Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nymphadora skrev (2 timer siden):

Sjokkert ja, men hun tok det da helt fint sammenlignet med hvordan veldig mange andre har gjort? Synes det var synd hun ikke vant. Svein prata til henne som hun var et lite barn. 

Det har han ikke vert aleine om. Dama er voksen, utdanna barnevernspedagog (minst 3 års høgskoleutdanning), så skjønner ikke at hun har funnet seg i dèt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (45 minutter siden):

For å vinne Farmen!

Å oppføre seg og være grei mot andre synes jeg er et kriterie, utenom det åpenbare som er å vinne :P

Endret av Cid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper (men har liten tro) på at de rebooter Farmen fullstendig til neste år og gir oss en helt ny versjon av Farmen. Denne versjonen trass i noen få endringer i løpet av de siste årene har gått ut på dato synes jeg, det er rett og slett alt for repetitivt og man vet nesten hele tiden hva som skal skje før det skjer. Det hadde vært forfriskende med en helt ny versjon, kanskje for eksempel en hvor de spiller det inn om vinteren eller de kunne prøvd seg på to Farmen gårder med 8 deltakere på hver gård og så er det ingen som vet om den andre gården før finale uken.

Hva er nye ting dere kunne tenkt i farmen for å gjøre det mer interessant? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Peggy-Lovise said:

Heidi 🙈

Ja, hun var lynkjapt på pletten med sin ekstreme falskhet for kynisk og iskaldt spille på Miriams innerste og såreste følelser, men håper og tror at det denne gangen rett og slett ikke ble nok tid for å nå helt fram. De "ferdighetene" som skal til for å "spille" aller best, er presis de samme som de ekstremt bortskjemte innehar, og som de etter å ha utviklet og "forfinet" dem gjennom årelang praksis i voksenlivet har blitt eksperter på.

Det som ligger i bunnen er en ekstrem egoisme, som gjør at man ikke har noen egentlig empati for andre, og ikke bryr seg nevneverdig om at de blir såret så lenge det gavner dem selv. De er ofte eksperter på å sjarmere andre, om de ser at det kan være nyttig for dem selv å gjøre det. De som er best i falskhet og løgn, kan ofte komme langt på karrierestigen, og om man innerst inne ikke har noen normale medmenneskelige følelser, kommer man lengst. 

Selv er jeg så heldig at jeg har en medfødt radar for å se gjennom sånne, noe som har ført til at jeg har kunnet peke på hva de egentlig holder på med når de setter i gang. Da opplever man den andre siden av disse personlighetene. Da oppstår et helt irrasjonellt sinne, aggresjon og hevngjerrighet som ikke er noe vakkert syn.

Og da kommer jeg vel endelig til poenget 😉Noen holder med "spillerne",  mens andre holder med de som uansett hva de blir utsatt for, holder sine verdier, moral og medmenneskelighet høyt. Selv holder jeg med sistnevnte (Alina er et stjerneeksempel på en sånn) . Dette av den enkle grunn at det ganske enkelt ikke er mulig for en som ikke har årelang erfaring i løgn og falskhet og å utnytte andres følelser, å lure andre trill rundt på en overbevisende måte.        

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på egentlig om Roy ble fortalt av produksjonen å begynne med det spillet om å få ut Erlend osv, det virket så plutselig etter så mange uker :klo: og ellers så er han egentlig bare grei, kanskje det er sant det mange sier at deltakere får beskjed fra produksjonen om å oppføre seg på bestemte måter og si diverse ting for å skape drama og intriger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Cid said:

Jeg begynner å lure på egentlig om Roy ble fortalt av produksjonen å begynne med det spillet om å få ut Erlend osv, det virket så plutselig etter så mange uker :klo: og ellers så er han egentlig bare grei, kanskje det er sant det mange sier at deltakere får beskjed fra produksjonen om å oppføre seg på bestemte måter og si diverse ting for å skape drama og intriger.

Kan vel nesten se sånn ut. Du kan også se at han verken er god på det eller er vant til det. 😄Det blir jo så rett fram og lett å gjennomskue for de det gjelder at det halve kunne vært nok. Hans forsøk for å få Erlend til å velge annet enn øksekast og velge han selv som storbonde ble jo rene humorkvelden 😁Litt samme med Svein. Flakser rundt og gjør avtaler, skryter av andre, for liksom å spille, men ikke på en slem måte. Han har tydeligvis ikke så mye erfaring med sånt, så det blir så lett å gjennomskue at de andre bare ler, og kaller ham for "luringen" 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (38 minutter siden):

Kan vel nesten se sånn ut. Du kan også se at han verken er god på det eller er vant til det. 😄Det blir jo så rett fram og lett å gjennomskue for de det gjelder at det halve kunne vært nok. Hans forsøk for å få Erlend til å velge annet enn øksekast og velge han selv som storbonde ble jo rene humorkvelden 😁Litt samme med Svein. Flakser rundt og gjør avtaler, skryter av andre, for liksom å spille, men ikke på en slem måte. Han har tydeligvis ikke så mye erfaring med sånt, så det blir så lett å gjennomskue at de andre bare ler, og kaller ham for "luringen" 😄 

Lurer på Alex også har spilt en rolle, siden han og Lea fortsatt er sammen på utsiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det er så rart at de ikke har valgt Roy til førstekjempe. Han er rå på å jobbe og snekre, men tror ikke ha er spesielt god i så mye annet, deriblant kunnskap. De man bør frykte mest er jo de som er god i kunnskap, for hvis de kommer helt til finalen, da sliter man. Så tror kanskje det er det folk tenker. Roy har de hatt bruk for på gården, og nå er det de som er god i kunnskap man ønsker ut.. Kanskje.. 

Syns det har vært en fin sesong jeg. Liker både drama og kos, og denne sesongen har det vært mest kos 😛 men enig i at mer variasjon i tvekampene hadde vært kjekt. 

Jeg føler litt det samme som en del av deltagerne - håper ikke Heidi vinner siden hun har vært der så kort/deltatt før. Ja hun har vært på Torpet, men likevel. Ikke helt det samme. Men de må få henne ut, står hun i finalen vinner hun. Ellers heier jeg på de fleste (ikke Alex, men han vinner ikke uansett). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (15 timer siden):

Jeg håper (men har liten tro) på at de rebooter Farmen fullstendig til neste år og gir oss en helt ny versjon av Farmen. Denne versjonen trass i noen få endringer i løpet av de siste årene har gått ut på dato synes jeg, det er rett og slett alt for repetitivt og man vet nesten hele tiden hva som skal skje før det skjer. Det hadde vært forfriskende med en helt ny versjon, kanskje for eksempel en hvor de spiller det inn om vinteren eller de kunne prøvd seg på to Farmen gårder med 8 deltakere på hver gård og så er det ingen som vet om den andre gården før finale uken.

Det hadde vært kjempegøy med to gårder ha 👏 Også ingen torpet (selv om jeg liker det), tenk så sjokkert de utslåtte hadde blitt når det gikk opp for dem at de faktisk var ute 😂 Og de inne på gården hadde ventet på nye folk fra torpet eller utfordrere, som aldri kom. Derimot kunne de ha byttet om på folk på de to gårdene når det var fire igjen hver sted, f eks to stk over til hver gård. Hadde revet opp allianser og planer. Så gøy det kunne blitt! 

Når det gjelder selve produksjonen så skulle jeg ønske vi kunne sett mer av dagliglivet der inne. F.eks laget de potetmos med masse fløte forleden, hvor fikk de det fra, de må vel ha laget fløten selv? Sånne hverdagslige gjøremål og ting de lærer seg er faktisk interessant for de fleste vil jeg tro, siden det er langt fra hverdagslig for oss...

Endret av Ab_naturals
Mente ingen torpet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (12 minutter siden):

Det hadde vært kjempegøy med to gårder ha 👏 Også ingen torpet (selv om jeg liker det), tenk så sjokkert de utslåtte hadde blitt når det gikk opp for dem at de faktisk var ute 😂 Og de inne på gården hadde ventet på nye folk fra torpet eller utfordrere, som aldri kom. Derimot kunne de ha byttet om på folk på de to gårdene når det var fire igjen hver sted, f eks to stk over til hver gård. Hadde revet opp allianser og planer. Så gøy det kunne blitt! 

Når det gjelder selve produksjonen så skulle jeg ønske vi kunne sett mer av dagliglivet der inne. F.eks laget de potetmos med masse fløte forleden, hvor fikk de det fra, de må vel ha laget fløten selv? Sånne hverdagslige gjøremål og ting de lærer seg er faktisk interessant for de fleste vil jeg tro, siden det er langt fra hverdagslig for oss...

Enig i at Torpet ikke så så spennende lenger men likevel så liker jeg å se gamle deltakere returnere så håper i hvert fall at de jeg håper å se på Torpet en gang dukker opp før dem skrinlegger det :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 18.11.2024 den 1.09):

Sverige hade att de var i Sydafrika en säsong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...