Gå til innhold

Hvordan komme over en kompis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hodestups forelska i en god venn. Jeg har ikke så mange nære venner, og er introvert og egentlig lite sosial. Har alltid hatt litt vansker med å knytte meg til folk. Vi prater mye sammen, og har samme hobby som vi driver mye med begge to. Så det hadde blitt veldig trist å droppe ham, da mister jeg den beste vennen jeg har. 

Hvordan skal jeg komme over denne mannen? Jeg er 40, han er 50. Han er ikke interessert tilbake, det er jeg i hvert fall 90 % sikker på. 

Jeg har det egentlig veldig bra i livet, men denne forelskelsen gjør liksom livet mitt så kjipt innimellom. Blir lei meg om jeg ikke treffer på ham når jeg på forhånd har håpet at jeg skal det, tenker på at han sikkert treffer damer innimellom og blir lei meg av det, osv. Er så lei 😕

Noen gode tips? Går det over om jeg bare lar tiden gå? 

Anonymkode: eb06e...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal jeg komme over denne mannen? Jeg er 40, han er 50. Han er ikke interessert tilbake, det er jeg i hvert fall 90 % sikker på. 

Hva gjør at du er så sikker på at han ikke er interessert tilbake? 

Anonymkode: b2622...330

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjør at du er så sikker på at han ikke er interessert tilbake? 

Han har alltid vært singel og er ganske tydelig på at han liker det sånn 😄 Men han dater innimellom for selskap og sex, og jeg tenker alt for mye på dette og blir så sjalu 🙈 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har alltid vært singel og er ganske tydelig på at han liker det sånn 😄 Men han dater innimellom for selskap og sex, og jeg tenker alt for mye på dette og blir så sjalu 🙈 

-TS

Huff, vanskelig ja. 

Skjønner deg og skjønner det er kjipt å avslutte vennskapet også, selv om det hadde vært det beste for akkurat din situasjon. 

Har ikke andre råd enn å si lykke til ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, vanskelig ja. 

Skjønner deg og skjønner det er kjipt å avslutte vennskapet også, selv om det hadde vært det beste for akkurat din situasjon. 

Har ikke andre råd enn å si lykke til ❤️ 

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en lang pause, for å la den verste forelskelsen gå over. Den blir i alle fall ikke mindre av at du jevnlig treffer på han. 

Anonymkode: 66938...980

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville tatt en lang pause, for å la den verste forelskelsen gå over. Den blir i alle fall ikke mindre av at du jevnlig treffer på han. 

Anonymkode: 66938...980

Takk, ja jeg får tenke på det. Blir bare så ensomt uten bestevenn og hobby 😕 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, ja jeg får tenke på det. Blir bare så ensomt uten bestevenn og hobby 😕 

-TS

Det er leit. Men hvis du uansett bestemmer deg for at dette ikke går lenger så kan du jo ta mot til deg og fortelle ham hva du føler. Briste eller bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står i samme situasjon, annet aldersspenn. Jeg lurer på å dumpe han. Er bare vondt, ikke noe poeng i å være venner når det bare sårer. 

Anonymkode: 87901...6f2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (5 minutter siden):

Det er leit. Men hvis du uansett bestemmer deg for at dette ikke går lenger så kan du jo ta mot til deg og fortelle ham hva du føler. Briste eller bære.

Huff ja, får tenke på det og. Blæ, hvorfor er livet så vanskelig? 😅 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg står i samme situasjon, annet aldersspenn. Jeg lurer på å dumpe han. Er bare vondt, ikke noe poeng i å være venner når det bare sårer. 

