Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Nymphadora skrev (3 minutter siden):

Sjokkert ja, men hun tok det da helt fint sammenlignet med hvordan veldig mange andre har gjort? Synes det var synd hun ikke vant. Svein prata til henne som hun var et lite barn. 

Det er vel ikke så mange andrekjemper som har tatt det så dårlig, selv om det finnes unntak, som Glenn. Men jeg siktet ikke til at hun tok det dårlig, men at hun sa at hun var sjokkert og veldig overrasket, at valget kom helt uventet på henne. Hva skulle være årsaken til at Svein ikke skulle vurdere henne som den han hadde størst sjanse mot? Så hvorfor skulle ikke Miriam føle seg utsatt? Eneste jeg kan tenke meg er at hun tenkte at ingen ville velge henne, av helt andre grunner.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke så mange andrekjemper som har tatt det så dårlig, selv om det finnes unntak, som Glenn. Men jeg siktet ikke til at hun tok det dårlig, men at hun sa at hun var sjokkert og veldig overrasket, at valget kom helt uventet på henne. Hva skulle være årsaken til at Svein ikke skulle vurdere henne som den han hadde størst sjanse mot? Så hvorfor skulle ikke Miriam føle seg utsatt? Eneste jeg kan tenke meg er at hun tenkte at ingen ville velge henne, av helt andre grunner.

Hva får deg til å tenke at han hadde størst sjanse mot Miriam for? Fordi hun er kortvokst? Siden grenene ikke er så fysiske så hadde hun like stor sjanse til å vinne som for eksempel Julie eller Lea, synes ikke at reaksjonen hennes er noe ulikt andre sine tidligere reaksjoner heller. 

Endret av Cid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 minutter siden):

Når det gjelder Miriam, så har nesten alt handlet om hennes enorme behov for å ikke bli undervurdert. Så når hun omsider ble behandlet som alle andre, og valgt til tvekamp, så ble hun sjokka og hadde overhodet ikke forventet det. Tenkte hun at hun skulle ha immunitet? Det er en viss dobbeltmoral her.

Enig med deg. 
Den beste vant i dag.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (Akkurat nå):

Enig med deg. 
Den beste vant i dag.

Bare håper at han ryker lenge før finalen. Alex og Roy med forøvrig, Erlend og Julie i finalen hadde vært bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Julie valgte å skjule at ukesoppdraget ble godkjent nekter jeg å tro var Julies verk og valg. Antar sjansen er enorm for at hele greia er iscenesatt av produksjonen, altså castet, for å skape spenning og "drama" over noe særs lite - og så har Julie kastet seg på det. 

Men okei, bra at Julie fikk kniven sin. Den fortjente hun. Fantastisk Julie fortjener kniv hver uke bare fordi hun er det mennesket hun er. 

Svein valgte Miriam, og lenge lå det an til å ende med et fint TV-øyeblikk og tidenes personlige opptur hvor Miriam vant tvekamp. 
Men neida. Svein er akkurat som Roy, to seiglivet typer som er umulig å bli kvitt før de nærmest tvinges ut i aller siste sekund. 
For et magaplask. Enda en uke med akkurat samme gjengen, bare at Miriam nå er ute. Hun som egentlig ikke fikk så mye TV-tid nettopp pga guttagjengen med Svein, Roy, Alex og Erlend i spissen. 

Skjønner fortsatt ikke greia med at mentors kone skal vandre rundt og prate finsk når hun kan norsk blant nordmenn. Irriterende opplegg.

Kjedelig, repetitiv sesong. Er bare å holde ut litt til... er straks finaleuke...

Endret av Ctrl
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si dette men jeg skulle ønske at finale uken var en uke tidligere, jeg synes ikke det er så mye å se på lenger. Gleder meg til finale uken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (4 minutter siden):

At Julie valgte å skjule at ukesoppdraget ble godkjent nekter jeg å tro var Julies verk og valg. Antar sjansen er enorm for at hele greia er iscenesatt av produksjonen, altså castet, for å skape spenning og "drama" over noe særs lite - og så har Julie hevet seg på det. 

Men bra at Julie fikk kniven sin. Den fortjente hun. Fantastisk Julie fortjener kniv hver uke bare fordi hun er det mennesket hun er. 

Svein valgte Miriam, og lenge lå det an til å ende med et fint TV-øyeblikk og tidenes personlige opptur hvor Miriam vant tvekamp. 
Men neida. Svein er akkurat som Roy, to seiglivet typer som er umulig å bli kvitt før de nærmest tvinges ut i aller siste sekund. 
For et magaplask. Enda en uke med akkurat samme gjengen, bare at Miriam nå er ute. Hun som egentlig ikke fikk så mye TV-tid nettopp pga guttagjengen med Svein, Roy, Alex og Erlend i spissen. 

Kjedelig, repetitiv sesong. Er bare å holde ut litt til... er straks finaleuke...

Godt skrevet og enig 👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

adriana32 skrev (1 minutt siden):

Hvem tror dere Miriam velger som ny storbonde? Lea? Julie? 

Håper på Julie eller Erlend. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun velger Lea som storbonde.  

Er så lei av hun dama som går rundt og snakker finsk! Tåpelige greier! Ikke så veldig sjarmerende heller.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (28 minutter siden):

Hva får deg til å tenke at han hadde størst sjanse mot Miriam for? Fordi hun er kortvokst? Siden grenene ikke er så fysiske så hadde hun like stor sjanse til å vinne som for eksempel Julie eller Lea, synes ikke at reaksjonen hennes er noe ulikt andre sine tidligere reaksjoner heller. 

Svein tenkte han hadde størst sjanse, og det var da ikke noe urimelig med det. Han pekte at Miriam ikke hadde lest i boka, og han mente tydeligvis at hun ikke var så god i balanse som mange hadde gitt utrykk for å tro.

Om reaksjonen, så handler det bare om at jeg ikke ser hvorfor hun skulle være å sjokkert og overrasket over valget. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som la merke til Heidi i denne episoden. Sist så hadde hun jo helt under radaren (og produksjonen) klart å få Alex til å true Julie i eksakt riktig øyeblikk rett før førstekjempevalget. Hun freser nok av sinne for at det glapp ut av Alex hvem som sto bak planen. Det var nok ikke meningen at han skulle si. 

Også denne gangen da. Da Miriam ble valgt til andrekjempe, var det altså hun, som har hatt minst med Miriam å gjøre, som var som et lyn bort til henne. Holdt rundt henne, og spilte på de rette følelses-strengene om hvor sjokkert hun var for at noen virkelig kunne finne på å velge henne. Hvoretter hun i intervju 5 min. etterpå sier at hun regnet med at det kom til å bli Miriam. Og for å øke sine askjer ytterligere, tok hun seg jaggu ned til kaia og sto å kauka "LYKKE TIL MIRIAM" i tillegg.

Men etter at Miriam hadde gjort sitt storbondevalg for deretter å bli slått ut, og derfor ikke hadde noe potensiell verdi for henne lenger.....vel da så vi ikke så mye til denne uventede og overdrevne omsorgen....

Er vel en del Heidi-fans her om jeg har forstått det rett, men det bryr jeg meg ikke noe om å ta hensyn til. Som jeg subjektivt ser det, er hun kanskje den i Farmenhistorien som har minst empati overfor andres følelser, og benytter hver time av døgnet til å mele sin egen kake med en utspekulert og nådeløs falskhet som savner sidestykke. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taremero skrev (7 minutter siden):

Flere som la merke til Heidi i denne episoden. Sist så hadde hun jo helt under radaren (og produksjonen) klart å få Alex til å true Julie i eksakt riktig øyeblikk rett før førstekjempevalget. Hun freser nok av sinne for at det glapp ut av Alex hvem som sto bak planen. Det var nok ikke meningen at han skulle si. 

Også denne gangen da. Da Miriam ble valgt til andrekjempe, var det altså hun, som har hatt minst med Miriam å gjøre, som var som et lyn bort til henne. Holdt rundt henne, og spilte på de rette følelses-strengene om hvor sjokkert hun var for at noen virkelig kunne finne på å velge henne. Hvoretter hun i intervju 5 min. etterpå sier at hun regnet med at det kom til å bli Miriam. Og for å øke sine askjer ytterligere, tok hun seg jaggu ned til kaia og sto å kauka "LYKKE TIL MIRIAM" i tillegg.

Men etter at Miriam hadde gjort sitt storbondevalg for deretter å bli slått ut, og derfor ikke hadde noe potensiell verdi for henne lenger.....vel da så vi ikke så mye til denne uventede og overdrevne omsorgen....

Er vel en del Heidi-fans her om jeg har forstått det rett, men det bryr jeg meg ikke noe om å ta hensyn til. Som jeg subjektivt ser det, er hun kanskje den i Farmenhistorien som har minst empati overfor andres følelser, og benytter hver time av døgnet til å mele sin egen kake med en utspekulert og nådeløs falskhet som savner sidestykke. 

Ikke tenkt så mye over, men du har nok rett. Veldig bra med noen som benytter seg av de muligheter som oppstår for å spille spillet! Dette er tross alt en konkurranse, og Heidi har ikke gjort noe galt. Det er jo åpenbart at mange tenker at hun må velges til førstekjempe siste uka, så Heidi må jo gjøre det hun kan for å forsøke å påvirke. Miriam velger neppe Heidi til storbonde uansett da, selv om det vel ikke helt kan utelukkes.

Spent på om storbonden neste uke tør å velge den virkelig største konkurrenten, eller går for den enkle løsningen og tar Heidi nok en gang. Nokså absurd at Roy aldri har blitt valgt til førstekjempe, men mulig ingen andre, foruten Heidi, egentlig ønsker å vinne. 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (4 minutter siden):

Kall meg gjerne dum men hvorfor heter det finnskogen når den ligger på svenskegrensa? 

ChatGPT:

«Det er slett ikke dumt å undre seg over det! Finnskogen har fått navnet sitt fordi området ble bosatt av finske innvandrere, kjent som skogfinner, på 1600-tallet. Navnet har altså ingenting med dagens Finland eller grenser å gjøre, men snarere med historisk migrasjon og kultur.

Historien bak Finnskogen

1. Skogfinnene

• På 1500- og 1600-tallet flyttet mange finner fra områdene rundt Savolax i Finland (den gang under svensk styre) til Sverige og Norge.

• De var dyktige jordbrukere som brukte en metode kalt svedjebruk (brente skog for å dyrke korn). Dette krevde store skogsområder, og Finnskogen passet perfekt for dem.

2. Lokasjon

• Finnskogen ligger på grensen mellom Norge og Sverige, i Hedmark (Innlandet) på norsk side og Värmland på svensk side. Dette området hadde store skogområder, lite folk og dermed plass til de finske bosetterne.

3. Navnet

• Etter hvert ble områdene der skogfinnene slo seg ned kjent som “Finnskogen.” Det er altså et kulturhistorisk navn som forteller om opprinnelsen til de som bodde der, ikke nødvendigvis noe geografisk knyttet til dagens Finland.»

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Djækklåsst skrev (53 minutter siden):

Svein tenkte han hadde størst sjanse, og det var da ikke noe urimelig med det. Han pekte at Miriam ikke hadde lest i boka, og han mente tydeligvis at hun ikke var så god i balanse som mange hadde gitt utrykk for å tro.

Om reaksjonen, så handler det bare om at jeg ikke ser hvorfor hun skulle være å sjokkert og overrasket over valget. 

Ikke sagt at det er urimelig heller.

Det samme kan sies om alle sin reaksjoner når de blir valgt 😛 ikke noe unikt der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Skjønner fortsatt ikke greia med at mentors kone skal vandre rundt og prate finsk når hun kan norsk blant nordmenn. Irriterende opplegg.

Det blir mye Kiito, ja 🙄 Merkelig nok har de funnet den mutteste personen med minst utstråling til rollen…

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at Svein havner i tvekamp igjen til uka og taper, helst som andrekjempe mot Alex som førstekjempe slik at om han ikke taper så får vi i hvert fall ut Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Synes du er røff mot henne nå..

Hun har stått på så bra som hun kan, hun har heller ikke spilt noe spill eller prøvd seg på noen avtaler. Hun virker som en finere person enn Svein helt ærlig. 

Nå er ikke dèt et kriterie da…

Endret av Mollami
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...