Gå til innhold

Samboer betatt av kollega

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja jeg vil si du er helt idiot for å svare deg direkte på spørsmålet ditt. Jeg hadde gått for lenge siden.

Anonymkode: cf2ef...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde jeg satt meg iskaldt ned foran han ved kjøkkenbordet, sett han rett i øynene, og sagt:

"Hvor raskt tror du du og *hennes navn* får flyttet sammen?

Hva sier mannen hennes? Siden vi er i samme situasjon, tenker jeg det er lettest at jeg snakker med han.

Livet ditt fremover, med dine og mine barn, og en eksmann som vil hate deg, vil jo bli ett helvete. 

Blir jo flaut ovenfor familie og venner også, utro mann som ødelegger for egne barn.

Jeg vil understreke nå med en gang, at dette har du valgt helt selv, så dette skal ikke gå utover meg.

Kanskje si ifra til dine foreldre, høre om de kan passe barn litt ekstra fremover, da det er viktig for deg å bruke tid på den kvinnelige kollegaen din"

Anonymkode: 1342c...979

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Godt du fant det ut nå. Da kan du kvitte deg med ham i morgen.

Jeg hadde ringt hennes partner og også jobben. 

Kontakt familievernkontoret og be om en samtake, slik at dere får avtalt barnefordelingen.

Anonymkode: 3aa32...48e

Må du rulle inn. Man ringer selvsagt ikke de

Anonymkode: 9d5f2...374

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er nok best å gå ifra hverandre. Blir man veldig betatt av andre, så er det ingen forhold. 

Anonymkode: 4e48c...816

Det er en rar tankegang , at man blir betatt av andre er helt vanlig 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jada, men man handler ikke på det på denne måten mannen har gjort. Når jeg blir betatt av noen andre så reduserer jeg kontakten, fokuserer mer tid og energi hjemme og venter på at det går over. For det gjør det. Begynner man å nære det som denne mannen så er man fucked.

Anonymkode: 33dba...677

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Ville sjekket telefonen hans bak hans rygg for å få bevis

Anonymkode: bfafe...c1c

Oppførselen hans hadde holdt for meg. Hadde avsluttet forholdet øyeblikkelig. 

Anonymkode: 36bd1...0a9

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ingen attraktiv og velfungerende mann som kan holde seg ved bare én partner over spesielt lang tid, det er vi ikke skapt for. Det monogame ekteskapet er en gavepakke til kvinner i form av sikkerhet, for menn er det en fryktelig dårlig deal. 

Anonymkode: 9ed24...aae

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Helt greit å bli litt betatt etter mange år i et forhold, men da må den som blir betatt ta et valg. Ikke oppføre seg som en dust og tro at man kan få i pose og sekk. 

Gresset gror der man vanner det, et voksent menneske er nødt til å prioritere det man vil satse på. 

Anonymkode: 36bd1...0a9

• Liker 12
Skrevet

Er nok best å gå ifra hverandre. Blir man veldig betatt av andre, så er det ingen forhold. 

jeg er ikke så sikker fordi han avslutter. Hvor gamle er barna? Og hvor lenge har det pågått? Kanskje han kan prøve å bytte jobb? Det ser jo ikke bra ut uansett hvordan det ender så han taper ikke noe på jobbbyte hvis det passer seg.  

Anonymkode: 1f467...739

• Liker 2
Skrevet

De to vil for alltid være røpet på kontoret og vil trolig måtte slutte eller leve med sladderen i evig tid.

Vi lever ikke i 1950.
Veldig mange finner partner på jobben, og det vet arbeidsgivere. Som regel blir det tilrettelagt så man kan jobbe der fortsatt, bytte av avdeling etc. Man blir ikke oppsagt for å innlede et forhold til en på jobb.

Hadde noen ringt til meg og sagt at en av mine ansatte var på vei inn i et forhold hadde jeg sagt takk for informasjonen og sørget for at de kunne jobbet videre. Og tenkt at den  som ringte var litt smågal

Jeg som arbeidsgiver har ingenting med privatlivet til de ansatte.

Anonymkode: a4ae7...27c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen attraktiv og velfungerende mann som kan holde seg ved bare én partner over spesielt lang tid, det er vi ikke skapt for. Det monogame ekteskapet er en gavepakke til kvinner i form av sikkerhet, for menn er det en fryktelig dårlig deal. 

😂😂

Anonymkode: b7abf...fb6

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville nok tatt et oppgjør først som sist, han må velge - familien eller denne "hva det nå er han har på gang" for man får ikke i pose og sekk rett og slett. Jeg ville planlagt og fått oversikt, forberedt meg og vært tydelig på at det er lite igjen å gå på om han vil redde stumpene. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samboer er betatt av en kollega. Har visst om dette i lang tid. Har sett at han har søkt henne opp på Facebook og Google mange ganger, og han rødmer når han prater om henne. Han er en kjekk mann, og hun er søt, men begge er i forhold og har barn. Jeg vet at de har flørtet en del tidligere uten å utdype, men jeg har ikke tatt meg så nær skikkelig før nå.. 

Nå den siste tiden har ting forandret seg. Han har sluttet å bry seg om meg. Sitter bare på mobilen, og sender snap til «jobben», og er aktiv 24/7. Han drar tidligst mulig på jobb, og pynter seg og jåler seg opp. Han er frekk og nedlatende mot meg, og virker totalt uinteressert. Han gjør alt for denne kollegaen, og hun er en gud i hans øyne. Jeg er bare tilstede, og jeg føler meg glemt til tross for at jeg har født hans barn og har bygd opp et helt liv med han. 

