Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Ikke fordi jeg synes Thor Hushovd er irriterende; men er Alex i slekt med Thor Hushovd? Samme dialekt, og de har samme ansiktstrekk; i alle fall smilet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

shab skrev (1 time siden):

Ja, det forsterker bare at han seriøst MENER at han fortjente få den fredningen. Han MENER seriøst at han fortjener å være der mer enn alle andre.

Ja, herregud. Han er så utrolig selvsentrert. Meg, meg, meg. Burde vært influenser. Jeg likte han første uka, syntes det var så fint da han lærte Seble å svømme litt, men det skulle raskt endre seg, gitt.

Hadde vært kult om det faktisk ble vagla og Madde slo han! Da hadde jeg ledd høyt! :hoho: men hadde vel vært uuuurettferdig det også og juks og gudene vet hva :fnise: 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (3 timer siden):

Urettferdig, faktisk!

Det reagerte jeg og på - urettferdig? Eh..nei 😂 Hva slags kosmisk rettferdighet er den han mener har svikter ham i loddtrekningen? 🤪 Sånt man sier når man er tre år og ikke får viljen sin 🤭 Jeg liker ham likevel jeg da men han har litt å ta igjen på modning og det å bli voksen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (1 time siden):

Det reagerte jeg og på - urettferdig? Eh..nei 😂 Hva slags kosmisk rettferdighet er den han mener har svikter ham i loddtrekningen? 🤪 Sånt man sier når man er tre år og ikke får viljen sin 🤭 Jeg liker ham likevel jeg da men han har litt å ta igjen på modning og det å bli voksen. 

Haha, ja han er litt som en treåring som ikke får viljen sin. Jeg syns han virker som en snill gutt, men han er sååå selvsentrert og umoden. Blir vel bedre med årene 😊 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 minutt siden):

Stor forskjell på modenhetsnivået til Lea og Alex..

Veldig! Nå modnes jo gutter senere enn jenter og hun er attpåtil to år eldre, men likevel… Skulle tro han var 15 år og hun sin egen alder. Redd hun kommer til å gå lei om han er like selvsentrert og umoden på utsiden. Elsker at hun tør å sette han på plass selv om hun er forelska. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Veldig! Nå modnes jo gutter senere enn jenter og hun er attpåtil to år eldre, men likevel… Skulle tro han var 15 år og hun sin egen alder. Redd hun kommer til å gå lei om han er like selvsentrert og umoden på utsiden. Elsker at hun tør å sette han på plass selv om hun er forelska. 

Miriam på samme alder er langt mer moden synes jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Haha så forferdelig kleint når de drev og maste om at Erlend likte Julie 🙈

Og tenker Erlend i det hele tatt over at dette vil vises på tv? Mon tro hvordan Julie reagerer da :P 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Haha så forferdelig kleint når de drev og maste om at Erlend likte Julie 🙈

Og tenker Erlend i det hele tatt over at dette vil vises på tv? Mon tro hvordan Julie reagerer da :P 

Spoiler

Han er SÅ klar for kjæreste 😅 Håper han får noen frierbrev nå da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Han er SÅ klar for kjæreste 😅 Håper han får noen frierbrev nå da. 

Spoiler

Kanskje Lea går lei Alex og banker på hos Erlend 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (1 minutt siden):

Tb til Hugo som hjelper en venn.

Skjul innhold

Nå håper jeg at Amin dukker opp på et fremtidig Torpet og drikker seg full igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 28.10.2024 den 16.30):

Ikke fordi jeg synes Thor Hushovd er irriterende; men er Alex i slekt med Thor Hushovd? Samme dialekt, og de har samme ansiktstrekk; i alle fall smilet.

Jeg aner ikke om de er i slekt, men  de kommer ikke fra samme sted. Thor H kommer fra Grimstad, og Alex fra Arendal, men knoter veldig østlandsk, synes jeg.  Arendalsdialekten er ganske spesiell. Jon Gelius snakker tilnærmet slik, men ikke like bredt.  I Grimstad er dialekten slik som Dag Otto Lauritzen snakker.

Det er veldig mange sørlendinger som legger av seg særegne dialektord når de flytter på seg eller snakker med folk fra østlandet. Et ord de bytter ut er ikkje. De begynner å si ikke,  De bytter også ut dialektformen for jeg, meg og deg.   Det som blir igjen er tonefall, skarre-r og bokmålsord.  Slik ødelegges dialektene,i tillegg til at språket generelt invaderes av engelske moteord.  Det kalles vel utvikling av språket.

For å avsløre om noen snakker Arendalsdialekt eller Grimstaddialekt, så kan du be dem om å lese en setning.  Bokstavene A,E og Æ avslører dem ofte:  Arne spiser pærer i fjæra.

Arendalsdialekt: Æne spisår pærå i fjæra

Grimstad: Arne spisår perå i fjera

😂

Endret av Perine
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk at de begynner å vise reklame for morgendagens episode mens dagens episode går på tv 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Alex irriterer meg mer og mer! Prioritere å DUSJE midt på dagen når de har det så travelt?! :murvegg::balltre: For en egoistisk dust! Roy var passe forbanna og jeg tror han kommer til å eksplodere til slutt :popcorn: Noe sier meg at Lea kommer til å gå lei også. Har begynt å få sansen for henne. Roy digger jeg og han har så kul dialekt! Rart å tenke på at han som irriterte meg sånn i starten skulle bli en av mine favoritter. Ivar, kattene og Scott og Rolv (ekornene) er mine absolutte favoritter da ♥️😍

Hahah, jeg måtte le da Åsmund spurte om Erlend hadde tenkt å velge en av de voksne :fnise: Åsmund er jo voksen selv også da :hoho: Han er jo 31 år. Alle er jo voksne bortsett fra Alex, han er en åtteåring i en 22-årings kropp. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsmund ser jo sprøyta ut, er det bare botox eller filler også? Hvordan kan en så ung mann utsette seg for noe slikt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (Akkurat nå):

Er jeg den eneste som ikke liker Erlend?

Jeg liker han ikke. Ikke på samme måte som jeg ikke liker drittungen Alex, men jeg syntes Erlend er litt kjedelig og irriterendes positiv. Og så fikk jeg så dårlig første inntrykk av han når han ble så opphengt i Lea med en gang. Gørr med kjærlighet på Farmen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...