Gå til innhold

Kjærlighetssorg selv om alt er bra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo skjønnt, men er det normalt at menn spørr om eggløsning? Sånn foruten rundt graviditet?

Anonymkode: 59818...649

Han vet jeg får økt libido da som han syns er litt morsomt, så var sånn det startet 😅 

Nå skrev jeg at jeg er litt redd, da svarte han «så det DERFOR du var så rar i helgen?» 

Anonymkode: a5040...df7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men han innrømmer nå at det er tøft med avstanden og at det gjør at han er redd det ikke kan fungere i lengden og han vil elske meg ansikt til ansikt og ikke over telefon, så da er det vel derfor han har vært litt rar og forvirrende, fordi han holder litt igjen pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. 

Helt normalt å ikke svarer på noen timer. Man har tross alt jobb, hobby og andre ting som skjer. Og er han mer bakpå en tid kan det skyldes andre ting enn deg/dere. Finn andre ting å gjøre enn å kun vente på ham, det blir fort masete energi mellomrom dere om du tar hvert utspiller fra ham på blodig alvor.

Anonymkode: 6839c...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Han vet jeg får økt libido da som han syns er litt morsomt, så var sånn det startet 😅 

Nå skrev jeg at jeg er litt redd, da svarte han «så det DERFOR du var så rar i helgen?» 

Så i stedet for å virkelig lytte til det viktige temaet du forsøkte å ta opp, fikk han til å vri temaet over på noe seksuelt og useriøst i stedet? Og så gir han deg en skjønn melding som gjør deg så sjarmert at du glemmer den utrygge kommunikasjonen han har drevet med?

Dette ligger fullstendig an til en forferdelig hekt. Han spiller alle de typiske kortene. Og ja, den ekstreme meldingsutvekslingen i starten er love bombing. Og nå holder han på å gjøre deg vant til å veksle mellom å leve i usikkerhet for så å bli overlykkelig ved det minste tegn på følelser.

Anonymkode: a7aaf...6e0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2024 at 8:01 AM, AnonymBruker said:

Så i stedet for å virkelig lytte til det viktige temaet du forsøkte å ta opp, fikk han til å vri temaet over på noe seksuelt og useriøst i stedet? Og så gir han deg en skjønn melding som gjør deg så sjarmert at du glemmer den utrygge kommunikasjonen han har drevet med?

Dette ligger fullstendig an til en forferdelig hekt. Han spiller alle de typiske kortene. Og ja, den ekstreme meldingsutvekslingen i starten er love bombing. Og nå holder han på å gjøre deg vant til å veksle mellom å leve i usikkerhet for så å bli overlykkelig ved det minste tegn på følelser.

Forstår 100% at det ser litt feil ut. Nå har han holdt det konsistent etter samtalen og han virker veldig forelsket, forstå det den som kan. Har fremdeles nerver og overtenkning men føler meg tryggere på at han faktisk har sterke følelser. Dessverre merker jeg han har meg litt på en pidestall og snakker om hvor pen og fantastisk jeg er, tror ikke han har helt bakkekontakt nå som er litt skremmende, men tror han mener det vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår 100% at det ser litt feil ut. Nå har han holdt det konsistent etter samtalen og han virker veldig forelsket, forstå det den som kan. Har fremdeles nerver og overtenkning men føler meg tryggere på at han faktisk har sterke følelser. Dessverre merker jeg han har meg litt på en pidestall og snakker om hvor pen og fantastisk jeg er, tror ikke han har helt bakkekontakt nå som er litt skremmende, men tror han mener det vel. 

Du beskriver jo igjen enda flere røde flagg her.

