Gå til innhold

Hva gjør dere med alt av sølvbelagte kopper med inngraveringer til fødsel og dåp, skjeer med inngraveringer, gafler, barnesko++

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med slikt? Sølvforgylte kopper med inngraveringer til fødsel og dåp, asjetter, barnesko++ til deg selv og dine barn og evt fra dine foreldre/ besteforeldre? 

Anonymkode: d0d9d...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva gjør dere med slikt? Sølvforgylte kopper med inngraveringer til fødsel og dåp, asjetter, barnesko++ til deg selv og dine barn og evt fra dine foreldre/ besteforeldre? 

Tar dere vare på det i en eske? Bruker dere det? Har dere de til pynt på stua? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger lagret i esker.

Ungene er store nå, og vil ikke ha det. Jeg vil heller ikke ha det, men kan jo ikke kaste det heller. 

Anonymkode: adb6c...91e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt det for sølvvekten. Ingen bryr seg uansett. 

Anonymkode: 81a0d...eab

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun inngravert ramme med bilde + spiseskje. Bildet henger på veggen og skjeen blir brukt.

Anonymkode: d1ec7...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noe oppbevart i en kasse/eske, og andre ting liggende i noen skap.

Dette er minner, og når barna får egne hus, er det naturlig at tingene som hører dem til blir med dit.

Anonymkode: bf541...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i en boks på loftet. Der ble det lagt dagen etter dåpen og har aldri vært tatt fram siden. Ingen synes det er pent så vil ikke ha det som pynt noe sted. Barna er sent i tenårene og vil ikke ha det, så tipper det blir gitt til et loppemarked eller noe sånt. Slike gaver er bare ræl, begriper ikke at folk gir dette som dåpsgaver fremdeles. 

Anonymkode: d91fb...1e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barna brukte dem, koppene, bestikket og asjettene, til de ble stygge. Da endte de i en pappeske på loftet, og der står de vel ennå. Sølvsko fikk de ikke.

Anonymkode: d73e6...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hylle i reolen der alt sånt står. Når barna får eget hus blir det med dit, så får de gjøre som de vil med det. 

Anonymkode: ea71b...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sto fremme til de flyttet og tokdet med seg, der det fortsatt er fremme, man finner en måte å få det til å passe inn.. 

Anonymkode: 32e94...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det ligger i en boks på loftet. Der ble det lagt dagen etter dåpen og har aldri vært tatt fram siden. Ingen synes det er pent så vil ikke ha det som pynt noe sted. Barna er sent i tenårene og vil ikke ha det, så tipper det blir gitt til et loppemarked eller noe sånt. Slike gaver er bare ræl, begriper ikke at folk gir dette som dåpsgaver fremdeles. 

Anonymkode: d91fb...1e6

Graverte ting er det vel vanskelig å selge. 

Anonymkode: fb022...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skjeer og gafler i bestikkskuffen og bruker det. Vasker det med C-soap når det trengs en puss. 

Det er mine og min manns, barna er ikke døpt. Selv kjøper jeg ikke slike gaver til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var jeg proaktiv og sa at vi ikke ønsket slikt. Hvor mange har lyst på en sølvkopp etc som trenger å pusses årlig, med bilde av en bamse på? 

Jeg har lite nostalgi så hadde nok kastet det meste 

Anonymkode: 16f5b...fc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stuet bort. Men bruker skjeer etc som vi har i kjøkkenskuffen som en over her sier.

Anonymkode: 61e0c...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har noe oppbevart i en kasse/eske, og andre ting liggende i noen skap.

Dette er minner, og når barna får egne hus, er det naturlig at tingene som hører dem til blir med dit.

Anonymkode: bf541...e4d

Trodde også dette var naturlig, men da jeg ville ha barnealbumene mine fikk jeg ikke det. Min mor ville ha bildene selv så jeg har i en alder av snart 50 ingen barnebilder av meg selv. 

Anonymkode: 5b066...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde også dette var naturlig, men da jeg ville ha barnealbumene mine fikk jeg ikke det. Min mor ville ha bildene selv så jeg har i en alder av snart 50 ingen barnebilder av meg selv. 

Anonymkode: 5b066...beb

I alderen av snart 50 år, klarer du vel å ordne kopier til deg selv. Det er faktisk veldig, veldig enkelt, Du trenger bare en mobiltelefon. Du kan til og med forbedre kvaliteten på gamle bildene (med kunstig intelligens) så du får bedre kvalitet på bildene, og i digitalform, enn de bildene som støver ned i fotoalbumer hjemme hos mor. 

Bruk mobilen som skanner
Med appen på mobilen kan du på få sekunder skanne inn bildene på mobilen og få dem lagret på Google Foto. Du kan til og med reparere dem hvis de har blitt skadet. Appen heter Fotoscanner fra Google Fotos.

•  iPhone https://apps.apple.com/dk/app/fotoscanner-fra-google-fotos/id1165525994 
  •  Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.photos.scanner  

Resultatene blir best i dagslys. Det gir mobilkameraet best mulige forhold. Vær imidlertid oppmerksom på mulige reflekser og gjenskinn i bildene. 

Anonymkode: dd902...34b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...