Bombasi Skrevet 24. oktober Forfatter #261 Del Skrevet 24. oktober 24. oktober i dag. 2 måneder til julaften, 1 måned til adventen og 1 uke til 1. november med julemusikk på radio, julegater, julebutikker, til folk setter opp "vinterlysene" osv. Hvordan ligger dere an, får dere gjort noe? Har fått utført 10/32 punkt på lista, men først og fremst har jeg jobbet rundt julegavene. Er straks i mål. Så nå er det ikke lenge til jeg kan erklære meg helt ferdig med julegavene. 😊 (Bildet fra KG fotoarkiv) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. oktober #262 Del Skrevet 24. oktober Dere som har lister, vil dere dele disse listene? Jeg sliter litt med å komme i gang på en måte 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. oktober Forfatter #263 Del Skrevet 24. oktober (endret) MarianneE skrev (1 time siden): Dere som har lister, vil dere dele disse listene? Jeg sliter litt med å komme i gang på en måte Jeg har ett punkt for hvert rom som skal gåes over, ryddes og/eller vaskes, for jeg tar hele huset før jul. Og vi snakker om rundvask. I oktober begynner jeg med rom som boder, vaskerom, garasje, treningsrom, og et par gjesterom som bruker å stå tom. Rom som typisk nok ikke rekker å bli skittent til jul, og som folk går over eller vasker bare 1-2 ganger i året, hvor man ellers bare kan dra støvsugeren over rett før jul. Andre punkt jeg gjør i oktober er vask av kjøleskap og avriming og vask av fryseboks, puss av alle vinduer fra innsiden, speil og bilder i hele huset og vask og stryk av juleduker, putetrekk og gardiner. Ellers handler punktene om å bli ferdig med julegavene, henge opp utelys, pakke inn julegaver, sette fram advent, sette ut jula, pynte juletre osv som naturlig nok kommer senere med kalenderen. Dette for å ha oversikt hva som må/bør gjøres og gjerne når tid det må/bør vært gjort, slik at jeg får gjort alt jeg ønsker innenfor visse datoer og slipper å overarbeide og stresse på veien, samtidig som listene er et "spark bak" for å få meg til å få gjort ting. Listene gjør at jeg vet hva som er gjort og skal gjøres, at ting ikke hoper seg opp, det er lett å hive seg rundt og at jeg har et visst fokus/momentum hele veien. Dette bygger meg OPP mot juletiden, istedenfor at ting skal være overveldende og dra meg ned, slik jeg før var plaget av. Og så har jeg en julegaveliste og en julehandleliste også - slik at jeg slipper å gå rundt å huske på ting og ingenting blir glemt Ja, vet, jeg virker kanskje litt mye for andre rundt akkurat dette, men det er skjema og lister som må til for min egen del. Du kan lage deg ditt skjema om det du ønsker å få gjort og skal gjøre inn mot visse datoer og julen spesielt, der du sprer gjøremålene utover kalenderen. Det trenger ikke være omfattende i det hele tatt. 😊 Endret 24. oktober av Bombasi 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 24. oktober #264 Del Skrevet 24. oktober Da har juletreeet kommet inn slik at husdyrene venner seg til det og pynten kommer nå i løpet av november. Juledukene havner til vask i løpet av uka og siste rest av gaver ble ferdig i går. Adventskalenderne er bestilt og det blir nok litt baking i november. Begynner å pakke inn gavene i november og blir ferdig i desember. Julevasken blir ikke prioritert 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. oktober #265 Del Skrevet 24. oktober @Bombasi wow... Står respekt av den lista og innsatsen der! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #266 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det noen som vet om det er jul i noen av butikkene på Gardermoen i begynnelsen av desember ? Jeg skal nedover på kurs i begynnelsen av desember. Jeg skal ikke ned til selve Oslo. Anonymkode: 616c6...08e Jeg kjøpte julevarer på tilbud på taxfree butikken 1. Desember i fjor. Anonymkode: bfd9f...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #267 Del Skrevet 24. oktober MarianneE skrev (5 timer siden): Dere som har lister, vil dere dele disse listene? Jeg sliter litt med å komme i gang på en måte Jeg har brukt denne i flere år. Omfattende liste og det er ikke alltid jeg rekker over alt eller at det er nødvendig. Men en fin sjekkliste for høsten/juleforberedelser. Har egen listebok for julegaver, meny, handleliste o.l🙂 Anonymkode: 5e233...1cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #268 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt denne i flere år. Omfattende liste og det er ikke alltid jeg rekker over alt eller at det er nødvendig. Men en fin sjekkliste for høsten/juleforberedelser. Har egen listebok for julegaver, meny, handleliste o.l🙂 Anonymkode: 5e233...1cd Glemte årlege ved linken🫣. https://www.frujacobsen.no/foreberedelser-til-jul-uke-for-uke/ Anonymkode: 5e233...1cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. oktober #269 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Glemte årlege ved linken🫣. https://www.frujacobsen.no/foreberedelser-til-jul-uke-for-uke/ Anonymkode: 5e233...1cd Den var ikke dum asså! I følge lista ligger jeg etter allerede 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #270 Del Skrevet 24. oktober I dag har jeg kjøpt inn endel julegavepapir, så da kan jeg pakke inn julegavene. Ferdig med 90% av gavene. Neste uke skal jeg gå gjennom kalendergavene jeg har kjøpt, og så finne ut hva de resterende skal være. kjøpte den nydelige dørmatten til Rusta i dag. Gleder meg stort til å legge den på trammen. Anonymkode: b869a...a19 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardkjærringa Skrevet 25. oktober #271 Del Skrevet 25. oktober Bombasi skrev (22 timer siden): 24. oktober i dag. 2 måneder til julaften, 1 måned til adventen og 1 uke til 1. november med julemusikk på radio, julegater, julebutikker, til folk setter opp "vinterlysene" osv. Hvordan ligger dere an, får dere gjort noe? Har fått utført 10/32 punkt på lista, men først og fremst har jeg jobbet rundt julegavene. Er straks i mål. Så nå er det ikke lenge til jeg kan erklære meg helt ferdig med julegavene. 😊 (Bildet fra KG fotoarkiv) Du er en inspirasjon!🤩 Her går det trått med nedvask og rydding, for min kroniske sykdom blusset opp igjen for fullt, men en kan heldigvis handle julegaver selv om man er lenket til seng/sofa, så der går det framover. Og så skriver jeg stadig nye lister. Nå har jeg månedslister, ukeslister, og timeplaner for de siste dagene fram mot julaften. De siste er kjekk å ha hvis jeg er dårlig i innspurten, og må sette i sving resten av gjengen (jeg vil helst gjøre mesteparten selv), eller bare for å unngå stress, som forverrer sykdommen. Nå er det mindre enn 2 mnd igjen til den store dagen, og de har begynt å sende julefilmer på tv🥰 Jeg elsker denne tida❤️❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criss Skrevet 26. oktober #272 Del Skrevet 26. oktober Jeg har kun 1 julegave igjen å kjøpe🙈 Har også handlet inn julegavepapir og merkelapper. Ungene ville ha hver sin julekopp og julesokker, så da fikk de det😊 Har avtalt med ungene at vi skal ha frem juletreet og pynte det 17.11.🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. oktober Forfatter #273 Del Skrevet 26. oktober (endret) Hurra 🥳 Nå kan jeg erklære meg HELT FERDIG med julegavene! 🎁 Og da mener jeg helt ferdig. Jeg har ikke "en liten ting til" til noen, for jeg tok meg en "en liten ting til" runde i går. Tusenlappene har flydd, men herregud så godt å få julegavene i boks! Og jeg rakk målet innenfor 1. november i år også 😊 Hev meg likegodt rundt og pakket inn halvparten av julegavene i går ettermiddag. Klarte ikke dy meg. Er en kosejobb det, selv om teipen kan være en slimete ål til tider. 