Få av de rosefargede brillene før du blir for såret her...... Jeg har vært der du er og det er jævlig. Jeg håper du lærer av våre feil og ikke begir deg ut på dette faenskapet, men jeg frykter at du er for hekta allerede. Lykke til 😔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 18.15):

For første gang på mange år har jeg møtt en mann som viser omsorg, er konsistent i kommunikasjonen og gjør at jeg føler meg sett og verdifull. Det har satt i gang mye følelser på godt og nå vondt. De første 8 ukene var jeg bare i lykkerus og til og med sjefen min spurte hva som foregår fordi jeg var helt tussete og smilte konstant. Ringte daten min hyppig og sendte masse meldinger og vi har storkost oss i lag. I dag våknet jeg uten forvarsel med en stor klump i magen og smerte i brystet, klarer ikke spise og vil bare isolere meg og være i fred. Tenkte at nå ghoster han sikkert, og ble helt avskrudd. Han har ikke ghostet men tvert imot sendt en hyggelig melding om jeg har en fin dag. Jeg måtte presse meg selv til å svare hyggelig og late som ingenting, og nå orker jeg nesten ikke skrive eller prate mer i tilfelle han blir kald eller blokkerer meg.

Har allerede en slags kjærlighetssorg men tror han tror at alt er ok. Jeg er ingen ghoster så skal 100% ikke kutte han tvert ut, men følelsene sier jeg burde før han gjør det, så slipper jeg å føle på sorgen når det faktisk skjer. 

Lurer på om noen har opplevd det samme og om det gikk seg gradvis til eller valgte dere å avbryte relasjonen? Har gått til psykolog og fått god hjelp, hun har oppmuntret meg til å være åpen når slikt skjer men jeg var åpen om det en gang for 2 år siden og da ble jeg hånet av han jeg datet den gang og tar ikke den sjansen igjen. Han her er ikke typen til å håne da han er unik og faktisk utrolig snill, men tror kanskje han hadde mistet interessen. 

Kanskje du kan ta til deg omsorgen?  ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, TS ☺️

Hvordan går det med deg?

Anonymkode: c02c9...bda

Takk som spør, kjære deg 🥰 Det går egentlig ganske fint nå, jeg har fått 2 uker ferie i oktober og skal bo hos han da. Har begynt å ringes ca 2 ganger daglig for å slippe stress med snaps fordi jeg overtenker de. Så jeg tenker jeg skal føle litt på hva jeg føler når jeg bor hos han. Vi har i hvertfall avtalt å være 100% eksklusive og jeg hørte han kalte meg for kjæresten hans til en kompis. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk som spør, kjære deg 🥰 Det går egentlig ganske fint nå, jeg har fått 2 uker ferie i oktober og skal bo hos han da. Har begynt å ringes ca 2 ganger daglig for å slippe stress med snaps fordi jeg overtenker de. Så jeg tenker jeg skal føle litt på hva jeg føler når jeg bor hos han. Vi har i hvertfall avtalt å være 100% eksklusive og jeg hørte han kalte meg for kjæresten hans til en kompis. 

Så godt å høre ☺️ Jeg satser på at alt blir sånn som du ønsker at det skal bli, med han.

Det var jeg som tidligere skrev den kommentaren om at du ikke måtte finne på å sende han en melding som avsluttet relasjonen dere imellom. 

Jeg er fortsatt i sorg over at jeg sikkert har mistet han jeg ville ha, snart et helt år etter. Det gjør bare så vondt, at jeg har ikke kjent verre smerte enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Så godt å høre ☺️ Jeg satser på at alt blir sånn som du ønsker at det skal bli, med han.

Det var jeg som tidligere skrev den kommentaren om at du ikke måtte finne på å sende han en melding som avsluttet relasjonen dere imellom. 

Jeg er fortsatt i sorg over at jeg sikkert har mistet han jeg ville ha, snart et helt år etter. Det gjør bare så vondt, at jeg har ikke kjent verre smerte enn dette. 

