Gå til innhold

Hvordan studere som enslig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Studer på offentlig høyskole eller universitet. I tillegg pass på å studer noe som faktisk gir jobb. Hvis ikke kaster du bort mye tid og penger. Sjekk arbeidsmarked og lønn før du begynner å studere. 

Anonymkode: be41c...68c

Dette! Ikke velg et studium fordi det ser spennende ut, velg det fordi det gir jobb. Det finnes masse studier ved offentlige høyskoler og universiteter som er gratis. Ingen grunn til å betale skolepenger. Det er en stor fordel for deg at du er singel, det gjør det enklere å få råd til å studere. Det er verre for dem som har barn. 

Anonymkode: 39bdc...511

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke skoler er det som er offentlige da? Som også har nettstudier? 😅

Anonymkode: f6638...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde vurdert dette. En bachelor er tre år om du tar det på fulltid. Tenk på hvor mye penger du sparer på å bo gratis hos farmoren din. Pluss at du får mye ekstra tid sammen med henne. Vet ikke hvor gammel hun er, men jeg kan si at man aldri vil angre på tid man har tilbrakt sammen med folk man er glad i. Det man angrer på er at man ikke brukte nok tid sammen.

Om du bor med henne bor du gratis, pluss at du har gratis hundepasser som kan passe hunden mens du er på skole og jobb. Er det et sykehjem, hjemmesykepleie e.l. i nærheten der hun bor så får du nesten garantert deltidsjobb der. 

Anonymkode: a5be2...377

Det har vært oppe til vurdering, men dessverre så har jeg katter som ikke kan bli med på hytta da den ligger rett ved både hovedvei og jernbane. Det vil være en dødsdom å ta de med dit, og det er ikke et tema å omplassere de for å studere. Ingen familie bor sånn at de kan ta de heller, dessverre.

Men det er helt klart noe jeg har vurdert, enten ved å bygge kattegård eller liknende på hytta - men jeg er så redd for at de skal komme seg ut. Kattene er 8 og 4 år, så det er (forhåpentligvis) mange år igjen til de går bort. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du må prøve å få ned utgiftene og se på alternativer der. Studielån. 

Anonymkode: f9edc...eb2

Det er ikke bare bare å få ned utgifter kanskje, men

Endret av emlilua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke skoler er det som er offentlige da? Som også har nettstudier? 😅

Som student må du finne informasjon selv, så begynn med et googlesøk.

Anonymkode: 82878...8a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har vært oppe til vurdering, men dessverre så har jeg katter som ikke kan bli med på hytta da den ligger rett ved både hovedvei og jernbane. Det vil være en dødsdom å ta de med dit, og det er ikke et tema å omplassere de for å studere. Ingen familie bor sånn at de kan ta de heller, dessverre.

Men det er helt klart noe jeg har vurdert, enten ved å bygge kattegård eller liknende på hytta - men jeg er så redd for at de skal komme seg ut. Kattene er 8 og 4 år, så det er (forhåpentligvis) mange år igjen til de går bort. 😊

Katter skjønner at de ikke skal være i veien for tog og biler. De er smarte, og raske. Hadde virkelig ikke satt mitt liv på pause i mange år kun fordi du er overbeskyttende for kattene dine. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som student må du finne informasjon selv, så begynn med et googlesøk.

Anonymkode: 82878...8a5

Det tror du ikke jeg har prøvd?

Jeg finner ikke noen offentlige skoler med nettstudier, det er jo derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Katter skjønner at de ikke skal være i veien for tog og biler. De er smarte, og raske. Hadde virkelig ikke satt mitt liv på pause i mange år kun fordi du er overbeskyttende for kattene dine. 

De skjønner at de ikke skal være i veien ja, men det er ikke alltid de er raske nok til å komme seg unna. Jeg har ikke tenkt til å ofre livet til kattene mine for en utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2024 at 8:29 AM, emlilua said:

Det er ikke bare bare å få ned utgifter kanskje, men

Nei klart man må jo velge. Med "15.500kr i mnd + mat, drivstoff og dyremat/utstyr." Så finnes det godt med rom til å få senket utgiftene vil jeg si. Jeg er selv voksen student med budsjett på 15k med alt. Har 15 inn og 15 ut. Men så har jeg ikke dyr bolig,  bil eller husdyr. Men man må jo gjøre sine valg. 

Anonymkode: f9edc...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...