Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

I dag har jeg begynt og skrive liste over ting som må gjøres før jul og ting jeg skal kose meg med i adventstiden som julemarkeder og filmer jeg vil se 🎄 

Ellers har jeg begynt å handle inn til katten min 😂 Det er hans første jul og siden jeg ikke har barn er det han som skal skjemmes bort i juletiden 🐈

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Merker jeg har havnet inn i en venteperiode nå. Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan få gjort såpass tidlig og ellers må jeg nok vente med resten til midten av oktober/starten av november. Jeg har blant annet prøvd å gå frem som er godt eksempel for resten av familien min og gjort klar min ønskeliste allerede, men alle de andre bare rister på hodet og sier at de ikke kan tenke på den slags allerede, så ser ut som at jeg må vente en stund om jeg vil handle fra ønskelister. Men det skal sies at jeg ikke har sånn veldig mange gaver jeg må fikse, og jeg er egentlig fornøyd så lenge jeg er ferdig innen starten av november, så det ordner seg nok. Bare jeg som er litt overivrig etter å krysse av ting fra listen min 😆 

Jeg gleder meg skikkelig til nettbutikkene begynner å få inn julevarene. Selv om jeg egentlig har nok julepynt fra før, så er det alltid gøy å se hva som er nytt hvert år (og kanskje kjøpe en liten ting eller to 😁). Det pleier jo gjerne å komme ut i nettbutikkene en liten stund før det kommer ut i fysiske butikkene, så det er nok ikke langt unna! 

Ellers har jeg nå også booket time på dekkhotellet for å skifte til vinterdekk neste uke. Teller det som en juleforberedelse? 😂 Det føles rart ut siden vi har hatt sol rundt 20 grader de siste par dagene, men jeg skal mest sannsynligvis på fjellet i høstferien, så da vet man aldri helt hvilket føre man kan få 😊

- H

Anonymkode: 0e8c1...5ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slaktet pinnekjøttet, så nå har vi startet juleforberedelsene😁 Kommer til å gi spiselige gaver til de voksne, og er godt i gang: hjortekjøtt, sylteagurk, div geleer osv. Har ikke så god økonomi i år, så da passer det fint at mange ønsker seg sånn "gratismat"❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har det kommet julevarer på søstrene grene. 

Anonymkode: fed66...a7f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså i den fysiske butikken..ikke bare på nett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardkjærringa skrev (4 timer siden):

Vi har slaktet pinnekjøttet, så nå har vi startet juleforberedelsene😁 Kommer til å gi spiselige gaver til de voksne, og er godt i gang: hjortekjøtt, sylteagurk, div geleer osv. Har ikke så god økonomi i år, så da passer det fint at mange ønsker seg sånn "gratismat"❤️

Jeg hadde ELSKET slike gaver. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må vel ta turen til nabobyen neste uke jeg da :danse: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sugar&Spice skrev (47 minutter siden):

Må vel ta turen til nabobyen neste uke jeg da :danse: 

Du kan fint vente litt. På Søstrene Grene i går her i byen,var det kun noen hobbysett til jul og merkelapper jeg såg av klassiske juleting der-

Anonymkode: 616c6...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt litt fra nettbutikken til Søstrene Grene allerede 😊 Syns butikken her jeg bor er så treige med å få inn nyheter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har det kommet noe på Europris eller Normal enda? Husker aldri når ting begynner å komme, bare at folk klager på at det er stadig tidligere. Jeg synes det blir stadig senere 😅 Er jo snart oktober alt, og jeg har ikke  sett snurten av en juleting utenom i dedikerte julebutikker. Og hva med julemarsipanen, Narvesen pleier vel være tidlig (og dyrt) ute der, men ikke sett noe enda.

Anonymkode: b5902...4a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det kommet noe på Europris eller Normal enda? Husker aldri når ting begynner å komme, bare at folk klager på at det er stadig tidligere. Jeg synes det blir stadig senere 😅 Er jo snart oktober alt, og jeg har ikke  sett snurten av en juleting utenom i dedikerte julebutikker. Og hva med julemarsipanen, Narvesen pleier vel være tidlig (og dyrt) ute der, men ikke sett noe enda.

Ikke her i byen ihvertfall. Det er vel først Halloween først på Nille ihvertfall før de tar frem juletingene. Halloween bryr jeg meg overhodet ikke om. Da er det av med utelampen og mørkt på kjøkkenet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var innom jysk i dag og der hadde de begynt med julepynt. Er nok rett rundt hjørnet nå. 

Anonymkode: b22ae...6b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt noen episoder med Julestemning med Ronny og Live i dag. Gleder meg til julebrus i vinglass, i år tror jeg at jeg kjører på med novent.

Anonymkode: 480c9...307

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg skikkelig julestemning! Var nesten så jeg satte på en julefilm på tv’n 😂 men jeg vil ikke bruke opp julestemningen helt heller 😅 barna og jeg ligger slått ut med forkjølelse og feber, så her går vi i pysj hele dagen og drikker te og kakao. Det er litt koselig det også. Jeg har skrevet ned liste over hvem jeg skal kjøpe gaver til (vi tar en tur til Tyskland i november, så skal kjøpe mye der!). Har så lyst til å begynne med litt flere juleting snart 😅 men koser meg med listene mine og litt gavekjøp inntil videre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 15.59):

Ikke her i byen ihvertfall. Det er vel først Halloween først på Nille ihvertfall før de tar frem juletingene. Halloween bryr jeg meg overhodet ikke om. Da er det av med utelampen og mørkt på kjøkkenet.

Var på Europris og Nille i dag, fortsatt bare hodeskaller og skjeletter 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var på Europris og Nille i dag, fortsatt bare hodeskaller og skjeletter 😕 

Jeg har inntrykket av at de fleste butikker venter til etter Halloween er ferdig med å kjøre inn det store julevare-toget! 1. november, da er vi klare! Jeg er glad i Halloween også, men er liksom noe eget med julen da… :sjenert: 

Anonymkode: ecbfc...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Julepynten var på vei opp på Rusta i går, vil tro de er klare til oktober ish? De pleier å være tidlig ute.

Anonymkode: b869a...a19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har inntrykket av at de fleste butikker venter til etter Halloween er ferdig med å kjøre inn det store julevare-toget! 1. november, da er vi klare! Jeg er glad i Halloween også, men er liksom noe eget med julen da… :sjenert: 

Anonymkode: ecbfc...430

1. november er aaalt for sent 😄 Kanskje jeg burde gå til avisa? De som synes julen kommer alt for tidlig gjør jo ofte det. Hadde det ikke vært forfriskende å lese at AnonymShopper synes julen starter alt for sent 🎄

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke slappe av litt? Vi må jo få litt halloween, julen er lang uansett. Det er nesten ikke noe godt utvalg av høst pynt :(
Hvorfor må det bare være jul som er kose stemning, høst er jo også pledd, lys og kos?  🌛🍁

For min del er høsten mystisk, da er det spøkelseshistorier, harry potter, ny bakte muffins og friske kveldsturer i store skjerf. Strømpebukse i uggs, kakao i koppen :kaffekopp: 

En av grunnene til at jeg venter med gaver er fordi folk skal få muligheten til å bytte, om det jeg gir dem blir feil. 

Anonymkode: 792bb...6c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...