Gå til innhold

Snøengel lager prøverdagbok!


Snøengel

Anbefalte innlegg

Hmmm........en prøverdagbok, vel jenter det kan være en lettelse å få fustrasjonen lempet over på et tastatur.

Noen dager er det sånn at man har mest lyst til å helle kaffen i tastaturet for å se om det virkelig kommer blå røyk opp fra det, andre ganger er klikkingen av tastene den reneste melodi. Det som imidlertid gjør at dennen kvinnen sitter her og trykker ned taster i dag er for å starte denne dagboken på ett eller annet vis.

Prøver, joda er jo det. Siden april i fjor har man da prøvd, herregud så opphengt man blir i det også da. Da høsten kom og det fremdeles ikke var kommet noen spire i magen selv etter to måneders fri og intens prøving, grrr! Så finner jeg meg i den desperate reolen på apoteket, ikke for å kjøpe test for to blå gudene skal vite at dem er det mange av på badet, neida eggløsningstester skulle det være. Så jeg kjøpte et par-tre pakker og hjem på badet for testing. Testing, testing, one two......En strek, to streker? vel, vel, testet og testet, prøvde og prøvde. Fremdeles var alle de med to blå like fullt sånne med en blå, makan, nå som eggløsning var timet og innsatsen sentrert. Det gikk som det måtte gå, jeg kastet hele smøla bakerst i skapet.......bak de gamle buksene, de som passet for mange år siden. Det var da det skjedde: jeg fikk ikke mens, forsinket tenkte jeg, ikke teste........ikke teste......pokker som det klør i fingra da. Kastet inn hånkledet og fikk to blå et par uker etterpå.

Lykkerus, nesten kjøpt inn barnevogn og stellebord. Kroppen ville det derimot annerledes og bare ni uker etter den lille spiren hadde festet seg var den død. MA og utskrapning, ned i det svarte hullet hvor tårene kunne trille fritt. Makan til frekkhet, tenk å ta fra meg alle de fine babydrømmene. Så var det prøving igjen........og nå sitter jeg her da og skriver min lille prøverdagdok og håper at eggløsningen var her i helgen, at mensen ikke kommer i mars, at den neste testen jeg tar viser to blå for ikke pokker om jeg skal ta frem eggløsningstestene igjen!

Skjekke kalenderen.........telle dager........finne romantisk helg rundt eggløsning mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke::velkommen: til Kg og med prøverdagbok!!

Leit å lese om hvordan det har vært for dere, men nå får dere satse med friskt mot, og håpe på spire fortest mulig!!!

Gleder meg til å bli kjent med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøverdagbok! :blomst:

Håper det klaffer fort for dere. Trist å lese om MA´en din :troest:

Men da vet dere jo at dere kan bli gravide!

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La traviata: takk for det :) Var veldig trist, men det er en av de tingene som bare skjer, desverre. Men det har sveiset oss tettere sammen om det går an da :smilbla:

Klem tilbake :klem1:

Epica: mine sykluser er definitivt av det fine slaget, heldigvis. Meget presise kan nesten lage kalender av dem gitt.

Missbumblebee: takk for det...........prøver så mye vi kan :-D

Popelka: Et motto skal man ha! Viktig å holde fast på de gode tankene, for vi får det til!

Veldig koselig at dere kommer innom og hilser på i dagboken!

Velkommen tilbake

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde i badeskapet!

Gjett om det var overraskende å komme til min fastleges vikar. En mann jeg i grunnen hadde avskrevet som direkte håpløs, en tragedie av en lege. Men i dag tok han meg på sengen.

Skulle til oppfølging etter MA, før gynekologen om en stund. Tror dere ikke mannen hadde lest seg skikkelig opp på emnet da! Utrolig men sant. Han kunne fortelle at jeg fikk ta meg en skikkelig oppryddning i medisinskapet, for alt av brexidol (for mitt vonde kne), ibux og naproksyn (for intense menssmerter) skulle vekk. Fikk rett og slett beskjed om at jeg ikke skulle ta noen medisiner i denne gruppen fordi det kunne ha sammenheng med MA, SA og at det tok lang tid å bli gravid om man sto på disse medisinene fast. Oi, var min første tanke, kan det være så enkelt :smile:

Så jeg har da ryddet vekk alt.........og fått det til destruering på apoteket.

