Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Håper Svein, Roy og Alex alle er ute før finaleuke , gjerne Heidi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Ctrl said:

Dagens episode:

Hide contents

Godt å se Heidi igjen. 

Og fabelaktig at vanvittig flotte Julie ble storbonde!
Hah, så deilig å se Erlend få seg en på fleisen der. 

Gud hjelpe meg så stappmett jeg er på Roy, Svein, Alex og Erlend - på helt ulike måter. Og Roy og Erlend får altså nær all TV-tid. Selv i dag når det er Julie som burde ha mer fokus på seg. Erlend på sin side med fjas og sync, og Roy er jo overalt. Men det er vel fordi Roy er en bedreviter som skal ha et ord med i det meste.

Lurer på om denne sesongen er noe av det kjedeligste som har vært av Farmen. 

Håper Julie velger Roy, Svein eller Alex. Erlend kan jeg tåle en uke til. Tror jeg. Men frykter Heidi blir andrekjempe denne uken. Eller, det kan jo bli bra hvis hun velger kunnskap, for da vinner hun forhåpentligvis. 

De har vel sine negative sider alle disse, men Erlend aller minst og deretter Roy synes jeg. Svein har jo vist seg totalt upålitelig, men kommer allikevel ikke i nætheten av Alex. Oppfører seg som en bortskjemt og lat guttunge som tror at hans navle er universets sentrum 😉 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi har vokst på meg. Jeg sukket høyt da jeg så hun kom inn på Torpet og fortsatte med leeenge, men plutselig ble hun sympatisk og nå kan jeg til og med unne henne seieren. Før henne enn Roy, Sven, Renate, Alex hvertfall. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (16 minutter siden):

De har vel sine negative sider alle disse, men Erlend aller minst og deretter Roy synes jeg. Svein har jo vist seg totalt upålitelig, men kommer allikevel ikke i nætheten av Alex. Oppfører seg som en bortskjemt og lat guttunge som tror at hans navle er universets sentrum 😉 

Enig angående Alex. Synes det ble utenkelig mye klaging her inne på Roy, og selv om jeg er enig i at det er skitten taktikk mot en som Erlend som er så godtroende og emosjonelt genuin mot de andre, så synes jeg likevel ikke Roy er sååå forferdelig som han blir omtalt her. Det er et spill tross alt, kampen om tilværelsen, og alt det der. Roy virker genuin han også i at han respekterer Erlend og er blitt veldig glad i han, og at det taktiske ved å ønske han ut ikke handler om noe personlig. 

Alex derimot kjenner jeg meg så mett på at jeg får helt fnatt. Han ér så grusomt lat og barnslig, og fortjener minst av alle å vinne en premie på nesten en halv millioner kroner! Hvorfor han går under radaren er helt vanvittig, ingen bortsett fra Roy som tørr å konfrontere den elendige arbeidsmoralen hans. Han klager og sutrer på små oppgaver, går å klenger på Lea mesteparten av tiden, og bidrar så lite at det ikke skulle gått an. Samtidig er han også en sterk og ung fyr med god balanse, og kan nok fint slå ut mange av dem i en finale om det blir gren i hans favør, også har han bare seilet seg til en eventuelt finale uten å bidra noe enn absolutt minimalt. Det kan man i alle fall ikke si om Roy, som nesten ødelegger helsa for oppholdet der og har virkelig arbeidet 10x mer enn resten. 

Skjønner helt ærlig heller ikke hvorfor Miriam er så stor favoritt. Synes generelt hun har bidratt ganske lite, og har mest klaget på at hun ikke får sjansen til ditten og dagen, og når hun først har fått arbeidsoppgaver er det aldri bra nok osv. Synes hun har vært slitsom, og fortjener overhodet ikke å vinne. Lea står på og arbeider hardt synes jeg, hun virker oppegående også - og har vist seg positivt på kunnskaps spørsmål fra når de konkurrerte i grupper, men at hun er med Alex trekker inntrykket av henne så innmari mye ned. Heidi liker jeg godt, og Julie er skjønn også!  

