AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Del Skrevet 21. august 2024 Trenger sårt råd. Jeg har en jobb hvor jeg bare bruker uniform, så til og fra jobb går det i joggebukse og hettegenser. Jeg skal sjeldent noe som helst annet enn å handle på butikken og besøke foreldrene mine. Nå skal jeg snart på en reise en langhelg og jeg skal også i et større selskap rett før jul.... Har nettopp gått gjennom klærne mine og der er ingenting jeg syns ser bra ut på meg. Absolutt ingenting! Jeg ryddet i klærne mine for ca. 6 måneder siden. Da var det mye klær som gikk til Fretex. Det meste jeg har nå passer sånn størrelsemessig, men jeg ser at noen av klærne jeg har tatt vare på har jeg tenkt at jeg skal passe før eller siden, men de passer fortsatt ikke. I skapet i gangen henger det nesten 10 kåper som er veldig flotte, men som jeg passet for 20 kg siden. De har jeg spart på i flere år nå i håp om å passe de igjen. Men jeg har fortsatt ikke gått ned i vekt (jeg har en bmi på rundt 30, høyeste har vært over 35 så har gått ned litt). Skal være helt ærlig, jeg føler meg grusom i alt jeg tar på meg. Unntaket er joggebukse og hettegenser, det skjuler jeg meg i. Bukser ser fælt ut på meg, samme gjelder topper, jeg prøver i blant å gå med strikkede hverdagskjoler m/strømpebukse men jeg vet ikke helt.. Gråter når jeg ser meg i klærne og skulle ønske jeg så fin ut. Skulle ønske jeg følte meg pen. Jeg hater hvordan kroppen min ser ut og det verste er at jeg kan ikke skjule det i klær. Jeg har for eksempel en litt definert midje, men på grunn av sinnsyke innsøk i hoftene så ser det ikke akkurat bra ut. Kjempe bred rygg, men jeg har merkelig nok ikke brede skuldre, de er temmelig runde. BH-stropper sklir ofte av for å si det slik. Noen som har tips, råd? Har vondt i magen og vil helst bare droppe selskapet og den reisen. Jeg har trålet Zalando to ganger nå og vært innom andre klesbutikker på nett. Jeg finner INGENTING jeg tenker kunne sett bra ut på meg. Ja jeg vet jeg må ned i vekt. Lettere sagt enn gjort. Men jeg innser nå at jeg virkelig MÅ gjøre noe med det, for dette er ille.. Jeg vet ikke om det hadde hjulpet, men når jeg hadde bmi på 25 ish så kledde jeg meg bedre enn nå iallfall.. Det er snart 10 år siden. Jeg er helt i slutten av 20-årene, alltid vært glad i mørke stiler og det litt alternative (hint av ghotisk, punk) men tonet ned da jeg ikke liker å vekke oppmerksomhet. Nå føler jeg meg som en grå mus og at den typen stil ikke passer meg lenger. Farger er jeg livredd og føler meg ukomfortabel i, det har bare gått i svart og grått, en sjelden gang blått. Anonymkode: 722a8...78a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Del Skrevet 21. august 2024 Skal også sies at jeg har mine vansker mentalt og jeg har blant annet hatt en lang periode på et par år hvor jeg har slitt med massivt håravfall. Håret mitt ser aldri pent ut, og jeg har et ansikt jeg skjemmes over og som jeg har brukt å "gjemme" med rufsete hår. Nå fungerer det bare å ha i en knute og da kommer ansiktet mitt mer frem, noe jeg ikke liker. Med andre ord klarer jeg ikke se fin ut på håret engang. har vært til frisøren, og det beste er det jeg har nå.. Anonymkode: 722a8...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 21. august 2024 #3 Del Skrevet 21. august 2024 Hadd brukt en mørk jeans og noen fine hvite joggesko, og en pen skjorte feks. Kansje en lett blazer over om du liker det. Bruk farger som passer deg. Vår/vinter osv. Men beige og blått og hvitt er classy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 21. august 2024 #4 Del Skrevet 21. august 2024 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Del Skrevet 21. august 2024 Vide eller bootcut bukser. T-skjorte og blazer (som på bildet). Langt skjørt, T-skjorte/bluse med blazer. Ensfargede klær. Anonymkode: 8878f...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Del Skrevet 21. august 2024 https://www.pinterest.com/pin/shopping-tips-for-shopaholics--476114991860874331/ Anonymkode: 8878f...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Del Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal også sies at jeg har mine vansker mentalt og jeg har blant annet hatt en lang periode på et par år hvor jeg har slitt med massivt håravfall. Håret mitt ser aldri pent ut, og jeg har et ansikt jeg skjemmes over og som jeg har brukt å "gjemme" med rufsete hår. Nå fungerer det bare å ha i en knute og da kommer ansiktet mitt mer frem, noe jeg ikke liker. Med andre ord klarer jeg ikke se fin ut på håret engang. har vært til frisøren, og det beste er det jeg har nå.. Anonymkode: 722a8...78a Du lister opp mange ting ved deg selv som du ikke liker. Kan jeg spørre: hva liker du best ved kroppen din? Anonymkode: 72a02...0d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Del Skrevet 21. august 2024 Hva med å gjøre overgangen fra joggebuksa så smooth som mulig? Hva med denne deilige dra-på-buksa? Den er veldig fin på meg som har noen kilo for mye over magen. Billig er den også, så kanskje verdt å prøve? Anonymkode: 72a02...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Del Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du lister opp mange ting ved deg selv som du ikke liker. Kan jeg spørre: hva liker du best ved kroppen din? Anonymkode: 72a02...0d6 Jeg har smale håndledd og føttene mine er ikke så stygge tror jeg. Jeg finner ikke noe mer. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva med å gjøre overgangen fra joggebuksa så smooth som mulig? Hva med denne deilige dra-på-buksa? Den er veldig fin på meg som har noen kilo for mye over magen. Billig er den også, så kanskje verdt å prøve? Anonymkode: 72a02...0d6 Skal se på denne, takk Anonymkode: 722a8...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Del Skrevet 22. august 2024 Det er veldig leit å lese hvordan du er så negativ mot deg selv. Har hatt perioder hvor kroppen min ikke har vært slik jeg har ønsket og følt på følsen selv om å ikke være fornøyd. Gått opp i vekt, hud utfordringer osv men dette negative fokuset du har på egen kropp må du jobbe med. Det er viktig å akseptere seg selv og være glad i seg selv selvom vekten ikke er ideell. Så angående kles tips. Klær som gjemmer kroppen, typ joggebukse og hette genser vil som oftest få deg til å se større ut. Klær i riktig størrelse, snitt, som viser litt av kroppen vil som oftest se mest flatterende ut selv om litt av det man selv ser på som skavanker vil synes. Jeg personlig synes det er lettere å style kjoler enn bukser. Viss du liker håndleddene dine og føttene kan du jo style antrekkene dine med noen ekstra flotte sko. Ha armebånd som leder oppmerksomhet mot håndleddet osv. Viss du har smale skuldre og en litt definert midje kan det hende du faller inn i kategorien pære formet. I så fall vil klær som markerer midjen være mest flatterende, mens oversize formløse overdeler bør unngås. Overdeler med skulder puter, markerte snitt over skuldre og litt volumiøse ermer vil sannsynligvis også være kledelig. Bruk gjerne mer farge eller mønster i overdelen for å bryte siluetten og skape bedre balanse mellom øvre og nedre del av kroppen. A-line kjoler og skjørt. Gjerne mørkere farger i skjørt og bukser uten mønster eller mange detaljer. Slik at mer av oppmerksomheten trekkes opp. Angående håravfall så er ikke dette uvanlig blandt kvinner. Min mor sitt hårtap er ikke så synlig viss håret styles med bølger/krøller da håret får mer volum av krøllene. Nå vet ikke jeg om hvor stort ditt håravfall har vært men en del kvinner som sliter med stort håravfall tar i bruk parykk. Ved diagnostisert håravfall så kan mann få støtte av nav til parykk. Min mor har brukt ulike midler for å stoppe prosessen så for øyeblikket har ting blitt bedre. Men viss håravfallet fortsetter vil hun høyst sannsynlig begynne å bruke parykk. Jeg forstår at det er vanskelig å komme ut av komfort sonen nå som du har gjemt kroppen din i jogge bukse og hettegenser over en lengre tid. Å sammenligne deg selv med hvordan du så ut for 10 år siden er ikke rettferdig ovenfor deg selv, da hadde du fortsatt en tenåring kropp og det er helt umulig å få tilbake selv om du går ned i vekt. Den kroppen du har er gitt til deg slik at du kan leve og oppleve livet. Livet er mer enn jobb og å gå på butikken. Ikke dropp reise og selskap over noen kilo for mye. Gjerne jobb mot en sunnere livsstil men du lever faktisk her og nå og kroppen din er såpass fantastisk at den gir deg mulighet til å reise. Ikke alle er såpass heldig. Anonymkode: 4796b...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå