Snurrevippen Skrevet 18. november #381 Del Skrevet 18. november Ollibolli skrev (23 timer siden): Flinke folk i denne tråden altså 😁🥰👍 Vi har hatt juleverksted i helgen og barna har laget gaver til familien 😊 Så koselig!! Og elsker at ungdommen fortsatt synes det er så stas. I dag skal jeg pakke inn kalendergaver når barna er på besøk hos besteforeldre. Da blir det julemusikk og kakao, som nytes helt alene 😂 Ønsker alle her en strålende søndag ☀️ Så koselig. Her har vi også startet å lage noe julepynt ❤️ i tillegg har jeg rukket å vaske ned badet. Herlig! 😀 Nå skal jeg kjøpe nye håndduker å henge opp. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 19. november Forfatter #382 Del Skrevet 19. november 19. november. Huset er rigget klar og har deilig førjulsstemning. Utelysene har kommet på. Nå er det bare adventsstakene og adventsstjernene som mangler for at høytiden er offisielt i gang. Jeg prøver å være en tålmodig utålmodig type, men om 6 dager skal det skje! 🌟 Ellers registrerer jeg at nabolaget er treg i år, og har ikke kastet seg på mitt initiativ med å være først ute! 🤨 Så her har jeg skilt meg ut med å være en fjøsnisse i mange dager allerede. 🧑🎄 Jeg har krøpet meg opp til 22/32 gjøremål fullført, og er i fin rute. Tenkte å vaske stue og kjøkken i løpet av uka. Etter det er punktene mine mer plankekjøring og kos, så det ser jeg fram til. 😊 Nå har vi det koselig på randen av høytiden, folkens. (Bildet fra KG fotoarkiv) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. november #383 Del Skrevet 19. november I dag har jeg laget appelsin-girlander (tørket appelsin i forrige uke), hengt opp et kristtorn-band ute ved inngangspartiet, festet en drøss granbar på en levegg ute (for å få litt grønt) og hørt på P7 juleradio. Ja, også har det snødd i hele dag ☃️ hei, julestemning! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet 19. november #384 Del Skrevet 19. november Juletreet er pyntet🎄og julepynten er også på plass(har ikke så mye pynt). Adventsstaken har ungene funnet frem og plassert i vinduskarmen(den er ikke på nå da). Julestjernen har vi ikke hentet ned enda, men blir nok å gjøre det neste uke. Jeg har veldig lyst til å få opp utelysene, men ingen av naboene har gjort det enda, så da venter jeg(utålmodig) på de😅🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #385 Del Skrevet 19. november MarianneE skrev (På 16.11.2024 den 16.55): Marsipankalenderene Nammm! 😋 Jeg kunne ikke hatt sånne, hadde slukt dem før første advent 😆 Men hvordan unngår dere at de blir harde? Anonymkode: b5902...4a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. november #386 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Nammm! 😋 Jeg kunne ikke hatt sånne, hadde slukt dem før første advent 😆 Men hvordan unngår dere at de blir harde? Anonymkode: b5902...4a9 De ligger i eskene og det kuttes bare av skiver. Vet ikke om de blir harde, jeg spiller ikke marsipan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #387 Del Skrevet 19. november MarianneE skrev (10 minutter siden): De ligger i eskene og det kuttes bare av skiver. Vet ikke om de blir harde, jeg spiller ikke marsipan. Hvis man lager noe til andre, er det lurt å lage noe man ikke spiser selv. Jeg bruker selv det trikset når jeg kjøper spiselige gaver 😅 Anonymkode: b5902...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. november #388 Del Skrevet 20. november Her og der bestilles det gaver, kanskje er vi halvveis nå? To av tre barn har laget besteforeldregaver. På søndag er det en måned til julaften og neste uke er det desember 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet torsdag kl 18:54 #389 Del Skrevet torsdag kl 18:54 I dag tidlig bakte vi første slag, før barnehagen 🎄 noen fordeler skal det være av å måtte våkne grytidlig… Det var så koselig! Og lille(3 år) ELSKET det. "Er det juuuuuuul?" 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:11 #390 Del Skrevet torsdag kl 19:11 Teller ned til å kunne pynte huset nå 🔔 Har tyvstartet med et par små ting, og kjøpte i dag årets første ladning med svibler, amaryllis og julestjerner. Trodde jeg kun manglet to gaver, men så var det noen jeg hadde glemt å skrive på lista. Har derfor fire gaver igjen. Likevel greit i rute. Alle kalendergavene er nå kjøpt. Tror siste pakke med gaver kommer i morgen. Da gjenstår det bare å pakke inn 72 gaver 🎁 Julemusikk, fyr i peisen, et glass julebrus eller et lite glass vin (litt avhengig av når på døgnet gavene skal pakkes inn), da går det som en lek 🎁🎁🎁 Gleder meg stort til julemarked i helgen 🎄 Håper mannen starter med julelysene ute til helgen. Anonymkode: b869a...