Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

makkapakka skrev (1 time siden):

De er sikkert gift, men valgt å holde det skjult 

Hahahah nå lo jeg høyt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roy er definitivt den mest verdige vinneren. Han har jobba klart hardest og er hovedårsaken til at de fleste ukesoppdragene kommer i havn. Når i tillegg semi-konkurranse er støping, matlaging, SYING og kunnskap, er det et under at han går videre, siden han har stått å snekra mens de andre har drevet med det overnevnte. Klart han har vist seg som litt utspekulert, men det har definitivt de andre finalistene også.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo forskjell på det her og det virkelige livet. Til en viss grad da. Men det er jo når ting går folk i mot, at vi ser deres innerste og sanne vesen, og hvor egosentriske, aggressive og hevngjerrige deres tanker innerst inne er.

For min del hjelper det ikke med noe halvfalsk fasade i ukesvis. Det er når ting går i mot vi får se hva de egentlig tenker.  

Har vært to stykker som har reagert prikk likt ved bordet etter å ha blitt valgt til førstekjempe, og det er Glenn og Heidi. Roy har jo oppført seg som en stor dust i det siste, men mer på en klønete og direkte måte enn Heidis evindelige falsk-spill.  Julie er jo selvfølgelig min favoritt. Om hun nå bare hadde hatt litt større tro på seg selv og sine kunnskaper om alt, ville hun blitt den perfekte vinner.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (6 timer siden):

Roy og Julie er mine favoritter. Kos å se Alex rote det så til med matlaging.

Da han ikke visste forskjell på selleri og purre 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at Roy kom til finalen. Men syns da at forkleet hans var veldig fint + så funksjonelt ut .. heidi sitt så ut sim at det var kronglete å få eggene nedi. dårlig at vi ikke fikk se begrunnelsen. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia skrev (7 timer siden):

Men da er heller ikke Heidi en verdig vinner, i følge dine argumenter mot Roy for hva som avgjør om man er verdig eller ikke. Heidi hjelper ikke andre, og sprer dårlig stemning og drar ned andre når det har vært stritt. Når ting går dårlig for henne lager hun ekstremt dårlig stemning, og er smørblid når hun har prestert bra. Synes forøvrig ikke at Roy snakket ned de andre angående matlagingen, men seg selv 🤔 

Enig i at jeg motsier meg selv litt med tanke på Heidi. Der er jeg nok bare sjarmert av energien og humoren, sånn som jeg er med Svein Håvard.  Jeg likte Roy i starten, men mista sansen for ham underveis og særlig nå mot slutten når han nesten nærmer seg Alex-nivå på sutring...

Det han sier etter matlagingskonkurransen er at han må være talentløs som bare fikk 6 poeng når "dessa to som er heilt talentløse på kokkelering fekk full pott". 

Endret av Grorudpalmen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper egentlig Svein Håvard vinner, jeg. Han blir konsekvent omtalt som en luring, men bortsett fra at han laget små allianser med halvparten av gjengen tidlig i spillet, så har han i grunn bare bidratt positivt på gården. Jeg synes faktisk også at han fortjener kred for at når han ble «outet» for de allianse-greiene så erkjente han det og sluttet med det. 

Han har jobbet hardt med tungt fysiske oppgaver, men har også stått for de mindre populære oppgavene som matlaging (som kvinnfolkene oftest blir satt til). Han er positiv, snill mot andre, og har visst seg som en god taper, når han ble valgt som førstekjempe var det han som trøstet Julie, og han var lynrask å avgjøre at han selvfølgelig ikke skulle legge ned arbeidet som nesten alle gjør. Han er også en god vinner, med tanke på at han ikke er hovmodig og ovenpå som mange av dem. En skikkelig god kar, synes jeg. 

Synes også Roy fortjener å vinne, til tross for at han er en elendig taper (som han også innrømmer). Han har jobbet knallhardt disse ukene, og har tatt seg godt av mange av de yngre, og lært dem mye underveis. 

Jo mer jeg har tenkt over Heidi, jo mer synes jeg at hun overhodet ikke fortjener å vinne. Synes det var ekkelt at hun forsvant rett inn for å kaste seg over boka uten å diskutere i fellesskap om fordeling, Niklas hadde så vidt forsvunnet ut av syne før hun stakk (de andre stod jo enda der ute å snakket). Jeg synes heller ikke det bør være lov å melde seg på Farmen mer enn én gang. Hun har allerede hatt en opphold på 10 uker med Farmen tidligere, og har derfor automatisk en urettferdig større sjanse for å kunne alt de driver med. Med en såpass stor pengepremie, synes jeg ikke man er verdig med et så stort forsprang. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia skrev (3 minutter siden):

Håper egentlig Svein Håvard vinner, jeg. Han blir konsekvent omtalt som en luring, men bortsett fra at han laget små allianser med halvparten av gjengen tidlig i spillet, så har han i grunn bare bidratt positivt på gården. Jeg synes faktisk også at han fortjener kred for at når han ble «outet» for de allianse-greiene så erkjente han det og sluttet med det. 

Han har jobbet hardt med tungt fysiske oppgaver, men har også stått for de mindre populære oppgavene som matlaging (som kvinnfolkene oftest blir satt til). Han er positiv, snill mot andre, og har visst seg som en god taper, når han ble valgt som førstekjempe var det han som trøstet Julie, og han var lynrask å avgjøre at han selvfølgelig ikke skulle legge ned arbeidet som nesten alle gjør. Han er også en god vinner, med tanke på at han ikke er hovmodig og ovenpå som mange av dem. En skikkelig god kar, synes jeg. 

Synes også Roy fortjener å vinne, til tross for at han er en elendig taper (som han også innrømmer). Han har jobbet knallhardt disse ukene, og har tatt seg godt av mange av de yngre, og lært dem mye underveis. 

Jo mer jeg har tenkt over Heidi, jo mer synes jeg at hun overhodet ikke fortjener å vinne. Synes det var ekkelt at hun forsvant rett inn for å kaste seg over boka uten å diskutere i fellesskap om fordeling, Niklas hadde så vidt forsvunnet ut av syne før hun stakk (de andre stod jo enda der ute å snakket). Jeg synes heller ikke det bør være lov å melde seg på Farmen mer enn én gang. Hun har allerede hatt en opphold på 10 uker med Farmen tidligere, og har derfor automatisk en urettferdig større sjanse for å kunne alt de driver med. Med en såpass stor pengepremie, synes jeg ikke man er verdig med et så stort forsprang. 

Enig med deg ang Svein og Roy, men synes du svartmaler Heidi. Hun har blitt plukket ut fra samme casting-prosess som alle de andre, og hun har holdt på på Torpet i like lang tid som de på Farmen.

Dessuten må vel hånden hennes telles som et handikap på de fleste øvelsene nå i finaleuka, så det at hun har vært med før nulles rimelig greit ut vil jeg si. Og er det én ting som er sikkert, så er det at de garantert IKKE får de samme kunnskapsspørsmålene som har vært i en tidligere sesong, så også der nulles eventuelle fortrinn rimelig greit ut spør du meg. 

Nå heier jeg på Roy i finalen, makan til allsidig type og arbeidsjern👏👏

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia skrev (16 minutter siden):

Så enig angående Svein og Roy ❣️ Heia, heia!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (9 minutter siden):

Enig med deg ang Svein og Roy, men synes du svartmaler Heidi. Hun har blitt plukket ut fra samme casting-prosess som alle de andre, og hun har holdt på på Torpet i like lang tid som de på Farmen.

Dessuten må vel hånden hennes telles som et handikap på de fleste øvelsene nå i finaleuka, så det at hun har vært med før nulles rimelig greit ut vil jeg si. Og er det én ting som er sikkert, så er det at de garantert IKKE får de samme kunnskapsspørsmålene som har vært i en tidligere sesong, så også der nulles eventuelle fortrinn rimelig greit ut spør du meg. 

Nå heier jeg på Roy i finalen, makan til allsidig type og arbeidsjern👏👏

Skjønner selvfølgelig at hun har gått gjennom samme prosess som de andre for å være med, og dette gjelder ikke spesifikt henne, men at jeg ikke synes man burde få være mer enn en gang på Farmen pga grunnene jeg nevnte om urettferdig fordel. Heidi som kom seg helt til semifinale sist har altså et fullstendig Farmen opphold bak seg, med alle kunnskapene det medbringer i forhold til dette konseptet, i tillegg til de 10 ukene hun nå har på Torpet/Farmen. For meg er hun ikke da en verdig vinner. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mislikt Roy siden han omtalte enkelte andre deltagere som daukjøtt. Da mister du min respekt, rett og slett. Jeg lar meg også irritere over mennesker som han, som synes praktiske ferdigheter trumfer all annen kunnskap. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Cid skrev (11 timer siden):

Bare glad ikke Lea og Alex er i finalen. 

Kjipt at vi måtte lide oss gjennom 40 episoder først 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (16 timer siden):

Hvem skulle tro at jeg kom til å heie på Heidi? Men det gjør jeg nå som Erlend og Julie er ute. Roy har oppført seg som en bitch, og Svein orker jeg ikke. 
Tror forøvrig ikke Heidi vinner, er det ikke noe sånt at de gamle deltakerne skal stemme og så får den med flest stemmer en ekstra kniv? Heidi har vel ingen kniv fra før heller?

Heidi har en kniv som vinner av torpet vel? Mener hun fikk det. Heier også på henne av de som er igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemte følelsen jeg hadde om at Svein og Heidi kom til å komme veldig langt. 

Synd Julie røk ut. Men må innrømme jeg heier mest på Roy nå. Svein er også helt ok. Heidi orker jeg ikke helt. 

Og som et konkurransemenneske selv blir jeg bare irritert av at Roy ikke skal få lov til å gå litt for seg selv etter at han har tapt. Jeg selv haaater å tape, og det der kaller jeg en mild reaksjon 😛 og tviler ikke et sekund på at Svein har snakket seg selv ned som en del av taktikken. Helt ok det, men han må tåle at det blir stilt spørsmål ved. Og det så ut som vennskapet tålte det der helt fint. 

Jeg synes det blir feil om det som skal avgjøre finalen blir hvem som har lest mest i boka. Det er ikke en konkurranse i lesing og hukommelse dette. Så håper det blir varierte oppgaver med praktisk og generell gårdskunnskap, ikke bare tatt fra boka. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojojo1988 skrev (15 timer siden):

Roy er definitivt den mest verdige vinneren. Han har jobba klart hardest og er hovedårsaken til at de fleste ukesoppdragene kommer i havn. Når i tillegg semi-konkurranse er støping, matlaging, SYING og kunnskap, er det et under at han går videre, siden han har stått å snekra mens de andre har drevet med det overnevnte. Klart han har vist seg som litt utspekulert, men det har definitivt de andre finalistene også.

Enig. Skulle man valgt ut fra kriteriet "mest likandes" hadde jeg stemt på Julie. Men jeg synes den mest handy personen bør vinne og der er Roy i særklasse. Han er også kunnskapsrik. Svein er en god nr to. Det er kun disse to som virkelig hadde klart å drive en gård alene i 1924.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...