Gå til innhold

tenner mindre på dama, vært sammen i ca ett år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Menn ER VIUELLE...jeg er kvinne og jeg forstår det uten å bli fornærmet og ufin.  Menn og kvinner har forskjellige biologiske preferanser fra naturen, som skyldes forplantning. Men det har mest betydning i ungdommen.  Jeg selv har ingen timeglass  flott figur og er "eldre"  men det er ikke sånn at man dermed ikke er attraktiv for menn.  Noen foretrekker heller en partner med moden og empatisk personlighet fremfor en flott spretten kropp noe som de fleste mister jo eldre vi blir...det hjelper ikke å ha en partner med den drømme kroppen hvis partner er narsissistisk, ond og selvopptatt. Med alder forsvinner ungdoms kroppen og da betyr modenhet og livserfaring mye mer for et varig forhold.

Anonymkode: 0cc97...b16

ALLE er visuelle. Jeg vedder på at du som kvinne hadde foretrukket å gå til sengs med Chris Hemsworth fremfor en ustelt 70-åring på 120 kilo. Jeg er ikke ufin når jeg sier at menn må slutte å bli sammen med kvinner de ikke liker eller tenner på. Det er skadelig for både ham og henne. Menn må slutte å ta til takke. Hvis de ikke har sjanse på damer de tenner på, så bør de være single. I stedet for å bli sammen med damer "av barmhjertighet/for å ha en hore/kokk/vaskehjelp tilgjengelig", for så å ødelegge psyken til damene. Bare de siste dagene har det vært flere tråder der menn som har tatt til takke med damer de ikke liker, oppfører seg på denne måten. 

Jeg forstår at tenningen kan avta hvis partner endrer seg radikalt ETTER at man har blitt sammen. Men når man velger noen med den kroppen helt fra starten, har man ingenting å klage på. TS kunne ha valgt ei dame med spretten kropp. Han gjorde det ikke. Muligens har han ikke sjanse på slike damer. Og da bør han være singel til ei dame han liker, legger merke til ham.

Anonymkode: 4bfa3...b1c

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Menn ER VIUELLE...jeg er kvinne og jeg forstår det uten å bli fornærmet og ufin.  Menn og kvinner har forskjellige biologiske preferanser fra naturen, som skyldes forplantning. Men det har mest betydning i ungdommen.  Jeg selv har ingen timeglass  flott figur og er "eldre"  men det er ikke sånn at man dermed ikke er attraktiv for menn.  Noen foretrekker heller en partner med moden og empatisk personlighet fremfor en flott spretten kropp noe som de fleste mister jo eldre vi blir...det hjelper ikke å ha en partner med den drømme kroppen hvis partner er narsissistisk, ond og selvopptatt. Med alder forsvinner ungdoms kroppen og da betyr modenhet og livserfaring mye mer for et varig forhold.

Anonymkode: 0cc97...b16

Og dette gjør at jeg ikke tror at du er dame. Det er som regel bare menn som sier at utseende på mannen ikke spiller noen rolle for kvinner, der de håper å "lande" de yngste, tynneste og vakreste damene uansett hvor gamle de selv er og hvordan de selv ser ut. De fleste, av begge kjønn, foretrekker fysisk attraktive partnere. Men menn er statistisk sett mer overfladiske når det kommer til utseendet. De forlater syke koner mye oftere enn koner forlater syke menn. De bytter kona ofte ut med ungrips fordi det klør i kuken. Det har ingenting med biologi å gjøre - for en mann på 50 år skal ikke, og bør ikke, begynne med barneproduksjon igjen. Altså, ikke noe med forplantning å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir dere så utrolig grinete når noen poengterer fakta? 

Anonymkode: 3ff39...441

Vi reagerer med avsky når noen oppfører seg ekkelt og uanstendig, samt er ufine, nedlatende og frekke. Ts har nå klart å være alt dette. 

Om du har et behov for å poengtere hva du ikke liker ved folk, for eksempel at noen har stor nese, er tykk eller at en kvinne er for gammel for din seksuelle tenning, prøv da å si dette til folk i rl. Om det er ok oppførsel bør det jo gå bra der også, og du vil ikke få negative reaksjoner på slik oppførsel. Bare prøv du! 