Ble lei i dag, og konfronterte han! Spurte rett ut om han var forelsket eller betatt av denne personen, men han bare lo og ble helt rar, og ble rød i ansiktet.. Jeg forsto fort at dette har pågått en lang tid! Han reagerte etterpå med skikkelig sinne, da han snakket høyt og nærmest kjeftet. Ble litt sjokkert!

Jeg bare så på han helt rolig og spurte hvorfor han blir så sint.. Det kunne han ikke forklare.. Jeg ble sjokkert. 

Altså, hva faen? Er jeg helt idiot her? Kjenner jeg er sint og har satt meg på rommet i kjelleren. Jeg trenger litt tid! Jeg føler meg nærmest «lurt» uten å være lurt. Har ingen bevis på noe, annet enn hva han har fortalt og at han søker henne mye opp. 

Har mest lyst å bare stikke av. Føler meg såret! 

Stikke av kan du . Må ikke engang ha en grunn for det.

Men her er det vel bare å si at han ikke bare er interessert i noen andre men han er ikke ærlig heller.

Når noen lyver du tar dem i å lyve og de lyver om å lyve. Ja da har man jo ikke akkurat noen å stole på akkurat 

Anonymkode: fdcc3...504

• Nyttig 2
Skrevet

Husket av hvem? Folk hun aldri vil se eller omgås. De to vil for alltid være røpet på kontoret og vil trolig måtte slutte eller leve med sladderen i evig tid.

Kunne ikke brydd meg mindre om hva folka rundt to tapere som det måtte tro om meg. Jeg hadde gått derifra lykkelig vitende om at det ikke kostet mindre for dem enn for meg. Perfekt avslutning 👌

Anonymkode: 3aa32...48e

Røpet på kontoret? Hva mener du? Hva har "kontoret"/jobben med dette å gjøre? Gode kollegaer heier på dem uansett, aller mest ikke bryr seg, de som er negative vil snu hvis det blir kjent at kona hans ringer jobben og sladrer om dem, da er det jo ikke rart han finner seg ei annen, og det er han det er synd på. Hvis noe blir ekkelt eller vanskelig der, kan du vedde på at det er nydama/forelskelsen som må  bytte jobb. Garantert. 

Anonymkode: 187ae...73f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Hadde slått meg av emosjonelt og tatt praten.

Jeg hadde vært ferdig og sagt at det er på tide å gå hver deres vei og satt i gang med det praktiske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da har du nok misforstått en god del. Man kan velge å ligge rundt eller et monogamt forhold.

Hvis man er sammen med en med mange partnere fra før. Så får man ikke denne sterke følsen av at det blir oss for altid. Men wn sterk følse av at dette blir  midlertidig, men ønsker det varer for altid.

Man vet at man bare har en slik person en kort periode av livet. Man investerer ikke med hud og hår i et slikt forhold.

For de som velger et monogant forhold. Har det som beskyttelse mot sykdommer, og en trygghet om at en fis på feil tid ikke får den andre til å løpe videre. 

Man har en person man kan bære sint på og uvenner. Men bli venner igjen. Det gircen trygghet å vite at man ikke er alene som gammel 

Anonymkode: fdcc3...504

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns kanskje du er litt hard med han også. Jeg skjønner at du er såret, altså. Og hvis han chatter med henne 24/7, er det åpenbart ikke bra. Om de har et forhold, er det enda verre. Men at mannen har blitt betatt, det kan jo skje alle. Folk skiller seg jo ikke av den grunn. Jeg syns kanskje det rareste, hvis han kun er betatt og ikke utro, er at han ikke skjuler det bedre. Det er mange som blir betatt av andre i løpet av et langt samliv, det må ikke ende med brudd av den grunn.

Anonymkode: 9e5d5...260

• Liker 4
Gjest ZarahSweet
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns kanskje du er litt hard med han også. Jeg skjønner at du er såret, altså. Og hvis han chatter med henne 24/7, er det åpenbart ikke bra. Om de har et forhold, er det enda verre. Men at mannen har blitt betatt, det kan jo skje alle. Folk skiller seg jo ikke av den grunn. Jeg syns kanskje det rareste, hvis han kun er betatt og ikke utro, er at han ikke skjuler det bedre. Det er mange som blir betatt av andre i løpet av et langt samliv, det må ikke ende med brudd av den grunn.

Stor forskjell på å bli betatt og det å involvere seg med vedkommende på privaten, fyre opp under ilden og så behandle partner som dritt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er faktisk menn som trives best og er lykkeligst i lengre forhold. Kvinner har oftere nærere emosjonell kontakt med andre og ikke like stort behov for forhold. Sikkerhet i form av ekteskap trenger ikke kvinner i Norge i dag.

Anonymkode: fc722...ee6

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å bli betatt er ikke et valg. Å chatte med vedkommende og gi næring til følelsene ER et valg. En person som er lojal mot ektefellen gjør alt for å drepe følelsene for andre - tar avstand, minimerer kontakt, fokuserer mer på familien. Denne mannen har valgt å nære følelsene for den andre kvinnen og distansere seg fra TS. Altså, omvendt av det en lojal ektemann ville ha gjort. Han har tatt valget, nå er det på tide at TS tar sitt.

• Liker 6
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...