Gå til innhold

Hvordan gjør andre damer det på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nope! Det du sier stemmer ikke :

Som en fun fact kan jeg legge til at kvinner sveiper til høyre på ca. 5 prosent av mennene de får opp, mens menn sveiper ca. 53 prosent til høyre.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/EQ3K9o/tinderparadokset

Anonymkode: c3f7c...05f

Hva er det ikke som stemmer? At den opplevelsen kvinner har, er det også mange menn som har? Jeg skjønner ikke hva du prøver å poengtere her. 

Anonymkode: 14c54...a19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nope! Det du sier stemmer ikke :

Som en fun fact kan jeg legge til at kvinner sveiper til høyre på ca. 5 prosent av mennene de får opp, mens menn sveiper ca. 53 prosent til høyre.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/EQ3K9o/tinderparadokset

Anonymkode: c3f7c...05f

Det er også en fordeling på ca 75% menn. Da kan ikke alle lykkes, det er for mange

Anonymkode: e6aa0...c32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ikke på en datingside for å treffe noen? Spiller det noen rolle hvem som kontakter først? Dette er ikke 1950 årene og damer kan fint skrive først. Dere må kunne forvente at det motsatte kjønn (eller samme også forøvrig) snakker med andre enn dere før dere har blitt eksklusive/kjærester. Får du en match skriver du tilbake når du får muligheten. Er ikke noe verre enn det… Skjønner ikke hvorfor alt må overanalyseres hele tiden 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshade83 skrev (2 timer siden):

Er dere ikke på en datingside for å treffe noen? Spiller det noen rolle hvem som kontakter først? Dette er ikke 1950 årene og damer kan fint skrive først. Dere må kunne forvente at det motsatte kjønn (eller samme også forøvrig) snakker med andre enn dere før dere har blitt eksklusive/kjærester. Får du en match skriver du tilbake når du får muligheten. Er ikke noe verre enn det… Skjønner ikke hvorfor alt må overanalyseres hele tiden 🙄

Nettopp. Er man interessert, så er det bare dumt å ikke vise dette. Å ha som utgangspunkt en forventning om at det ene eller det andre skal skje, både av negative eller positive responser, eller fravær av respons, er en veldig dårlig strategi

Anonymkode: 14c54...a19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk jeg det bekreftet nok en gang. Apper er ikke for meg. De som trykker liker liker meg egentlig ikke, og ingen er interessert siden de aldri skriver.

:( 

Anonymkode: 6a0b5...596

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er også en fordeling på ca 75% menn. Da kan ikke alle lykkes, det er for mange

Anonymkode: e6aa0...c32

Derfor menn bør søke til andre dating markeder i utlandet som har større andel damer. Det er ikke noe vits å sitte i denne situasjonen.

Anonymkode: 8450e...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender første melding hvis matchen kommer på mitt sveip, ellers ikke. Lar matchene ligge en ukes tid, om jeg ikke har fått noen melding da (første melding eller svar på min første melding) så sletter jeg matchen, for da regner jeg med at vedkommende ikke er interessert. Jeg orker ikke samle opp matcher, har aldri mer enn 2-3 liggende. Nå har jeg tatt pause helt fra apper og nettdating da, syns ikke det fungerer. Selv om jeg absolutt har fått en del dater så er det vanskelig og til dels unaturlig å starte på den måten. Møtes en gang for å vurdere om vedkommende kan være en passende partner? Det er jo altfor kort tid til å bli kjent med et menneske.

er 47 år, mulig dette passer bedre for yngre mennesker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange menn har gitt opp sende den første meldingen, siden kvinner som regel ikke gidder å svare, og når de gjør det, så går det i "ja", "nei" og "du da?". Da er det bedre å la henne starte samtalen, siden man da kan regne med at hun er interessert nok til å faktisk si noe vettugt.

Anonymkode: 40aa7...b10

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ganske mange menn har gitt opp sende den første meldingen, siden kvinner som regel ikke gidder å svare, og når de gjør det, så går det i "ja", "nei" og "du da?". Da er det bedre å la henne starte samtalen, siden man da kan regne med at hun er interessert nok til å faktisk si noe vettugt.

Anonymkode: 40aa7...b10

Det samme gjelder for menn. Mange svarer ikke, eller svarer kort og uinteressant, dvs er ikke interessert. Det er vel noe i at de fleste sikter høyere enn realistisk på apper og nettdating.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, da fikk jeg det bekreftet nok en gang. Apper er ikke for meg. De som trykker liker liker meg egentlig ikke, og ingen er interessert siden de aldri skriver.

:( 

Anonymkode: 6a0b5...596

Det er veldig vanskelig å vite det garantert. Det er en sannsynlighet, som er veldig trist. 

Jeg tipper noen har likt deg, for det er vanlig å ikke tørre å ta første steg også. Kan være mange av de bare skriver med den første som likte dem, den første som skrev til dem, eller heller ikke skriver med noen og bare er avhengig av å svipe, få match men ingenting mer.

Hjernen er så ekstremt vane belagt og det er så mange ting som påvirker valgene våre. 

Anonymkode: b09ac...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2024 den 10.11):

Derfor menn bør søke til andre dating markeder i utlandet som har større andel damer. Det er ikke noe vits å sitte i denne situasjonen.

Anonymkode: 8450e...7c0

Det var dette du fikk ut av det? Hele konseptet Tinder, er ikke tilpasset den kvinnelige hjernen, og det å gå ut og treffe norske damer på en organisk måte, vil være lettere, enn å begynne å dra utenlands. Tinder i seg selv har dårlig kjønnsfordeling i alle land.