Dårlig oppførsel er dårlig oppførsel uansett. Å sitte bak et tastatur å slenge dritt gjør det ikke mer spiselig. Ts gikk fra å fremlegge en problemstilling (ok, og også på ok måte, selv om temaet er hva det er) til å slenge dritt generelt og være nedlatende i forhold til kvinner og at vi liksom ikke forstår. Han avslørte sin personlighet svært tydelig ved det.

Stakkars kvinne som har blitt lurt inn i nettet til en slik guffen (og falsk!) fyr! 

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 timer siden):

Vi reagerer med avsky når noen oppfører seg ekkelt og uanstendig, samt er ufine, nedlatende og frekke. Ts har nå klart å være alt dette. 

Om du har et behov for å poengtere hva du ikke liker ved folk, for eksempel at noen har stor nese, er tykk eller at en kvinne er for gammel for din seksuelle tenning, prøv da å si dette til folk i rl. Om det er ok oppførsel bør det jo gå bra der også, og du vil ikke få negative reaksjoner på slik oppførsel. Bare prøv du! 

Dårlig oppførsel er dårlig oppførsel uansett. Å sitte bak et tastatur å slenge dritt gjør det ikke mer spiselig. Ts gikk fra å fremlegge en problemstilling (ok, og også på ok måte, selv om temaet er hva det er) til å slenge dritt generelt og være nedlatende i forhold til kvinner og at vi liksom ikke forstår. Han avslørte sin personlighet svært tydelig ved det.

Stakkars kvinne som har blitt lurt inn i nettet til en slik guffen (og falsk!) fyr! 

Jeg er ts og har da ikke vært ufin på noe som helst måte? For ett hykleri av kvinner her inne, fulle av dobbeltmoral. Er jo nok av kvinner her også som klager på at de ikke tenner på mannen sin, de får jo masse sympati. Er dere så fjerne at dere ikke ser mønsteret? Er det mulig, merker jeg blir irritert.

ts

Anonymkode: ccb6c...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan kommer det til uttrykk, ts, at du ikke tenner noe særlig på henne lenger?

Unngår du å ta på visse kroppsdeler? Har du lyset av? Tar du sjeldnere initiativ til sex? Klarer du å få orgasme sammen med henne eller er du avhengig av å tenke på andre når dere har sex?

I det øyeblikket før du kommer, nyter du å fylle henne eller ser du for deg at du kommer i en annen dame og det er det som vipper deg over kanten?

Jeg spør av ren nysgjerrighet, for jeg ser ikke for meg hvordan jeg skulle klare å ha sex med noen jeg sliter med å tenne på.

Anonymkode: 6a0e1...9be

Hva for alle kvinner her inn til å tro at jeg ikke tenner på dama? Hvor har jeg skrevet det? Kvinner her er flinke til å lage sine egne sannheter oppi hodet har jeg merket. Jeg tenner på henne, får ereksjon hver gang, men føler et savn etter det jeg skrev!

Kanskje jeg tok litt til takke, som en annen skrev, men er fordi det er så mye annet som er bra i forholdet og jeg ønsker ikke være totalt ensom siden jeg ikke har "sjans" på de damene jeg finner aller mest attraktiv. Jeg finner dama attraktiv, men som sagt så savner jeg de fysiske egenskapene hos kvinner som jeg skrev i starten.(stram rompe osv) Jeg er godt trent selv så kanskje det har noe med det å gjøre, ikke vet jeg.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ts og har da ikke vært ufin på noe som helst måte? For ett hykleri av kvinner her inne, fulle av dobbeltmoral. Er jo nok av kvinner her også som klager på at de ikke tenner på mannen sin, de får jo masse sympati. Er dere så fjerne at dere ikke ser mønsteret? Er det mulig, merker jeg blir irritert.

ts

Om du leser gjennom dine siste innlegg og ikke innser at du er nedlatende, frekk og ufin er det ikke oss kvinner som har et problem for å si det slik. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ts

Selv om jeg er mann så klarer jeg ikke å se sammenligningen din her. Damer klager ofte på mannens personlighet og at de blir tatt for gitt. Derfor mister de tenningen. 

Jeg har flere kompiser som klager på at kvinnen deres ikke har lyst på sex, men jeg forstår godt hvorfor. Jeg bidrar til forholdet for at vi skal ha det bra, også seksuelt.

Noen menn, både her inne og ute i den virkelige verden, mister tenning av helt naturlige ting med kvinnekroppen. Ting jeg finner attraktivt. Ting mange menn finner attraktivt. Som nevnt tidligere er det ofte litt enkle menn som er veldig overfladiske. Heldigvis omgås jeg ikke mange slike, men det er selvfølgelig noen. 

Med det sagt så er det jo et pluss for oss andre menn at det er så få kvinner som når opp til deres standard. Føler jeg er ganske heldig som kan tenne på kona selv om hun har forandret seg mye på nesten 15 år og flere barn. 

Anonymkode: eb459...9f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele poenget med tråden er at jeg er veldig glad i henne og har lyst å være sammen med henne og føler skam for at jeg har dette savnet, savnet etter å ha sex med en mer "spretten" dame uten "mamma kropp". Jeg tenner på henne hver gang vi har sex, men har som sagt fortsatt dette savnet etter en litt mer spretten dame rompe osv

Var kanskje ikke tydelig nok i første tråd!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Du må gjerne linke til tråder der kvinner har blitt sammen med en mann/type de ikke tenner på,for det kan ikke jeg huske å ha lest. 

Men at partner forandrer seg på en eller annen måte som gjør at man ikke finner vedkommende tiltrekkende lenger, det skjer. 

Tror heller ikke jeg leser spesielt ofte om kvinner som henger seg så voldsomt opp i utseendet til mannen. 

Når parforholdet ryker og kvinnen tar steget ut er det ikke kroppen til mannen som er årsaken,  men at han er en dårlig kjæreste, far, venn, eller utro slask. 

Slik jeg leser tilbakemeldingene du får er det en oppfordring om å heller bli sammen med det du faktisk vil ha og tenner på. Hvis du ikke finner en slik partner så er det ditt ansvar å enten være singel,eller fortelle partner at du tar til takke. Så blir det opp til henne om hun vil leve livet sitt som en trøstepremie. 

Faktum er at når man elsker noen (personen, den de er på innsiden) så blir de vakre, sexy og helt perfekt. 

Det at du bryr deg om slike små ytre ubetydeligheter vitner om at detteikke er ditt livs kjærlighet. Det suger selvfølgelig, men ikke alle er ment for hverandre.

Anonymkode: 6a0e1...9be

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

hele poenget med tråden er at jeg er veldig glad i henne og har lyst å være sammen med henne og føler skam for at jeg har dette savnet, savnet etter å ha sex med en mer "spretten" dame uten "mamma kropp". Jeg tenner på henne hver gang vi har sex, men har som sagt fortsatt dette savnet etter en litt mer spretten dame rompe osv

TS

Det er helt normalt å fantasere om det «perfekte» men likevel like «normalen» selvom.  Hvorfor bryr du deg så veldig om det?  

Anonymkode: d2d34...8c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 21.46):

Fordi det er mer som skal klaffe en kun det fysiske, men jeg visste at dette også kunne skjer. Jeg tok en sjanse og som sagt, vi har det veldig fint sammen ellers og ønsker ikke å ofre det for å kanskje få ei mer "spretten" dame til sengs. Men bare synd jeg føler det sånn, vanskelig å styre dette selv.

Om jeg ser bra ut selv? Det er jo vanskelig å svare på, men sånn generelt så er jeg godt trent og vandt til å få oppmerksomhet av motsatte kjønn, men er absolutt ikke noe stor sjarmør.

Men du evnet aldri få noe forhold med noen av de spretne damene uten barn fra før?

Det er et hint der.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Ønsker du deg barn selv?