Det var omtenksomt av deg både å si din mening om saken og å følge opp etterpå ❤️ Føler så med deg. Er du 100% sikker på at du ikke kan sende en åpenhjertig melding eller ringe han? Da har du i det minste gjort alt du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var omtenksomt av deg både å si din mening om saken og å følge opp etterpå ❤️ Føler så med deg. Er du 100% sikker på at du ikke kan sende en åpenhjertig melding eller ringe han? Da har du i det minste gjort alt du kan!

Jeg kjente meg så igjen i din situasjon, så jeg måtte bare sende deg et velmenende råd, det rådet i starten. Og det er bra at det ordnet seg.

Jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan si til han, for å få han til å skjønne det, for jeg føler at jeg har sagt alt. Jeg tør ikke å ringe han, fordi jeg er redd han skal bli sint på meg eller at han ikke vil svare da jeg ringer. Og jeg føler det på en måte er et tabu dette, fordi jeg falt såpass fort for han, selv om jeg ikke trodde det kom til å skje. Men for meg var det ekte, og jeg falt skikkelig hardt, så det sitter. Kanskje jeg aldri kommer over han, jeg vet ikke. Han er bare så utrolig god, og jeg savner han så mye. 

Takk for at du spør, og for at du bryr deg ❤️ Det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (På 24.8.2024 den 11.28):

Angsten din er kjip, og jeg råder deg til å la den ri over hver storm, for det går over. Ikke skriv så mye til ham i disse periodene. Hvorfor møtes dere ikke istedet? 

Jeg har avstandsforhold på 6 året nå og jeg er ofte engstelig og skaper litt drama i hodet mitt av og til som egentlig ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Da føler jeg meg sur mot ham og kan lett finne noe å "krangle" om bare for at han skal forlate meg. Problemet mitt er at han biter ikke på 😅 og står stødig med meg. Han kjenner meg og lar meg bli ferdig. Så møtes vi og alt jeg tenkte på er uforståelig. Dette var verst i starten av forholdet da, nå i de siste to tre årene har jeg blitt sååå flink til å tie stille og dealer med ting alene istedet for å plage ham. For dagen etterpå er det uansett gått over 😉 

Du ts har nok en meget god kjæreste her, han har også gjort det tydelig at han bare vil ha deg. Du MÅ stole på at han er genuin og ikke kommer til å såre deg. Du er redd for å bli ghostet, men er han litt senere enn vanlig en dag må du tenke at det har sikkert sin gyldige grunn. Og mest sannsynlig er det bare i ditt hode det skjer. 

Lær deg å ikke ta sorger på forskudd, lev i nuet og kos deg med å ha finnet verdens beste mann, du er heldig, og du fortjener ham og han fortjener deg ❤️

Dette var et så koselig innlegg. Bra jobba av dere begge ❤️

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 8.50):

Sliter med samme. Har lært meg at det kan komme av en av disse grunnene: 

1. Jeg ubevisst tar kjærlighetssorgen på forhånd fordi jeg tror ikke jeg er god nok, og venter bare på å bli dumpet, og vil heller være forberedt. 

2. Jeg er vandt til ustabile forhold som gir veldig adrenalin/stress/varm/kald og når en relasjon heller er trygg, konsistent og rolig, så FØLES det utrygt for meg fordi det er ukjent. Noe føles feil for hvor er stresset og nervøsiteten. Så jeg fremprovoserer det selv, eller tenker at jeg ikke er forelsket. 

3. Han merker at du holder igjen litt og er også god på å lese andre, slik at han toner ørlite ned i takt med deg. Dessverre det motsatte av hva du trenger, men det vet jo ikke han. 

4. Noe er feil. 

En eneste løsning på alle fire alternativene, det er å snakke med han. Jeg øver på å være sårbar. Ikke hinte, men si rett ut at jeg er redd, jeg har ikke så gode erfaringer, og jeg trenger nok litt mer bekreftelse, spesielt hvis jeg virker stille. At han ikke skal følge min intensitet, men gi det han føler for. Det gir meg trygghet. 

Anonymkode: 1eef2...26d

Angående nummer 3.

Jeg er den andre parten av historien din. Syntes det er så skummelt å gi mer, redd for å bli for mye. Hvis jeg oppfører meg som en kjærlighetssyk valp, så dyttes jeg fort unna. Det trigger frykten om for mye intimitet. Men gir jeg for mye space har begge det vondt og savner.

Anonymkode: ca7da...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjente meg så igjen i din situasjon, så jeg måtte bare sende deg et velmenende råd, det rådet i starten. Og det er bra at det ordnet seg.

Jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan si til han, for å få han til å skjønne det, for jeg føler at jeg har sagt alt. Jeg tør ikke å ringe han, fordi jeg er redd han skal bli sint på meg eller at han ikke vil svare da jeg ringer. Og jeg føler det på en måte er et tabu dette, fordi jeg falt såpass fort for han, selv om jeg ikke trodde det kom til å skje. Men for meg var det ekte, og jeg falt skikkelig hardt, så det sitter. Kanskje jeg aldri kommer over han, jeg vet ikke. Han er bare så utrolig god, og jeg savner han så mye. 

Takk for at du spør, og for at du bryr deg ❤️ Det setter jeg pris på.

Jeg syns oppriktig at du skal melde han uansett, ikke for hans del men for din egen. Så derfor om han blir sint, så spiller det ingen rolle. For i verste fall får du deg en kald dusj og får et nei, eller i beste fall får du et ja. Men om det er ja eller nei så vil du uansett komme deg ut av den gropa du er i nå. Så kjedelig om du skal være stuck der i flere år :( Og også dermed frataes muligheten til å møte lykken med en annen, fordi du ikke er emosjonelt tilgjengelig i den tilstanden. 

For din egen frihets skyld så hadde det vært fantastisk om du fikk til å gjøre dette. Jeg forstår deg, hadde slitt med å gjøre det selv. Om jeg tenker fra han sin side hadde jeg oppriktig blitt glad om enkelte menn fra fortiden som brått forsvant eller avviste meg hadde kommet med en forklaring. Jeg hadde ikke tatt de tilbake nå som jeg er med han her, men jeg ventet på en i årevis og håpet han skulle ombestemme seg etter han avviste meg. Han trodde nok jeg var sint og helt over han. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 22.26):

Jeg syns oppriktig at du skal melde han uansett, ikke for hans del men for din egen. Så derfor om han blir sint, så spiller det ingen rolle. For i verste fall får du deg en kald dusj og får et nei, eller i beste fall får du et ja. Men om det er ja eller nei så vil du uansett komme deg ut av den gropa du er i nå. Så kjedelig om du skal være stuck der i flere år :( Og også dermed frataes muligheten til å møte lykken med en annen, fordi du ikke er emosjonelt tilgjengelig i den tilstanden. 

For din egen frihets skyld så hadde det vært fantastisk om du fikk til å gjøre dette. Jeg forstår deg, hadde slitt med å gjøre det selv. Om jeg tenker fra han sin side hadde jeg oppriktig blitt glad om enkelte menn fra fortiden som brått forsvant eller avviste meg hadde kommet med en forklaring. Jeg hadde ikke tatt de tilbake nå som jeg er med han her, men jeg ventet på en i årevis og håpet han skulle ombestemme seg etter han avviste meg. Han trodde nok jeg var sint og helt over han. 

Jeg er bare så redd for å få det svaret jeg ikke vil ha. For jeg følte mye og sterkt for han ganske tidlig, det høres klisje ut, jeg vet det. Men han tok meg med storm, og jeg mistet fotfestet. Men det er jo riktig som du sier, det ville vært kjedelig om jeg ble sittende fast med et håp om han, i flere år fremover. Og det finnes jo andre menn, bare så synd Han tok hjertet mitt. 

Men vit at jeg setter pris på dine gode råd og ord ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...