Arkana Skrevet 16. desember #461 Del Skrevet 16. desember Ja, her er det bare kos. Alt som kan handles inn på forhånd er handlet inn. Det eneste som mangler nå er grønnsaker og sånt som må kjøpes de aller siste gavene. Vi hygger oss med baking og julefilmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet mandag kl 16:50 #462 Del Skrevet mandag kl 16:50 Om jeg er i rute eller ikke aner jeg ikke,har ikke overskudd til tenke på det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet tirsdag kl 10:14 #463 Del Skrevet tirsdag kl 10:14 Fikk vasket kjøleskapet litt ekstra grundig i går, så er det rent til alt av julemat som skal inn der. Kjøpte også ribbe og julepølser (dyrevennlig fra Grøstad gris på meny). Kommer ikke til å bake så mye i år, for det går så lite, men litt blir det nok 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet tirsdag kl 13:01 Forfatter #464 Del Skrevet tirsdag kl 13:01 I dag har jeg fått tatt unna alt av småting som jeg hadde liggende igjen som måtte gjøres. Samt at jeg byttet ut mine røde duker i stua med selveste juledukene. Jeg er nå 100% ferdig til jul. Det er ikke noe som skal eller må gjøres - annet enn å levere julegaver. Momentant skyllet juleroen over meg. Julestemning. Jeg ble bare sittende og fordøye inntrykkene. At jeg var helt 100% ferdig var det som måtte til i år også. Gjøremål og "ting som burde vært gjort" er støy for meg. Så nå har jeg det koselig i juleroen. Og det hele 7 dager før jul. Ho-Ho! (Bildet fra KG fotoarkiv) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet tirsdag kl 17:44 #465 Del Skrevet tirsdag kl 17:44 Graven til mamma er pyntet til jul❤️ Nesten alle gaver er levert(skal levere nest siste i kveld) og jeg har bestilt inn mat og snacks til nyttårsaften. Vi reiser til svigers på søndag, så det som gjenstår er å vaske over gulvene, tørke litt støv og skifte på sengene😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet tirsdag kl 18:07 #466 Del Skrevet tirsdag kl 18:07 Så koselig Criss. Pappas grav er jo i hjembyen min i Nord-Norge så den får jeg ikke stelt eller tent lys på til jul dessverre. Pappa tok oss alltid med på kirkegården for å tenne lys på mine besteforeldres grav hver julaften (og vi kan se kirkegården fra huset og det var så fint å se alle lysene) og det var en veldig fin tradisjon. Vi nærmer oss slutten på bakingen. Det eneste som mangler nå er rosettbakkels. Det tenker jeg datteren min og jeg tar på fredag etter siste skoledag. Barna, og vi voksne også selvsagt, gleder oss veldig til tanten min kommer fra Frankrike. Barna har til og med laget julekort på fransk til henne, veldig koselig. Bare eldstemann husker da hun var hos oss sist. Og nå er det vel ganske klart at det blir grønn jul i år. Åtte plussgrader er det meldt i morgen! Mamma er glad, hun kommer fra 40 cm snø. 😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet tirsdag kl 20:56 #467 Del Skrevet tirsdag kl 20:56 Dere som er ferdig, har dere ikke jobb eller det jeg som er lat og seint ute? Alle gaver er pakket inn, brente mandler er i boks og i morgen skal det handles og lage risboller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:14 #468 Del Skrevet onsdag kl 08:14 Jeg har tørket støv,rydda ,vaska gulv og lagt på juleduker på stua. Handlet ferdig det meste,er kun igjen frukt og grønt,melk og slik. Sitter og vurderer hva jeg skal droppe av det jeg har planlagt,rekker ikke alt uten å kollapse på julekvelden! Anonymkode: 16478...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet onsdag kl 14:38 #469 Del Skrevet onsdag kl 14:38 MarianneE skrev (17 timer siden): Dere som er ferdig, har dere ikke jobb eller det jeg som er lat og seint ute? Alle gaver er pakket inn, brente mandler er i boks og i morgen skal det handles og lage risboller Det handler kanskje mer om hvor man legger lista? Vi driver f.eks. ikke med julevask. Det sparer jo masse tid bare der. Vi skal bake til sammen fem slag og barna er med på bakingen. Gaver bestilles i hovedsak på nett, enklere (og vanligvis også billigere) enn å bruke tid på å gå rundt i butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet onsdag kl 21:31 #470 Del Skrevet onsdag kl 21:31 Arkana skrev (6 timer siden): Det handler kanskje mer om hvor man legger lista? Vi driver f.eks. ikke med julevask. Det sparer jo masse tid bare der. Vi skal bake til sammen fem slag og barna er med på bakingen. Gaver bestilles i hovedsak på nett, enklere (og vanligvis også billigere) enn å bruke tid på å gå rundt i butikker. Har ikke lagt lista så høyt men jeg føler jeg ikke har hatt tid til å kose meg, ligget bakpå hele tiden og for mange dager har blitt "en vanlig kveld/ formiddag i desember" Julegaver på nett er ikke min greie, som butikkansatt synes jeg personlig at man må bruke butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet onsdag kl 21:41 Forfatter #471 Del Skrevet onsdag kl 21:41 MarianneE skrev (2 minutter siden): Har ikke lagt lista så høyt men jeg føler jeg ikke har hatt tid til å kose meg, ligget bakpå hele tiden og for mange dager har blitt "en vanlig kveld/ formiddag i desember" Julegaver på nett er ikke min greie, som butikkansatt synes jeg personlig at man må bruke butikken. Som du sikkert har sett av tråden så startet jeg allerede i starten av oktober.. 