Gå til innhold

Damer: Når skal daten fortelle om potensproblemer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Forebyggende råd mot ereksjonsproblemer

• Et variert og sunt kosthold.
  • Vektnedgang hvis du er overvektig.
  • Regelmessig mosjon.
  • Unngå overdrevet alkoholforbruk.
  • Slutte å røyke.
  • Dersom det er psykiske forhold som er årsaken til ereksjonssvikt, kan samtaleterapi være nyttig.
  • Behandle underliggende sykdommer.

Fant det her jeg. Kansje du kan prøve, TS ? Eller trener du og spiser sunt og holder deg unna røyk og alkohol?

Anonymkode: e26db...15f

Ja, er slank, trener, spiser sunt, røyker ikke, drikker ikke, har ingen sykdommer som skal påvirke ereksjonen, har vert til lege, ikke funnet noen årsak. Er nok LITT psykisk. Dvs at hvis jeg vet dama er OK med tilstanden min, og hun ikke stresser og maser med det, så KAN jeg få noe ereksjon. Men hvis hun maser og stresser med det, så blir jeg også stresset, og da fungerer det i hvert fall ikke! Men fungerer dårlig gjør det uansett, så det forklarer ikke alt.

Anonymkode: 2462d...877

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, er slank, trener, spiser sunt, røyker ikke, drikker ikke, har ingen sykdommer som skal påvirke ereksjonen, har vert til lege, ikke funnet noen årsak. Er nok LITT psykisk. Dvs at hvis jeg vet dama er OK med tilstanden min, og hun ikke stresser og maser med det, så KAN jeg få noe ereksjon. Men hvis hun maser og stresser med det, så blir jeg også stresset, og da fungerer det i hvert fall ikke! Men fungerer dårlig gjør det uansett, så det forklarer ikke alt.

Har du gått til psykolog da og prøvd å løse det der da?

Anonymkode: 15336...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For det første er jeg ikke ute etter å verken bortforklare eller skjule tilstanden min. Og for det andre synes jeg åpenhet og ærlighet er viktig når man skal bygge et nytt forhold med noen. Tillit er utrolig viktig for et godt forhold. Jeg bare synes det er vanskelig å vurdere NÅR kortene skal legges på bordet. Det må balanseres mellom å gjøre det for sent og for tidlig.

Du må nok regne med å få noe spørsmål rundt hva årsaken er..Jeg personlig hadde spurt om han har helseplager og om han har vært hos lege..Og når det gjelder NÅR kortene skal legges på bordet, jeg hadde satt pris på å bli informert om det rimelig kjapt, 2. eller max 3. date. Da det er greit å vite hva man går til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville visst det tidlig. Sex for meg er penetrering. Ikke interessert i å ha sex uten det. Men kan gjerne ha nærhet. Være i ett forhold uten sex, men med kyss, klem og annen kos som ikke er seksuell. 

Anonymkode: 40c5d...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med TS i at dette er noe personlig, noe man tar på tomannshånd.

Ville ha ventet til dere hadde møttes, og sett om det kunne bli noe videre, og så tatt samtalen da. Ingen vits i å informere om det hvis det likevel ikke var noen gnist, og dere ikke kom til å møtes mer uansett.

Trist at dama du hadde kontakt med avslo å møte deg, håper du finner ei som ikke ser på dette som noe stort problem.

Anonymkode: 0e92e...cb3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du høres litt ut som han jeg holder på med for tiden 🥰

Han "røpet" problemet sitt veldig indirekte allerede før det oppstod noen vibrasjoner mellom oss i det hele tatt. Jeg forstod det først etter at vi hadde prøvd å ha sex for første gang. Det ble litt nedtur for min del - inntil jeg kom i tanker om hva han hadde sagt. For meg så ble det liksom "aha, han har generelt ereksjonsproblemer - det var ikke pga at han ikke hadde lyst på meg". 

Nå - etter noen måneder hvor vi har blitt bedre kjent - fungerer det faktisk veldig bra. Han står stødig for å si det sånn. Men han trenger tid - noe som jo funker veldig bra for meg. Jeg elsker å kjærtegne, stryke, kysse, kort sagt et langt vorspiel :.-) 

Anonymkode: 802b3...ca5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville venta til etter /på første møte, rett og slett fordi det er info som må sees opp mot seksuell match og energi. 

Min mann har ereksjonsproblemer OG liten kuk. Hadde han annonsert det på forhånd ville jeg blitt skeptisk men han er en vakker og flott og ofte konstruktiv mann som jeg ble veldig tiltrukket av, og vi fant etterhvert ut av det sammen. Sexlivet vårt er mer enn kun samleie. Hans ereksjoner er litt som været, de kommer og går og vi forholder oss tilsvarende. Vi setter bla av mye tid til sexen. 

