Gå til innhold

Er dette mye eller lite eller normal unguførtrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ung ufør 28 år  jeg er enslig mor jeg fikk innvilget ung ufør i fjor mai , jeg har bare jobbet 3 år av og på  før dette.  og jeg får utbetalt 25900 i måneden etter 8000 trekk i skatt fra trygd dette er inkl barnetilegg.  Husk at trygda har økt i år. Så får jeg 4000 ca i barnetrygd pluss 2000 i barnebidrag. Jeg leier leilighet til 12000 og sitter igjenn med 10000 ca etter alle utgifter. Spørsmålet er om dette er normal inntekt for enslige mødre med ung ufør? Noen sier det er for mye men nav sier at dette er vanlig sats for min situasjon.

Anonymkode: 7235b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare husk at utbetalingen vil krympe betraktelig idet barn fyller 18 år.

Den er det mange som brenner seg på, og legger opp til for høye levekostnader.

Men ja, heldigvis får en ekstra støtte til å oppfostre barn her i landet, så det ser riktig ut :)

 

Anonymkode: f99b7...671

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ung ufør 28 år  jeg er enslig mor jeg fikk innvilget ung ufør i fjor mai , jeg har bare jobbet 3 år av og på  før dette.  og jeg får utbetalt 25900 i måneden etter 8000 trekk i skatt fra trygd dette er inkl barnetilegg.  Husk at trygda har økt i år. Så får jeg 4000 ca i barnetrygd pluss 2000 i barnebidrag. Jeg leier leilighet til 12000 og sitter igjenn med 10000 ca etter alle utgifter. Spørsmålet er om dette er normal inntekt for enslige mødre med ung ufør? Noen sier det er for mye men nav sier at dette er vanlig sats for min situasjon.

Anonymkode: 7235b...c9d

Uføretrygden din har ingenting med utgifter å gjøre. Kun om det er ung ufør og hvor mye du har tjent i forkant. Hva du får i bidrag, er jo individuelt og utifra den andres inntekt..

Anonymkode: 1e7ba...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare husk at utbetalingen vil krympe betraktelig idet barn fyller 18 år.

Den er det mange som brenner seg på, og legger opp til for høye levekostnader.

Men ja, heldigvis får en ekstra støtte til å oppfostre barn her i landet, så det ser riktig ut :)

 

Anonymkode: f99b7...671

Ja jeg er fullt klar over det jeg skal prøve på utdanning og få en bedre inntekt lenge før den tid.

Anonymkode: 7235b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung ufør, enslig, tilsvarer 366 999 kr i året. Barnetillegg kr 47 488. Det tilsvarer ca 34500 brutto per måned. Så tallene er riktig.

Anonymkode: 8871b...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ung ufør 28 år  jeg er enslig mor jeg fikk innvilget ung ufør i fjor mai , jeg har bare jobbet 3 år av og på  før dette.  og jeg får utbetalt 25900 i måneden etter 8000 trekk i skatt fra trygd dette er inkl barnetilegg.  Husk at trygda har økt i år. Så får jeg 4000 ca i barnetrygd pluss 2000 i barnebidrag. Jeg leier leilighet til 12000 og sitter igjenn med 10000 ca etter alle utgifter. Spørsmålet er om dette er normal inntekt for enslige mødre med ung ufør? Noen sier det er for mye men nav sier at dette er vanlig sats for min situasjon.

Anonymkode: 7235b...c9d

Det finnes to summer for uføretrygd med ung-tillegget, du har det som er for enslige, det for samboere/gifte er lavere enn det du har.

Anonymkode: 7f972...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ung ufør enslig er en fast sum, så du får nøyaktig det samme som andre med ung ufør enslig - pluss barnetillegg.

Anonymkode: e1b42...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bare husk at utbetalingen vil krympe betraktelig idet barn fyller 18 år.

Den er det mange som brenner seg på, og legger opp til for høye levekostnader.

Men ja, heldigvis får en ekstra støtte til å oppfostre barn her i landet, så det ser riktig ut :)

 

Anonymkode: f99b7...671

Men da vil jo utgiftene til barnet forsvinne også..

Anonymkode: 0874d...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja jeg er fullt klar over det jeg skal prøve på utdanning og få en bedre inntekt lenge før den tid.

Anonymkode: 7235b...c9d

Er man midlertidig ufør da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (2 timer siden):

Er man midlertidig ufør da?

Ja til man kan jobbe i min situasjon

Anonymkode: 7235b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da vil jo utgiftene til barnet forsvinne også..

Anonymkode: 0874d...498

De er ikke ferdig på skolen før de er 19, man har forsørgeransvar frem til da.

Og ikke alle flytter for seg selv som student eller lærling heller. 

Anonymkode: 9ce7b...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja jeg er fullt klar over det jeg skal prøve på utdanning og få en bedre inntekt lenge før den tid.

Anonymkode: 7235b...c9d

Du skal utdanne deg, men har fått innvilger en varig uføretrygd, henger dette på greip? 

Anonymkode: e058a...189

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skal utdanne deg, men har fått innvilger en varig uføretrygd, henger dette på greip? 

Anonymkode: e058a...189

Nav bestemmer ut ifra situasjon det er ikke svart og hvitt du får ringe spørre dem. 

Anonymkode: 7235b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er to tusen mindre enn jeg fikk for et par år siden med bachelor jobb i 100% stilling med tre små barn hjemme.

Anonymkode: b9448...b36

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er to tusen mindre enn jeg fikk for et par år siden med bachelor jobb i 100% stilling med tre små barn hjemme.

Anonymkode: b9448...b36

Ps. Aleinemor jeg og.

Anonymkode: b9448...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 20.45):

Jeg er ung ufør 28 år  jeg er enslig mor jeg fikk innvilget ung ufør i fjor mai , jeg har bare jobbet 3 år av og på  før dette.  og jeg får utbetalt 25900 i måneden etter 8000 trekk i skatt fra trygd dette er inkl barnetilegg.  Husk at trygda har økt i år. Så får jeg 4000 ca i barnetrygd pluss 2000 i barnebidrag. Jeg leier leilighet til 12000 og sitter igjenn med 10000 ca etter alle utgifter. Spørsmålet er om dette er normal inntekt for enslige mødre med ung ufør? Noen sier det er for mye men nav sier at dette er vanlig sats for min situasjon.

Anonymkode: 7235b...c9d

Har uu. 30.000,- brutto. Får utbetalt 26.000,- 

Anonymkode: f83cf...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har du mer enn meg. Jeg jobber fullt. 

Anonymkode: 2babc...a96

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres riktig ut

anbefaler deg å spare deg opp en buffer til uforutsette utgifter og litt mer langvarig sparing  i globalt indeksfond av noe av det du har igjen etter utgiftene er betalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er to tusen mindre enn jeg fikk for et par år siden med bachelor jobb i 100% stilling med tre små barn hjemme.

Anonymkode: b9448...b36

To tusen mindre enn jeg fikk i fjor. Har master, jobber i det private uten overtidsbetaling (men likevel krav og forventning til mange timer overtid hver uke). Det høres sykt ut, men tallene til ts stemmer. 

Anonymkode: fa2c4...85c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da har du mer enn meg. Jeg jobber fullt. 

Anonymkode: 2babc...a96

Ja å hva er poenget med å nevne det? Aner du hvor mye penger og muligheter vi har mistet. Du er heldig du som kunne spare i mangen år har sldri hatt den muligheten jeg med ingenting til overs før. Ingentingnå vær sjalu for.

Anonymkode: 7235b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...