😬 Og jeg har gjort noe nesten hver dag siden for å ha framdrift. Det har blitt en halvtime her og en time der med juleforberedelser hele veien etter et omfattende skjema som jeg heldigvis har ligget i forkant på også. Derfor har jeg tid til å kose meg nå med alt ferdig. Men du må ikke føle på at andre er ferdige og koser seg mens du ikke er det og gjør det. Bare ta alt i ditt tempo og ro ned forventningene til deg selv. For rekker du ikke alt så er det greit det også. Det blir jul, og det blir sikkert bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet torsdag kl 09:44 #472 Del Skrevet torsdag kl 09:44 Følelsen av at ting faller litt på plass allikevel... 🤶🤶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet torsdag kl 15:51 #473 Del Skrevet torsdag kl 15:51 MarianneE skrev (På 17.12.2024 den 21.56): Dere som er ferdig, har dere ikke jobb eller det jeg som er lat og seint ute? Alle gaver er pakket inn, brente mandler er i boks og i morgen skal det handles og lage risboller Jeg jobber som nattevakt og har da en del fri👍🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet torsdag kl 17:51 #474 Del Skrevet torsdag kl 17:51 MarianneE skrev (På 17.12.2024 den 21.56): Dere som er ferdig, har dere ikke jobb eller det jeg som er lat og seint ute? Alle gaver er pakket inn, brente mandler er i boks og i morgen skal det handles og lage risboller Hei, nei du er ikke lat 😊. Jeg ble forkjølet, med feber og bronkitt i begynnelsen av desember + magesjau,( ble smittet på jobb ) lå syk hele forrige uke. Kjøleskapet mitt er tomt og kun julestjerne er hengt opp. Kjøpte litt nytt julepynt i november,( da den gamle pynten er ødelagt) men har ikke orket å henge det opp enda. Så full fart på jobb denne uken igjen, stress mye å ta igjen..hoster og harker enda men sånn er det. På lørdag har jeg tid til å handle julemat og ordne mer. Men uff, håper de ikke er tomt for julemat da. Leser i en annen tråd her at mye er tomt, grøss.🤪 Høres ut som mange har hamstret endel. Ellers bruker jeg å være tidligere ute med juleforberedelser.. ble ikke sånn i år,men mange som er syke nå, sikkert flere som ikke er ferdig enda, men det går bra, jul blir det likevel 😇. God jul.😇☃️🎄🎁❄️🧑🎄🎅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet torsdag kl 18:39 #475 Del Skrevet torsdag kl 18:39 Julemat ser det ut til å være mye av, men det er tomt for en del rare ting. I dag kom jeg f.eks. på at jeg hadde glemt å kjøpe premie til den som finner mandelen i grøten. Siden barna ikke er så glad i marsipan har vi alltid gått for en stor sjokoladenisse, men det var helt tomt for sjokoladenisser på de tre butikkene jeg var på. Av alle ting. Da gadd jeg ikke å lete mer så jeg håper at den butikken jeg skal på i helgen har ellers får det bli en annen premie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:32 #476 Del Skrevet torsdag kl 23:32 MarianneE skrev (På 18.12.2024 den 22.31): Har ikke lagt lista så høyt men jeg føler jeg ikke har hatt tid til å kose meg, ligget bakpå hele tiden og for mange dager har blitt "en vanlig kveld/ formiddag i desember" Julegaver på nett er ikke min greie, som butikkansatt synes jeg personlig at man må bruke butikken. «Vanlig kveld/formiddag i desember». Det er jo flest hverdager også i desember? Det er advent ja, men vi fleste jobber, barna er på skolen, det er hverdag. Også kan man kose seg på helg, se julefilmer med mer. Men tenker julefølelsen, gleden, kommer jo når julen faktisk er her? Mange i dag snakker om, og forventer at man skal ja juleglede og julefølelse, i hele desember. Da legger man liste voldsomt høyt, og er jo dømt til å bli skuffet, når desember, som alle andre måneder, inneholder flest hverdager med alt det innebærer. Senk skuldrene, og ikke stress med følelser og gleden mangler. Den kommer nok når julen faktisk er her Anonymkode: 60ef8...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 42 minutter siden #477 Del Skrevet 42 minutter siden 17åringen fikk plutselig ånden over seg og satte i gang med å bake 1 kilo pepperkaker. ✔️ Trenger ingenting i butikken (kanskje noe melk bare?) ✔️ Et juletre er oppe, men skal få på pynt i dag. Juletre nr I stue nr 2 skal få på pynt når mine tre yngste tantebarn kommer i dag. Alle gaver er pakket inn og fordelt i esker etter hvor de skal ✔️ Juleserviset er vasket og det er så og si ferdig dekket på til Den Store Familielunchen hos oss. ✔️ Julepynt og jueduker er tatt frem ✔️ ... det gjenstår å støvsuge, vaske begge bad, pynte trær og pynte litt i huset så er det jaggu jul her og. Men først skal vi få mesteparten av min familie på lunch kl 13 og vi blir da 15 rundt bordet. Min bror og hans familie kommer og de ser jeg bare et par ganger i året så jeg gleder meg veldig. Endelig få treffe dem alle igjen! Nevø har og med gravid kjæreste med termin i mars ❤️ Jaggu er det jul! Må bare lage koldtbord til 15 familiemedlemmer først 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå