AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Del Skrevet 18. august Vi flytter på fredag. På min arbeidsplass får man en dag betalt permisjon i forbindelse med flytting. Denne dagen har jeg søkt om og fått innvilget for flere måneder siden. Nå har det seg slik at jeg er gradert sykemeldt på grunn av svangerskapskvalme, 50%. Jeg har onsdager helt fri, og jobber kun 5 timer de fire andre dagene. Spørsmålet mitt er hvordan jeg gjør det i forbindelse med flyttedag nå? Kan jeg fortsette det løpet jeg vanligvis har, slik at jeg neste uke jobber kun 15 timer (5 timer mandag, tirsdag og torsdag)?Eller må/burde jeg jobbe 20 timer den uken, altså at jeg også jobber 5 timer onsdag? Tar jeg ikke onsdag fri for å hvile/ta igjen søvn, har jeg ikke sjans til å hjelpe til med flyttingen og mannen har ikke sjans til å rekke over alt alene. Tenker at jeg er ikke sykemeldt for å ta meg av private anliggende, men for å hvile. Flyttedag er derimot en dag med betalt fri nettopp for å ta seg av private anliggende. Men det føles litt feil likevel. Hva er riktig å gjøre her? Anonymkode: 1cb61...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Del Skrevet 18. august Jeg tenker du er sykemeldt fordi det tar for mye på å stå i jobb 100%. Man skal kunne fungere til et viss nivå på fritiden også. Å flytte tar på. Så jeg tenker du fint kan søke. Dagen du har fri og det at du jobber mindre timer er jo for å hente deg inn. Anonymkode: 5e07a...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 21. august #3 Del Skrevet 21. august Synes du kan ta flyttedagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Del Skrevet 22. august Hva sier sjefen da? Eller personalhåndboken? Kan han/hun svare deg? Anonymkode: aee5e...a6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 22. august #5 Del Skrevet 22. august (endret) Du må ta igjen timene, i utgangspunktet. Men her høres det ut som dere får betalt fridag, så da skal det i utgangspunktet gå fint. Ville sjekket håndboken og evt hørt med hr/sjef. Endret 22. august av Anonysoum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Del Skrevet 22. august Jeg ville tenkt at flyttedagen var en betalt arbeidsdag denne fredagen og jobbet normalt neste uke. Dette er et gode du har fått, ikke skap trøbbel Anonymkode: 55a41...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august Du jobber som avtalt de andre dagene og tar fri flyttedagen. Anonymkode: ffe76...21a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Del Skrevet 22. august Du trenger ikke fylle en kvote fordi dere får permisjon med lønn flyttedagen. Gradert sykemelding handler forresten ikke om antall timer, men om redusert utførte arbeidsoppgaver selv om de fleste praktiserer redusert antall timer. Anonymkode: b445a...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå