Gå til innhold

Krangel i venninnegjeng om magetopp!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

På jentetur i sommer kom en venninne valsende bort til prøverommet mitt, og ba meg prøve en magetopp (med tilhørende skjørt). Sa at magetopp ikke er min greie, men da kom hun med en lang tirade om at alle kan gå med alle plagg så lenge de gjør det med selvtillit. Jeg var ikke enig men lot meg overtale til å prøve antrekket på. Og ganske riktig: to flate pupper som gjør at magetoppen ikke sitter pent, en bilring som velter ut og et treigt skjørt. 

Jeg har en helt alminnelig kropp, er smal, har flate pupper, og litt mage. Er normalvektig, har lange ben. Det er såååå mange plagg jeg kler myyyye bedre enn magetopp-opplegget. Det ble ikke kjøpt.

Resten av kvelden fortsatte venninna mi med å mase om at jeg burde ha gått for antrekket, det så kult ut, man måtte ikke bry seg om kropp, hva andre tenkte, osv. «Har du aldri blitt inspirert av en stor dame som går i et plagg som egentlig ikke er passer kroppen hennes men som bærer det med fantastisk selvtillit? Da tenker jeg: wow for en selvtillit?». Til slutt klikket det for meg og jeg fyrte tilbake «nei, det har jeg faktisk ikke!» og sa jeg ikke ble spesielt imponert over store damer i lite flatterende plagg, eller små damer i plagg de ikke kler. Blir heller ikke inspirert av stilen til damer med en helt annen kroppsfasong enn meg, når klærne helt åpenbart ikke vil sitte pent på min kropp. Nå mener venninnen min at det er jeg som er teit. 

Hva tenker dere?

MÅ alle gå rundt i plagg som ikke fremhever noen av deres beste sider, bare for å være «body positive» og «vise selvtillitt»? Kan man ikke heller få gå i flatterende plagg og ha selvtillit når man bærer det?

Anonymkode: 377f2...033

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man går i det man føler seg vel i. Ingen skal diktere deg hva det er og ikke er. Venninna di er tett her. Vil hun egentlig at du skal føle deg vel, eller?

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir en lang en i hva andre har på seg. Om du er 150kg og går i miniskjørt og magetopp, kjør på. Om du er 40 kg og går i oversize baggy klær, kjør på. 

Synes jeg nødvendigvis det er pent? Ikke alltid. Har jeg noe med det? NEI! 

Jeg går i klær jeg føler meg vel i. Uavhengig av hva som er in eller ut. 

Anonymkode: 2bd40...02c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil jo ikke at du skal føle deg bra. Få deg til å gå rundt i noen du åpenbart ikke kler- hva slags «venninne» er dette? 

Anonymkode: 07fb4...efd

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På jentetur i sommer kom en venninne valsende bort til prøverommet mitt, og ba meg prøve en magetopp (med tilhørende skjørt). Sa at magetopp ikke er min greie, men da kom hun med en lang tirade om at alle kan gå med alle plagg så lenge de gjør det med selvtillit. Jeg var ikke enig men lot meg overtale til å prøve antrekket på. Og ganske riktig: to flate pupper som gjør at magetoppen ikke sitter pent, en bilring som velter ut og et treigt skjørt. 

Jeg har en helt alminnelig kropp, er smal, har flate pupper, og litt mage. Er normalvektig, har lange ben. Det er såååå mange plagg jeg kler myyyye bedre enn magetopp-opplegget. Det ble ikke kjøpt.

Resten av kvelden fortsatte venninna mi med å mase om at jeg burde ha gått for antrekket, det så kult ut, man måtte ikke bry seg om kropp, hva andre tenkte, osv. «Har du aldri blitt inspirert av en stor dame som går i et plagg som egentlig ikke er passer kroppen hennes men som bærer det med fantastisk selvtillit? Da tenker jeg: wow for en selvtillit?». Til slutt klikket det for meg og jeg fyrte tilbake «nei, det har jeg faktisk ikke!» og sa jeg ikke ble spesielt imponert over store damer i lite flatterende plagg, eller små damer i plagg de ikke kler. Blir heller ikke inspirert av stilen til damer med en helt annen kroppsfasong enn meg, når klærne helt åpenbart ikke vil sitte pent på min kropp. Nå mener venninnen min at det er jeg som er teit. 

Hva tenker dere?

MÅ alle gå rundt i plagg som ikke fremhever noen av deres beste sider, bare for å være «body positive» og «vise selvtillitt»? Kan man ikke heller få gå i flatterende plagg og ha selvtillit når man bærer det?

Syntes veninden din har gått for langt. Ikke iht tena. Hennes mening må hun selvsagt få lov å ha. Men at hun plager livskiten av deg med det til du må sette henne på plass. Du har da også full rett til å ikke ha lyst til å gå med magetopp. Hvorvidt  du er en magetopp jente eller ikke. Har jo ikke hun noe med.

Anonymkode: 287e5...51e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er slitsom. Kunne hun ikke bare kjøpt seg det selv og ferdig med det? 
synes ikke du var frekk heller. 

Anonymkode: 81239...c41

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man slike mennesker? Og hvorfor beholder man de som venner?

Jeg har aldri hatt en venninne, eller bekjent, eller venn av venn, eller noe annet som ikke har respektert at jeg sier "ikke min stil!" ... Har aldri hørt noen beskrive slik oppførsel fra venner/bekjente heller, utenom her på kg.

Anonymkode: 7b388...a73

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal henge seg opp i. Din kropp, dine penger, ditt valg.

Anonymkode: 3ee0f...1b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor finner man slike mennesker? Og hvorfor beholder man de som venner?

Jeg har aldri hatt en venninne, eller bekjent, eller venn av venn, eller noe annet som ikke har respektert at jeg sier "ikke min stil!" ... Har aldri hørt noen beskrive slik oppførsel fra venner/bekjente heller, utenom her på kg.

Anonymkode: 7b388...a73

Enig i denne!!!

Anonymkode: 10401...a95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal selvfølgelig gå i det man føler seg vel i. Hvis hun synes det er om å gjøre å gå i uflatterende klær for å vise hvor god selvtillit man har, så kan hun gjøre det selv.

Anonymkode: e47d3...08a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun vil du skal se dårlig ut. Selvtillit får man av plagg man føler seg fin i

Anonymkode: 96e0f...375

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som kler magetopp, annet enn unge jenter med perfekt figur, altså de aller, aller færreste.

Anonymkode: c5ec1...9b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uavhengig av hva hun synes om magetopp, hvem i all verden er det som fortsetter å gnåle om dette slik hun gjør? Det virker som hun ikke tåler at du ikke er enig med henne.

Dette kan da ikke være den eneste gangen dette usjarmerende personlighetstrekket har vist seg?

Anonymkode: 32d06...bda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da syns jeg DU skal gå med det antrekket.

Hadde gjort at JEG hadde følt meg veldig fin ved siden av deg"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det er to spørsmål her, med to ulike svar. Spørsmål nummer 1 er om man burde la seg presse til å kjøpe og gå med plagg man ikke liker selv. Svaret på det er nei. Spørsmål nr. 2 er om alle burde gå med klær «alle andre» liker eller finner flatterende, er også nei. En annen person enn deg, med samme kroppstype eller ikke kan elske magetoppstilen, og kan gå for magetopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MizzVic skrev (30 minutter siden):

"Da syns jeg DU skal gå med det antrekket.

Hadde gjort at JEG hadde følt meg veldig fin ved siden av deg"

😆

Anonymkode: c6e76...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil oppriktig at du skal  gå i ett plagg du er tydelig på at du ikke syns kler?! ‘Du kler det bare du bærer det med selvtillit’ soe hun. Hvor skal du liksom hente denne selvtilliten mener hun når det er så tydelig at nettopp det dette plagget git deg mindre selvtillit?

Merkelig venninne. Ville hun kledd dette plagget selv?! Ville mistenkt som ei annen her at venninna di forsøker å fremheve seg selv ved at du ser mindre bra ut sammen med henne. Kjenner til nok av damer som driver på sånn.

Når dette er sagt er jeg forsåvidt enig i at damer må få gå med hva de vil uten at noen trenger å heve øyebrynene men det bli gjort likevel.I England er det feks ikke uvanlig at damene ‘bærer klær med selvtillit’ uansett vekt. Gjerne tynne magetopper og tross både lett overvekt og fedme. Men de blir jaggu meg snakket om så det holder også🙈

Anonymkode: c6e76...bce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva tenker dere?

Er hun litt spesiell eller? Hvorfor er det hennes bisnis hva du går i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når dette er sagt er jeg forsåvidt enig i at damer må få gå med hva de vil

Men vil veninnen at ts skal gå med klærne ts vil, eller vil hun at hun skal bestemme? 😅😅🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...