Endret av Kassiopeia
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taremero skrev (46 minutter siden):

Helt enig. Jeg liker fortsatt Roy, men ble litt skuffet over måten han prøvde å manipulere Erlend på. Hadde ikke trodd han skulle spille så skittent. Erlend ser jo så opp til ham. Men han har sikkert tilgitt Roy. Alex irriterer vettet av meg! For en lat og selvopptatt guttunge! Håper han blir 1.kjempe og ryker ut. Han fortjener ikke å komme til finaleuken.

Egentlig håper jeg Ivar, kattene eller Scott & Rolv (ekornene) vinner 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia skrev (7 timer siden):

Enig angående Alex. Synes det ble utenkelig mye klaging her inne på Roy, og selv om jeg er enig i at det er skitten taktikk mot en som Erlend som er så godtroende og emosjonelt genuin mot de andre, så synes jeg likevel ikke Roy er sååå forferdelig som han blir omtalt her. Det er et spill tross alt, kampen om tilværelsen, og alt det der. Roy virker genuin han også i at han respekterer Erlend og er blitt veldig glad i han, og at det taktiske ved å ønske han ut ikke handler om noe personlig. 

Alex derimot kjenner jeg meg så mett på at jeg får helt fnatt. Han ér så grusomt lat og barnslig, og fortjener minst av alle å vinne en premie på nesten en halv millioner kroner! Hvorfor han går under radaren er helt vanvittig, ingen bortsett fra Roy som tørr å konfrontere den elendige arbeidsmoralen hans. Han klager og sutrer på små oppgaver, går å klenger på Lea mesteparten av tiden, og bidrar så lite at det ikke skulle gått an. Samtidig er han også en sterk og ung fyr med god balanse, og kan nok fint slå ut mange av dem i en finale om det blir gren i hans favør, også har han bare seilet seg til en eventuelt finale uten å bidra noe enn absolutt minimalt. Det kan man i alle fall ikke si om Roy, som nesten ødelegger helsa for oppholdet der og har virkelig arbeidet 10x mer enn resten. 

Skjønner helt ærlig heller ikke hvorfor Miriam er så stor favoritt. Synes generelt hun har bidratt ganske lite, og har mest klaget på at hun ikke får sjansen til ditten og dagen, og når hun først har fått arbeidsoppgaver er det aldri bra nok osv. Synes hun har vært slitsom, og fortjener overhodet ikke å vinne. Lea står på og arbeider hardt synes jeg, hun virker oppegående også - og har vist seg positivt på kunnskaps spørsmål fra når de konkurrerte i grupper, men at hun er med Alex trekker inntrykket av henne så innmari mye ned. Heidi liker jeg godt, og Julie er skjønn også!  

Veldig bra oppsummert, helt enig i alt du skriver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Lea fortsatt kan være forelska i Alex, jeg får helt fnatt av han 😛 Hun virker kul og oppegående og står på. Litt tak i henne. Han virker bare tafatt. Han jobber jo en del, men det går så treigt og er så lite selvstendig! Får helt makk av å se på. (Han virker litt umoden og usikker, så han er 10% unnskyldt. Var selv usikker i slike situasjoner som ung, og kunne da virke litt tafatt fordi jeg var redd for å gjøre noe feil.) 

Morsomt at han ser på seg selv som en sterk konkurrent, og så er det ingen andre som gjør det 😛 han kan absolutt komme langt, ta seg videre i en fysisk eller mer åpen konkurranse, men tror helt ærlig at ingen frykter han i en finale. Og at ingen derfor er opptatt av å få han ut nå. 

Unner alle andre seieren egentlig, de jobber og står på og er en god gjeng. Og så er det ulike grader av spill og ulike måter å gjøre det på. Det er helt fair. Litt ufint spill av Roy det med Erlend. Helt ok å ønske å få han ut av taktiske årsaker, men måten han gjorde det på var litt ufin syns jeg. Men ikke nok til at jeg "hater" han. Han har jobba og stått på noe helt vanvittig. Heidi tror jeg de bør få ut før finalen, hun kan mye. Har en følelse av at hun kan komme veldig langt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Alex altså ikke valgt trolig grunnet trusler. Hadde noen truet meg på samme måte, hadde de automatisk blitt valgt, uansett om jeg hadde vurdert dem tidligere eller ikke. Alex kan klare seg godt i de fleste fysiske farmen-øvelsene, men i en finale er jeg redd at han ikke har nubbesjans mot NOEN av de andre deltagerne. Begynner å bli tydelig at Lea begynner å innse hvilken barnslig latsabb  han er også.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over driftige og søte Julie. Elsker måten hun prater på, omtrent som man gjorde i gamle filmer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Alex truer Julie ja. Selvsagt. Jeg regner med Lea ikke vet om dette. Lea er åpenbart flau over arbeidsinnsatsen hans og blir nok flau over å høre om dette. 

PS: Jeg har vært ambivalent ift. Heidi. Klarer ikke bli klok på om jeg liker henne eller ikke. Nå fikk jeg enda et flashback til hvorfor jeg ikke likte Heidi. Men mener at hun truet på vegne av noen andre? At: "hvis du velger han/henne som førstekjempe og den personen ryker ut da blir jeg/*navn* storbonde neste uke og da blir DU førstekjempe"

Alex truet på egne vegne. I det minste burde han truet på vegne av kjæresten sin evt.. 

Men en ting er sikkert! Ryker Svein Håvard nå så blir Roy storbonde. Da blir ALEX førstekjempe 99,5 % sikkert!!!! Roy er så lei av Alex at den føles ganske klink. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Jeg har til dels tilgitt Roy sin sleske oppførsel sist uke. Jeg liker jo fyren, men sånt kan han holde seg for god til.

Onsdagens episode var morsom, koselig, frustrerende og alt på en gang😅 Lea og Alexs er søte, synes jeg. Men på ingen måte unner jeg Alexs noen seier! Gud bedre for et surrehode.

Julie er nydelig som storbonde (og i grunnen alltid), heier massivt på henne i en eventuell finale!

Liker i grunnen de fleste der inne, selv om mange har sine irriterende egenskaper. Men det har vi vel alle.

Underholdningsmessig kunne denne sesongen vært bedre, men det har vært koselig å følge med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Er Alex og Lea kjærester den dag i dag? Noen som vet?

Det er vel bare fire uker siden de var ferdige med filmingen, så kan jo være at de fortsatt finner ut av ting på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jammen herregud da, Svein som førstekjempe? Syntes hele denne sesongen bare går på repeat. Blir vel hestesko igjen også nå da 🙄 For en kjedelig gjeng.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Jeg har ikke ord for hvor mye Alex provoserer meg. Jeg driter i hvor snill og grei han kanskje er, men Farmen fortjener han faen ikke å vinne!! 😤

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Fytti grisen. Alex TRUER Julie for å redde seg selv?? Som nevnt over, med Heidi var rollene i det minste motsatt at hun kom med trusler for å redde noen andre, som er ille nok i seg selv, men egoen og latsabben Alex, han kommer med trusler ene og alene for å redde sin egen ræv. For en usmakelig type! Tror heller ikke Julie er noen løgner, så når hun fortalte Svein under matlagingen av han ikke var i øvre sikt på lista så mente hun det. Også kommer Alex å skremmer henne til å velge noen andre. Kvalmende oppførsel av han🤮 Kan ikke fatte og begripe at Lea orker han når hun faktisk ser selv mye av den dårlige oppførselen hans. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (19 timer siden):

Håper Julie vinner jeg😃

Det håper jeg også! Hun er da ærlig tvers i gjennom i alle fall. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvem som kommer seg til finaleuka, men jeg tror at Erlend og Svein kan være litt lite konsentrerte og ryke ut fort der. Alex kan komme langt på sin fysikk, balanse og den slags (hinderløypa mm.) men ryker trolig i kunnskap og gårdsferdigheter. Det er trolig Roy, Renate, Julie og hun fra Torpet som er de beste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...