Da skulle alt ligge til rette for en spire i dette året :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe av det samme! nå når jeg er prøver, holder jeg meg til paracet for eksempel. Den sier de er ufarlig og at man kan ta når man er prøver og når man er gravid

Men ibux derimot! Den er fyfy!! Kjedelig for meg, for det er den jeg liker best.. Men den kan gjøre det vanskelig å bli gravid!

Men du kan fint ta paracet om du behøver smertestillende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet gjør ikke trikset..........her knaskes det pinex forte noen dager i mnd på grunn av intense menssmerter.........om det ikke hjelper alene blir det morfinspøryter hos legen, grøss........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dagen kommet, den store treningsdagen er her :)

Hadde lovet meg selv at når jeg ble gravid så skulle jeg begynne med yoga, men sånn skulle det jo ikke bli. Lever jo rimelig aktivt med to jakthunder og greier, så jeg skulle rett og slett slappe litt av. Men så gikk det sånn som det så ofte går: jeg fikk en fiks idè!

Så jeg bestilte prøvetime på SATS med personlig trener. Stakkars menneske for det er jo ikke akkurat en hemmelighet at jeg er utdannet innen trening, hehe. Men dog, etter noen år med treningsvegring etter alt for mange timer og minutter med beinhard trening er jeg omsider motivert for det igjen.

Det skal i grunnen bli litt godt å komme seg litt mer ut og trene sammen med andre mennesker. Har jo vært sykemeldt none måneder nå og kommet til det punktet hvor jeg har lyst til å henge i taklampa av ren fustrasjon. Skulle forresten tatt seg ut, for da hadde garantert lampa ramlet ned, taket fått skader og det hadde nok gledet min kjære, for lampa henger for langt ned og taket det burde vært skiftet. Kanskje min frustrasjon omsider ville være godt for noe.

Nå skal SATS få mine penger også, jeg som alltid har fnyst av støttemedlemsskap på SATS. Tanken har slått meg: tenk om jeg blir en av de mange med et slikt støttemedlemsskap. Nå har jeg en del støttemedlemsskap, det lokale idrettslaget, velforeningen, mållaget osv. støtter jo Frelsesarmèen og Plan, men SATS? Trenger de egentlig min støtte, de som er en stor nordisk organisasjon med mange tusen støttemedlemmer og forhåpentligvis langt flere aktive medlemmer. Men tar sjansen jeg, denne gangen, tegner medlemsskap for et år i mine slitte treningsklær som gjør at jeg ikke ser ut som et støttemedlem, eller kanskje det er akkurat det jeg gjør!

Vel blåst, nå er jeg jammen kjernesunn. Drikker ikke kaffe eller cola, spiser mine vitaminpiller med 400 mgr folat, spiser 5 om dagen, har byttet ut hvete med spelt, knasker don quai i håp om at menssmertene ikke kommer denne gangen og legger beina på bordet, klapper meg selv på skulderen og hiver innpå en stratos.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet gjør ikke trikset..........her knaskes det pinex forte noen dager i mnd på grunn av intense menssmerter.........om det ikke hjelper alene blir det morfinspøryter hos legen, grøss........

God morgen! Inneholder Pinex ibuprofen? I saafall kan det gjoere det vanskeligere aa bli gravid. Paracetamol er trygt baade i svangerskap og i proevetiden!

Haaper du faar en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Inneholder Pinex ibuprofen? I saafall kan det gjoere det vanskeligere aa bli gravid. Paracetamol er trygt baade i svangerskap og i proevetiden!

Pinex Forte inneholder paracetamol og kodein (et morfinlignende stoff). Skulle være helt safe med dem. Tar ikke smertestillende ellers men må under mens........desverre!

Ha en deilig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter er pyton, ja. Jeg maa ha et par smertestillende foerste mensdag, ellers gaar jeg paa veggen!

Saa flink du er som har meldt deg inn i SATS! Siden du er vant til aa trene fra foer i tiden tipper jeg du blir et aktivt medlem, jeg!

Heldig du er som har to hunder...sukk...Jeg elsker hunder og koser nesten ihjel mine foreldres utrolig soete blandingshund naar jeg er paa besok. Stakkars liten kraesjet med pappas ski (som har staalkanter :forvirret: ) paa skitur for noen uker siden men han er naa paa bedringens vei. Saa kosete som han var etter han ble skadet har jeg aldri opplevd foer! :ler:

Ha en fin dag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er de første to dagene et rent helvete på denne jord. Kan rett og slett ikke røre meg på grunn av smertene, så da er jeg sengeliggende de aller fleste gangene. Men det blir jo en saga blott når vi får en spire i magen...........for en god del måneder som ikke annet.

Skal virkelig prøve å komme skikkelig i gang med å trene igjen, det er jo så deilig når man har motivasjonen til å gjøre det. Men tenker nok at jeg skal ha en personlig trener en liten stund, bare sånn at jeg ikke kan lure meg unna :sjenert:

Hunder er herlige. Vi har to så det er rimelig hektisk her til tider. Det meste av fritiden vår går med til hundetrening og hundeturer. Noen ganger blirman jo rimelig lei men det er jo for det meste bare kos da.

Rart det der........den ene vår ble veldig syk en periode, da lå han i fanget og koste.........hele dagen, veldig uvanlig for han er en skikkelig liten turbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leit å lese at du sliter så fryktelig under mens. Men forhåpentligvis så slipper du snart i 9 mnd :sjarmor:

Er et rent helvete.........litt av det som har inspirert meg til å ikke ville ha flere barn i laaang tid....men nå er tiden kommet så det er jo bare å bite tennene sammen enn så lenge.

Måtte det gå fort for oss begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT :hoho:

Gjennom shopen, via salene, garderobene, bassenget til det aller helligste apparatene. Wow! Her var det jammen mer elektronikk en det jeg har hjemme tenkte jeg der jeg skuet utover lokalet. Selvsagt ble jeg ledsaget av en PT, en personlig trener.

Personlig trener, bare ordet i seg selv har en litt mystisk klang av luksus over seg. Hvem kunne ikke ønske seg en slik, jeg inkludert. Savner nemlig det til tider, selv om bare ordet trening noen ganger får meg til å få mareritt. Etter 24 år med hard trening, utallige trenere, og gud vet hvor mange timer svettende over en eller annen fiffig greie som er såååå bra for en, har jeg blitt litt mettet. Når man så etter et par års pause finner ut at man faktisk savner blodslitet litt kan man jo begynne å lure på om man er riktig vel bevart.

Så det gikk vel sånn som det måtte gå, trening fem dager i uken, igjen! Ja, jenter jeg må ærlig innrømme at jammen ble det ikke en personlig trener på meg, stakkars mann som skal få meg til å yte max tidlig på dagen. Det er nesten sånn at jeg burde sendt mannen et kondolansetelegram på forhånd.

Da jeg fortalt om min omvendelse til min kjære ventet jeg meg ærlig talt en helt annen reaksjon enn jeg fikk. For han sa bare: så flott at du er motivert for det, glad for at du kan drive med noe du liker. Snille mannen, har den beste mannen i verden.

En bra ting med treningen er at den tar litt fokus vekk fra all prøvingen. For jeg skal jo ærlig innrømme at jeg nå går rundt å grubler. For tenk om vi denne gangen traff blink, selv om jeg vet at sjansen er veldig liten for det. Alikevel er det godt å kunne vende blikket og tankene fremover, kjenne at kroppen er mer eller mindre restituert igjen etter MA-en i januar, og faktisk fryde seg over at vi prøver å lage et lite barn.

Endret av Snøengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...