til Oslo Vestkant gjengen sin fra Bygdøy og Holmenkollen. Husk at noe av det første Høyre og FrP gjorde i 2014 var å redusere beløpet en sitter igjen med under gjeldsordning. Forresten, hva ble regnet som "når gjelden er gammel nok" - var det 2 år? Anonymkode: 327e5...514 De fleste er redd for det ukjente og skambelagte. Tror ikke det var en sadistisk nav konsulent som var i tankene. Blir hvertfall ikke noe penger på vestkanten hvis de skulle ønske skyldnere død, så det henger ikke på greip Aap er en midlertidig ordning på lik linje som sosialhjelp, ikke meningen man skal leve på det i evighet. Ufør og arbeidsinntekt er varige ytelser Anonymkode: 65aa8...4c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #53 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.51): Det er en grunn til at du fryktet NAV og det gjelder mange andre folk også fordi en god del NAV veiledere har sadistisk oppførsel. Det er de samme folkene som har terrorisert en da en var på AAP med en sats det absolutt IKKE går an å leve verdig av, så skal man tilbake til det samme kontoret for å be om hjelp når det gjelder økonomi. Det som redder deg inn er den nye loven som jeg har nevnt, og den begynner å gjelde om drøye 4 måneder. Håper du nevnte denne loven for NAV-skikkelsen med den spesifike datoen 1.januar 2025. Det er også viktig å huske på at dagens regjering innfører dette, så det gjelder å være takknemlig når valget til neste år kommer. For hadde det vært opp til de kapitalistisk-borgerlige, så ønsker de helst at gjeldsofre skal krepere og dø en sakte død - alt for å fylle lommene til Oslo Vestkant gjengen sin fra Bygdøy og Holmenkollen. Husk at noe av det første Høyre og FrP gjorde i 2014 var å redusere beløpet en sitter igjen med under gjeldsordning. Forresten, hva ble regnet som "når gjelden er gammel nok" - var det 2 år? Anonymkode: 327e5...514 Ja. Men jeg var vel mer redd for at jeg skulle få noe tvangsvedtak. Men jeg fikk jo ikke det, for det var skjelden man fikk uansett sa hun. Jeg er bare fæl til å overtenke. Ja, gjelden må være minst 2 år. Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #54 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): De fleste er redd for det ukjente og skambelagte. Tror ikke det var en sadistisk nav konsulent som var i tankene. Blir hvertfall ikke noe penger på vestkanten hvis de skulle ønske skyldnere død, så det henger ikke på greip Aap er en midlertidig ordning på lik linje som sosialhjelp, ikke meningen man skal leve på det i evighet. Ufør og arbeidsinntekt er varige ytelser Anonymkode: 65aa8...4c5 👍 Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #55 Del Skrevet 3. september Da driver kreditorene å prøver å få tak i meg. Selv om de må ha fått brevet nå, og selv om jeg har henvist videre til Gjeldsrådgiveren som hun sa jeg skulle gjøre, men de fortsetter å kontakte meg. Så brev fra meg og gjeldsrådgiveren og info fra meg er tydeligvis noe de ignorerer. Alle vil jo ha mest mulig. Men det blir enten betalingsplan fra nyåret eller betaling etter evne, i verste fall lønnstrekk en stund. Vil ikke gå inn i noen andre avtaler med dem nå og risikere å forfordele. Men regner med de kommer til å ringe meg ganske ofte. Er ikke bekymret. Men regner med jeg blir litt stresset av at de stadig kommer til å prøve å få tak i meg. Anonymkode: da288...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 3. september #56 Del Skrevet 3. september Blokker for ukjente nr på telefonen din😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #57 Del Skrevet 3. september Enni skrev (1 minutt siden): Blokker for ukjente nr på telefonen din😊 Skal gjøre det 👍 Anonymkode: da288...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #58 Del Skrevet 4. september Noen av kreditorene ringte noen Ganger i dag også, så Informerte dem igjen at jeg har dialog med gjeldsrådgiver, og at det er blitt sendt brev, og jeg spurte om de hadde fått det. Men det unngikk de å svare på 🙄 Men jeg har gitt info om situasjonen så nå blokkerer jeg numrene. Anonymkode: da288...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #59 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 21.24): Du tenker at en sadist i NAV skal forsvare kapitalistiske griser som låner ut penger til 25% rente til sårbare folk? Ja, du skal ikke se bort fra det. De to (sadister i NAV) og kapitalistiske griser som sitter på luksuskontor på Oslo vestkant har en del til felles - nemlig å suge livet ut av sårbare, syke, fattige folk. Men du bør IKKE ta deg nær av noe moralpreken eller hva du kaller det. Folk som låner ut penger til andre i hytt og pine til 25% rente har også minst et like stort ansvar, for det er de som er i den sterke posisjonen og det er de som har det siste ordet. Det betyr, du kan søke så mye du vil på lån, men det er kapitalist-grisen på vestkanten som har det siste ordet angående det å innvilge deg lån. Og når man har slike lån opptil 25% rente, så ligger det nesten "low key" inne i bildet at de tar på seg risikoen ved å eventuelt tape noen penger. Derav syke renter. Det er en grunn til at Stortinget har innført en hel haug med regler de siste årene nå med tanke på hva som er gjeld, gjeldsregister, og nye regler som disse bankene må følge. For hadde det vært opp til bankene, så ville de gitt deg 1 million i forbrukslån på null komma niks. Det var sånn tidligere faktisk, der du får tilbud på 1 mill til 20% rente - på dagen. Poenget med de nye utlånsreglene er at det skal havne færre mennesker kvalifisert til gjeldsordning i og med at bankene vil være hindret av loven i å låne ut mer. Men det må ryddes opp i rekkene og la sårbare og syke mennesker få en ny sjanse. Disse forbrukslån bankene bader i milliarder av kroner i profitt som det er. Derfor kommer det ny gjeldsordning lov nå fra 1.januar 2025, som er til fordel for gjelds-OFRE. Og du er et gjelds-OFFER. Så du har INGENTING å skamme deg over og jeg vil heller råde deg til å vente til den nye loven trer i kraft fra 1.januar 2025. Men du ser an selv hva du velger. Jeg er heller ikke overrasket over at du bygde opp gjelda mens du var ekstra hardt nede psykisk sett. Det er nettopp det mange ikke skjønner - sånne gjeldssituasjoner oppstår nettopp når livet rakner, man har fått nok, og man vurderer enten å ende seg selv eller prøve desperat å leve noenlunde verdig med lån fordi man er dritt lei av å leve som en fattig rotte. Det er ofte ved psykisk og fysisk sykdom - eller en kombinasjon av disse to, gjerne supplert med andre livskriser som gjør at man tipper over. Videre er det slik Anonymkode: 327e5...514 Er folk selv fullstendig fritatt for ansvar for eget liv i din verden? Anonymkode: cd13c...02c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #60 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 21.41): Da driver kreditorene å prøver å få tak i meg. Selv om de må ha fått brevet nå, og selv om jeg har henvist videre til Gjeldsrådgiveren som hun sa jeg skulle gjøre, men de fortsetter å kontakte meg. Så brev fra meg og gjeldsrådgiveren og info fra meg er tydeligvis noe de ignorerer. Alle vil jo ha mest mulig. Men det blir enten betalingsplan fra nyåret eller betaling etter evne, i verste fall lønnstrekk en stund. Vil ikke gå inn i noen andre avtaler med dem nå og risikere å forfordele. Men regner med de kommer til å ringe meg ganske ofte. Er ikke bekymret. Men regner med jeg blir litt stresset av at de stadig kommer til å prøve å få tak i meg. Anonymkode: da288...a06 Det er ikke så rart at de ønsker pengene sine tilbake, du bør gjøre opp for deg! Anonymkode: aba8f...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå