AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Del Skrevet 20. august 2024 Jeg har en billig elsykkel som jeg bruker til og fra jobb/hjem. Det er rundt 4 kilometer hver vei og kupert terreng. Batteriet har blitt så dårlig at jeg klarer så vidt en vei og så må det lades. Hva lønner seg å gjøre? Investere i et nytt batteri for rundt 3000kr? Kan man kjøpe en «sterkere» batteri som da er kanskje mer holdbart? Anonymkode: 2f242...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. august 2024 #2 Del Skrevet 20. august 2024 Hvis du forteller hva slags sykkel du har kan kanskje noen si om du kan kjøpe nytt og sterkere batteri. Har du vurdert å reklamere på sykkelen? Et batteri er jo en vital del av en elektrisk sykkel, så det burde jo vare en liten stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Del Skrevet 20. august 2024 Det er en 26» Yosemite-sykkel fra Biltema. Anonymkode: 2f242...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 20. august 2024 #4 Del Skrevet 20. august 2024 (endret) Hvor lenge siden kjøpte du sykkelen? Reklamerte nylig på en støvsuger som var litt over tre år. Defekt batteri. Nytt kunne ikke skaffes, leverte inn støvsuger og fikk igjen pengene. En sykkel må påregnes å vare flere år. Er produsenten sine råd fulgt? Å la batteri ligge utladet over tid kan skade batteriet, eksempelvis over vinteren. Endret 20. august 2024 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 16.03): Det er en 26» Yosemite-sykkel fra Biltema. Anonymkode: 2f242...6df Ta det heller som en lærdom, kjøp litt bedre kvalitet fra en sykkel forhandler neste gang. Cube har bra sykler som kan være greit priset på tilbud. Anonymkode: 8eb65...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. august 2024 #6 Del Skrevet 26. august 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Ta det heller som en lærdom, kjøp litt bedre kvalitet fra en sykkel forhandler neste gang. Cube har bra sykler som kan være greit priset på tilbud. Anonymkode: 8eb65...523 Jeg har en Diamant Volt som er 13 måneder gammelt, har akkurat fått nytt batteri på reklamasjon fordi det døde når batteriet gikk under 70%. Så selv sykler som skal ha "bra kvalitet" solgt av en forhandler kan ha defekte komponenter. Det er derfor sykler stort sett kommer med garanti i tillegg til den lovpålagte reklamasjonsretten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 Har samme sykkel, kjøpt i 2019. KJøpte nytt batteri i vår. Tror jeg har gjort et dårlig valg, for det er begynt å tape seg allerede. Jeg råder deg til å kjøpe en bedre sykkel hvis du har råd til det. Anonymkode: dbe68...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 26. august 2024 #8 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 10.37): Jeg har en billig elsykkel som jeg bruker til og fra jobb/hjem. Det er rundt 4 kilometer hver vei og kupert terreng. Batteriet har blitt så dårlig at jeg klarer så vidt en vei og så må det lades. Hva lønner seg å gjøre? Investere i et nytt batteri for rundt 3000kr? Kan man kjøpe en «sterkere» batteri som da er kanskje mer holdbart? Anonymkode: 2f242...6df Sjekk om du kan reklamere først. Jeg har en 6 år gammel elsykkel og batteriet er som nytt ennå. Husk at batteriet aldri må stå lenge fulladet eller tomt, er døden for alle lithium/ ionebatteri det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. august 2024 #9 Del Skrevet 26. august 2024 Og oppbevares innendørs om vinteren. De liker stort sett ikke kulde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå