Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stemmer det at de skal vise Snøfall 2 igjen i år? De viste jo den i fjor. 

Anonymkode: bd5bb...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer det at de skal vise Snøfall 2 igjen i år? De viste jo den i fjor. 

Anonymkode: bd5bb...216

Nei, det kan umulig stemme. Jeg ser det står det på adventskalendersiden, men lenger ned står det 2023-sendinger så tipper den ikke er oppdatert for 2024 enda. 

Etter litt research fant jeg i denne nyhetsartikkelen at NRK har planlagt å sende en dubbet versjon av en dansk serie fra 2022. 

Om det er den NRK ender opp med, vet jeg ikke, men sannsynligheten for at de sender samme kalender to år på rad anser jeg nærmest som umulig. 

https://www.totenidag.no/hedda-18-fra-eina-ble-headhuntet-til-ny-nrk-satsing/s/5-109-103637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset foto som skal være gave

Snart ferdig med adventskalendere (kjøper gaver på salg og pakker inn hele året).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyst til å sy nye spisebrikker til jul, men jeg vet ikke om jeg rekker det (altså, jada, det er tre måneder igjen ennå, men småbarnsmor i tidsklemma, osv). 

Svigermor har også prestert å ønske seg en meg-sydd duk til jul..... har IKKKE lyst.... men føler jeg må, er eneste hun ønsker seg. Så da må jeg få tid til det også.. 

Anonymkode: 85af4...a11

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her hentet jeg en julegave på posten i dag, det teller kanskje ?

Anonymkode: 616c6...08e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinoor skrev (6 minutter siden):

Dette minner meg om at jeg må reparere en brodert juleduk som jeg har arvet. Det er en gammeldags, brodert linduk (eller bomull) med sånne røde bånd langs kanten. De røde båndene har farget av, så jeg må skifte ut feltet med lin ytterst. Det er sikkert fort gjort å sy, men jeg aner ikke hvor jeg skal få tak i matchende stoff, så det er en viktig juleforberedelse jeg kan gjøre i september!🧵

Oppsøk gamle sy-forretninger! Altså, de som har ligget der i eviiigheter. Spør om råd, for de kan gjerne sette deg i kontakt med andre mennesker som kjenner noen som kjenner noen etc. De har peil! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her hentet jeg en julegave på posten i dag, det teller kanskje ?

Anonymkode: 616c6...08e

Det teller!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det generelt er alt for tidlig å forberede julen nå. Men noe må man snart starte med. Skal man lage likør på bær til jul må man starte nå.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det generelt er alt for tidlig å forberede julen nå. Men noe må man snart starte med. Skal man lage likør på bær til jul må man starte nå.

Ja, jeg synes også det er for tidlig, men om man skal lage ting som tar tid, så MÅ man gjerne starte så tidlig. I fjor begynte jeg for seint, og endte opp med at desember bare var stress og dritt, og de julegavene som skulle vært kos å lage, bare ble stress og ikke noe kos i det hele tatt.. 

Så i år skal jeg få laget ferdig ting FØR desember, så kan jeg bruke desember på kose-baking og laging, og ikke stresse. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes også det er for tidlig, men om man skal lage ting som tar tid, så MÅ man gjerne starte så tidlig. I fjor begynte jeg for seint, og endte opp med at desember bare var stress og dritt, og de julegavene som skulle vært kos å lage, bare ble stress og ikke noe kos i det hele tatt.. 

Så i år skal jeg få laget ferdig ting FØR desember, så kan jeg bruke desember på kose-baking og laging, og ikke stresse. 

Kos deg med håndarbeidet ditt! ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes stresset dagene før jul er hyggelig. Kona og jeg tar en fridag og gjør unna gavene. Baker et par tre kvelder. Lager sylte en kveld. Og på lille julaften lages surkål og rødkål, juleskinka og roastbeef stekes og så er det jul.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Brunello skrev (Akkurat nå):

Jeg synes stresset dagene før jul er hyggelig. Kona og jeg tar en fridag og gjør unna gavene. Baker et par tre kvelder. Lager sylte en kveld. Og på lille julaften lages surkål og rødkål, juleskinka og roastbeef stekes og så er det jul.

Det er forskjell på "stress" og "mye å gjøre". Jeg synes også det er koselig å bake og sånt, men det er IKKE koselig når du MÅ sitte oppe til kl 2 om natten, er dødstrøtt og har vondt i nakke og skuldre, og du må skynde deg sånn at det ikke blir så fint som du ville det skulle bli. Det er stress, ikke bare "mye å gjøre". 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på siste slaget julekake, vs. Å fullføre et broderi eller fem….. Det er ikke snakk om å slå inn en gave fra Nille liksom. Håndarbeid kan ta flere hundre timer å fullføre, det er klart det ikke er årleight stress to dager før julaften…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer litt på adventskalender til HusetsHerre og Ungen. HusetsHerre får marsipangrisen fra marsipancompagniet som vanlig vil jeg tro, men kanskje en pakkekalender og? Kanskje ølkalender? Til Ungen har jeg adventskalender fra Kicks i tankene. 

Jeg ELSKER adventskalender og har litt problemer med å begrense meg der for å si det sånn 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (7 minutter siden):

Det er forskjell på siste slaget julekake, vs. Å fullføre et broderi eller fem….. Det er ikke snakk om å slå inn en gave fra Nille liksom. Håndarbeid kan ta flere hundre timer å fullføre, det er klart det ikke er årleight stress to dager før julaften…

Det forstår jeg. Håper dere som driver og broderer i flere hundre timer vet at de som får det vil bruke det. Her hadde det ikke blitt brukt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...