Tjukkis35 Skrevet 28. august Forfatter #21 Del Skrevet 28. august Godt å høre at det er null kalorier @Amatariel @123qwe. Jeg er dog ikke like flink til å begrense det til helgene, og bruker det også som et verktøy for å ikke spise andre ting 😄 Jeg spiser null smågodt, sjokolade o.l. craver det heller ikke så mye, men er mye sulten, dette har nok litt med ammingen å gjøre også. Er spent på veiingen denne uken og forventer egentlig ikke så stor nedgang. Har ikke lagt spesielt mye innsats inn denne uken. Er godt over 10.000 skritt pr. dag, men lite svette-økter. Mer behagelig gå-tempo i høstværet. Ellers så skal jeg kjøpe meg ny vekt i morgen. Den jeg har stående hjemme er så gammel at jeg tørr nesten ikke stole på den. Den har en grafe som viser hva man bør veie ved forskjellige høyder og på min høyde (180cm) så står det at jeg skal veie 70 kg, men det vet jeg blir for lite for min del 😄, så den vekta plager meg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 9. september Forfatter #22 Del Skrevet 9. september Vært litt stille fra meg en liten stund nå. Byttet fra en eldgammel vekt til en ny og gikk «opp» 1,5 kilo. Jeg hadde nok ikke gått opp vekten, men det var nok en målingsfeil på den gamle og det ble plutselig veldig demotiverende. Falt derfor litt av og mistet motivasjonen. Klarte heldigvis å ta meg sammen og hadde 4 treningsøkter forrige uke og var nede i samme vekt som ved den gamle denne fredagen. 93,5, så der står jeg nå og er megaklar for å stå på videre! Har ekstremt lyst til å se 8-tallet på vekten før høsten er omme. Har egentlig lyst til å prøve å få det til innen oktober, men det blir for heavy å satse på. Men innen 15. oktober kan kanskje være realistisk? Har kost oss godt i helgen med vin og god mat. Helgen er en slags pause (overspiser ikke, og spiser heller aldri godteri), men spiser det vi har lyst på og med god samvittighet. Tok en løpetur i pøsregn i går kveld som en avslutning på uka! Hei mandag og ny uke! 🩵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. september #23 Del Skrevet 9. september Skjønner godt du ble demotivert over å "bli satt tilbake", men veldig fint at du er her igjen! Til syvende og sist så er det hvordan man føler seg som er viktig, ikke hva tallet på vekten sier Høres ut som du har en sunn tilnærming og plan fremover, så fortsett slik. Sikker på at du kan nå målene dine da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 12. september #24 Del Skrevet 12. september Skjønner godt at du fikk en liten knekk når ny vekt viste større tall. Men, i det lange løp har det mindre å si, hvis det er noe trøst. Og det kan hende at du hadde bare spist litt mer salt eller karbs dagen før og det gjorde at vekta pekte oppover. Men ja, jeg kan også bli litt vel opphengt i tallet som vekta viser… Men godt å høre at du kom deg over kneika ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 13. september Forfatter #25 Del Skrevet 13. september Veiedag! Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) Total vektnedgang: -7,2 Alltid like spennende disse fredagsmorningene! Godt å se at vekta er på jevn og god mars nedover. Jeg lever ikke stramt eller «smertefullt», men har gjort noen endringer som jeg lever godt med. Håper det kan fortsette noen uker til med samme effekt før jeg sikkert må stramme til litt for å komme i mål. Men 1 kg ned pr. Uke føles fantastisk! Jeg har begynt å løpe og det har det blitt 3 økter økter denne uken. Ellers lite turer med vogn pga skikkelig drittvær. Løpingen er så langt et deilig pusterom kun for meg selv. Løper rolig og trutt og tenker å øke på etterhvert som det føles lettere å løpe. Vekten viser en reduksjon på fett og øking i muskulatur, det er jo bra 😄 Jeg lengter etter å se 8-tallet på vekten!! Det er første delmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 13. september #26 Del Skrevet 13. september Hurra for fin nedgang igjen! Det er vanskelig å finne balansen når man ammer og skal ta vare på både seg selv og den lille. Da er det helt avgjørende at det ikke er noe som føles "smertefullt" i prosessen. Det virker som du har funnet en god vei for deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. september #27 Del Skrevet 14. september Hurra for en fantastisk nedgang!! Jeg kom meg nylig omsider over fra 90- til 80-tallet selv, og det føles helt fantastisk. Jeg er sikker på at du også kommer dit snart! Bare fortsett som du gjør med de gode endringene og løpeturene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 20. september Forfatter #28 Del Skrevet 20. september Janeidet skrev (På 13.9.2024 den 13.21): Hurra for fin nedgang igjen! Det er vanskelig å finne balansen når man ammer og skal ta vare på både seg selv og den lille. Da er det helt avgjørende at det ikke er noe som føles "smertefullt" i prosessen. Det virker som du har funnet en god vei for deg selv Det har du helt rett i! Har lest gjennom mye av dagboken din og der var det jammen meg mange likhetstrekk 💪🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 20. september Forfatter #29 Del Skrevet 20. september Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) 20. september: 92.4 (-400 g) Total vektnedgang: -7,8 Jaja, denne veiedagen kunne blitt mye verre for denne uka her har vært dårlig! 😄 Størstemann har vært syk hele uka (endelig tilbake i barnehagen i dag) og det har resultert i lite trening, kun én økt. Baking av boller og diverse «Kos», mye sitting og ja, unntak hele veien. Nesten rart at jeg ikke har tatt av mange kilo etter denne uka alene med to barn hjemme 😂😂 Og fytti så sulten jeg har vært denne uka og fysen. Hjelpes. Nytt nivå altså. Skjønner ikke hva det plutselig slo meg. Skjerpings!! Men allikevel en liten nedgang og riktig trend, så får ta det jeg får! 😄💪🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september Gratulerer med nedgangen Det føles ekstra bra når man ikke forventer det. Men kroppen er i alle fall på ditt lag. Da må man bare bukke og nikke! Så bra sykdommen har sluppet taket nå da. Goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september 400 g ned på ei slik uke er ikke så verst det! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 27. september Forfatter #32 Del Skrevet 27. september (endret) Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) 20. september: 92.4 (-400 g) 27. september 91,3 (-1,1 kg) Total vektnedgang: -8,7 Det er så godt å se at hardt arbeid lønner seg. Lite nedgang forrige uke etter en «dårlig» uke, så denne uka har jeg trent mer, spist mer riktig (fortsatt mye fordi hjelp så sulten jeg er) og holdt meg unna søtt, og i dag viste vekten en nedgang på 1,1 kg og det er så innmari godt å se. Nå kan jeg virkelig begynne å se 8-tallet på vekta. Denne uken er det høstferie så det blir spennende å se hvordan det går i ferien. Vi skal på hytta med storfamilien 🤞🏼😄💦😅 Ååå så glad jeg ble over dette!! 😭🫶🏼 Endret 27. september av Tjukkis35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 27. september #33 Del Skrevet 27. september Super nedgang, grattis! Ha ei fin helg og hyttetur 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. september #34 Del Skrevet 27. september Jaa sånt blir man glad av Det er noe med å virkelig føle at man fortjener det som kommer. Deilig når det stemmer! Nyt høstferien og lykke til Du får tenke over valgene du tar der, så går det helt sikkert veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 4. oktober Forfatter #35 Del Skrevet 4. oktober Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) 20. september: 92.4 (-400 g) 27. september 91,3 (-1,1 kg) 4. oktober 90,1 (-1,2 kg) Total vektnedgang: -9,9 kg Nå lukter jeg 8-tallet! Denne uka har vært veldig rar. Syk fra søndag til i går, helt potte tett og laber form. Ingen treningsøkter annet enn leking med barna på hytta. Spist god mat i høstferien (men kanskje ikke så mye mat pga sykdom) så jeg er litt overrasket over nedgangen.. Neste uke mååå vel 8-tallet vises?? 😄 Tenk, 10 kilo ned på ca. 2 måneder. Forventer at nedgangen vil gå saktere fremover. Ligger nå på ca den vekta jeg hadde mellom graviditetene, men noe forskjellig fordelt på kroppen. Fortsatt litt mer mage enn jeg hadde, dette merkes på at jeg får PÅ meg buksene mine, men jeg får ikke lukket de. 😅 10 kilo igjen og halvveis til mål! HALVVEIS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. oktober #36 Del Skrevet 5. oktober Fantastisk!! Virkelig et resultat å juble av! For meg som har -10 kg som mål på ett år så er jeg dødsimponert over at du har gjort det på to måneder! Håper du får den gleden med å se 8-tallet først neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 11. oktober Forfatter #37 Del Skrevet 11. oktober Takk for det, @Amatariel! 🫶🏼 Jeg er utrolig takknemlig og glad for den dagen jeg stod foran speilet og tenkte «NÅ! Nå holder det». Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) 20. september: 92.4 (-400 g) 27. september 91,3 (-1,1 kg) 4. oktober 90,1 (-1,2 kg) 11. oktober 89,3 (-0,8) Total vektnedgang: -10,7 kg Nok en rar uke med mye sykdom. Nå har denne influensaen tatt ned én etter én i denne familien og igjen i går kjente jeg at jeg ble klam og svett igjen. Høsten lenge leve! 🫶🏼 Jeg surfer nok på en amme-bølge her. Kan ikke forstå noe annet. Men allikevel så er jeg stolt over at jeg benytter meg av denne bølgen istedenfor å «spise det jeg vil fordi jeg kan». Jeg bruker dette vinduet av drahjelp som jeg aldri får tilbake og utnytter det så godt jeg kan, heldigvis gir det resultater. Jeg kunne kost meg med sjokolade og kakao gjennom hele høsten, men jeg klarer å motstå og er stolt over det. Om det er lov å si 🫣 Ekstremt deilig å se 8-tallet etter denne uka. I går spiste jeg pasta rett fra gryta (middagsrester), fordi jeg var så sykt sulten. Så jeg hadde ingen forventninger til dagens veiing. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. oktober #38 Del Skrevet 11. oktober Jaa der kom 8-tallet! du er rå! Ekstremt godt gjort under sykdomsperiode og alt. How do you do it!?? Kan jo være en ammebølge som du sier. Uansett er det velfortjent, ingen tvil om at du jobber for det du vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 11. oktober Forfatter #39 Del Skrevet 11. oktober Amatariel skrev (57 minutter siden): Jaa der kom 8-tallet! du er rå! Ekstremt godt gjort under sykdomsperiode og alt. How do you do it!?? Kan jo være en ammebølge som du sier. Uansett er det velfortjent, ingen tvil om at du jobber for det du vil ha. Jaa, så innmari etterlengtet det 8-tallet! Du vet jo følelsen 😄 Det jeg tror har gjort den store forskjellen for meg er at jeg har kuttet brød, spiser lite av pasta, (med unntak av grytespisinga mi i går 😅), ris, potet og erstattet det med mye større utvalg av grønnsaker. Har gjerne både salat og f. Eks aspargesbønner i tillegg til ris og potet som de andre får samt fisk, kylling eller kjøtt. Men dette resulterer gjerne i desperasjon på kvelden 😂 Så da fyller jeg på med knekkebrød. Når søtsuget melder seg så lager jeg en skål med yt-vaniljeyoghurt med bær, kokos, kanel eller noe, eller sånne sjokolade-proteinpuddinger. Mannen min holder på å brekke seg, men jeg syns faktisk det dekker behovet 😂 Og i tillegg Pepsi Max. 😇 Så jeg har egentlig bare kuttet det meste av «fy-mat» om det lager mening. Jeg prøver å spise store porsjoner med protein til middag da, slik at metthetsfølelsen sitter lengst mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 18. oktober Forfatter #40 Del Skrevet 18. oktober Vekt: 26. juli: 100 kg 2. august: 98 kg (-2 kg) 9. august: 97 kg (-1 kg) 16. august: 95 kg (-2 kg) 23. august: 93,5 (-1,5 kg) 30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk) 6. september: 93,8 (-1 kg) 13. september: 92,8 (-1 kg) 20. september: 92.4 (-400 g) 27. september 91,3 (-1,1 kg) 4. oktober 90,1 (-1,2 kg) 11. oktober 89,3 (-0,8 kg) 18. oktober 88,4 (-0,9 kg) Total vektnedgang: -11,6 kg Helsa skrangler fortsatt (altså for en runde!!) som har resultert i lite aktivitet. Har prøvd meg på trilletur, men hosten tar meg fullstendig og jeg høres ut som en mann i 90-årene etter et liv med hard røyking. Håper å være klar for litt trening igjen neste uke 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå