Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1. november er aaalt for sent 😄 Kanskje jeg burde gå til avisa? De som synes julen kommer alt for tidlig gjør jo ofte det. Hadde det ikke vært forfriskende å lese at AnonymShopper synes julen starter alt for sent 🎄

Anonymkode: b5902...4a9

: ( Fy

Anonymkode: 792bb...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan dere ikke slappe av litt? Vi må jo få litt halloween, julen er lang uansett. Det er nesten ikke noe godt utvalg av høst pynt :(
Hvorfor må det bare være jul som er kose stemning, høst er jo også pledd, lys og kos?  🌛🍁

For min del er høsten mystisk, da er det spøkelseshistorier, harry potter, ny bakte muffins og friske kveldsturer i store skjerf. Strømpebukse i uggs, kakao i koppen :kaffekopp: 

En av grunnene til at jeg venter med gaver er fordi folk skal få muligheten til å bytte, om det jeg gir dem blir feil. 

Det ene utelukker ikke det andre, men her er vi sånn smått i gang med julementaliteten også, og det må da være lov. 🎄

Du er hjertelig velkommen tilbake i tråden når den tid kommer at du har gått i gang med dine juleforberedelser. 😊 Så får du ha en fin høst imellomtiden. 😊

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (19 minutter siden):

Det ene utelukker ikke det andre, men her er vi sånn smått i gang med julementaliteten også, og det må da være lov. 🎄

Du er hjertelig velkommen tilbake i tråden når den tid kommer at du har gått i gang med dine juleforberedelser. 😊 Så får du ha en fin høst imellomtiden. 😊

Det gjør det om markedet presser på i så stor grad at julen tradisjonellt og kommersielt tar over for høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker høsten, men siden dette er en tråd om jul så skriver jeg ikke om planer for Halloween, at jeg har kjøpt meg nye tøfler, at jeg har oppdaget en ny te jeg liker eller hvilke bøker jeg leser.

Man kan kose seg med høst og planlegge jul samtidig 😊

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan dere ikke slappe av litt? Vi må jo få litt halloween, julen er lang uansett. Det er nesten ikke noe godt utvalg av høst pynt :(

Halloween betyr ingenting for meg, så jeg ville definitivt styrt unna en tråd om Halloween :) 

Anonymkode: b5902...4a9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk utrolig å tenke på at oktoberen er her straks. Og da begynner jeg offisielt mine juleforberedelser siden jeg er en som skal være mest mulig ferdig til 1. desember. Gjøremålslisten min inneholder 33 tidkrevende sjekkpunkter. Så jeg er nødt til å være i modus og "påkoblet" tanken om jul fra 1. oktober av, hvis ikke så har dagene en tendens til å fly avgårde der ingenting blir gjort. Men blir jeg værende i modus så blir gjøremål prioritert og unnagjort.

Det fine med en slik modus er at jeg ofte kommer i julestemning også! Er helt normalt at jeg har julestemning i oktober ;) 

Framdriften rundt julegavene er ikke så god som jeg håpte på. Har fått handlet inn 5/11. 2 gjenstående gaver er noen skikkelig nøtt som jeg ikke klarer å finne ut av. Har søkt rundt på nettet etter inspirasjon, men ingenting har truffet meg. Men det ordner seg vel! :) 

Hvordan ligger dere andre an? 

(Bildet fra KG bildearkiv)

mug-6881412.jpg

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bombasi skrev (På 7.9.2024 den 16.52):

Det er ikke bare vi som er gal. Hele Venezula er det. Nå har presidenten gått ut og erklært at jula i Venezuela starter offisielt 1. oktober... :D 

https://www.tv2.no/klipp/nyheter/julen-starter-1-oktober/JYFgp0r3rw-20251902

Så her er det bare å følge etter de som vil... ;) 

Men altså, dagene går unna nå. Første uka i september er over, og det er bare 7 uker til den søte november med julegater, julebutikker og julemusikk på radioen starter opp! 

Hvordan går det, har dere fått gjort noe i det siste? 

Jeg står bom fast nå. Men ser jo på kalenderen at nå må jeg seriøst fokusere litt, særlig på julegavene. 

Jeg må bli ferdig med høst og halloween først. Gresskar, sort og orange. Midt i november passer det fint for meg å begynne med det synlige. 

Siden sist er alle kalendere i hus, eller på vei. Jeg har lagt inn bestilling på en del julemat (Rekoringen), pinnekjøtt, svineribbe, medisterfarse, diverse stykningsdeler for pålegg og lunsjkjøtt. 

Førjulstur er også bestilt, har som tradisjon å besøke julemarked i Europa første søndag i advent. 

Anonymkode: 14927...671

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gardkjærringa skrev (På 20.9.2024 den 2.01):

Vi har slaktet pinnekjøttet, så nå har vi startet juleforberedelsene😁 Kommer til å gi spiselige gaver til de voksne, og er godt i gang: hjortekjøtt, sylteagurk, div geleer osv. Har ikke så god økonomi i år, så da passer det fint at mange ønsker seg sånn "gratismat"❤️

Man må jo oppriktig tro at kjøtt kommer fra kjøledisken på Rema når man klarer å skrive noe slikt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Man må jo oppriktig tro at kjøtt kommer fra kjøledisken på Rema når man klarer å skrive noe slikt 😂

Så du brukernavnet på hun du kommenterte, eller? 

Anonymkode: ecbfc...430

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du brukernavnet på hun du kommenterte, eller? 

Det gjør det bare enda mer komisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør det bare enda mer komisk... 

Eller forklarer hvorfor hun bruker de ordene?

Tenker uansett at vedkommende som slakter kjøttet sitt selv, vet bedre enn en med lav leseforståelse på forum.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt avslappet i forhold til jul. Det blir jul selv om jeg ikke stresser. Men det er julestemning når jeg ser hvor langt ned snøen har kommet i fjellene.

Jeg vet hvor mange vi blir på julaften og vi er her som vanlig. Menyen er den samme hvert år, så den blir handlet en gang i desember. I desember begynner jeg også å bake kaker og lage konfekt.

Anonymkode: 616c6...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handlet inn flere julegaver i dag. Benyttet meg av salg på både ark og kid.

60% av gavene er helt ferdige, og noen er halvveis. Barna får flere gaver, men nærmer meg ferdig der også.

handlet noen kalendergaver i dag også. 

redusert gavebudsjettet kraftig i år, og stort sett klart å holde meg under budsjett også. Et par gaver over, men mange gaver under. 

Anonymkode: b869a...a19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bombasi skrev (14 timer siden):

Det er faktisk utrolig å tenke på at oktoberen er her straks. Og da begynner jeg offisielt mine juleforberedelser siden jeg er en som skal være mest mulig ferdig til 1. desember. Gjøremålslisten min inneholder 33 tidkrevende sjekkpunkter. Så jeg er nødt til å være i modus og "påkoblet" tanken om jul fra 1. oktober av, hvis ikke så har dagene en tendens til å fly avgårde der ingenting blir gjort. Men blir jeg værende i modus så blir gjøremål prioritert og unnagjort.

Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg må bare spørre.. Gjøremålslisten min inneholder 33 tidkrevende sjekkpunkter.

Kan du vær så snill å skrive opp den lista for hva i all verden er det du gjør? Og dette er ikke negativt mot deg altså, jeg bare har absolutt ikke så mye på tapetet når det gjelder juleforbredelser så jeg skjønner ikke bæret 🤔.. :nissevink:

Anonymkode: 7a100...9e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kalles for HUMOR, min kjære anonyme venn!😊 

Men jeg kan skrive det på en annen måte:

Vi har slaktet sauene som vi skal lage pinnekjøtt av😁

Anonymkode: ad1bc...717

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, det skulle ikke være anonymt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Slik, da ble det rett. Gratulerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (16 timer siden):

Det fine med en slik modus er at jeg ofte kommer i julestemning også! Er helt normalt at jeg har julestemning i oktober ;) 

Framdriften rundt julegavene er ikke så god som jeg håpte på. Har fått handlet inn 5/11. 2 gjenstående gaver er noen skikkelig nøtt som jeg ikke klarer å finne ut av. Har søkt rundt på nettet etter inspirasjon, men ingenting har truffet meg. Men det ordner seg vel! :) 

Hvordan ligger dere andre an? 

(Bildet fra KG bildearkiv)

mug-6881412.jpg

Kan du dele den lista, evnt deler av den? Jeg elsker å lese om juleforberedelser. Og trenger dessuten et spark i ræva og litt inspirasjon til å komme igang i år😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg må bare spørre.. Gjøremålslisten min inneholder 33 tidkrevende sjekkpunkter.

Kan du vær så snill å skrive opp den lista for hva i all verden er det du gjør? Og dette er ikke negativt mot deg altså, jeg bare har absolutt ikke så mye på tapetet når det gjelder juleforbredelser så jeg skjønner ikke bæret 🤔.. :nissevink:

Anonymkode: 7a100...9e6

Gardkjærringa skrev (5 timer siden):

Kan du dele den lista, evnt deler av den? Jeg elsker å lese om juleforberedelser. Og trenger dessuten et spark i ræva og litt inspirasjon til å komme igang i år😊

Har et stort hus så mange sjekkpunkter er rom som må vaskes - som mange gjør før jul. Og jeg vasker hele huset til jul, inkludert vinduer, vegger og tak. Samt tar utebod og garasje. 

Ellers handler det om å vaske og stryke juleduker og putetrekk, henge opp utelys, pakke inn julegaver, sette fram adventen, sette ut jula, pynte juletre osv. 

Okei, alle punktene er ikke alltid tidkrevende, og mange er pur kos å gjøre, men det er ting som må gjøres :D 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 timer siden):

Har et stort hus så mange sjekkpunkter er rom som må vaskes - som mange gjør før jul. Og jeg vasker hele huset til jul, inkludert vinduer, vegger og tak. Samt tar utebod og garasje. 

Ellers handler det om å vaske og stryke juleduker og putetrekk, henge opp utelys, pakke inn julegaver, sette fram adventen, sette ut jula, pynte juletre osv. 

Okei, alle punktene er ikke alltid tidkrevende, og mange er pur kos å gjøre, men det er ting som må gjøres :D 

Takk! Jeg er jo egentlig et listemenneske, så tror jeg skal skrive ei liste og sette i gang snart. Lurt å bli ferdig med alt som kan gjøres på forhånd, og viktig å ha koselige ting på lista og!❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...