Anonymkode: 06737...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det psykisk, hva med samtaler? Har du testet testosteronet da? 

Anonymkode: e26db...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 15.34):

Dette er et spørsmål til DAMER!: Jeg har potensproblemer, ikke helt impotent, men såpass at "den der" ikke er brukandes til så mye (og nei, det hjelper ikke med piller eller penispume eller noe annet dessverre). Jeg har nå kommet i kontakt med en dame på FB dating (er ny i dating gamet). Vi har tekstet en liten stund, og hun har nå ytret ønske om å treffes. Men jeg tenker; jeg må jo på ett eller annet tidspunkt fortelle henne om potensproblemene, siden dette naturligvis er en "major dealbreaker" for veldig mange damer. Men NÅR skal jeg fortelle det? Skal jeg fortelle det før vi møtes, eller på første date, eller etter første date hvis det blir snakk om å date videre? Når ville DU synes det var riktig tidspunkt for daten din å springe bomben???

Du virker som en veldig fin person både med at du tar opp dette spørsmålet og måten du svarer på i innlegget. Jeg tenker at det er fint å vente til under/etter første møte. Da kan dere kjenne på kjemien først og du behøver ikke å utlevere deg til alle. Ønsker deg lykke til og har troen på at du kan møte noen som dette ikke er et problem for.

Anonymkode: 8b625...bdc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 21.8.2024 den 21.40):

Jeg er mann da, men jeg tenker...

Istedenfor å skrive i profilen at du har potensproblemer - som er en ganske personlig og utleverende ting å skrive i offentligheten - så kan du jo skrive noe ala:
"jeg er aseksuell, men er veldig interessert i å tilfredsstille hvis du har behov". 

Aseksuell i dette tilfellet handler om manglende lyst. Det er kanskje ikke helt sant, men du maskerer iallfall problemstillingen samtidig som du gjør den forståelig for kvinner som sweiper. Da skjønner de at de sweiper på et underliv som har problemer.

Bare et forslag. 

For det er faktisk ikke alle kvinner der ute som er like hypp på sex selv. Enten av seksuelle traumer, aseksualitet, hormonforstyrrelser, sykdom osv, eller rett og slett tenker sex ikke er viktig eller har gått "lei" og ønsker et sexløst forhold. Du appellerer iallfall til disse. Og det er jo positivt om det er kjærlighet du ønsker. 

Og hvem vet, kanskje får dere et sporadisk sexliv likevel sammen. At du skriver at du er aseksuell betyr ikke at du trenger å være fullstendig blottet for evne. Dere finner ut av ting sammen mens veien tråkkes!

Lykke til :) 

Nei, nei - helt uenig. Aseksuell er jo noe helt annet! 

Dette forteller du når praten begynner å sveipe innom sex. Og du trenger jo ikke overdrive heller. Høres ut som du får en halvslapp en av og til. Kanskje blir det bedre med tiden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 20.27):

Nei nei, helt tullete.  Sånne personlige intime ting venter du med.

Anonymkode: c35b1...fb8

Sånn at man finner det ut første gangen man skal ha seg? Jeg synes at alvorlige sykdommer som dette må snakkes om tidlig. Jeg er for eksempel ikke interessert i et forhold med en mann som ikke kan eller ønsker å gi meg NOE nytelse. Mange impotente menn nekter enhver form for intimitet, selv om de har andre kroppsdeler som kan være nyttige. Jeg er ikke aseksuell, og hadde blitt irritert hvis jeg måtte bruke tid på en mann som ikke evnet til å ha noen form for seksuell aktivitet. Det finnes derimot en haug med aseksuelle kvinner - de passer fint sammen med slike menn. Så for å spare sin egen og andres tid, er det bedre at mannen forteller om dette tidlig.

Anonymkode: 25f58...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 20.05):

Takk for svar. Jeg fortalte henne det nå i kveld. Og hun svarte at da var hun ikke interessert lenger. Ikke overraskende, men skuffende likevel...og litt leit, må bare innrømme det...men fullt forståelig selvfølgelig. Så sånn er det...bedre lykke neste gang. Men tenker i hvert fall at det var riktig å fortelle det før første date, så kommer nok til å fortsette å gjøre det.

Åå, brutalt💔

Går du på medisiner som kan påvirke potensen? Min ex fikk potensproblemer pga medisiner. (Jeg dumpet ham ikke pga potensproblemer men fordi han var utro og for gammel for meg.)

Ønsker deg lykke til i videre dating. Nå er ikke jeg singel, men hvis jeg skulle ut på datingmarkedet igjen, ville jeg nok ha vektlagt seksuelle vibber. Det kan man fint få selv om mannen er impotent. Og da blir det jo å bruke andre metoder for nytelse og klimaks. Klarer du å komme hvis du er for deg selv eller er det også vanskelig? 

Anonymkode: 52fad...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet høre det før det var seksuell aktivitet inni bildet. Først da er det naturlig. Hadde en fyr kommet med det i talking-staget eller over den første kopp kaffen hadde jeg bare tenkt «ooooookay…..» å sannsynligvis blitt skremt vekk. 

Anonymkode: 10a55...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 17.47):

Beklager min ”whataboutism” men når mener dere ei kvinne skal informere om sine potensproblemer? 

Anonymkode: 2a999...2f2

Kanskje også - om man vet det - fortelle at man er en sånn kvinne hvor sexlysten avtar voldsomt etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sånn at man finner det ut første gangen man skal ha seg? Jeg synes at alvorlige sykdommer som dette må snakkes om tidlig. Jeg er for eksempel ikke interessert i et forhold med en mann som ikke kan eller ønsker å gi meg NOE nytelse. Mange impotente menn nekter enhver form for intimitet, selv om de har andre kroppsdeler som kan være nyttige. Jeg er ikke aseksuell, og hadde blitt irritert hvis jeg måtte bruke tid på en mann som ikke evnet til å ha noen form for seksuell aktivitet. Det finnes derimot en haug med aseksuelle kvinner - de passer fint sammen med slike menn. Så for å spare sin egen og andres tid, er det bedre at mannen forteller om dette tidlig.

Anonymkode: 25f58...b38

Men her er det jo ikke snakk om at hun ikke skal få noe nytelse, at sex er utelukket og ingen seksuell aktivitet.

Menn kan fint digge sex og både gi og få nytelse selv om de ikke får ereksjon. 

Anonymkode: e8700...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill alle sammen 😊 Ser det varierer om dere synes dette er noe man bør snakke om før første møte, mellom første og andre møte, eller enda senere, kanskje ikke før sex kommer på banen, men mange fine og tankevekkende innspill, så igjen tusen takk! Tenker jeg bare må føle litt på det, se det litt an i hvert enkelt tilfelle, det er vel gjennom prøving og feiling man lærer. Det er det med å finne balansegangen mellom for tidlig og for sent, og at det varierer så fra dame til dame hva akkurat hun synes er for tidlig/sent 🤔

Til dere som spør om årsaken til potensproblemene, så kan jeg bare si at jeg har undersøkt alle mulige årsaker og løsninger, uten å finne noe. Ellers kan jeg som sagt få noe ereksjon, nok til å masturbere, bare ikke nok til penetrering. Men sex på andre måter enn med penetrering, har jeg absolutt stor glede av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 15.34):

Dette er et spørsmål til DAMER!: Jeg har potensproblemer, ikke helt impotent, men såpass at "den der" ikke er brukandes til så mye (og nei, det hjelper ikke med piller eller penispume eller noe annet dessverre). Jeg har nå kommet i kontakt med en dame på FB dating (er ny i dating gamet). Vi har tekstet en liten stund, og hun har nå ytret ønske om å treffes. Men jeg tenker; jeg må jo på ett eller annet tidspunkt fortelle henne om potensproblemene, siden dette naturligvis er en "major dealbreaker" for veldig mange damer. Men NÅR skal jeg fortelle det? Skal jeg fortelle det før vi møtes, eller på første date, eller etter første date hvis det blir snakk om å date videre? Når ville DU synes det var riktig tidspunkt for daten din å springe bomben???

Kanskje du kan fortelle hun det allerede? Mange kvinner er jo ikke intr i sex, og noen er aseksuelle. Fins vel noen for deg og :)

Anonymkode: 224ea...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men her er det jo ikke snakk om at hun ikke skal få noe nytelse, at sex er utelukket og ingen seksuell aktivitet.

Menn kan fint digge sex og både gi og få nytelse selv om de ikke får ereksjon. 

Anonymkode: e8700...7b6

Samtidig er den beste sexen ikke avhengig av han sin penis. Så at han er impotent er irrelevant om han er leken og god med hender, munn og kvalitetsleketøy💁🏼‍♀️

Anonymkode: ab3eb...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Samtidig er den beste sexen ikke avhengig av han sin penis. Så at han er impotent er irrelevant om han er leken og god med hender, munn og kvalitetsleketøy💁🏼‍♀️

Anonymkode: ab3eb...c1c

Det er veldig individuelt hva kvinner liker da 😊

Anonymkode: c98ce...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (7 timer siden):

Kanskje også - om man vet det - fortelle at man er en sånn kvinne hvor sexlysten avtar voldsomt etter hvert. 

Sammenlignbart ville vel heller vært ei dame som har vaginale kramper eller lignende.

Anonymkode: 06737...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...