Anonymkode: 5842d...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.47):

Match betyr ikke at en mann er interessert. De «liker» de fleste, og tar silinga etter at matchene har oppstått. Om de er interesserte, skriver de først. Om kvinner skriver først, er du garantert ikke førstevalget, og samtalen er umulig å holde liv i. Om han skriver først derimot, er det såpass stor interesse fra hans side, at det er håp. Gitt at du er interessert, og det er du gjerne, når match er på plass, siden kvinner tar silinga allerede ved utdeling av likes. Sånn- nettdatingens finurlige verden med få setninger 🙌

Anonymkode: 9aa4e...458

Dette. Samme erfaring her, som kvinne. Det er som oftest jeg som måtte skrive først, mange svarte ikke, noen slette matchen, noen sendte seksuelt ladede meldinger etter to minutter. Så "statistikken" over at menn anser 90 prosent av damene attraktive, er feil. En sveip til høyre og match betyr ikke at mannen faktisk liker dama. De bare sveiper alt til høyre, også profiler uten bilde.

Anonymkode: dd1f1...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det var dette du fikk ut av det? Hele konseptet Tinder, er ikke tilpasset den kvinnelige hjernen, og det å gå ut og treffe norske damer på en organisk måte, vil være lettere, enn å begynne å dra utenlands. Tinder i seg selv har dårlig kjønnsfordeling i alle land.

Anonymkode: 5842d...e9c

Dette. I tillegg er damer i mange andre land mye mer kravstore mht. mannens tradisjonelle rolle som forsørger, familiens overhode, gjerne eneforsørger. De er ikke vant til å ikke få noe gave på bursdagen, aldri få blomster og måtte betale alt 50/50. Jeg synes jeg ser for meg moderne norske menn spille 50-talls bread winners :D :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nettopp kommet meg på tinder. får en del likes, og liker mange tilbake, sender gjerne første mld, og andre ganger er det menn som tar kontakt. Opplever sjeldent at noen er ufine, oftere at det blir seksuelt kanskje for raskt til et eg blir sjarmert. Kanskje finner eg ikke drømmemannen, men kanskje vinner eg vennskap, også en fin ting. K 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet aldri samtalen først, da jeg var aktiv på app. Eneste unntaket var da jeg matchet med en jeg hadde gått på skole med 😄

Anonymkode: 8deec...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette. Samme erfaring her, som kvinne. Det er som oftest jeg som måtte skrive først, mange svarte ikke, noen slette matchen, noen sendte seksuelt ladede meldinger etter to minutter. Så "statistikken" over at menn anser 90 prosent av damene attraktive, er feil. En sveip til høyre og match betyr ikke at mannen faktisk liker dama. De bare sveiper alt til høyre, også profiler uten bilde.

Noen bruker bare det at noen menn til å med sveiper ja og er villig til å sexualisere en profil med bilde av et eple(ikke noe mer enn et tankeløsst desperat forsøk på å finne sex de ikke bryr seg så alt for mye om, eller spøk) om til noe genuint fra menn sin side, for å prøve å gi oss skyldfølelse over at vi må velge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.56):

Det er ikke helt likt på andre siden. Når en kvinner trykker «like», er der fordi hun oppriktig ser potensiale. Menn trykker «like» på langt flere. Terskelen er altså en helt annen, og menn er naturligvis ikke oppriktig interessert i alle de slenger ut likes til.  Du skjønner ikke dynamikken i nettdatingen. Din tolkning er søt og naiv, men har ingenting med virkeligheten å gjøre. 

Det kan nok stemme litt at menn siler i etterkant men noen kvinner er også litt sånn. Du er jo søt som tenker så firkantet og da. Jeg er kvinne og ikke intressert i alle jeg får match med. 

Anonymkode: e91a8...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nøye på at når jeg trykker like på en mann så er det forde jeg oppriktig er intressert. Men det hender seg at det går litt fort i svingene…

Jeg får av den grunn ikke veldig mange matcher og jeg gidder sjelden å skrive først. Forde JEG liker å få oppmerksomhet, at han er på å er intressert. Er han ikke det sånn at jeg må dra ord ut av han, nei takk. 

Anonymkode: c024b...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.47):

Match betyr ikke at en mann er interessert. De «liker» de fleste, og tar silinga etter at matchene har oppstått. Om de er interesserte, skriver de først. Om kvinner skriver først, er du garantert ikke førstevalget, og samtalen er umulig å holde liv i. Om han skriver først derimot, er det såpass stor interesse fra hans side, at det er håp. Gitt at du er interessert, og det er du gjerne, når match er på plass, siden kvinner tar silinga allerede ved utdeling av likes. Sånn- nettdatingens finurlige verden med få setninger 🙌

Må innrømme at dette er mye min erfaring også. Men det ene forholdet jeg faktisk fikk ut av Tinder (varte 1,5 år) der var det faktisk jeg som sendte melding først, og da hadde matchen ligget en stund (viste seg at han hadde vært på reise i utlandet). Men fikk raskt respons på meldingen, og samtalen fløt fra første stund, så det var ikke tvil om at han var interessert. Og har opplevd det noen få andre ganger også, at mennene er interessert selv om de ikke sender første melding. Men har bedre erfaring med at mennene tar kontakt først i forhold til at de da faktisk er interessert. Om det ikke er sent på lørdag kveld da....🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan nok stemme litt at menn siler i etterkant men noen kvinner er også litt sånn. Du er jo søt som tenker så firkantet og da. Jeg er kvinne og ikke intressert i alle jeg får match med. 

Anonymkode: e91a8...1e4

Men hvorfor matcher du med mennesker du ikke har noen interesse av, sånn i det hele tatt?

Er det det at du var åpen i øyeblikket, men ikke nå lengre etter å ha matchet med noen andre? Eller liker du menn du ikke bryr deg om?

Om ja, hva er det godt for deg?

Å skjønner du ikke at det også gir flere hinder på veien for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...