Så trist å høre 😕 Her gir vennskapet meg 90 % glede og 10 % smerte. Så jeg mister så mye. Håper virkelig det ordner seg for deg ❤️ 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt likt, bare at vennen min er i et forhold og vi har sex jevnlig. Men han er min beste venn, uten han i hverdagen hadde det blitt stille og trist. Jeg er bare så latterlig forelska i fyren. Vet han er det i meg og, vi bare lever veldig forskjellige liv så han vil ikke noe mer. Har ingen gode råd til deg, men hengwr i tråden for å se etter noen selv🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så trist å høre 😕 Her gir vennskapet meg 90 % glede og 10 % smerte. Så jeg mister så mye. Håper virkelig det ordner seg for deg ❤️ 

-TS

Her er det 50/50, så egentlig enkelt å velge for meg men vanskelig å gjennomføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er hodestups forelska i en god venn. Jeg har ikke så mange nære venner, og er introvert og egentlig lite sosial. Har alltid hatt litt vansker med å knytte meg til folk. Vi prater mye sammen, og har samme hobby som vi driver mye med begge to. Så det hadde blitt veldig trist å droppe ham, da mister jeg den beste vennen jeg har. 

Jeg har det egentlig veldig bra i livet, men denne forelskelsen gjør liksom livet mitt så kjipt innimellom. Blir lei meg om jeg ikke treffer på ham når jeg på forhånd har håpet at jeg skal det, tenker på at han sikkert treffer damer innimellom og blir lei meg av det, osv. Er så lei 😕

Noen gode tips? Går det over om jeg bare lar tiden gå? 

Kjenner meg igjen i dette med null gjensidighet. Ikke noen god følelse. Det du må gjøre for å glemme han er å slutte å skrive med han og møt han minst mulig. Det nytter ikke å møte han om du er betatt av han. Han vil bli glemt,  tro det eller ei. 

Endret av 29_j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heln skrev (27 minutter siden):

Har det helt likt, bare at vennen min er i et forhold og vi har sex jevnlig. Men han er min beste venn, uten han i hverdagen hadde det blitt stille og trist. Jeg er bare så latterlig forelska i fyren. Vet han er det i meg og, vi bare lever veldig forskjellige liv så han vil ikke noe mer. Har ingen gode råd til deg, men hengwr i tråden for å se etter noen selv🙈

.. dropp han og fortell kjæresten hans det wtf

Anonymkode: 1b08c...635

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (7 minutter siden):

Kjenner meg igjen i dette med null gjensidighet. Ikke noen god følelse. Det du må gjøre for å glemme han er å slutte å skrive med han og møt han minst mulig. Det nytter ikke å møte han om du er betatt av han. Han vil bli glemt,  tro det eller ei. 

Så du har også sex med en mann som er i et forhold? Går ikke det deg på nervene da når han koser seg på kveldene med dama si? Han er jo ikke glad nok i deg når han ikke velger deg. ♡ 

Har vært med to selv som er i et forhold. De er der fortsatt. Sorry avsporing 🍀😃

Anonymkode: cde42...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes helt ærlig du burde ta en prat med han jeg, om hva du føler. Tror ting kan løse seg i ditt favør 🤞

Anonymkode: 359d6...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig at det forslås fra flere at en skal dumpe en god venn pga kjemiske reaksjoner i ens eget hode.

Her kastes alt av opplevelser, trygghet, stabilitet og lang tids bekjentskap på båten pga.....ubetydelige kjemiske reaksjoner i hodet sitt.

Er det rart alt går til helvete.

Anonymkode: 64352...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde jo bare blitt en i rekka for selskap og sex innimellom????

Anonymkode: 7ba81...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du hadde jo bare blitt en i rekka for selskap og sex innimellom????

Anonymkode: 7ba81...ea5

Det hadde vært helt greit, jeg er ikke så interessert i et forhold jeg heller 😄 Jeg har et barn, ikke interessert i å flytte sammen med noen, mer enn nok å holde på med, særlig på grunn av den hobbyen vi har til felles, osv. Å bare ha ham som en venn jeg kunne hatt litt romantiske opplevelser med, samt sex, hadde vært mer enn nok. I hvert fall der jeg er i livet akkurat nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...