Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, jukkapalme said:

Han sa at han kom til å velge noen han har stor sjans til å slå og da velger han nok ikke Roy. Selv om det hadde vært veldig gøy med de to i kamp. Tipper han velger Miriam eller Erlend. Alex er for god i vagla og Lea har visst klisterhjerne når det gjelder kunnskap. Heidi kan også mye.

Hadde håpet villt på at han velger Roy, men du har nok rett. Det blir nok dessverre Miriam, og nok en skikkelig døll kamp 😒 Hadde trengt typer som Hugo som ikke var snauere enn at han valgte norgesmesteren i bryting den gangen for at det skulle bli litt action☺️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taremero skrev (1 minutt siden):

Hadde håpet villt på at han velger Roy, men du har nok rett. Det blir nok dessverre Miriam, og nok en skikkelig døll kamp 😒 Hadde trengt typer som Hugo som ikke var snauere enn at han valgte norgesmesteren i bryting den gangen for at det skulle bli litt action☺️ 

Enig, det hadde vært veldig gøy om han valgte Roy og det ble en fysisk kamp. Blir nok Miriam, ja, men hun kan overraske. Ja, hadde virkelig trengt Hugo der. Skulle ønske han hadde vunnet Torpet. Hadde vært så gøy å sett trynet på Roy om Hugo kom inn igjen 😂 Hugo og Roy i kamp hadde vært helt konge. Jeg så dessverre ikke sesongen til Hugo, men har skjønt at han lagde bra med action 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, adriana32 said:

Er vel helt fair å velge Miriam. Hadde ikke hatt noen problemer med å velge henne selv. Alle har vel vært i kamp nå nesten, og ser ingen grunn til at hun skal skånes. 

Hvem har sagt at det ikke er fair ? 😉 Det blir dessverre bare nok en møkk kjedelig kamp. Det å se på at man kaster på stikka med hestesko, eller står på en planke i hver eneste episode, synes jeg blir omtrent like spennende som å se på maling tørke😒 

(ps. å tillegge andre motiver de ikke har, er vel ikke  akkurat "my cup of tea"  😉)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (18 minutter siden):

Hvem har sagt at det ikke er fair ? 😉 Det blir dessverre bare nok en møkk kjedelig kamp. Det å se på at man kaster på stikka med hestesko, eller står på en planke i hver eneste episode, synes jeg blir omtrent like spennende som å se på maling tørke😒 

(ps. å tillegge andre motiver de ikke har, er vel ikke  akkurat "my cup of tea"  😉)

Det ble kanskje tolket nedlatende ovenfor både Miriam og Svein at du skrev "Men tror dessverre han er typen til å velge Miriam". Men forstår at du ikke mente det slik. 👍

Det blir spennende å se videre på søndag, syns jeg 🤞 Har fått veldig sansen for Svein. Han er fin. Ser at ikke alle er enige om det. Han fremstår morsom, musikalsk, omsorgsfull - varter opp med mat og jobber hardt - en verdig finalekandidat som forstår at dette er et spill. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se for meg finale med miriam... Kan ikke  bli smie, matlaging, hinderløype og mange andre øvelser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (35 minutter siden):

Kan ikke helt se for meg finale med miriam... Kan ikke  bli smie, matlaging, hinderløype og mange andre øvelser. 

Det må jo tilrettelegging til, evt enkelte fysiske øvelser utgår, blir spennende å se hvordan de tenker å løse det, vis det blir aktuelt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (2 minutter siden):

Det må jo tilrettelegging til, evt enkelte fysiske øvelser utgår, blir spennende å se hvordan de tenker å løse det, vis det blir aktuelt.  

Samme, hadde unnet henne en finale plass hvis hun kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Cid said:

Samme, hadde unnet henne en finale plass hvis hun kommer så langt.

Det gjør jeg også, hadde vært fint for henne det ☺️men er samtidig bekymret for den retningen farmen tar, og spesielt med tvekampene. Det heter altså tveKAMP!  Men øvelsene vi ser, er stort sett bare noe fislete greier. Noe må gjøres, enten med castingen, reglene eller hva vet jeg, men som det er nå, blir det bare for døllt. Blir vel Yatzy og Ludo neste år da tenker jeg 😄 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (3 minutter siden):

Det gjør jeg også, hadde vært fint for henne det ☺️men er samtidig bekymret for den retningen farmen tar, og spesielt med tvekampene. Det heter altså tveKAMP!  Men øvelsene vi ser, er stort sett bare noe fislete greier. Noe må gjøres, enten med castingen, reglene eller hva vet jeg, men som det er nå, blir det bare for døllt. Blir vel Yatzy og Ludo neste år da tenker jeg 😄 

Neste år så introduserer de vel ikke lov å le på farmen eller en stirrekonkurranse.

Synes de kunne byttet ut øksekast mot pil og bue, prøvd å variere litt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvekampene og spillet var mye mer interessant når man bare kunne velge andrekjempe av samme kjønn, så håper de begynner med det igjen. 

Også håper jeg de kan gå litt mer tilbake til å sentrere programmet rundt Farmen og ikke Torpet.

Greit at de har et Torp, men når Heidi fikk ENDA en mulighet til å kjempe seg tilbake på gården så ble jeg litt oppgitt. Hvor mange sjanser skal tidligere deltakere av Farmen ha? De har jo vært med på denne reisen før (i Heidis tilfelle nesten helt til slutten) og har på en måte brukt opp sin sjanse. De har jo et stort fortrinn erfaringsmessig i forhold til resten, og da burde det holde med én sjanse på Torpet! Hvis hun vinner nå så er det jo på grensen til rigget tenker jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivLaga skrev (2 timer siden):

Tvekampene og spillet var mye mer interessant når man bare kunne velge andrekjempe av samme kjønn, så håper de begynner med det igjen. 

Også håper jeg de kan gå litt mer tilbake til å sentrere programmet rundt Farmen og ikke Torpet.

Greit at de har et Torp, men når Heidi fikk ENDA en mulighet til å kjempe seg tilbake på gården så ble jeg litt oppgitt. Hvor mange sjanser skal tidligere deltakere av Farmen ha? De har jo vært med på denne reisen før (i Heidis tilfelle nesten helt til slutten) og har på en måte brukt opp sin sjanse. De har jo et stort fortrinn erfaringsmessig i forhold til resten, og da burde det holde med én sjanse på Torpet! Hvis hun vinner nå så er det jo på grensen til rigget tenker jeg. 

Enig.  Torpet var artig den første sesongen, nettopp fordi det var nytt og uventet.  Spesielt de siste par sesongene er det blitt nesten parodisk, samme person kan ryke ut av Farmen to ganger og likevel vinne.  Deltakerne vet jo at Torpet finnes (selv om få av dem er interessert å gjøre en innsats for å bli når det kommer til stykket), samtidig vises det ikke at de snakker om det inne på Farmen.  Det skal liksom lates som Torpet ikke eksisterer.  "Du er ute av Farmen" - men ikke helt, likevel.  De kunne i det minste spart seg for Torpet 2.0.

(Nå er selvfølgelig hovedårsaken til at de fremdeles kjører det å få folk  til å betale for TV2Play).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som kommenterer mot hvorfor det er "Uheldig" å velge Miriam - minner om alt styret som oppsto i media og landets kommentarfelt rundt kjendis Farmen da Cato Zahl ble valgt som 1. kjempe.... "feigt å velge ham".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (23 timer siden):

Hvorfor mener du at hun ikke kan være med på en matlagingskonkurranse? Hun kan da lage mat selv om hun er kortvokst! Må bare tilpasse benk og sånt etter høyden hennes. Hun klarer helt sikkert å smi en nøkkel også og jeg tror hun hadde klart seg i en hinderløype også. Kanskje ikke med båt, men en vanlig hinderløype tror jeg hun hadde klart seg fint i. Det går jo mer på balanse. Tror Miriam får til mye jeg. Og øksekast f.eks må de bare bruke en lavere blink og litt kortere økser. Men øksekast er sikkert ikke en av hennes kamper uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Svein velger Miriam som andrekjempe. Der Miriam tar det fint og går i konkurransemodus, og hvor Miriam får besøk på kjempehytta. Så ender tvekampen med at Miriam slår Svein ut av Farmen. 

For en minnerik opplevelse dèt hadde vært for Miriam. Et øyeblikk for sesongen både for henne og oss. 

Men jeg tror Svein velger Lea eller Renate.
Velger han Erlend blir det øksekast, og det er Erlend god på.
Velger han Heidi så blir det noe kunnskapsbasert, og det er Heidi god på. 

Uansett hvem han velger så håper jeg Svein taper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, shab said:

Til de som kommenterer mot hvorfor det er "Uheldig" å velge Miriam - minner om alt styret som oppsto i media og landets kommentarfelt rundt kjendis Farmen da Cato Zahl ble valgt som 1. kjempe.... "feigt å velge ham".

"Uheldig" er det vel ikke, men det blir jo i tilfelle bare nok en tvekamp med en øvelse som ikke fortjener ordet kamp i seg. Trodde vel at den sjarmerende luringen Svein ikke hadde det i seg å velge Roy, og at det da ville bli Miriam. Men ut i fra teksten på neste episode, at valget overrasker alle, skal du se at han gjør mine ord til skamme, og at vi endelig får se sesongens første tveKAMP allikevel. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært utrolig gøy om Svein valgte Miriam fordi han tror hun er lett å slå og så slår Miriam ham ned i støvlene.

Men må si at jeg savner litt skikkelige kamper. Vært mye hestesko i år og det er gørrkjedelig. Og øksekast kan de skrote. Savner da det ikke var kjønnsnøytrale kamper. Var naturlig nok flere fysiske kamper da. Vil se tautrekking, sekken, slegge og saging! De bør også innføre bryting igjen. Galoppløp hadde også vært gøy. Selv om det hadde vært litt skummelt for de som ikke kan ri

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at Svein vinner tvekampen😊 Liker han og Roy! Arbeidsjern💪

Endret av Flowrrpowrr
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (22 timer siden):

Hadde vært utrolig gøy om Svein valgte Miriam fordi han tror hun er lett å slå og så slår Miriam ham ned i støvlene.

Men må si at jeg savner litt skikkelige kamper. Vært mye hestesko i år og det er gørrkjedelig. Og øksekast kan de skrote. Savner da det ikke var kjønnsnøytrale kamper. Var naturlig nok flere fysiske kamper da. Vil se tautrekking, sekken, slegge og saging! De bør også innføre bryting igjen. Galoppløp hadde også vært gøy. Selv om det hadde vært litt skummelt for de som ikke kan ri

Husker du "Staurbæring"? Haha. Jeg glemmer aldri Torkel Torve i staurbæring. Tror han vant faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...