😁 I natt stilles klokka og mørket kommer en time tidligere om kveldene. Det er det største tegnet på at novemberen banker på døra! Og jeg er klar som en nisse. (Bildet fra KG fotoarkiv) Endret 26. oktober av Bombasi 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #274 Del Skrevet 26. oktober Jeg har begynt litt jeg også! Har handlet inn; - Kalender til barna (den med kindersjokolade) - Julebrus - Pepperkaker (Nyåker, de er best) - Julebrunost Er også ferdig med 5 julegaver (halvparten) 🌲 Anonymkode: 6f1fc...365 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #275 Del Skrevet 26. oktober Bombasi skrev (5 timer siden): I natt stilles klokka og mørket kommer en time tidligere om kveldene. Det er det største tegnet på at novemberen banker på døra! Og jeg er klar som en nisse. Jeg gleder meg også til koselige, mørke høstkvelder. Selv om vi må stille klokka en time lengre vekk fra julaften 😅 Anonymkode: b5902...4a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. oktober #276 Del Skrevet 26. oktober Er nesten ferdig med julegaver. Det er greit å fordele utgiftene gjennom hele året. Nyanskaffelsen, julelys til balkongen og døra. Ellers har jeg nok pynt. Tok et par dager med å pakke inn gavene, koste meg. Baking skjer i slutten av november. Julebrus hører til i desember. Adventskalender i boks, puslespill. Er klar for både advent og jul. Først har vi Halloween da. Har djevelhorn og godteri klart om noen ringer på døra. Julen er ikke her ennå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. oktober Forfatter #277 Del Skrevet 26. oktober Helene skrev (11 minutter siden): Er nesten ferdig med julegaver. Det er greit å fordele utgiftene gjennom hele året. Nyanskaffelsen, julelys til balkongen og døra. Ellers har jeg nok pynt. Tok et par dager med å pakke inn gavene, koste meg. Baking skjer i slutten av november. Julebrus hører til i desember. Adventskalender i boks, puslespill. Er klar for både advent og jul. Først har vi Halloween da. Har djevelhorn og godteri klart om noen ringer på døra. Julen er ikke her ennå. Ja, angående å fordele utgifter, er det som er fint med å være tidlig ute. Man kan få med seg tilbud. Jeg har skrevet ned en handleliste over julelys og adventsstaker osv jeg må kjøpe fordi det har begynt å bli gammelt/dårlig. Fant ut at det kom til å koste meg 1800,- hvis jeg handlet det i dag. Men Europris bruker alltid å ha dette på 30-40%-kampanje i en uke i november, og aller helst en av de første ukene fordi dette er fjorårets varer. Så nå går jeg bare rundt og tripper på Europriskampanjen. Håper den kommer første uka i november, altså mandag den 5. Da kommer jeg til å hamre på døra deres når de åpner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. oktober #278 Del Skrevet 26. oktober Nå har jeg tilgang til Sverige. Betalte ca 900 kr for alle lys. Lenker på 10 meter x 2, pluss til døra. Julegaver må jeg fordele over året. Noen samler på ting, kjøper ved tilbud som ikke nødvendigvis er ved juletider. 40% rabatt kommer et par ganger i året. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:27 #279 Del Skrevet mandag kl 19:27 Elsker denne tråden 🎄 har gjort veldig lite til jul, men i helgen fikk jeg bestilt julekort og i dag vasket inngangspartiet slik at jeg snart kan ordne med minitrær og lys 😍 Anonymkode: 92845...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet mandag kl 19:34 Forfatter #280 Del Skrevet mandag kl 19:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Elsker denne tråden 🎄 har gjort veldig lite til jul, men i helgen fikk jeg bestilt julekort og i dag vasket inngangspartiet slik at jeg snart kan ordne med minitrær og lys 😍 Anonymkode: 92845...74b Ja, jeg liker den også Men da er du i gang, og kan virkelig skryte av det November er her straks! Har faktisk vurdert å sette ut et kunstig juletre på trappa med lys i. Har tenkt på det i flere år, men har bare blitt med tanken. Synes det er så fint! Får se hva jeg finner på etterhvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå