AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Del Skrevet 20. august 2024 Jeg har begynt å arve gamle klær fra eldre familie medlemmer og ser tydelig en stor kvalitets forskjell på håndverket utført før i forhold til nå. Jeg sammenligner selvsagt klær i samme sjikt og ikke fast fashion mot vintage Chanel. Har noen eldre plagg nå som er sydd med fantastisk snitt og kvalitet over hvordan plagget er bygget opp. Går i dyrere forretninger og kan ikke se et slikt håndverk i verken designet eller utførelsen av plagget. Synes dette er svært synd da jeg gjerne betaler mer for denne kvaliteten som ikke lenger tilbys. Har kjøpt dyrere merkeklær hvor plaggene går i stykker, mister formen etter vask, nupper, rakner, krymper osv så finner jeg frem klær eldre enn meg kjøpt av familie sol hadde dårligere økonomi og disse plaggene er så flotte med fantastisk struktur som har holdt seg i årevis. Synes dette er svært synd og lurer på om andre har lagt merke til denne negative tendensen? Og er det noen som har funnet klær som har slik gammel kvalitet over seg uten at prisen er for høy for en normal lønnstaker? Jeg velger kvalitet over kvantitet og velger klær ut i fra materiale og snitt men finner ikke dette håndverket i moderne klesproduksjon. Anonymkode: 2ac9c...42d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Del Skrevet 20. august 2024 Opplever det samme. Til og med billige sokker krymper etter én vask, og blir etterhvert så små at de ikke kan brukes. Hater hvor sterkt grep kapitalismen har på samfunnet. Det hjelper dessverre ikke å kjøpe dyrere klær heller, utrolig mye polyester, akryl, dårlige sømmer, krymping, mister elastitet etter et par vask, og nupper. Til og med varer i økologisk bomull har blitt merkbar dårligere i kvalitet. Anonymkode: a6b07...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå