Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Cid skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Motsatt hos meg 😝

Spoiler

For meg også.  Nå er det egentlig vanskelig å finne en favoritt.

Det er flere av deltakerne som kan takke Roy for både kniv og penger til mat på markedet, for uten ham hadde nok flere ukesoppdrag strandet ganske tidlig.  Han er den dyktigste med praktisk arbeid - og han vet det så inderlig godt.  Nesten så han ikke tåler at andre også kan ting.  Greit at Svein har underspilt egne evner noe, men Roy har jobbet tett med ham i 10 uker, han må ha sett at kameraten ikke er helt verdiløs.  Roy er en elendig taper og har surnet de siste ukene.

Heidi var ikke min favoritt i sin opprinnelige sesong, og har heller ikke blitt det denne gangen.  Det har ikke noe med at hun kommer fra Torpet, når opplegget først er sånn, er det jo ikke hennes feil, selv om livet på Torpet kanskje er hakket enklere, mindre folk, mindre krevende oppdrag og mer mat.  Men hun virker så beinhard og har kun fokus på seg selv og seieren, ingenting annet teller.  

Svein kunne nok blitt en favoritt for han er en sjarmerende type, men alle disse avtalene hans ble overdrevne til slutt. Da han omtrent kastet seg over Miriam allerede i båten og ønsket avtale om storbonde måtte jeg himle med øynene. Jeg vet ikke om han er den eneste som er blitt vist som en paktende type, eller om de andre rett og slett har spilt veldig snilt, for i en "vanlig" sesong (med drama, konflikter og sabotasje) hadde jeg ikke reagert spesielt på hans spill, tror jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om Roy og Heidi er i slekt. Lereng er ikke akkurat det vanligste etternavnet, er kun 64 stk som har det som etternavn. Så kan jo hende de er firmenninger eller noe uten å vite det. Eller kanskje de egentlig er onkel og niese, men har holdt det skjult, det hadde vært gøy, hehe 😂 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (16 timer siden):

Jeg heier på Heidi og Julie som finalister!! 

Roy har avgitt så mye dårlig energi innimellom, nå senest etter matlagingen. Han sitter og sutrer og snakker ned de andres prestasjoner. Det hjelper lite at han innrømmer at han er en dårlig taper. Jeg mener en verdig vinner er en som hjelper andre og ikke drar ned andre når det er ekstra stritt. Roy har hatt mange sure, kjipe dager og har satt negativt preg på gruppa innimellom. Sånn sett synes jeg Lea hadde fortjent finaleuka mer enn kremmern. Hun har vært en flink leder, lydhør mot gruppa og god til å se folk. At hun forelska seg i en guttunge var det åpenbart at hun slet litt med innimellom.

Så har du den overdrevent positive Erlend, musikalsk og fullstendig umusikalsk (jfr gjøgling og sang oppi fjeset på Heidi). Han er en karakter produksjonen har forelska seg i og han har fått så mye mer skjermtid enn noen andre.

Svein har jo vært en luring som har spilt på kryss og tvers absolutt hele tida. Sjarmen redder han, synes jeg. Har han som 3. favoritt.

Men da er heller ikke Heidi en verdig vinner, i følge dine argumenter mot Roy for hva som avgjør om man er verdig eller ikke. Heidi hjelper ikke andre, og sprer dårlig stemning og drar ned andre når det har vært stritt. Når ting går dårlig for henne lager hun ekstremt dårlig stemning, og er smørblid når hun har prestert bra. Synes forøvrig ikke at Roy snakket ned de andre angående matlagingen, men seg selv 🤔 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Av de som er der nå så må det bli Heidi da som vinner, så betyr det i hvert fall noe for andre der ute med et handicap.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

Helt enig i at Heidi er irriterendes. Reaksjonen hennes i går hvor hun piler inn og skal lese i boka. Hva med å spørre de andre først? Neida, bare tenker på seg selv.

Jeg har i grunn ikke hatt sansen for Heidi siden hun ville lage allianse på Torpet. Det var ikke selve forespørselen som jeg ikke likte, men reaksjonen da Alina takket nei til allianse.

Av de som er i finalen nå, så holder jeg en knapp på Roy. Han var litt barnslig overfor Svein i går, men det preller av på meg. Svein som en god nummer 2. 

Viktigste er at Heidi ikke. Vinner finalen.

Spoiler

Hun hadde jo bare boken i 15 minutter, Roy overdrev noe voldsomt (som vanlig)

Blitt skikkelig gretten siste tiden han Roy.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (3 minutter siden):
  Skjul innhold

Hun hadde jo bare boken i 15 minutter, Roy overdrev noe voldsomt (som vanlig)

Blitt skikkelig gretten siste tiden han Roy.

Spoiler

Greit at det var bare 15 min, det var måten det ble gjort på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Greit at det var bare 15 min, det var måten det ble gjort på. 

Spoiler

Syntes det ble overdramatisert av Roy, fikk det til å virke som at hun bare snek til seg boka og meldte seg ut av samfunnet osv, skulle trodd verden hadde gått under sånn han reagerte 😛 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Haha, for en dårlig taper Roy er! :hoho: jeg må le :skratte: Og den krangelen mellom han og Svein da, herregud. Tipper Svein ble ganske oppgitt. Veldig synd Erlend røk. Selv om han til tider har vært litt mye så liker jeg ham godt  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Haha, for en dårlig taper Roy er! :hoho: jeg må le :skratte: Og den krangelen mellom han og Svein da, herregud. Tipper Svein ble ganske oppgitt. Veldig synd Erlend røk. Selv om han til tider har vært litt mye så liker jeg ham godt  

Spoiler

Nå fikk vi endelig sesongens første krangel i hvert fall :P men fra uventet hold lol. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Nå fikk vi endelig sesongens første krangel i hvert fall :P men fra uventet hold lol. 

Spoiler

Hehe, ja 😂 bedre sent enn aldri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjul innhold

Hehe, ja 😂 bedre sent enn aldri :ler:

Spoiler

Blitt en ordentlig Karl Reverud den siste tiden han, denne gif-en kunne vært han lol. Han som jager Alex og Erlend ut av smia.

8e555b20e555d47f90cef5af3219cef1241ce313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):
  Skjul innhold

Blitt en ordentlig Karl Reverud den siste tiden han, denne gif-en kunne vært han lol. Han som jager Alex og Erlend ut av smia.

8e555b20e555d47f90cef5af3219cef1241ce313

Spoiler

:hoho: ser han for meg kjeppjage dem ut av smia :skratte: Det hadde vært helt ekstremt morsomt  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjul innhold

:hoho: ser han for meg kjeppjage dem ut av smia :skratte: Det hadde vært helt ekstremt morsomt  

Spoiler

Håper at Nils Vogt og Anette Hoff blir med på Farmen Kjendis en gang og bringer fram sine indre Karl Reverud og Juni Anker-Hansen :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Håper at Nils Vogt og Anette Hoff blir med på Farmen Kjendis en gang og bringer fram sine indre Karl Reverud og Juni Anker-Hansen :fnise:

Spoiler

Hehe, ja. Hadde vært en fryd å se de to i farmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 timer siden):

Lurer på om Roy og Heidi er i slekt. Lereng er ikke akkurat det vanligste etternavnet, er kun 64 stk som har det som etternavn. Så kan jo hende de er firmenninger eller noe uten å vite det. Eller kanskje de egentlig er onkel og niese, men har holdt det skjult, det hadde vært gøy, hehe 😂 

De er sikkert gift, men valgt å holde det skjult 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
makkapakka skrev (3 minutter siden):

De er sikkert gift, men valgt å holde det skjult 

:hoho: Da hadde jeg falt ut av stolen, tror jeg :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Mye drama fra Roy over gårdsboka som alle hadde tid til å lese og som ingen egentlig trengte foran støpekonkurransen... 😜 

Støpekonkurransen var spennende, men så klart vinner en av de seige herrene. Denne gang Svein. 
Roy som utrolig dårlig taper er pur underholdning. Han går jo til angrep på Svein. 🤪

Sykonkurranse er bra for å gi kvinner mulighet til å ta derven på disse seigmennene, men er ikke særlig gøy å se på. 
Vi fikk merkelig nok ikke se dommeren bedømme syingen, for det ble heller klipt inn noen høner som sprang på tunet og noen skyer i rask film med dramatisk musikk mens dommeren gjorde sine betraktninger... Altså, hva skjedde her?? 
Men Heidi vinner heldigvis foran Roy. Puh! :klappe:

Kunnskapskonkurranse med tvist der deltakerne skal ta ut hverandre istedenfor å ta poenget selv. 
Egentlig et merkelig opplegg... der deltakerne ikke tør å svare hvis de absolutt ikke vet svaret i fare for å ta feil. 
Erlend taper på Gjedtjernet gård på finsk... Tuller dere? For et drittspørsmål.
Og så vinner Roy Seige Seigesen over Julie. Tragisk.

Det måtte komme. Seigmennene som ingen "turte" å gå etter i løpet av 10 uker står igjen til sist. Det er nær umulig å bli kvitt slike allroundmennesker som surfer på kunnskap, instinkt, flaks, selvhøytidelighet og flyt før de blir tvunget ut helt til slutt. At ikke deltakerne skjønner det.

Jeg heier på Heidi. Uten tvil. Men alt er rigget for at Svein og Roy står i finalen. Og det er helt krise. Men av de to så håper jeg Svein vinner, for Roy er så cocky at det halve kunne vært nok. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Dagens episoder:

Skjul innhold

Mye drama fra Roy over gårdsboka som alle hadde tid til å lese og som ingen egentlig trengte foran støpekonkurransen... 😜 

Støpekonkurransen var spennende, men så klart vinner en av de seige herrene. Denne gang Svein. 
Roy som utrolig dårlig taper er pur underholdning. Han går jo til angrep på Svein. 🤪

Sykonkurranse er bra for å gi kvinner mulighet til å ta derven på disse seigmennene, men er ikke særlig gøy å se på. 
Vi fikk merkelig nok ikke se dommeren bedømme syingen, for det ble heller klipt inn noen høner som sprang på tunet og noen skyer i rask film med dramatisk musikk mens dommeren gjorde sine betraktninger... Altså, hva skjedde her?? 
Men Heidi vinner heldigvis foran Roy. Puh! :klappe:

Kunnskapskonkurranse med tvist der deltakerne skal ta ut hverandre istedenfor å ta poenget selv. 
Egentlig et merkelig opplegg... der deltakerne ikke tør å svare hvis de absolutt ikke vet svaret i fare for å ta feil. 
Erlend taper på Gjedtjernet gård på finsk... Tuller dere? For et drittspørsmål.
Og så vinner Roy Seige Seigesen over Julie. Tragisk.

Det måtte komme. Seigmennene som ingen "turte" å gå etter i løpet av 10 uker står igjen til sist. Det er nær umulig å bli kvitt slike allroundmennesker som surfer på kunnskap, instinkt, flaks, selvhøytidelighet og flyt før de blir tvunget ut helt til slutt. At ikke deltakerne skjønner det.

Alt er rigget for at Svein og Roy står i finalen nå. Det er jo helt krise. Men av de to så håper jeg Svein vinner, for Roy er så cocky at det halve kunne vært nok. 

Spoiler

At Svein vinner hadde blitt tragi komisk, eneste som kunne vært verre da er om Alex vant 😛 Holder en knapp på Heidi, hun har overrasket så langt…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle tro at jeg kom til å heie på Heidi? Men det gjør jeg nå som Erlend og Julie er ute. Roy har oppført seg som en bitch, og Svein orker jeg ikke. 
Tror forøvrig ikke Heidi vinner, er det ikke noe sånt at de gamle deltakerne skal stemme og så får den med flest stemmer en ekstra kniv? Heidi har vel ingen kniv fra før heller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...