Gå til innhold

Finne tilbake til meg selv

Tjukkis35

Anbefalte innlegg

Fantastisk tempo du har! Veldig motiverende når tikker nedover.

Her har det også vært mye sykdom i det siste. Får håpe den verste bølgen er over nå for noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke verst med nesten ett kilo nedgang når du har vært syk da! Får virkelig håpe sykdomsrunden din er over snart, for det er noe med å føle at man går for halv maskin... man har jo lyst til bevege seg, gjøre noe liksom. Det blir bedre tider ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiarop, @123qwe og @Amatariel! Det hjelper og varmer! 🩵

Vekt: 

26. juli: 100 kg 

2. august: 98 kg (-2 kg)

9. august: 97 kg (-1 kg)

16. august: 95 kg (-2 kg)

23. august: 93,5 (-1,5 kg)

30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk)

6. september: 93,8 (-1 kg)

13. september: 92,8 (-1 kg)

20. september: 92.4 (-400 g)

27. september 91,3 (-1,1 kg)

4. oktober 90,1 (-1,2 kg)

11. oktober 89,3 (-0,8 kg)

18. oktober 88,4 (-0,9 kg)

25. oktober 87,4 (-1 kg)

Total vektnedgang: -12,6 kg

1 kg ned denne uken, og det er bra. Samtidig er jeg litt skuffa over meg selv. Jeg hadde kommet så godt i gang med trening og følte på sånn en mestring rundt det. Så kom sykdom og hoste som varte og rakk, men nå som jeg er frisk igjen så har dørstokkmila vokst seg så lang som aldri før og jeg har ikke kommet meg på trening enda… Dette handler for meg om å gå ned i vekt, men mest av alt handler det om å komme tilbake i en form jeg trives i, så nå må jeg skjerpe meg!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet alt om hvor viktig den følelsen er... og er ikke alltid den samsvarer med vekta. Litt som når vekten peker litt oppover, men så har man mentalt en god og fin uke ellers. Så skjønner det er kjipt at du ikke føler deg på topp nå. Men nå kan du legge sykdom bak deg, og bare begynne med noen få økter. Gå kort kveldstur - man får energi og lyst til å gjøre mer hvis man bare begynner der. Jeg er sikker på at om du kommer deg èn gang på trening, så føler du deg i gang :klem:
(Og syns 1 kg ned igjen fortjener en huuuuurra altså! 🥳)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang, igjen! Du kommer deg over dørstokkmila. Det tar jo litt tid før man kommer seg fra forkjølelser 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Long time no see 😅

Altså ja, det har vært litt kaos her med veiing og litt demotivasjon.

Forrige fredag så glemte jeg å veie meg, veide meg derfor på lørdag og hadde gått OPP i vekt. Var plutselig oppe i 88,4 (altså én kilo opp!!) Men fredag er den ene cheat-dagen jeg tillater meg, så -noe- av det var nok pizza og vin, men det tilsvarer ikke en kilo, så det har nok begynt å stagnert litt.

Fikk skikkelig knekken og godt er kanskje det for treningen har jeg kommet meg tilbake til og det var skikkelig godt! Litt usikker på hvordan jeg skal logge forrige uke, men tror jeg gjør det sånn.

Vekt: 

30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk)

13. september: 92,8 (-1 kg)

25. oktober 87,4 (-1 kg)

1. november 88, 4 (+1 kg) (Glemte å veie, dette er lørdagsvekt)

8. november 86,7 (-1,7 kg)

Total vektnedgang: -13,3kg

Var derfor veldig letta for å se 86-tallet i dag og at det ikke hadde gått mer opp, men vet ikke hvor jeg skal legge meg på fornøydhets-skalaen. God nedgang ift. Forrige ukes oppgang, men skuffa over oppgangen selvfølgelig.. Men jeg fikk et spark i rævva og det var nok nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du har litt blanda følelser når nedgangen ikke går så fort som før, men det vet du egentlig ikke enda. Om to tre uker ser du om det faktisk går saktere 😊. For min del hjelper det å tenke på at etterhvert når man har totalt mindre fett i kroppen så blir hvert gram fett man mister et større nedgang en når man hadde mer fett på kroppen. Typ hvis jeg hadde sammenlagt 25 kg fett og gikk ned 0,5 kg i fett, men senere hadde bare 20 kg fett og gikk ned 0,4 kg, så har jeg i begge tilfeller gått like mange prosent ned. Ikke at det alltid hjelper for jeg er så utålmodig av natur... Stå på :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (1 time siden):

Skjønner godt at du har litt blanda følelser når nedgangen ikke går så fort som før, men det vet du egentlig ikke enda. Om to tre uker ser du om det faktisk går saktere 😊. For min del hjelper det å tenke på at etterhvert når man har totalt mindre fett i kroppen så blir hvert gram fett man mister et større nedgang en når man hadde mer fett på kroppen. Typ hvis jeg hadde sammenlagt 25 kg fett og gikk ned 0,5 kg i fett, men senere hadde bare 20 kg fett og gikk ned 0,4 kg, så har jeg i begge tilfeller gått like mange prosent ned. Ikke at det alltid hjelper for jeg er så utålmodig av natur... Stå på :klemmer:

Denne trengte jeg, tusen takk 🫶🏼🫶🏼🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! :klem: Det er kjedelig når det svinger, men vi får se fremover så er jeg sikker på at du kan klare å få resultater du er fornøyd med :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 

30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk)

13. september: 92,8 (-1 kg)

25. oktober 87,4 (-1 kg)

1. november 88, 4 (+1 kg) (Glemte å veie, dette er lørdagsvekt)

8. november 86,7 (-1,7 kg)

15. november 86,2 (-0,5 kg)

Total vektnedgang: -13,8 kg

Kan ikke vel ikke si meg noe annet enn fornøyd med en halv kilo ned.
Jeg drar ut helga. Baker farsdagskake på søndag og spiser den utover mandagen. Du vet, «det er jo så lenge til veiedag uansett». Er rett og slett ikke flink nok med kostholdet. Samtidig så viser vekten er det er det er en reduksjon på 0,8% på fett og 0,6% økning på muskler, så det kan jo vise at treningen hjelper.. Trent mer styrke og kroppen verker.

Tror uansett jeg skal klare målet mitt om 85 til jul, hvertfall om jeg skjerper meg litt. Merker godt på kroppen den nedgangen jeg har hatt da. Den buksen jeg kjøpte i august svømmer jeg i. Har en stor drøm om 80. Da er bmi innenfor «normalvektig». Vi får se 🩵

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tikker nedover, selv om du har spist kake! Det er ikke så verst :-). Det tyder jo på at du ellers har hatt grei kosthold. Hvis du fortsetter med samme tempo ned (-0,5 i uka) så er du under 85 kg til jul!

Det er ganske kjekt med sånn referanse-bukse. Veldig motiverende når de blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på ca samme plass på vekta nå altså, litt moro! Og jeg har også troen på å nå målet mitt til jul (må bare skjerpe meg litt 😅) Dette kan vi klare! :highfive:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Vi er på ca samme plass på vekta nå altså, litt moro! Og jeg har også troen på å nå målet mitt til jul (må bare skjerpe meg litt 😅) Dette kan vi klare! :highfive:

Leste akkurat dagboken din, tror vi er ganske likt mentalt sett også 😄😅 Har levd på en sky med rask nedgang slik at det nesten har blitt en «selvfølge». Skjerpings! Sees på 85-tallet snart da, @Amatariel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123qwe skrev (10 timer siden):

Det tikker nedover, selv om du har spist kake! Det er ikke så verst :-). Det tyder jo på at du ellers har hatt grei kosthold. Hvis du fortsetter med samme tempo ned (-0,5 i uka) så er du under 85 kg til jul!

Det er ganske kjekt med sånn referanse-bukse. Veldig motiverende når de blir for stor.

Godt du har troa på meg! 😃😅Ja, og det var du som fikk meg til å kjøpe denne referanse-buksa 🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...