Anonymkode: 8e34c...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Om du leser gjennom dine siste innlegg og ikke innser at du er nedlatende, frekk og ufin er det ikke oss kvinner som har et problem for å si det slik. 

igjen, hvor har jeg vært ufin? Siter gjerne uten å komme med løse og  påstander uten mening!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

igjen, hvor har jeg vært ufin? Siter gjerne uten å komme med løse og  påstander uten mening!

ts

Tråden er ikke så lang at det er nødvendig. Jeg påpekte til og med at det var dine siste innlegg. Hi synes jeg er helt ok. Å bruke hersketeknikker om at folk har lite utdanning og kvinner ikke forstår er bare ugreit. Er det noen som virkelig forstår hvor mange menns tenning ligger tyngst er det kvinner som har vært unge kvinner. Hvilket vi alle har vært eller fremdeles er. Det du slo tilbake angående lite utdanning var også bare ugreit svar  Det blir ikke konstruktive diskusjoner når du skriver slikt. Vi gidder i liten grad å svare på så ufint møl. Da blir det håpløst, når nivået på "dialog" er slik som det  

Om det er din vanlige måte å argumentere på skjønner du kanskje ikke selv hvor ugreit det er, men det er det. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva for alle kvinner her inn til å tro at jeg ikke tenner på dama? Hvor har jeg skrevet det? Kvinner her er flinke til å lage sine egne sannheter oppi hodet har jeg merket. Jeg tenner på henne, får ereksjon hver gang, men føler et savn etter det jeg skrev!

Kanskje jeg tok litt til takke, som en annen skrev, men er fordi det er så mye annet som er bra i forholdet og jeg ønsker ikke være totalt ensom siden jeg ikke har "sjans" på de damene jeg finner aller mest attraktiv. Jeg finner dama attraktiv, men som sagt så savner jeg de fysiske egenskapene hos kvinner som jeg skrev i starten.(stram rompe osv) Jeg er godt trent selv så kanskje det har noe med det å gjøre, ikke vet jeg.

ts

Har du vært med damer av den typen du ønsker deg før?

Anonymkode: 8e34c...ddf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 21.08):

love hantels, strekk merker, slapp mage og pupper som viser preg av amming.  Hun er ikke overvektig, men har disse trekkene. Noen kvinner er flinke til å trene bort dette etter graviditet og noen takler vel en graviditet bedre en andre. Alder spiller nok inne her også

Merkelig at kvinner her inne ikke forstår seg helt på hva menn generelt tiltrekkes av fysisk, egentlig litt skremmende. Men der er jo en annen diskusjon. 

O'du store mann av enda større visdom...

Opplys verdens kvinner hvordan de kan trene bort strekkmerker, slapp hud og pupper som har endret seg etter amming!

Anonymkode: b0828...793

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS

Hun er den dama du falt for nettopp pga. sin livshistorie. Og den livshistorien involverer også hennes to svangerskap og to barn som har merket kroppen hennes.

Enten er du moden nok til å sette pris (og tenne) på henne for den hun er - eller du er det ikke...

Anonymkode: b0828...793

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange kvinner her inne ikke forstår seg helt på menn sin seksualitet og at menn innerst inne er veldig visuelle og trenger det for å tenne sikkerlig, uansett hvor glad de er i dama. 

Og dobbeltmoralen her inne er til å ta på! Mange tråder her tidligere hvor kvinner klager på at de har mistet tenninga på sin mann, men fortsatt er glad i han/elsker han. Men å ta ansvar for sine egne ord og handlinger er jo ikke noe kvinner er så flinke til, har jeg lært med årene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tror mange kvinner her inne ikke forstår seg helt på menn sin seksualitet og at menn innerst inne er veldig visuelle og trenger det for å tenne sikkerlig, uansett hvor glad de er i dama. 

Og dobbeltmoralen her inne er til å ta på! Mange tråder her tidligere hvor kvinner klager på at de har mistet tenninga på sin mann, men fortsatt er glad i han/elsker han. Men å ta ansvar for sine egne ord og handlinger er jo ikke noe kvinner er så flinke til, har jeg lært med årene. 

Det er helt greit å miste tenningen når noe har forandret seg. Men altfor mange menn blir sammen med damer de ikke tenner på i utgangspunktet!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 7.19):

Jeg klarer selv ikke å tenne på damer typ 35+, alle har enten spor etter fødsler eller lar seg selv forfalle. Jeg er 30 selv. Kanskje det endrer seg med åra, men jeg tror kanskje aller mest at hvis jeg finner ei jeg liker skikkelig godt så vil jeg like henne også etter kroppen endret seg. Tror det er verre å klare å falle for ei slik ei om hun er helt fremmed. Ser egentlig for meg at jeg finner ei veldreid ei de neste årene eller ikke finner noen i det hele tatt.

Anonymkode: 8837f...9ae

Dette er selvfølgelig helt greit, og det er heller ikke slik at vi kvinner tenner på menn uansett hvordan de ser ut i utgangspunktet. Når vi virkelig elsker noen takler vi likevel som regel at den vi elsker blir eldre og endrer seg kroppslig. Hvilket veldig mange menn også gjør. Takler at partneren de elsker blir eldre/merket av livet. Selvfølgelig kan det oppstå at noen endrer seg så mye kroppslig og ikke minst angående oppførsel og personlighet at man mister tenning (og også kjærlighet) for vedkommende, men de fleste, både menn og kvinner, takler faktisk at både vi selv og partner vi elsker eldes og blir merket at livet, for eksempel ved barnefødsler. 

Det ts gjorde var imidlertid å velge en kvinne som ikke er etter hans preferanser, for så å klage på at hun ikke er etter hans preferanser. Aldri har vært det heller, så lenge de har kjent hverandre. Det blir noe annet. 

Å påstå at kvinner ikke forstår menns seksualitet og at man et lite utdannet/dum ved å ha fokus på at veldig mange (av begge kjønn) helt faktisk klarer å tenne på sin partner, den de bryr seg om og elsker, også utover i livet, blir for dumt. Selvfølgelig er vi kvinner klar over at menn generelt finner unge perfekte kropper mest sexy og tennende generelt, slik overordnet når det ikke eksisterer følelser, men vi prøver selvfølgelig aktivt å ikke velge partnere som ikke har evnen til å elske såpass høyt og lojalt at deres tenning på oss går dukken når vi naturligvis blir eldre og ikke lenger er perfekte. For vi kvinner kan jo ikke unngå å bli eldre og merket av livet. Det kan ikke menn heller, så også menn er egentlig avhengig av at partner elsker, setter pris på og fremdeles tenner på sin partner til tross for at partner eldes. Våre ideelle preferanser (når det ikke er følelser involvert) er heller ikke menn som er eldre og merket av livet. 

Så kommer altså menn som ts og påstår at MENN har seksualitet vi kvinner må tolerere og forstå, når dette egentlig ikke er særlig ulikt mellom kjønn, og vi kvinner helt oppriktig forsvarer menn med at nei, absolutt alle menn er ikke så grunne at de slutter med å tenne på en partner de elsker på grunn av aldring og merker av livet. At veldig mange (de fleste?) menn helt faktisk takler slikt helt greit. Slik mange kvinner (de fleste?) også takler at mannen de elsker blir eldre, og ikke lenger har noe idealkropp. 

For oss kvinner (og sikkert også menn) er det å velge og ha en partner som takler at begge blir eldre ganske så vesentlig. Det betyr selvfølgelig ikke at vi ikke skjønner at aldring og "forringelse " av kroppen skjer, ubønnhørlig, men akkurat at vi forstår det og derfor er litt avhengig av å ha valgt partner så klokt (og selv være så klok) ar vi takler dette. For det kan ikke unngås. 

Å velge en partner man ikke tenner på i utgangspunktet engang må derimot de som gjør et slikt valg stå for selv, og takle/ikke takler greit. Klokt er ikke et slikt valg, og heller ikke snilt ovenfor den stakkaren som da ikke er sexy nok fra starten av vil jeg si, for det kan jo ikke den kvinnen/mannen da vite, eller gjøre noe med, men det ville bli utrolig sårt å skjønne noe slikt. 

Din innstilling er klok den. Man bør velge noen man tenner på i utgangspunktet, og så må man håpe og satse på at man takler at begge blir eldre, og at relasjon og følelser er såpass god at annet enn perfekte kropper vil veie tyngre gjennom resten av livet, og at det er såpass gode følelser at også det seksuelle kan fungere utover perfekt alder. For eldre blir man. Begge to. Ubønnhørlig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...