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet fredag kl 00:30 #391 Del Skrevet fredag kl 00:30 Utelyset kom opp i går🤭🎅🏻🎄❄️🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet lørdag kl 15:50 Forfatter #392 Del Skrevet lørdag kl 15:50 Jeg har fått vasket hele stua og kjøkkenet denne uken. Og neste punkt på lista er å sette opp adventen! Tenk det. Skal hente ned stjerner og staker fra kvesten og gjøre klart i morgen, og så blir det satt opp og tent på mandag. Så tida er her nå! Tida vi har ventet så på. 🧑🎄 I dag er det faktisk 1 måned til lillejulaften. Nabolaget har kommet etter med utelys, og flere på hjemplassen min har fyrt i gang adventen også, så her ligger alt til rette for å ta initiativet ovenfor naboene med advent. Har funnet ut at det er jo litt koselig å være først ute. Det er et samtaleevne med positiv omtale når jeg møter andre. 😊 Håper dere har en fin lilleadventshelg. (Bildet fra KG fotoarkiv) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet lørdag kl 16:45 #393 Del Skrevet lørdag kl 16:45 Da er jeg på nest siste dagen av husmorferien så far har vasket huset og funnet frem pynten så starter med pyntingen når jeg kommer hjem 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet søndag kl 08:53 #394 Del Skrevet søndag kl 08:53 Julebord med jobbjentene i går. Blir litt paracet og vaskebøtte på kjøkkenet i dag. Var bra Julebord da. Alle hjemme hos meg og bestilt tapas. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet søndag kl 09:00 #395 Del Skrevet søndag kl 09:00 Har fått opp julegardiner og stjerne. Føler meg ikke stresset, det er fortsatt en uke igjen til advent. Stjernen har ikke fått lys. Det skjer neste helg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardkjærringa Skrevet søndag kl 09:59 #396 Del Skrevet søndag kl 09:59 Nå føles det som om jeg er i rute igjen! Hytta er pyntet til jul, så ser frem til et par turer dit i førjulstida. Har fått vasket ned flere rom, og grundig ryddet andre. Kokte smultringer i går, og i dag skal siste hjorten parteres, og så blir det bortrydding av "kjøttproduksjonsutstyr" for i år, og en grundig nedvask. Har og så smått begynt å bytte ut innholdet i vitrineskapet på spisestua, nå er det juleserviset som skal på utstilling🤩 Mangler noen julegaver fremdeles, men vet hva jeg skal kjøpe, så stresser ikke. Har kjøpt inn mesteparten av det vi trenger til baking og godterilaging, og en del julebrus, julepølse og annet tilbehør. Spekematen og pinnekjøttet henger og godgjør seg på loftet. Den kommende uken inneholder bytur med gaveshopping, baking med ungene, nedvask av de siste rommene og pynting inne og ute til advent. Håper helsa holder (hvis ikke dropper jeg nedvasken. Det blir av erfaring jul uansett)! Og så må jeg skrive kortene til aktivitetskalenderen! Kos dere masse med forberedelser og førjulshygge❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet søndag kl 10:20 #397 Del Skrevet søndag kl 10:20 Da snør det endelig litt her, men trist å tenke at det ifølge værmeldingen bare skal regne bort igjen etterpå 🥴 Lagde havreflarn tidligere denne uka, så er litt i gang med baksten også 😁 Kun 1 uke igjen til desember. Woho 🥳 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #398 Del Skrevet søndag kl 13:11 Pynta litt til advent,i byen på julegavehandel i går. Har en viss plan for alle sju slaga. Anonymkode: 16478...a5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet mandag kl 17:15 #399 Del Skrevet mandag kl 17:15 Adventsstaken og julestjernen er satt frem og hengt opp🥰 Er også ferdig med alle julegavene🎁🎅🏻🎄 Nå gjenstår julevasken på soverommene oppe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet mandag kl 17:57 Forfatter #400 Del Skrevet mandag kl 17:57 Tenk. Tenk at tiden som jeg/vi har ventet så på er her. Tenk at jeg akkurat nå har fått full advent. Endelig! Alt av lys, staker og stjerner er satt ut, hengt opp og slått på. Både i og rundt huset. 😍 En og annen nisse har lurket seg fram i samme slengen. Jeg kaller dem adventsnisser, fordi de er forsmaken på det som kommer. Uansett om deres advent har kommet opp, kommer opp snart eller kommer til helga, så ønsker jeg dere alle en nydelig fin advent! ✴️🌟 (Bildet fra KG fotoarkiv) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå