Gå til innhold

Noen som har ungdommer med mopedbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betalte dere/ ungdommen og hvordan finansierte dere det?

 

Anonymkode: a6124...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her betaler halvparten av foreldrene hele gildet og resten lar barna jobbe for det.

Jeg komme til å stå for den kostnaden når den tiden kommer her. Vil jo spare en del penger på det og tenåringen kan komme seg rundt selv uten noe stress.

Anonymkode: 03bb0...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer utenom det du spør: vennepar har sønn som kjøpte mopedbil. Første bil kjøpte de brukt og den tok kvelden etter kort tid. Kjøpte så ny bil som veltet på vintervegen. Bilen kondemnert og ny bil ble kjøpt. Denne bilen kjørt på noe slik at skjermen må byttes. De har nå ventet 6mnd på reservedeler (som sannsynligvis ikke kommer).

Det er vanskelig å få tak i reservedeler, det er ikke enkelt å lappe på en mopedbil ift en moped og de virker ikke til å være hverken driftsikker eller vinter-kjøring-sikker.

Jeg har gått bort fra tanken om å kjøpe til min 16 åring.

 

Svar på spørsmålet: foreldrene betalte men han hadde jobb og supplerte med inntekten fra pizzajobben +konfirmasjonspenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år til vår tenåring er gammel nok, men tenker vi kjøper mopedbil evt UTV, og de selv må stå for driftskostnadene.

Anonymkode: 997af...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt å kjøpe for oss, har en som blir 16 nå i høst. Altfor dyrt, og mopedbilene er en pest og en plage i trafikken. I en kollisjon gir de også dårlig sikring. 

Anonymkode: 907c1...5ec

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal de med 4 hjullager før de blir 18 de er så uberegnelige. Og det er oftest de som et mest uberegnelige som får de å råner rundt.

Anonymkode: 3b303...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal de med 4 hjullager før de blir 18 de er så uberegnelige. Og det er oftest de som et mest uberegnelige som får de å råner rundt.

Anonymkode: 3b303...ef8

4hjulinger. 

Anonymkode: 3b303...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær dem i det minste å stoppe og slippe forbi køen de lager.

Anonymkode: 9c74d...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal de med 4 hjullager før de blir 18 de er så uberegnelige. Og det er oftest de som et mest uberegnelige som får de å råner rundt.

Anonymkode: 3b303...ef8

Enig i at de ungdommene som får firhjuling er nettopp de ungdommene som absolutt ikke skulle hatt dem!

Anonymkode: 907c1...5ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lær dem i det minste å stoppe og slippe forbi køen de lager.

Anonymkode: 9c74d...4ea

Det har de ikke IQ til å forstå enda. Barn skulle ikke få kjøre bil.

Anonymkode: b93d6...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

4hjulinger. 

Anonymkode: 3b303...ef8

Som har 4 hjullager.

Anonymkode: dd204...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i miljøet hos oss er det flere fornuftige ungdommer om er gode til å kjøre mopedbil, de skryter også masse av hvor kjekt det er. Men er nysgjerrig på finansieringen. Ser det er opp mot 150-180000. Her sies det at man får igjen nesten det samme når de selges igjen. Stemmer det?

ts

Anonymkode: a6124...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 18.29):

Her i miljøet hos oss er det flere fornuftige ungdommer om er gode til å kjøre mopedbil, de skryter også masse av hvor kjekt det er. Men er nysgjerrig på finansieringen. Ser det er opp mot 150-180000. Her sies det at man får igjen nesten det samme når de selges igjen. Stemmer det?

ts

Anonymkode: a6124...c86

Altså, vi betalte 200.000,- for vår citigo, inkludert lader og montering av denne, for få år siden 😮 Jeg har tenkt mange ganger at jeg skal kjøpe mopedbil til mitt eldste barn når hun fyller 16 (som skal gå i arv til to småsøsken), men nå ble jeg i tvil.

Anonymkode: 077cd...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...